Menu
 

Topic:

mag niet meer op school reis

Sannie  schreef op: 24-04-2015 23:25:08
Hoi.wat vinden jullie? Ik vind het een erge straf.mijn zoon is 10 en helaas een meelopen en erg beinvloedbaar .daar heb ik hulp voor .voor zijn sociaal en emotionele. Ook omdat ik pas gescheiden ben en hij ook epilepsie heeft .Hij twee vrienden die niet goed voor hem is .heeft slechte invloed. Film hes wat hij op YouTube zet.Porno op zijn telefoon. Weet hij van hun .Maar vandaag is het niet goed gegaan met konin spelen. Die jongens zijn weggelopen. Ze waren een uur weg.Ik heb overal gezocht. Maar helaas. Diejongens hebben nog paar kkinderen overgehaald om weg te lopen. En nu heeft de juf gezegd .dat ze niet mee op school reis mee mogen.Ik vind het te harde straf. Ik snap juf echt wel hoor.Maar ik ben erg druk met mijn zoon om hem weerbaarder te krijgen. Hij heeft nu erg moeilijk door omstandigheden. Ik ga dinsdag praten met de directeur. Wat vinden jullie hier nu van ? Terecht? Of toch te streng?
 
Quote
Navigatie
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | Volgende
RE: mag niet meer op school reis
Smvn&d  schreef op: 25-04-2015 21:21:29
maar zo is het echt bloem, mijn zoon doet het super goed, heeft eindelijk geleerd om het te negeren, maar toch is hij altijd de lul.

laatst bijv. na school was hij op het klimrek, we moesten op demi wachten nog, er komt een kindje uit groep 3 aan en zegt nick wegwezen hier. en hij maakt nog wat nare opmerkingen vroeger had nick al gelijk boos geworden, maar nee hij negeerde het keurig en speelde rustig verder, kind zei weer iets naars en duwd hem terwijl hij aan het touw hangt, bijna 2 meter hoog van een klimrek af dus. nick schrikt en geeft kind een schop. kind pakt nick vast en slaat hem vol met zijn vuisten op zijn hoofd en gezicht, zeker een keer of 20, 2 meter hoog wij konden er niet bij zo snel. Nick werd dus echt behoorlijk in elkaar gemept. Nick weet los te kopen en die haal 1!!!!x terug uit, helaas slaat nick dan niet maar hij krabbelt, dus kind had bloed in zijn gezicht. en ja dat word altijd als veel erger gezien.
En wie was degene die straf kreeg? En nog erger ik kreeg van school het verzoek om hem voortaan 5 min eerder uit school te halen. 

Ik was echt woest, A nick begin niet, B hij is vol, maar dan ook vol heel vaak met een vuist op zijn hoofd en gezicht geslagen terwijl hij op de grond lag (naja hij lag op de grond van het klimrek, dus wel 2 meter hoog). 
Ik heb Nick dus nu serieus geleerd hoe je iemand goed slaat met je vuist, en welke plek je het beste kan raken om flink pijn te doen, en hem gezegd dat hij dat voortaan maar doet, want dat is dus wel oke. Nick krabbelt vaak en ja dan krijg je bloed en dan word er altijd heftiger gereageerd. niet dat krabben nou fijn is, maar ik vind 20x vol beuken erger als 1x krabben.
Heb hem ook gezegd echt te kappen met krabben, met de uitleg dat dat er heftiger uit ziet en hij dan vanzelf de schuld krijgt ongeacht wat hij bij hem is gedaan, en dat hij voortaan maar een flinke beuker op iemand zijn oog moet gevenn.
en dat heb ik dus exact zo naar de juf gemaild. Ben het spuugzat. we zijn zo ver met hem dat hij niet meer als eerste slaat, opmerkingen negeert, en alsnog is hij de lul. omdat hij inderdaad niet schijnheilig is.

