Monica Mv 2 schreef op: 24-03-2015 12:37:55 |
![]() Een Airbus A320 van de Duitse vliegmaatschappij Germanwings met aan boord
142 passagiers en 6 bemanningsleden is dinsdag neergestort in het zuiden van Frankrijk. Dat heeft de Franse premier François Hollande bevestigd. Er zouden geen overlevenden zijn. Het toestel met vluchtnummer 4U9525 zou onderweg zijn van Barcelona naar Dusseldorf en is neergestort in de Alpen. De eerste brokstukken van het toestel zouden al gevonden zijn. Het toestel is neergekomen bij de plaats Prads-Haute-Bléone, ten noorden van Digne-les-Bains in de Franse Alpen. Hulpdiensten zijn ter plaatse. De Airbus A320 is een groot passagierstoestel met een capaciteit voor 174 inzittenden. Het gaat waarschijnlijk om een vlucht die om 10.00 uur is vertrokken vanuit Barcelona, die drie kwartier later is gecrasht. Uit vluchtgegevens blijkt dat het toestel in ongeveer tien minuten van kruishoogte (circa tien kilometer hoogte) naar beneden is gestort. Germanwings is een Duitse budgetmaatschappij en een dochteronderneming van Lufthansa. De vliegtuigmaatschappij laat via Twitter weten zo snel mogelijk met meer informatie over de crash te komen. Het toestel is gebouwd in 1990. |
Quote |
Minou schreef op: 24-03-2015 16:17:10 | ||
idd he..weten dat het het einde is.. ![]() ![]() | ||
Quote |
Cindy Mv F&f schreef op: 24-03-2015 16:29:15 |
er zijn ook nederlanders erbij... kreeg net bericht dat en minimaal 1 vrouw van 20 erbij zat.. triest dit .. voor alle mensen en nabestaande ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Quote |
Cindy Mv F&f schreef op: 24-03-2015 16:30:07 |
schijnt ook wat ik gehoord heb op de duite radiozender dat de piloot vlak van te voren een
noodoproep maakte ![]() ![]() ![]() ![]() |
Quote |
Flower schreef op: 24-03-2015 17:24:20 |
bah, vreselijk. voor alle nabestaanden.....geen woorden onze oudste is er net een paar dagen weer, ook van eenuitwisseling project, ook gevlogen via duseldorf. je denkt er dan op een of andere manier iets emotioneeler over na. al die arme mensen... |
Quote |
Maya schreef op: 24-03-2015 17:28:20 |
Afschuwelijk weer ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mijn ouders zijn 2 weken geleden terug gekomen uit Tenerife en zij moesten een noodstop maken bij Faro wegens technische mankementen, ik was toen al zo blij dat ze uiteindelijk 6 uur later weer veilig geland waren op Schiphol. |
Quote |
Tamaramvc&f schreef op: 24-03-2015 18:49:04 |
Ja 1 jonge meid van 20 uit Deurne zat er in. Pfff foto staat al overal op de sites. Ze was op
stedentrip geweest , waardoor ik me afvraag alleen of met andere meiden? Dus ms nog meer
nederlanders? Die arme groep duitse scholieren en die arme kleine babytjes die hopenlijk wel samen waren met hun ouders. Och wat een levens weer die verscheurd zijn door verdriet ![]() ![]() ![]() |
Quote |
Smvn&d schreef op: 24-03-2015 19:26:19 |
Een duikvlucht van 8 minuten? Waar komt dat vandaan.. Ze weten nog niet eens wat er gebeurd is en waar het toestel exact ligt.. Maar ze zouden wel weten hoe het gebeurt is? Vaag weer.. Echt onwijs heftig weer voor alle na bestaande.. En ook onwijs triest dat de media het gewoon weer flinkt om foto's te verspreiden, ziekelijk gewoon. |
Quote |
Suus schreef op: 24-03-2015 19:37:30 |
Ik denk dat ze dat weten adhv de radar waar hoogtes op staan en dan zie he dat gebeuren? |
Quote |
Marielle77 schreef op: 24-03-2015 19:59:29 | ||
