Menu
 

Topic:

Zoontje niet gelukkig

Melissa  schreef op: 05-12-2012 15:58:57
Mijn zoontje van 6 is een heel bijzonder mannetje (al zeg ik het zelf), Hij kletste al heel vroeg, was al heel vroeg begaan met andere mensen, pikte altijd de moeilijk bereikbare mensen uit in de supermarkt of bus of zelfs op de markt en wist altijd precies dat te zeggen waar ze zich beter van voelden. Hij heeft nooit de egofase gehad (alles is van mij), hij heeft geen peuterpubertijd gehad (waar andere peuters gillend als een stervende zwaan op de grond vielen zei die van mij "Moeder ik vind het niet fijn dat ...."

2010 kreeg hij er een broertje bij, daar heeft hij het even moeilijk mee gehad, alles was zo rond dezelfde tijd, sintmaarten, sinterklaas, kerst, oud en nieuw en daarna een broertje erbij om rond die tijd ook te beginnen op school, toen is hij even terug gevallen met zindelijkheid, maar op zijn gedrag had het weinig invloed. Hij bleef het vrolijk stabiele ventje zoals altijd. En vooral altijd mama's ventje, veel knuffelen, veel complimentjes naar mij "Moeder wat heb je voor heerlijks gekookt?" (hij heeft mij een poosje moeder genoemd, geen idee hoe hij erbij kwam).

In groep 1 ging het perfect, de groep nam hem direct op en de juf vond hem heerlijk om in de klas te hebben, hij was een stabiele factor, praatte als brugman en trok altijd de groep bij elkaar, als een kindje wat zwakker was in de groep dan was hij degene die het kindje overal bij betrok en zo er voor zorgte dat iedereen gelijk was.

In groep 2 kreeg ik van de juf te horen dat hij de woordenschat en taalgebruik heeft van een kind uit groep 7, iets wat me niets verbaasde. Ook deze juf was erg tevreden over hem, hij is pienter, stabiel, niet boos te krijgen en een steun voor alle kindjes in de klas.

Mei dit jaar is de vrije school verhuist en hier in de buurt gekomen, aangezien dit onderwijs meer past bij onze opvoeding na uitvoerig overleg met juffen en tussen ons tweeën (papa en mama en kind zelf ook) de stap gemaakt. Wij denken dat hij zijn creativiteit (hij kan tekenen daar zeg je U tegen) daar beter tot zijn uitting zou komen. Ook zijn gevoeligheid naar anderen toe zou daar meer serieus genomen worden (hij had er niet zoveel last van dat het genegeerd werd dat hij anderen aanvoelt, maar het leek mij prettiger als een juf het niet zou afdoen als onzinnig) en gewoon prettiger dat er meer naar mijn kind werd gekeken ipv naar wat hij zou moeten kunnen. Ook onze zoon leek het fantastisch!

Dit schooljaar is hij er in de eerste klas begonnen (groep 3). In de zomervakantie heeft hij zichzelf leren lezen en aan het einde van de vakantie las hij het laatste hoofdstuk van Mathilda zelf, en begreep ook wat hij las. Op school laten ze hem nu vrij in het lezen.

Hij is in een klas van 6 kindjes gekomen (hij is de 6e), twee lieve meiden, en 3 jongens die anders zijn dan hem, impulsief, hardhandig, druk, luid. In de eerste weken is hij meerdere malen geslagen, een keer met zijn hoofd keihard tegen een raam geslagen en bij zijn keel gegrepen en op zijn kin gestompt! Er werd toen in mijn ogen niet genoeg aan gedaan en mijn kind herkende ik niet weer, hij was boos, gefrustreerd, verdrietig en ik kon hem niet meer bereiken, hij gooide met dingen, schreeuwde om alles, wil niet meer knuffelen, zijn 'liefde' naar mij is bijna helemaal weg, hij wil niet meer bij me in bed slapen, niet meer knuffelen, niet meer kletsen. Zijn broertje wat altijd zijn beste vriendje was krijgt klappen van hem, hij praat niet meer maar slaat, gooit met deuren en schreeuwt voornamelijk veel.

Toen ben ik hem thuis gaan houden, dit kan gewoon niet! Toen is er een pestbeleid in gang gezet. Wat bleek, het was niet eens op mijn zoon gemunt, deze jongens deden het bij iedereen, al vanaf de peuterspeelzaal, dus de rest van de kinderen wisten niet beter. Nu word er erg op gelet en zover ik weet gebeurd het ook niet meer.