Weer was het Nick die de schuld kreeg. Terwijl wij en nog meer moeders er bij stonden!!

zo werkt de maatschappij, stiekem doen en liegen, daar kom je het verste mee. En de puurste kinderen, die vallen dus buiten de maatschappij. Eigenlijk zouden al die andere een stempel moeten krijgen, want eigenlijk zijn de kinderen met stempel slechts puur, eerlijk, en hebben een sterk rechtvaardigheidsgevoel. De rest is gewoon schijnheilig. En papie en mamie houden het wel in stand 'dat doet mijn kind noooooooit' 
 
Quote
RE: mag niet meer op school reis
Proestie  schreef op: 25-04-2015 21:23:03
Ik dank dat het verschil er in zit dat een blind iemand echt niet kan zien waar hij kleurt op een kleurplaat zonder voelbare lijntjes, hoe vaak hij/zij ook oefent. Bij autisme zijn er vaardigheden die wel aangeleerd kunnen worden, maar vaak wordt er wel vergeten hoeveel energie en training er in gaat zitten. 

ps er staat nu nog wat in mijn tekstveld wat ik niet weg krijg, het lijkt een stukje van een quote.
 
Quote
RE: mag niet meer op school reis
Boterbloem  schreef op: 25-04-2015 21:28:03

Ik weet inderdaad dat het helaas zo wel vaak werkt...


Lastige vind ik voor de juffen dat ze het vaak ook gewoon niet kunnen zien.

En in het geval van T begrijp ik bijvoorbeeld deels wel dat ze de grote groep geloofden die allemaal hetzelfde verhaal vertelden.

MAAR zo ging het vroeger bij mij ook, daarom geloof ik nooit meer standaard de grote groep. 
Mijn moeder zei altijd: ze zeggen het allemaal, je bent de enige met een ander verhaal... Dan moet ik de anderen toch wel geloven?
Ik ben zo mijn vertrouwen toen kwijtgeraakt in iedereen.

Die kinderen uit mijn jeugd hebben excuses gemaakt en ik heb ze absoluut vergeven. Ik begreep toen ook dat zij de gevolgen niet overzagen (waren toen pubers). Maar ik zit zelfs nu nog wel eens met de gevolgen.
Tegelijkertijd is het mijn kracht bij mijn zoon nu, dat ik er niet standaard van uit ging.

Impulsiviteit maakt je sneller eerlijk idd hihi want mensen zien het toch al. Maar oooh het wordt vaak niet in dank afgenomen... Moeilijke dingen hoor!

 
Quote
RE: mag niet meer op school reis
Boterbloem  schreef op: 25-04-2015 21:28:48

Quote proestie:
Ik dank dat het verschil er in zit dat een blind iemand echt niet kan zien waar hij kleurt op een kleurplaat zonder voelbare lijntjes, hoe vaak hij/zij ook oefent. Bij autisme zijn er vaardigheden die wel aangeleerd kunnen worden, maar vaak wordt er wel vergeten hoeveel energie en training er in gaat zitten. 

ps er staat nu nog wat in mijn tekstveld wat ik niet weg krijg, het lijkt een stukje van een quote.



Vergelijk je het dan met een autist of ADHDer dan kunnen die het op dat moment ook niet.
Dus kun je eigenlijk die gevolgen ook niet laten gelden voor dat ze het eigenlijk wel zouden moeten kunnen...
 
Quote
RE: mag niet meer op school reis
Kees  schreef op: 25-04-2015 21:31:07

Quote Smvn&d:
, Eigenlijk zouden al die andere een stempel moeten krijgen, want eigenlijk zijn de kinderen met stempel slechts puur, eerlijk, en hebben een sterk rechtvaardigheidsgevoel. De rest is gewoon schijnheilig. En papie en mamie houden het wel in stand 'dat doet mijn kind noooooooit' 



als moeder van 2 kinder zonder stempel vind ik dit een beetje kwalijk eigenlijk.
dus mijn kinderen zijn schijnheilig en doen dingen stiekem?

ik probeer oprecht mee te denken met het maatschappij-probleem rondom stempel/zonder stempel.
zo breng ik mijn kinderen ook groot.