Ze was alleen omdat ze op bezoek was geweest bij een vriendin die in Barcelona stage liep. Ze zeiden dat net bij het RT! Nieuws. Wat natuurlijk niet betekent dat er niet nog meer Nederlanders in zaten. ![]() ![]() ![]() | ||
Quote |
Jen9 schreef op: 24-03-2015 19:59:45 |
Dat is gewoon een bereening van hoogte zwaartekracht gewicht etcetera.. Voor een deskundige zo uit
te rekenen. |
Quote |
Kaasje schreef op: 24-03-2015 20:05:35 |
Bij de NOS zeggen ze nu dat er vannacht politie op de berg blijft om de boel te bewaken... Lijkt me ook best creepy, midden op zo'n donkere berg met overal om je heen wrakstukken en overleden mensen... Ze zeggen nu trouwens ook dat er geen mayday is geweest van de piloten.... ![]() |
Quote |
Jen9 schreef op: 24-03-2015 21:09:28 |
Poehee.. ik hoef niet te ruilen met deze politiemensen.. Maar die mensen zijn wel heel wat gewend
hoor! Echt vreselijk, ben erg benieuwd wat de oorzaak is. ik begreep dat t eigenlijk meerdere oorzaken zouden moeten zijn... |
Quote |
Nina_mv_owen_en_quin n schreef op: 24-03-2015 21:34:01 |
En elke keer als ik ook nu weer die brokstukken zie, denk ik, hoe is het toch mogelijk dat bij het
ongeluk in Tripoli dat 9 jarig jongetje er levend en redelijk ongedeerd (lichamelijk natuurlijk)
ervanaf is gekomen? Ook dat vliegtuig lag in duizenden kleine stukjes. |
Quote |
Suus schreef op: 24-03-2015 21:41:12 |
Mijn man zou om 21 uur vliegen, zelfde vliegtuig... Taxiet al 45 minuten... waren alle 4 best beetje
gespannen |
Quote |
Ik schreef op: 24-03-2015 21:44:04 |
'Duitse crews weigeren te vliegen'BERLIJN - Piloten van Germanwings en moedermaatschappij Lufthansa weigeren dinsdagavond te vliegen in Airbussen van hetzelfde type dat eerder op de dag in Frankrijk neerstortte. Dat meldt Der Spiegel. Meerdere toestellen zijn aan de grond gebleven, schrijft het Duitse tijdschrift op gezag van passagiers wiens vluchten hierdoor niet vertrokken. Een verslaggever van Der Spiegel die op het vliegveld van Stuttgart is, heeft gezien dat verschillende vluchten zijn geannuleerd. Passagiers krijgen maar weinig informatie en spreken van een chaotische situatie. Een perswoordvoerder van Lufthansa bevestigt aan Der Spiegel dat verschillende crews 'op persoonlijke gronden' hebben geweigerd om te vliegen dinsdag. De voorlichter durfde niet te zeggen of de bemanningen zorgen hebben over de veiligheid van de vliegtuigen. Het ramptoestel heeft maandag enkele uren aan de grond gestaan wegens problemen met één van de cabinedeuren. |
Quote |
Harleysmama schreef op: 26-03-2015 09:26:32 |
Een van de piloten van het in Frankrijk neergestorte vliegtuig zou vlak voor de opmerkelijke daling
de cockpit hebben verlaten. Vervolgens kon hij ondanks verwoede pogingen niet meer terug de cockpit
in. Dat meldt The New York Times op gezag van een hoge militaire functionaris, die onderzoek doet naar de zwarte dozen van het ramptoestel. Hij heeft de geluidsopnames uit de cockpit bestudeerd. ,,De piloot buiten de cockpit klopt zachtjes op de deur, maar er wordt niet geantwoord", vertelt de onderzoeker anoniem aan de gezaghebbende Amerikaanse krant. ,,Dan bonkt hij harder en harder, maar er komt nooit een antwoord. Even later kan je horen dat hij de deur probeert in te beuken." De opmerkelijke bevindingen geven nog steeds geen duidelijkheid over de oorzaak van de crash. ,,We weten niet waarom hij de cockpit heeft verlaten. Maar het is wel duidelijk dat de andere piloot de deur niet meer open doet." Over de omstandigheden in de cockpit en wat er met de andere piloot gebeurd is, is nog niks bekend. Zou toch verschrikkelijk zijn, als dit waar is. ![]() |
