Menu
 

Topic:

Mag ik ook even gillen

Roos  schreef op: 08-10-2012 11:30:12
Pfft even mijn ei kwijt hoor want ik heb echt het gevoel met de rug tegen de muur te staan in deze situatie.
Afgelopen aug heeft mijn dochter via de gemeente een fiets met trapondersteuningen gekregen.Op 19 aug werd de fiets geleverd,Kind helemaal blij want eindelijk dat stukje onafhankelijkheid waar ze zo naar verlangde.
Nou 3 weken later fiets kapot,heel veel ellende met het bedrijf gehad maar uiteindelijk 2 weken later fiets gemaakt en wel weer terug.Nouja kan gebeuren was er niet blij mee maar hij was er weer en dat was het belangrijkste.
Afgelopen donderdag erg slecht weer,fiets staat op school droog maarja een uur heen en weer fietsen en daar valt toch dan heel wat regen op.
Resultaat display wat happerde en gevaarlijke situaties op leverde.Bedrijf gebeld hun atwoord was valt niet onder de garantie en dan moet je maar een zakje om het display heen doen.
Goed ding laten drogen en volgende dag 1 plastic zakjes om het display heen en gaan met die banaan.
School uit kind ergens in de middel of nowere slaat het display weer op hol.
Fiets en kind opgehaald en maar weer gebeld met bedrijf. Zij gooien alle deuren dicht want dit is een probleem waar zij niks mee kunnen.
Andere bedrijven geinformeerd en geven allemaal aan display hoort waterdicht te zijn.
Vanmorgen contact gehad met de gemeente en die gaan nu verhaal horen van bedrijf maar gaven nu al aan verder niks voor ons te kunnen betekenen in deze ,zij waren alleen om de fiets te geven en de rest is aan ons zelf.
Ben boos teleurgesteld maar bovenal weet ik niet hoe nu verder.
Kind is afhankelijk van deze fiets zowel voor haar gezondheid als voor dat stukje onafhankelijkheid en nu zijn we waarschijnlijk weer terug bij af.

Zo even lekker gegilt en nu maar weer verder gaan denken hoe dit op te lossen.
 
Quote
Navigatie
RE: Mag ik ook even gillen
Mitch  schreef op: 08-10-2012 11:32:42
Heb je rechtsbijstand?
 
Quote
RE: Mag ik ook even gillen
Corine86  schreef op: 08-10-2012 11:32:58
belachelijk zeg!! snap je gevoel helemaal!
Net of ze voor de lol zo´n fiets heeft! Hij moet het gewoon doen.
en belahcelijk dat hij niet tegen regen kan, is het een droogweer fiets?
 
Quote
RE: Mag ik ook even gillen
Boterbloem  schreef op: 08-10-2012 11:33:30

Ze maken toch zeker geen fiets met een display wat niet tegen water kan? Kom op zeg, we zijn in Nl waar het zo ineens kan regenen.


Wat een teleurstelling voor jullie dochter en voor jullie. Eindelijk dat stukje vrijheid en dan wordt het hierdoor vergalt. Als deze mensen zich nou even kort inleven in haar situatie dan zouden ze toch moeten rennen om het goed te krijgen? 


 


Vind dit zo verdrietig, als er zo mee om wordt gegaan... Succes! Hoop echt dat ze met een oplossing komen, want dit moet niet kunnen!

 
Quote
RE: Mag ik ook even gillen
Liefje  schreef op: 08-10-2012 11:36:12
Door wie is jullie dit bedrijf aangeraden ik bedoel was je verplicht vanuit de gemeente bij dit bedrijf je aankoop te doen? Zo ja dan vind ik niet dat de gemeente zo makkelijk hun handen er vanaf kunnen trekken.

En meteen rechtsbijstand in gaan schakelen
 
Quote
RE: Mag ik ook even gillen
Angelique  schreef op: 08-10-2012 11:36:48
nou jaaaaa zeg niet nromaal hoor hopenlijk word het toch nog netjes opgelost
 
Quote
RE: Mag ik ook even gillen
Roos  schreef op: 08-10-2012 11:37:19

Jij slaat precies de spijker op zijn kop Boterbloem.
Ook ik wordt hier heel verdrietig van want het is niet zomaar een fiets voor haar plezier (dan nog zou dit niet mogen hoor).
Maar het onbegrip na het niet begrijpen dat zij afhankelijk is van deze fiets maakt me zo verdrietig.

@Corina Dat is wat wij ook hebben gezegd is het soms een goed weer fiets,beetje lullig in een land zoals Nederland.


Mitch,volgens mij niet even na vraen aan mijn man.

 
Quote
RE: Mag ik ook even gillen
Roos  schreef op: 08-10-2012 11:38:33

@Liefje,


Ja wij moesten van de gemeente bij hun dit laten doen (was volgens hun de beste en goedkoopste oplossing) Nou goedkoop dat kun je wel stellen het beste dat dan weer niet.

 
Quote
RE: Mag ik ook even gillen
Juulmvjens  schreef op: 08-10-2012 11:41:51
Misschien heel dom van mij hoor, maar hoort er op dit soort dingen (display) niet ook een soort garantie te zitten?
Net zoals bij aankopen die je in een winkel doet.

En als er nergens staat vermeld dat dat ding niet nat mag worden dan heb je zeker een punt lijkt mij.
 
Quote
RE: Mag ik ook even gillen
Roos  schreef op: 08-10-2012 12:11:30
Juulmvjens,
Ze zeggen dus bij het bedrijf dat het display niet onder de garatie valt,maar wij kunnen dit nergens terug vinden,en ook staat nergens vermeld dat het ding niet nat mag worden.
Toch is dit waardoor zij alle deuren dicht gooien.
En op de gemeente ben ik ook best boos,ga er vanuit dat zij mij vanmiddag terug zullen bellen.
 