 
Quote
RE: mag niet meer op school reis
Proestie  schreef op: 25-04-2015 21:32:02

Quote Boterbloem:
[...]

Vergelijk je het dan met een autist of ADHDer dan kunnen die het op dat moment ook niet.
Dus kun je eigenlijk die gevolgen ook niet laten gelden voor dat ze het eigenlijk wel zouden moeten kunnen...



Als je inderdaad naar een momentopname kijkt ben ik het met je eens. Ik bekeek het meer op langere termijn.
 
Quote
RE: mag niet meer op school reis
Smvn&d  schreef op: 25-04-2015 21:35:54
Nick kan niet liegen, dus dat is makkelijk. 

Ook zoiets, tijdje terug, hij was buiten, en stond boos een moeder aan me deur dat hij een kindje geduwd had van een fiets, dus ik loop mee, en vraag wat is er gebeurd. Dus Nick zegt dat dat jongetje hem telkens sloeg op zijn hoofd, en dat hij hem toen duwde. dus die moeder zegt nee dat is echt niet zo blabla. dus ik vraag aan dat andere kindje, wat is er gebeurd? en die zegt precies hetzelfde, die zei dus gewoon, dat hij nick een paar keer op zijn hoofd had geslagen 'zo hard als ik kon' en dat nick hem toen een duw gaf..
dus ik kijk die moeder aan.. en toen was het 'ach ja het zijn kinderen he, die kinder ruzie's ook' 
weet je hoe boos ik daar van kan worden? als er gedacht word dat mijn kind iets heeft gedaan dan op hoge poten aan de deur komen en straf eissen, en als blijkt dat het eigen kind de schuldige was en mijn kind zich slechts verdedigde dan word het ineens weggelachen... 
ben boos weggelopen en heb gezegd ja natuurlijk, nu zijn het ineens kinderen... en tegen nick gezegd kom maar mee vent, sommige mensen zijn gewoon een beetje raar.
 
Quote
RE: mag niet meer op school reis
Smvn&d  schreef op: 25-04-2015 21:37:09
Ik ken jou kinderen niet kees dus ik weet niet hoe jou kinderen zijn.
 
Quote
RE: mag niet meer op school reis
Kees  schreef op: 25-04-2015 21:41:09
..omdat je " alle andere kinderen" schreef.

wat jij beschrijft zijn in mijn ogen ook wel bijzondere voorbeelden hoor.
misschien leven wij in een sprookjeswereld maar dit soort dingen heb ik nog nooit aan de hand gehad.

en ik weet niet of dit met-stempel-kinderen nu specifiek zijn of simpelweg asociale kinderen?
das ook nogal een verschil.

niet alle kinder zonder-stempel zijn ook per definitie kutkinderen, net als niet alle kinderen met-stempel moeilijk zijn
 
Quote
RE: mag niet meer op school reis
Smvn&d  schreef op: 25-04-2015 21:41:16
Ik heb het dus ook gewoon over die schijnheilige rot kinderen die alles stiekem doen en overal maar mee weg komen. mag hopen dat niet elk kind zo is, zou niet best zijn.
maar feit is wel dat mijn kind door die kinderen zich vaak rot voelt of onterecht straf krijgt. maar die kinderen zijn volgens de maatschappij normaal en dus is alles oke, terwijl dat gedrag in mijn ogen helemaal niet normaal is.

natuurlijk doet elk kind wel eens stiekem vervelend, dat hoort erbij. Demi is ook zo'n schijnheilig ding dat heel stiekem kan pesten en uitdagen zodat een ander boos word en straf oploopt.
maar er is een groep kinderen in elke klas, op elke school, die het vreselijk achter hun ellebogen hebben en precies weten hoe ze de gevoelige of 'lastige' kinderen zo ver krijgen dat ze dingen doen waardoor ze straf krijgen, en dat er niet gezien word wat ze zelf hebben gedaan.
 