Quote |
Son schreef op: 26-03-2015 09:36:07 |
Vreselijk! Wat zou die piloot bang geweest moeten zijn. Wat zou er met die andere gebeurd zijn ? Hartaanval ? Of bewuste actie ? Wel heel toevallig dat net dat de andere even weggaat hij niet meer reageert. Slechte actie dat de deur van buiten niet meer open kan.... voor buitenstaanders prima, maar piloten zouden toch altijd naar binnen moeten kunnen.wat een nachtmerrie pffff |
Quote |
Anna28 schreef op: 26-03-2015 09:37:19 |
Heftig zeg dat verhaal... je gaat dan denken dat de ene piloot iets is overkomen ofzo en de ander er
niet meer in kon... wat vreselijk! Moet nog steeds denken aan die 8 minuten duikvlucht ![]() ![]() |
Quote |
Banana schreef op: 26-03-2015 09:37:35 |
pff eerste wat ik dacht bewute actie ene weggelokt andere neemt boel over maar daarna ja wt als die piloot idd ziek geworden is ofzo vreselijk ![]() |
Quote |
Smvn&d schreef op: 26-03-2015 09:44:17 |
Ik denk dat dat wel mee valt.. Er word tenslotte gezegd dat de piloot niet reageerde, dus of hij
wilde niet reageren of hij was onwel.. Dan stort een vliegtuig dus gewoon neer, en daar doet het echt geen 8 minuten over. Dat is slechts mogelijk als de piloot probeerd het tegen te houden en probeerd het toestel nog normaal aan de grond te krijgen. Kom op zeg 8 minuten neerstorten... |
Quote |
Harleysmama schreef op: 26-03-2015 09:55:40 |
Sis zeker niet aan gedacht dat de piloot bewust tegen een bergwand wilde vliegen ipv recht op de
grond af. Misschien zocht hij een goede plek om tegen aan te vliegen. Toestel is namelijk tegen een
hoge bergwand terecht gekomen. |
Quote |
Harleysmama schreef op: 26-03-2015 09:58:48 |
Maar het is afwachten naar de oorzaak en dat kan nog maanden zelfs jaren duren voordat we een
oorzaak weten. Feit is dat er onschuldige mensen dood zijn, die niet gemist kunnen worden. Al die
speculaties zijn voor de nabestaande niet leuk om te lezen. |
Quote |
Smvn&d schreef op: 26-03-2015 10:15:38 |
Nou dat is wel een heel sterk verhaal he. Misschien moeten we gewoon even afwachten voordat we de
piloot gaan beschuldigen van een massa moord.... Ja spatje, piloten moeten soms wel eens plassen haha. |
Quote |
Zozo schreef op: 26-03-2015 10:18:29 |
Deur van de cockpit kan van buitenaf wel geopend worden met een code. Alleen kan het openen weer wel
worden tegengehouden door de piloot aanwezig binnen de cockpit. Daarbij komt dat een piloot helemaal
niet alleen in de cockpit mag zijn. Als een van beide bijvoorbeeld naar het toilet moet is men
verplicht een ander personeelslid plaats te laten nemen binnen de cockpit. Kan niet anders zeggen dan dat ik het een hele vreemde situatie vind.. |
Quote |
Smvn&d schreef op: 26-03-2015 10:30:28 |
Ja ik denk dat hij die vermoord heeft, met zijn toverstaf... Want het was vast een aanhanger van
voldemort.. je weet wel uit harry potter.. En hij heeft een wisseldrank gebruikt om als piloot binnen te komen... En toen.. BOEM... ![]() |
Quote |
Spatje schreef op: 26-03-2015 11:11:35 |
Ja dat dacht ik ook zozo. Dan moet iemand van het cabine personeel bij de achterblijver in de
cockpit gaan zitten. |
Quote |
Harleysmama schreef op: 26-03-2015 11:28:04 |
Het blijft speculeren, maar in het verleden zijn er genoeg voorbeelden van vliegtuigongelukken door