Maar mijn zoon kan er niet aarden, hij vind het manier van onderwijzen fantastisch, maar hij mist het hebben van vriendjes. En ondanks dat de kinderen nu wel aardig tegen hem doen, heeft hij geen vriendjes op school.

Het excessieve gedrag is nu wel wat afgenomen, maar hij is nog steeds snel boos, hij praat nog steeds niet, alsof hij zich heeft afgesloten van de wereld, hij speelt wel weer met zijn broertje, maar schreeuwt veel tegen hem, sluit hem ook snel uit als hij niet doet wat hij wil. Praten met mij wil hij amper, bij me slapen (wat hij tot de zomervakantie elke nacht wilde) wil hij niet, knuffelen niet en op alles wat je hem vraagt krijg je een snauw.

Ik weet niet wat wijsheid is. Want ik kan nu wel zeggen, ik doe hem weer terug naar zijn oude school, zijn oude vriendjes. Maar het manier van onderwijs staat mij niet aan. Zo mag hij daar bijna niet vrij tekenen of zijn creativiteit uitten (moest hij thuis maar doen), ook het klassieke straf/beloningssysteem past niet bij ons. Maar ja, hij was er wel gelukkig.

Aan de andere kant, het is geen garantie dat hij daar weer de blije zoon word die hij was. Volgens zijn juf is het ook een nieuwe leeftijdsfase waar hij in zit, en daar kan het ook door komen. Verder zitten we weer vol in de feestdagen en krijgt hij er weer in maart een broertje bij. Allemaal spanning.

Ik weet niet wat ik moet beslissen, en ik heb het hem gevraagd, maar hij weet het ook niet. Het lijkt wel of hij kortsluiting heeft met zijn gevoel ....

Dus ik typ het hier eens van mij af, kijken of jullie nog wat inzichten hebben?

Ik ga maandag met zijn juf rond te tafel om te bespreken of hij misschien wat meer uitgedaagd moet worden met lesstof. Hij word nu erg vrij gelaten, maar misschien moeten ze eens hem uitdagen, tot hoever kan hij komen, want hij leest thuis zonder moeite stukken uit volwassen boeken en op school zit hij nu 2 klas boeken te lezen. Maar ik denk dat het niet 'de' oplossing is.

Dus waar is die gebruiksaanwijzing, 'bij dit gedrag doet u dat antwoord'.
 
Quote
Navigatie
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | Volgende
RE: Zoontje niet gelukkig
Mus  schreef op: 06-12-2012 15:39:12
Ik denk eerlijk gezegd dat het heel normaal gedrag is. Iedereen heet wel eens een dwarse bui! Wees blij dat jij die nu heeft! En niet elk dingetje op een weegschaal leggen is iets wat ik je mee wil geven. Natuurlijk wel alert zijn, maar niet achter elk ding iets zoeken. Daar maak je het jezelf en ik denk ook hem erg moeilijk mee! Probeer mee te gaan in deze nieuwe fase, kijk naar oplossingen voor nu en probeer hem niet terug te buigen! Ontwikkelen betekend veranderen! Succes!

p.s. en met school, denk je niet dat het goed is om school en hem nog een kans te geven? Vaak is het zo dat de sociale "rangorde" in een klas in de eerste maanden gemaakt wordt en er daarna rust inkeerd. Ook denk ik dat een kind moet leren dat het niet altijd even leuk is. Natuurlijk moet er geen gepest zijn en geen geweld zijn maar tegenslagen in sociale zin zijn naar mijn mening juist heel erg goed. Ook hier leert een kind van.  En nogmaals heb ik het niet over pesten! 
 
Quote
RE: Zoontje niet gelukkig
Mus  schreef op: 06-12-2012 15:40:13
sorry voor de taalfouten... 
 
Quote
RE: Zoontje niet gelukkig
Melissa  schreef op: 06-12-2012 16:57:11
Natuurlijk is elk kind bijzonder, alleen hij heeft iets bijzonders daar bovenop. En dat zeg ik niet alleen (want ik ben zijn moeder en vind hem natuurlijk het meest bijzonders van allemaal, zoals elke moeder dat van haar kind vind). Ik hoor het ook steeds van anderen, juffen, eerder op het kdv, scouting, maar ook totaal vreemden die dat zeiden. En ondanks dat ik het met een flinke korrel zout neem (wat niet wil zeggen dat ik het niet geloof) ook een paar keer gehoord van bijzondere mensen dat ze dachten dat hij meer kon zien dan wij, dingen kon voelen van anderen maar ook echt meer zien (beetje ogilvie idee kreeg ik er altijd bij als ze het uitlegden). Zit me net te bedenken, als zoiets zou bestaan ... zou het kunnen dat hij deze gave altijd gebruikt heeft en daardoor zoveel wist, altijd overal mee om bkon gaan en dat hij misschien nu door zijn leeftijd die gave verliest waardoor hij zijn gebruiksaanwijzing van andere mensen kwijt is? (ja klinkt zweverig, maar probeer overal voor open te staan).