Quote
RE: mag niet meer op school reis
Suus  schreef op: 25-04-2015 21:42:44

Quote :
[...]
Nou, verzin er een voorbeeld bij waar je straf op kan krijgen.
Als het blinde kind er niets aan kan doen omdat het het niet kon zien, geef je dan toch straf omdat hij toch beter had moeten kijken?

Want dat wordt nu wel gezegd over ADHDers, ze moeten toch voldoen aan iets wat ze niet kunnen...

Of dat je een blind kind een 6 geeft omdat het buiten de lijntjes kleurt en een kind wat kan zien een 9 omdat het bijna helemaal netjes is...
Of vragen we blinde kinderen niet binnen de lijntjes te kleren op een kleurplaat waarop niets voelbaar is? 





oh zo ken zo ken ik er wel 1. Mijn dochter heeft afwijking aan haar been en krijgt voor gymvaardigheid matig. Kan ik onnodig vinden maar eerlijk.... Zo is het leven, je kan niet overal goed in zijn en teleurstellingen horen erbij.

ik vind dat er een tendens is waarbij kinderen vooral niet aangepakt mogen worden want.... (Vul maar in)
 
Quote
RE: mag niet meer op school reis
Smvn&d  schreef op: 25-04-2015 21:44:33
mijn kind heeft geen stempel hoor, wil ik ook niet, het enige wat we laten testen is 1 ding omdat dat echt van belang is voor zijn school tijd meer niet.

En ja ik denk inderdaad dat het de asociale kinderen zijn, althans de kinderen van asociale ouders die zo zijn. dat is wat ik vaak zie. Op een of andere manier zijn er ook altijd problemen met kinderen van ouders die zelf de grootste bek hebben en gelijk beginnen te schelden.
Dus die kinderen kunnen er niet eens echt wat aan doen, die weten niet beter.

mijn kind heeft in zijn eigen klas echt nooit problemen, is heel sociaal, en heeft veel vriendjes, de problemen zijn altijd op het plein met bepaalde kinderen.
 
Quote
RE: mag niet meer op school reis
Ans Mv J.k.d  schreef op: 25-04-2015 21:44:59

Quote kees:
ook kinderen zonder " stempels" of " diagnoses" ofweetikhoeikhethetbestekannoemen, hebben een gevoel. mijn kind heeft geen " iets" maar is toch een heel bijzonder/apart/andersdananderen-kind. hij durft niks verkeerds te doen, loopt alle dagen op eieren en mocht hij (dan vreselijk onbedoeld) iets verkeerds gedaan hebben en hij krijgt een straf op school en zijn vriend met asperger niet...is mijn kind daar kapot van. hoe trek je het gelijkwaardig? dat is wat ik mij afvraag... elke ouder kan zijn kind vertellen/proberen aan te leren dat we niet allemaal hetzelfde zijn, en daar begrip voor op te brengen. als er 2 kinderen dit dagelijks ervaren zijn dat die van mij wel. maar wat is de gulden middenweg? extra assistentie is wel mogelijk. is bij ons op school ook. maar dat kost geld. mogelijk gemaakt door ouders. maar dat behoort vaak ook niet tot de mogelijkheden. wat zouden we dan willen zien? linksom of rechtsom zullen we met zn allen toch de kinderen moeten klaarstomen voor de boze buitenwereld.



Dat is een hele goede vraag Kees!! Daar zijn we nu ook naar op zoek naar het antwoord, want ja bij mijn oudste moet ik dingen laten gaan en dat kan ik bijv bij me andere kids niet. Maar hoe leg je dat uit? Dagelijks is dit mijn probleem. Maar mijn zoon straffen werkt echt niet. Teminste niet zoals bij de andere kids zou werken. Bijv D heeft een grote mond en ik zet hem op de trap voor 5 min en dan praten we en is het wer goed. Doet J dat moet ik eerst w88 tot hij rustig is dan moet ik hem op aanwijzen wat het juiste gedrag en woorden zijn en dan volgt er een excuus. Sla ik deze stappen over heb ik een boos en gefrustreerd kind. En ja het kost heel veel energie en ook me andere kids zijn er niet altijd mee eens en denken dat J. meer mag maar de aanpak moet nu gewoon anders want hij is anders!
 