zelfmoord van de piloot. 1999: EgyptAir vlucht 990Het bekendste geval van een vliegramp door een waarschijnlijke zelfmoord is dat van EgyptAir vlucht 990 in 1999. De Boeing 767 was op weg van New York naar Egypte toen het na een half uur vliegen ineens een duikvlucht maakte die zo heftig was, dat het vliegtuig in de lucht uiteen gereten werd. Alle 217 inzittenden kwamen om het leven. Uit onderzoek bleek dat vlak voor de crash de automatische piloot was uitgezet. Ook bleek dat de co-piloot het vliegtuig wilde laten dalen, terwijl de gezagvoerder juist had geprobeerd te klimmen. Op de voicerecorder was bovendien geprevel van de 59-jarige co-piloot te horen, enkele keren "Ik vertrouw op God". De Egyptische autoriteiten wilden niet aanvaarden dat de co-piloot bewust het toestel heeft laten neerstorten, maar een collega kon wel een motief verzinnen: de man verdiende wat bij door luxegoederen van de VS naar Egypte te smokkelen, maar was recentelijk van die route afgehaald. De leidinggevende die dat gedaan had, zat juist als passagier in het vliegtuig. 2013: Mozambique Airlines vlucht TM470Bij een vliegtuigongeluk vorig jaar luidt de voorlopige conclusie ook zelfmoord van de piloot. De vlucht van Mozambique naar Angola stortte met 33 mensen aan boord neer in afgelegen gebied. Op de opnames van de zwarte doos was te horen dat de co-piloot vlak voor de crash naar de wc ging. Toen hij terugkeerde, zat de deur naar de cockpit op slot; er is te horen hoe hij erop bonst. Kort daarna richt de piloot het vliegtuig naar de grond. Tijdens de duikvlucht slaat hij geen acht op de waarschuwingssignalen en maakt geen noodoproep. Een motief voor het gedrag van de piloot is niet gevonden; er gaan geruchten over huwelijksproblemen en een overleden zoon. 1997: SilkAir vlucht 185Een Boeing 737 met 104 mensen aan boord stort in een Indonesische rivier, vlak na vertrek uit Jakarta op weg naar Singapore. Net als in het geval van de EgyptAir-vlucht verwerpen de nationale autoriteiten de conclusie dat de piloot zelfmoord pleegde, maar het lijkt er wel op. Zo blijkt het dat de opnames in de cockpit moedwillig zijn uitgezet, vlak nadat de gezagvoerder had gezegd dat hij wat drinken gingen halen. De man zou bovendien ernstige financiële problemen hebben door beursspeculaties en was enkele weken voor de crash op de vingers getikt door de luchtvaartmaatschappij wegens ongepast gedrag. Ook had hij een levensverzekering afgesloten die inging op de dag dat het vliegtuig crashte. 1994: Royal Air Maroc vlucht 630De ramp op deze binnenlandse vlucht kostte het leven aan 44 mensen, onder wie vier Nederlanders en een prins uit Koeweit. De 32-jarige piloot bleek de automatische piloot te hebben uitgeschakeld om tegen een bergwand aan te vliegen. Vlak voor de impact schreeuwde zijn co-pilote tevergeefs: "Help, help, de piloot wil...". De man zou tot zijn wanhoopsdaad gekomen vanwege liefdesverdriet. 1982: Japan Air Lines vlucht 350Hoewel gezagvoerder Katagiri (35) enige tijd had thuisgezeten met psychische problemen, was hij toch weer goedgekeurd om te vliegen. Het bleek een fataal besluit. Bij de landing van zijn DC-8 op het vliegveld van Tokio zette hij ineens de motoren in de achteruit. Het vliegtuig verminderde vaart en kwam voor de landingsbaan in zee terecht. 24 mensen kwamen om, het merendeel van de overige 123 mensen in het toestel raakte gewond. De opnames uit de cockpit laten horen dat zijn co-piloot geschrokken is van de actie van de piloot en hem probeert te stoppen: "Stop toch, alstublieft", roept hij uit. De piloot overleeft het ongeluk en komt later voor de rechter wegens moord, maar wordt vrijgesproken omdat hij vanwege zijn psychische problemen ontoerekeningsvatbaar is. |
Quote |