De schuld bij mezelf zoeken is ,het eerste wat ik heb gedaan trouwens, nachten wakker gelegen om te denken wat ik fout heb gedaan. Vanmiddag met zijn tweetjes de kerstboom opgezet, leuk samen gewerkt en nu is hij echt goed geluimd.
 
Quote
RE: Zoontje niet gelukkig
Mrtj  schreef op: 06-12-2012 17:14:28
Ik heb niet alle reacties gelezen. Op mij komt het over als dat het een erg slim ventje is (want anders ben je echt niet in staat om met een jaar of 6 mathilde enzo [of volwassenboeken!] te lezen). En het is een gevoelig jochie.

De kinderen die nu bij hem in de klas zitten, zijn waarschijnlijk cognitief niet zo ver als hij (puur gebaseerd op kansberekening, de kans dat er twee hele slimme kids in een klas van zo weinig kindjes zitten is gewoon heel beperkt). En daarnaast zijn de jongens in zijn klas zo te lezen veel rouwdouweriger (of jongens-achtiger??) dan jouw zoontje. Kortom, zowel in manier van spelen als cognitief geen aansluiting. Dan kunnen het nog zulke okeee jongens zijn, zijn vriendjes zullen het niet worden.

Maar wat dan nu te doen.... tja....
Wellicht toch eens kijken op de montessori, ipv puur op de regelementen afgaan.
Moeilijk hoor, als je kind ongelukkig is....
 
Quote
RE: Zoontje niet gelukkig
Melissa  schreef op: 06-12-2012 17:57:17
Montessori zit echt te ver weg, dat is niet te doen (geen rijbewijs).
 
Quote
RE: Zoontje niet gelukkig
Alice  schreef op: 06-12-2012 18:00:25
en freinet?
 
Quote
RE: Zoontje niet gelukkig
Melissa  schreef op: 06-12-2012 18:22:14
Ik weet niet of een nieuwe school de oplossing is, weer nieuwe kinderen, nieuwe regels, nieuwe leerkracht.
 
Quote
RE: Zoontje niet gelukkig
Alice  schreef op: 06-12-2012 18:26:52
Nee idd.. het is ofwel zn oude school ofwel hier doorgaan denk ik. 
 
Quote
RE: Zoontje niet gelukkig
Myself  schreef op: 06-12-2012 18:27:51
Als je vermoed dat hij meer ziet dan de meeste mensen, zou ik daar wel verder mee gaan in de zin van goede begeleiding zoeken.
Ik ken een kindje die dat heeft en die loopt ook bij een coach.
Kan soms voor ons onverklaarbaar reageren op dingen, boos, huilen, stampvoeten, maar dan is er vaak meer aan de hand, dingen die wij niet waarnemen, maar waarvoor het kind dan nog te jong is om het te kunnen benoemen.
 
Quote
RE: Zoontje niet gelukkig
Bloemblaadje  schreef op: 06-12-2012 18:43:43
Ik vraag me iets af: waarom zou er perse iets aan de hand moeten zijn met hem? Dit is gedrag wat zo ongeveer alle kinderen op een bepaald moment vertonen en daar is toch ook niks bijzonders mee aan de hand, behalve dat ze een nieuwe fase ingaan in hun leventje en dat soms best moeilijk is om mee om te gaan voor die kleine kinderen. Aan ons om ze daarin te begeleiden en de grenzen duidelijk te stellen wat wel en wat niet acceptabel is.

Ik vraag me af hoe jij reageerd als hij zo doet? Dus bv als hij boos wordt als V een kras op zijn tekening zet.
 
Quote
RE: Zoontje niet gelukkig
Inky69  schreef op: 06-12-2012 19:31:52
Ik vind het ook geen afwijkend gedrag. Mijn dochter gaat ook uit haar plaat als mijn zoon een kras op haar tekening zet. En mijn dochter is ook veel minder knuffeliger dan toen ze nog in de kleuterklas zat.