Quote
RE: mag niet meer op school reis
Suus  schreef op: 25-04-2015 21:48:32
Maar Sis, onder kinderen met stempels zitten ook etterbakken. Je kan niet alles onder de stempel afschuiven 
 
Quote
RE: mag niet meer op school reis
Kees  schreef op: 25-04-2015 21:49:54
door dit soort verhalen denk ik vaak dat mijn kinderen dus iets mankeren...

mijn kinderen kunnen zeker ook niet luisteren, doen gewoon thuis waar ze zelf zin in hebben, zeggen lelijke woorden en ontbijten met chocola terwijl dit niet mag natuurlijk

maar...
mijn kinderen hebben nog nooit gepest, mijn kinderen zullen nooit uit zichzelf iemand slaan, hebben nooit een grote mond tegen andere mensen, nog nooit straf gehad op school,
kunnen zich onwijs inleven in andere mensen,
zijn sociaal, veel vrienden, behulpzaam en knetterknetterknetterdruk en stuiterig, zitten nooit 1 tel stil, zijn TE braaf (dat kan ook)

....en dan lees ik andere verhalen en denk ik: fuck, wat is er mis met die van mij.
ook dat is weer geen normaal kindergedrag blijkbaar

wat is eigenlijk wel een gemiddeld kind?
 
Quote
RE: mag niet meer op school reis
Boterbloem  schreef op: 25-04-2015 21:51:51

Quote proestie:
[...]

Als je inderdaad naar een momentopname kijkt ben ik het met je eens. Ik bekeek het meer op langere termijn.



Snap ik, alleen vraag ik me af of je het zo kan zien...


Anders kunnen we peuters ook gaan bestraffen als 16 jarigen omdat ze het op de lange termijn ook moeten kunnen...


Maar we straffen op verschillende leeftijden op verschillende manieren.

En kinderen met een afwijking hebben vaak een ander ontwikkelingsniveau dus bereik je met sommige straffen niets bij het kind of maak je zelfs meer kapot.


 
Quote
RE: mag niet meer op school reis
Kees  schreef op: 25-04-2015 21:52:37
maar Ans, dat heb ik ook, met 2 kinderen!
beide dezelfde genen maar beide een andere aanpak nodig!

ook dat heeft puur met karakter te maken en niet met een stempel
 
Quote
RE: mag niet meer op school reis
Kyla  schreef op: 25-04-2015 21:56:01
Ik vind niet dat mijn kind gestraft hoeft te worden voor iets waar hij niks aan kan doen. Dat werkt namelijk alleen maar beschadigend, bovendien werkt het meer negatief gedrag in de hand. Zo kan het zijn dat hij zich juist gaat misdragen om op de gang gezet te worden. Lekker rustig voor hem. Weinig prikkels enzo. Terwijl als je weet dat dat het probleem is je hem muziek kan laten luisteren onder het werk (dat zijn voorspelbare prikkels en kan hij wel tegen) Of na een bepaalde periode zijn creativiteit kwijt kan door te tekenen of logische vraagstukken op te lossen is het in eens een heel ander kind. Waar anderen geen last van hoeven te hebben. Voor die keren dat straf wel gepast is is van tevoren met mijn kind afgesproken wat er gebeurt. Waarom MOET je zonodig een kind aanpakken dan? Het doel is toch uiteindelijk dat het ophoudt met bepaald gedrag? Toch niet om het zo erg in de stress te jagen dat het niet meer naar school wil en/of kan?

 
Quote
RE: mag niet meer op school reis
Proestie  schreef op: 25-04-2015 21:56:29

Quote Boterbloem:

[...]

Snap ik, alleen vraag ik me af of je het zo kan zien...


Anders kunnen we peuters ook gaan bestraffen als 16 jarigen omdat ze het op de lange termijn ook moeten kunnen...