Quote
RE: Mag ik ook even gillen
Boterbloem  schreef op: 08-10-2012 12:18:50
Is het niet zo dat wanneer jij iets koopt dat er gewoon een bepaalde termijn is dat het goed MOET zijn. Ooooh hoe wordt dat toch omschreven? Vanmiddag anders eens even opzoeken.

Ik zou daar eens informatie over opzoeken. Een display die ze buiten een garantie laten vallen vind ik ontzettend onlogisch klinken. Dan zeggen ze indirect al dat het slecht is, aangezien ze geen garantie durven te geven. Maar volgensmij heeft elk product, of het officieel nou een garantie heeft of niet, garantie. 
 
Quote
RE: Mag ik ook even gillen
L&  schreef op: 08-10-2012 12:32:55
Ik zou dreigen met kassa en radar en er anders ook echt contact mee opnemen! Meestal zijn bedrijven daar heel gevoelig voor, want slechte reclame kan niemand gebruiken! Bij radar kunnen ze je echt heel goed verder helpen.

Op elk product hoort garantie te zitten! Ze proberen je gewoon af te schuiven.
 
Quote
RE: Mag ik ook even gillen
Roos  schreef op: 08-10-2012 12:51:19
Nouja gemeente heeft net gebeld en nu is het verhaal nog leuker geworden.
Volgens bedrijf hebben ze met aflevering van de fiets verteld dat het display niet tegen regen kan (wel tegen een buitje maar niet tegen de hoosbui waar zij van de week midden in zat) en dat we bij zulk weer een plastic boterhammen zakje erom moeten binden.
Maar dit is Niet verteld,ze hebben alleen uitgelegd hoe alles werkte.
Ben zo boos verdrietig en teleurgesteld.
Er wordt nu een nieuw display opgestuurt maar die valt niet onder de garantie (145&euro en ik weiger die te betalen.
Pfft kon zelfs niet meer vriendelijk blijven tegen mevr van de gemeente toen ze zei dat het bedrijf er alles aan deed om de klanten te helpen en dat ze tegen haar heel oprecht en vriendelijk waren.
Jammer dat ik de telefoongesprekken niet heb kunnen opnemen echt heel jammer.Want tegen ons waren ze niet zo vriendelijk.
 
Quote
RE: Mag ik ook even gillen
Kyla  schreef op: 08-10-2012 12:56:09
Een bedrijf/winkel is verplicht een deugelijk product te leveren, dat heeft niks met garantie te maken. Je mag verwachten dat een product langer meegaat dan dit. Wettelijk gezien heb je recht op een gratis nieuw display. Ik zou rechtsbijstand inschakelen of de consumentenbond.
 
Quote
RE: Mag ik ook even gillen
Bettie  schreef op: 08-10-2012 12:57:38
Misschien heb je wat aan onderstaande informatie van Consuwijzer....


Er zijn twee soorten garantie: verkopers- of fabrieksgarantie en bijgekochte garantie. Daarnaast bestaat er altijd recht op een deugdelijk product.


Wat betekent 'recht op een deugdelijk product'?


Volgens de wet hebt u altijd recht op een product van goede kwaliteit. In de wet staat dat een product deugdelijk moet zijn. Is het product niet goed? Dan hebt u recht op een gratis reparatie, of een nieuw product. Dat moet binnen een bepaalde tijd en u moet er niet te veel last van hebben. Bijvoorbeeld: uw nieuwe fiets gaat buiten uw schuld kapot en deze wordt gerepareerd. Uw fiets mag niet te lang weg zijn voor de reparatie. Gaat het lang duren? Dan kan de winkel u een fiets te leen geven.


Koopt u een product en gaat het product binnen zes maanden kapot? Of is er iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was.


Wat is verkopers - of fabrieksgarantie?


De verkoper of de fabrikant kan ook garantie geven. De verkoper geeft garantie voor een bepaalde tijd, bijvoorbeeld een jaar. Deze garantie geldt dus meestal langer dan de wettelijke garantie. Gaat het product kapot? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Is de garantie afgelopen en gaat het product kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was.


In de garantievoorwaarden staat wanneer u precies garantie hebt, en wat de garantie betekent. Wilt u dus weten waar u recht op hebt? Lees dan de garantievoorwaarden.


Europese garantie en het Nederlands recht op een deugdelijk product


 









Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op twee jaar 'garantie'. In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.


Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.


U moet het product een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Voldoet het product niet aan de verwachtingen die u ervan had mogen hebben? En hebt u het product normaal gebruikt? Dan kan er sprake zijn van een ondeugdelijk product.











Ik denk dat je dus wel degelijk een 'poot' hebt om ergens op te staan. Het product is dus niet deugdelijk.


 
Quote
RE: Mag ik ook even gillen
Bettie  schreef op: 08-10-2012 12:58:12
Sorry voor de 'verkeerde' kleuren, dat komt door 't kopiëren en plakken 
 
Quote
RE: Mag ik ook even gillen
Roos  schreef op: 08-10-2012 13:02:34
bedankt voor jullie hulp dames
 
Quote
RE: Mag ik ook even gillen
Roos  schreef op: 08-10-2012 16:29:24
Nou na veel vijven en zessen wordt er een nieuw display opgestuurt (kosten wilde ze ons dus voorop willen laten draaien) maar dat gaat de gemeente regelen. en daar houdt het dus mee op. Hopelijk is deze wel waterdicht. Ik heb ondertussen veel informatie ingewonnen dus als het nodig is ga ik verder daarmee. Nu nog op zoek na een plastic hoesje wat ik uit voorzorg erom heen kan doen.
 
Quote
Navigatie


Reageren op Mag ik ook even gillen
Naam
Bericht