Ik zou eerder het gedrag zoals hij  was vreemd vinden....welk kind zegt er nu moeder ipv mama en is nooit boos op z´n moeder?

Maar ik geloof ook wel dat hij moet wennen aan de verandering dat hij een broertje krijgt.
 
Quote
RE: Zoontje niet gelukkig
Melissa  schreef op: 06-12-2012 19:46:46

Voor Dominiek is dit zeer afwijkend gedrag. Volgens mij ga je niet in een keer van een rustig kalm mannetje met hele goede sociale vaardigheden die goed kan relativeren en welbesproken is naar een schreeuwende driftige mannetje met een kort lontje in een paar weken tijd.


 


Hoe ik reageer, ligt aan zijn reactie, als hij heel hard begint te schreeuwen mag hij eerst op de gang tot hij normaal kan praten, ik word dan niet boos, maar zeg gewoon dat hij de gang op kan. Maar vaak is hij amper dan te bereiken omdat hij echt een tirade afsteekt tegen zijn broertje.

 
Quote
RE: Zoontje niet gelukkig
Bloemblaadje  schreef op: 06-12-2012 19:54:40

Quote melissa:

Voor Dominiek is dit zeer afwijkend gedrag. Volgens mij ga je niet in een keer van een rustig kalm mannetje met hele goede sociale vaardigheden die goed kan relativeren en welbesproken is naar een schreeuwende driftige mannetje met een kort lontje in een paar weken tijd.


 


Hoe ik reageer, ligt aan zijn reactie, als hij heel hard begint te schreeuwen mag hij eerst op de gang tot hij normaal kan praten, ik word dan niet boos, maar zeg gewoon dat hij de gang op kan. Maar vaak is hij amper dan te bereiken omdat hij echt een tirade afsteekt tegen zijn broertje.





Welkom in het leventje van een 6-jarige! Want helaas kan dit heel goed in een paar weken, daar gaan echt geen maanden overheen. En de mijne doet net zo en ook als ik hem hier rustig op aanspreek blijft hij lekker doorgaan. Kennelijk doen hun oren het ook een stuk minder op die momenten....
 
Quote
RE: Zoontje niet gelukkig
Sapperdeflap  schreef op: 06-12-2012 19:55:38
Melissa, D. laat die woede niets voor niets zien. Deels hoort het bij de leeftijd, maar ik denk ook dat er iets anders met hem is en ik vermoed dat school daar een grote rol in heeft. Thuis voelt hij zich veilig en naar ik vermoed is dat op school niet het geval. Speculatie van mijn kant: op school toont hij aangepast gedrag en moet hij zich van zichzelf inhouden, terwijl hij het er niet naar zijn zin heeft. Thuis voelt hij zich veilig en kan hij alle frustratie uiten. 

Zijn klas is zeer klein, hij wordt niet uitgedaagd en hij zegt letterlijk dat het niet leuk is op school. Ik zou toch echt overwegen om hem heel snel terug naar zijn oude school te doen, of je nu achter de filosofie staat of niet. Zo te lezen is zijn gedrag sinds hij naar deze school gaat veranderd in negatieve zin en ik zou op basis daarvan deze school geen kans meer geven. Hij voelt zich er niet fijn en dat vind ik toch echt een van de basisvoorwaarden voor een succesvolle schooltijd, een positief zelfbeeld en een positief wereldbeeld.
 
Quote
RE: Zoontje niet gelukkig
Sapperdeflap  schreef op: 06-12-2012 19:57:30
Bloemblaadje, een van mijn bijna zesjarige zoons is op dit moment ook niet te harden. Toegegeven: hij zit niet fijn op school, maar daar zijn we mee bezig. Maar goed, hij is gefrustreerd, luistert niet, maakt ontzettend veel kabaal en heeft continu mot met zijn jongere broertje. Tweelingbroer en zus worden met rust gelaten, maar jongste broertje en ik krijgen regelmatig de wind van voren.
 
Quote
RE: Zoontje niet gelukkig
Senna  schreef op: 06-12-2012 20:02:26
Ik kijk net foto's en zie dat hij nog steeds een "clownsmond" heeft.
Los van het feit dat ik zijn eerdere gedrag veel afwijkender vind dan zijn gedrag nu... Zit dat knulletje niet bomvol met spanning?
 