Maar we straffen op verschillende leeftijden op verschillende manieren.

En kinderen met een afwijking hebben vaak een ander ontwikkelingsniveau dus bereik je met sommige straffen niets bij het kind of maak je zelfs meer kapot.





Ik doelde meer op de vergelijking van de blinde en die kleurplaat. Dat is een vast gegeven dat niet veranderd, terwijl de vaardigheden van een autist wel kunnen veranderen en vooruit kunnen gaan. 
 
Quote
RE: mag niet meer op school reis
Kees  schreef op: 25-04-2015 21:58:44
Kyla, dat kun je toch niet van een leerkracht verwachten?
dus bijv 30 lln in de klas, en dan 30 verschillende aanpakken?

 
Quote
RE: mag niet meer op school reis
Boterbloem  schreef op: 25-04-2015 22:00:10

Quote Suus:
[...]



oh zo ken zo ken ik er wel 1. Mijn dochter heeft afwijking aan haar been en krijgt voor gymvaardigheid matig. Kan ik onnodig vinden maar eerlijk.... Zo is het leven, je kan niet overal goed in zijn en teleurstellingen horen erbij.

ik vind dat er een tendens is waarbij kinderen vooral niet aangepakt mogen worden want.... (Vul maar in)



We hebben het helemaal niet over dat kinderen niet aangepakt mogen worden.

We hebben het erover of een straf nut heeft of niet voor het kind.

Een peuter pak je niet aan als 16 jarige, een kind met een ontwikkelingsachterstand dus ook niet op zijn leeftijd omdat hij toevallig die leeftijd heeft.

Je pakt een kind aan zodat het NUT heeft, niet zodat de buitenwereld genoegdoening kan krijgen ofzo. Want dat is behoorlijk asociaal mijns inziens als mijn genoegdoening belangrijker is dat dat de ander er wat van leert... Wnat uiteindelij kheb ik er niets aan en gebeurd nog steeds hetzelfde.

Ik vraag me soms wel eens af of mensen beseffen hoe het is als alles in het leven zo benaderd wrodt... Buitenspelen negatieve benadering, niet stil zitten in de klas een negatieve benadering, impulsief gedrag een negatieve benadering en ga zo maar door...


Ik vind er een grotere meerwaarde in zitten als je niet de heel tijd maar gaat straffen voor dingen die ze nog niet bezitten maar dat je er mee aan de gang gaat.
Want door de straffen krijg je kinderen die zuur worden en die niets maken van het leven. Of die zelfmoord plegen of daadfwerkelijk gaan geloven dat ze toch niets goed kunnen. Ik zie daar de meerwaarde niet van in.


Je hebt het niet over enkele teleurstellingen... Je zou eens een weekje moeten kijken hoe vaak een kind met ADHD negatief benaderd wordt om zijn of haar gedrag omdat ze iets verwachten wat het kind gewoon weg nog niet kan.
Het was zo'n verademing toen mensen met kennis dat eindelijk bevestigden naar ons en vooral naar hem... Moijn zoon heeft zitten huilen toen die orthopedagoog hem dat vertelde want mijn zoon (die wel slim is) dacht serieus dat hij gek was...


Maar gelukkig bleek de buitenwereld gek dat ze niet naar hem keken maar wilden dat hij gelijk moest zijn met de meute...

Mijn zoon moet ook wel eens teleurstellingen verwerken. Maar zijn hele leven zou een teleurstelling zijn als we verwachtingen op hem leggen die hij niet waar kan maken, simpelweg omdat hij niet helemaal functioneert als 9 jarige...

 
Quote
RE: mag niet meer op school reis
Boterbloem  schreef op: 25-04-2015 22:01:34

Quote proestie:
[...]

Ik doelde meer op de vergelijking van de blinde en die kleurplaat. Dat is een vast gegeven dat niet veranderd, terwijl de vaardigheden van een autist wel kunnen veranderen en vooruit kunnen gaan. 


Ja, maar dat is het punt niet ;-) Het gaat erom dat OP DAT MOMENT het kind er dus ook helemaal niets mee kan...


Dat hij het ooit wel kan heeft het kind dan nog geen boodschap aan...


Vandaar ook dat ik zeg: een peuter behandel je ook niet als 16 jarige omdat hij het als 16 jarige wel kan... Die behandel je ook zodat wat je doet nut heeft voor het kind...

 
Quote
RE: mag niet meer op school reis
Kyla  schreef op: 25-04-2015 22:02:01
Dat ging op zijn vorige school, 34 lln in de klas anders verdraaid goed... Alleen op het cognitieve stuk hadden ze te weinig te bieden.
 
Quote
RE: mag niet meer op school reis
Ans Mv J.k.d  schreef op: 25-04-2015 22:02:40
Klopt maar je vroeg bij de quote waarom de 1 zou duidelijk straf krijgt en de ander niet Maar dit is maar een simpel voorbeeld maar er zijn zoveel dingen die zo ver uiteen lopen. Bijv J. slaat iemand in de speeltuin. 1 dan moet ik eerst uitvogelen was het bewust? hij speelt soms zo in zijn eigen wereld dat hij niet bewust is van zijn omgeving dus dan moet ik dat weer voor hem verduidelijken je raakte die en die o zegt hij dan sorry dat was niet expres. Maar is het 1 van de andere dan zou ik al eerder straf geven als het blijkt dat hun slaan gewoon omdat zij dat gedrag sneler kunnen overzien. Oorzaak en gevolg is duidelijk.
 
Quote
RE: mag niet meer op school reis
Suus  schreef op: 25-04-2015 22:06:18
Straffen doe je naar mijn idee niet alleen maar om er iets van te leren maar ook als voorbeeld. Dat geldt voor excessief gedrag. 

Ik begrijp echt wel dat voor sommige kinderen het leven zwaarder is maar een stempel zegt daarin weinig. Ik vind dat straf eenling hoort te zijn.... En daarnaast praat je om een kind dingen te leren. 

Ik ik ga in het leven uit van de dingen waar ik invloed op heb, mijn eigen handelen.... Als je wacht op een ander kan je lang wachten.


 
Quote
RE: mag niet meer op school reis
Kees  schreef op: 25-04-2015 22:07:14
en hoe doe je dat dan bijv met door het rode licht fietsen?
wellicht doet een kind dat dan ook niet, want oorzaak-gevolg ligt anders en het ligt nog niet in zijn macht.

maar hij overtreedt een regel. en dan?

@ Kyla...wonderlijk!
zoveel kinderen en dan allemaal een eigen aanpak?
deze leerkracht heeft toch wel een award gewonnen zeker?
dat kan toch niet!
voor kind 1 werkt een straf
voor kind 2 strafregels
voor kind 3 op zachte toon
voor kind 4 met luide stem
voor kind 5 negeren

dat kan toch niet x 30? met alle neventaken die een leerkracht tegenwoordig heeft?
 
Quote
RE: mag niet meer op school reis
Jomi  schreef op: 25-04-2015 22:08:31
Weet je wat zo lastig vind?
Deze kinderen moeten straks toch de maatschappij in en de arbeidsmarkt op.
De wereld is hard, je kan er niet vanuit gaan dat ze overal en altijd op een voor hen juiste manier worden behandeld.
 
Quote
RE: mag niet meer op school reis
Kyla  schreef op: 25-04-2015 22:09:00
Ja, dat ging goed en wat ons betreft verdient ze die award dan ook echt!
 