Quote
RE: Zoontje niet gelukkig
Suus  schreef op: 06-12-2012 20:09:31
Ik kan mij van een tijdje terug ook een bericht als dit herinneren, heb dus ook het gevoel dat dit niet nieuw is?

Voor mij klinkt het iig niet abnormaal voor een 6 jarige. Als ik alles wat je er omheen vertelt weg laat klinkt het mij als een gezond kind dat zich los maakt van mama. Ik vraag mij dan ook vooral af of jouw beeld van hem reeel is. Is dat D of zie jij hem zo/heb je hem zo gemaakt.

 
Quote
RE: Zoontje niet gelukkig
Melissa  schreef op: 06-12-2012 20:11:10
We hadden het helemaal weg gesmeerd, dus stopten met de zalf (hij vond het zeer vervelend) en in 1 dag was het weer helemaal terug.
 
Quote
RE: Zoontje niet gelukkig
Melissa  schreef op: 06-12-2012 20:13:14
Suus, alle mensen die met hem hebben gewerkt zeggen hetzelfde, dus het is niet iets wat ik alleen zie, en ik heb hem altijd vrij gelaten om zich te ontwikkelen tot wie hij is, dus heb hem zeker niet zo gemaakt.
 
Quote
RE: Zoontje niet gelukkig
Diedoes  schreef op: 06-12-2012 20:16:03
Maak me toch een beetje zorgen om D ominiek. Hij is altijd een jongen van de woorden geweest, alles werd uitgelegt en hij heeft nog nooit driftbuien gehad en is nog nooit echt boos geworden.

Maar sinds de tweede helft van de zomervakantie is hij steeds ongeduldiger, Al vanaf dat hij 1 jaar is en hem iets niets lukt komt hij kalm en rustig vragen of je hem wil helpen. Maar nu? Hij krijgt zijn rits niet dicht en gaat dan onder luid geschreeuw met zijn jas gooien, hij krijgt zijn schoenen niet aan het gaat als een spast staan te springen en stampen en gooit zijn schoenen weg, en als je dan ook maar wat tegen hem zegt loopt hij boos en schreeuwend bij je weg, troosten mag je niet. Kusjes en knuffeltjes weigert hij grotendeels overdag en als hij weer rustig is kun je er wel met hem over praten, maar veel helpen doet het niet, de eerst volgende situatie doet hij het weer.

Ergens hoop ik dat het beter word nu hij weer naar school gaat, hij heeft natuurlijk 6 weken vakantie gehad, 6 weken uit zijn ritme, maar ook nog extra spannend want na de vakantie begon hij op een nieuwe school, dus nieuwe juf, nieuwe kinderen, afscheid van zijn oude klas, broertje of zusje op komst, op vakantie geweest, allemaal dingen die anders zijn.

Ik probeer nu extra positieve aandacht 1 op 1 aan hem te geven, en dat lijkt wel wat positieve invloed te hebben, ik hoop alleen dat hij weet terug gaat naar de rustige en kalme manier van omgaan met tegenslagen ipv steeds zo boos te worden.

En lijkt positieve dingen zo snel te vergeten, gaan we (bijvoorbeeld) naar de dierentuin omdat hij dat zo leuk vind, gaan we lekker spinazie eten omdat dat zijn lievelingseten is, krijgt hij nog extra baanonderdelen bij de plus, gewoon een goede dag, mag hij wat langer opblijven, ligt hij in bed wil hij een koek, zeg ik nee en dan word hij heel verdrietig want hij mag ook NOOOOOOIT wat en het is de stomste rotdag van zijn leven ....


Herkent iemand er iets in?

dit komt uit jou topic van september en blijkbaar speelde dit al voordat hij naar zijn nieuwe school gaat. Waarom nu dan de verklaring bij school zoeken???
 
Quote
RE: Zoontje niet gelukkig
Suus  schreef op: 06-12-2012 20:16:32
Maar jij schrijft dat bijv. de school gekozen is omdat hij bij jullie idee over opvoeden past. Dat is bekeken vanuit jullie gevoel maar ik vraag mij dus af of dat ook op zijn gevoel aansluit. Dat is maar een voorbeeld maar algemeen vraag ik mij dus af of hij zich niet gewoon los aan het maken is. Hij is 6... wil niet bij jou slapen, toont ander gedrag... dat bij elkaar zou heel goed gewoon losmaken kunnen zijn. Dat begint niet ineens met 18 jaar
 
Quote
RE: Zoontje niet gelukkig
Suus  schreef op: 06-12-2012 20:17:48
Ah Diedoes, dat stond mij dus idd bij... wist niet precies hoe lang geleden dat was.
 