Quote
RE: mag niet meer op school reis
Boterbloem  schreef op: 25-04-2015 22:10:15

Quote kees:
door dit soort verhalen denk ik vaak dat mijn kinderen dus iets mankeren... mijn kinderen kunnen zeker ook niet luisteren, doen gewoon thuis waar ze zelf zin in hebben, zeggen lelijke woorden en ontbijten met chocola terwijl dit niet mag natuurlijk maar... mijn kinderen hebben nog nooit gepest, mijn kinderen zullen nooit uit zichzelf iemand slaan, hebben nooit een grote mond tegen andere mensen, nog nooit straf gehad op school, kunnen zich onwijs inleven in andere mensen, zijn sociaal, veel vrienden, behulpzaam en knetterknetterknetterdruk en stuiterig, zitten nooit 1 tel stil, zijn TE braaf (dat kan ook) ....en dan lees ik andere verhalen en denk ik: fuck, wat is er mis met die van mij. ook dat is weer geen normaal kindergedrag blijkbaar wat is eigenlijk wel een gemiddeld kind?



Daarom heb ik ook zo lang gewachten met testen,
want waarom mag mijn kind niet gewoon druk en impulsief zijn?


Totdat de problemen kwamen...


 


Een probleem wat op dit moment erg speelt (groep 6) is dat hij sociaal gedrag niet kan vertalen.
Als een klasgenoot tegen zijn schouder beukt denkt hij dat het lelijk bedoeld wordt.
Als ze met hun voet tegen zijn been tikken dan denk ik hij dat hem schoppen.
Hij reageert dan direct boos/ agressief. Hij snapt het niet. Daar doen we nu rollenspelen voor.

Dna kun je hem straf geven, maar hij denkt: zij schoppen/ beuken eerst!!
Wat voor effect heeft dat op mijn zoon?
Onbegrip, iedereen is tegen hem. Die anderen doen het in het openbaar maar juf geeft hem straf omdat hij wat terugdoet.
Waarom krijgt degene die het als eerste doet niet straf?

Juf begrijpt dit jongens gedrag van die anderen (op een stoere manier contact maken) en geeft straf vanuit dat begrip.
Mijn zoon ziet alleen maar dat hij onterecht gestraft wordt omdat die ander in het openbaar hem aanviel...
Voor hem komt een tikkie in zijn beleving ook hard aan, omdat alles harder aankomt in zijn hoofd (bij hem dan he)

De orthopedagoog heeft de juf hierover uitleg gegeven. Gevolg was dat de andere kinderen die uitleg ook hebben gekregen dat T dat niet begrijpt en dat ze hem dus niet meer zo mogen benaderen. Niet omdat het fout is wat ze doen, het is lief en goed. Maar T begrijpt het niet en daardoor onstaat er ruzie.
Gebeurd het wel omdat ze het zijn vergeten en mijn zoon doet wat terug, dan wordt hij apart genomen en leren ze hem wat die ander deed en bedoelde (vaak praat de bewuste jongen ook even mee en geeft aan dat hij het niet boos bedoelde) en dan moet die jongen sorry zeggen dat hij het toch (per ongeluk) deed (dus: sorry, ik bedoelde het niet zoals jij dacht dat ik het bedoelde) EN mijn zoon moet sorry zeggen omdat hij schopte/ sloeg (omdat dat gewoon fout is, ookal doet een ander het eerst, je slaat niet terug).

Hierdoor leert mijn zoon langzaamaan dit gedrag vertalen.

Zou je hem enkel straffen dan zou hij nog ongelukkiger zijn geworden (wat hij toen echt al werd, hij wilde niet meer naar school omdat hij telkens straf kreeg en de anderen niet).

Ik zie het nut dan echt niet van straffen. Alle partijen zijn erbij gebaad dat hij leert wat er van hem verwacht wordt. Niemand heeft er wat aan als hij ongelukkig wordt...

 
Quote
RE: mag niet meer op school reis
Ans Mv J.k.d  schreef op: 25-04-2015 22:10:49
Hij fiets bijna niet Kees zeker niet aleen en gelukkig wonen wij in een dorp zonder stoplichten. Maar rood is stop en dat is voor autisten juist heel duidelijk andersom is eerder een probleem stoplicht kapot. en dan je kind overtuigen dat hij toch door moet fietsen
 
Quote
Navigatie
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | Volgende


Reageren op mag niet meer op school reis
Naam
Bericht