Quote
RE: Zoontje niet gelukkig
Melissa  schreef op: 06-12-2012 20:17:56
Hier zat hij al op de nieuwe school hoor, lees maar goed!
 
Quote
RE: Zoontje niet gelukkig
Diedoes  schreef op: 06-12-2012 20:19:35
Maar er staat toch dan hij sinds de 2e helft van de vakantie begon met driftig worden. Is hij dan al voor de zomervakantie begonnen op zijn andere school?
 
Quote
RE: Zoontje niet gelukkig
Melissa  schreef op: 06-12-2012 20:25:16
Het heeft idd zijn aanloop in de vakantie genomen, maar is pas echt extremen gaan aannemen op de nieuwe school.

De vrije school past idd beter bij onze opvoeding, maar sluit ook niet volledig aan. De reden dat we ervoor gekozen hebben is dat wij dachten dat zijn creatieve interesse er tot uiting zouden mogen komen, omdat wij het idee hadden dat je op een reguliere school 'aangepast' zou worden tot een maatschappelijk ideaal ipv iemand te laten zijn wie ze zijn, Dominiek leek een kind ideaal voor de vrije school, heel creatief, heel zelfstandig en heel sociaal. De keuze is gemaakt vanuit wat het beste voor D is, en niet voor ons
 
Quote
RE: Zoontje niet gelukkig
Alice  schreef op: 06-12-2012 20:27:42
Met alles wat je hier over D schrijft, zou ik ook echt zeggen dat de Vrije School iets voor hem EN voor jullie is. 
Maar.. misschien vond hij het er al voor de vakantie niet zo leuk, maar durfde hij dat niet te zeggen omdat hij denkt dat jullie dit heel graag voor hem willen. Zou dat kunnen? 


 
Quote
RE: Zoontje niet gelukkig
Melissa  schreef op: 06-12-2012 20:28:05

Quote diedoes:
Maar er staat toch dan hij sinds de 2e helft van de vakantie begon met driftig worden. Is hij dan al voor de zomervakantie begonnen op zijn andere school?

het klopt wel, het heeft zijn aanloop in de vakantie al genomen, zou het dan alles bij elkaar zijn? Dus nieuwe school , afscheid van de oude school? De zwangerschap? Feestdagen waren toen nog te ver weg.
 
Quote
RE: Zoontje niet gelukkig
Melissa  schreef op: 06-12-2012 20:29:44
Ik weet het even niet alice, ik weet wel dat het (de nieuwe school) niet dr gouden bergen zijn die we verwachtte.
 
Quote
RE: Zoontje niet gelukkig
Diedoes  schreef op: 06-12-2012 20:30:04
Ik zeg niet dat de verandering van school er geen rol in heeft, maar het is wel heel normaal gedrag voor een 6 jarige. Ik zou er blij mee zijn dat hij zich uit en zijn frustraties eruit laat komen.

Dat het al voor de nieuwe school begon geeft aan dat er iets in hem aan het veranderen is, dat best door externe factoren kan komen (spanningen, baby, enz). Ik zou me er niet al teveel zorgen om maken, misschien ook omdat ik het erg herken van mijn oudste. Hij is nu 8 en heeft zijn weg er in gevonden.

Alee mensen veranderen, soms geleidelijk en soms plotseling. Dat is niet verkeerd, dat is groeien. ik denk dat dit gedrag zich wel weer stabiliseerd en dat dit het snelst gebeurt als het om hen heen rustig is, met zo min mogelijk verandering en niet zoveel aandacht voor zijn buien.
 
Quote
RE: Zoontje niet gelukkig
Melissa  schreef op: 06-12-2012 20:35:40
Als ik alleen al lees hoe het was, dan is het nu al veel beter hoor, het gooien en echt hysterisch worden is minimaal. En wat anderen van hem vinden zal me een worst wezen, maar ik ben 'bang' dat er iets is, iets gebeurd wat ik heb gedaan of besloten, waardoor dit bijzondere mannetje verandert van binnen en later misschien net zo ongelukkig word.als zijn papa (ook driftig, al valt het de laatste tijd mee hoor, altijd pessimistisch, sarcastisch en een einzelganger)
 
Quote
Navigatie
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | Volgende


Reageren op Zoontje niet gelukkig
Naam
Bericht