Juulmvjens schreef op: 10-10-2016 10:18:57 |
Zojuist heb ik schoenveters en inlegzooltjes online besteld. π Ben ik de enige die dit soort praktische dingetjes online besteld of zijn er meer? Gewoon even nieuwsgierig. π Ik werk drie dagen onder schooltijd en éé hele dag, woon in een dorp met weinig winkels en heb daardoor niet altijd gelegenheid om allerlei winkels af te struinen. (Schoenveters moesten ook nog eens zilver zijn). Online bestellen vind ik dan echt ideaal. Wel zoveel mogelijk zonder verzendkosten natuurlijk. |
Quote |
Ik schreef op: 10-10-2016 10:37:34 |
Nee wel vrij veel kleding maar voor schoenveters e.d. ga ik wel naar de Action..dat kan altijd in
het weekend of op koopavond..ik woon in een grote stad en het grote centrum is op 10 minuutjes
afstand en bij mijn huis heb ik op 3 minuten loopafstand ook nog veel winkels. |
Quote |
Boterbloem schreef op: 10-10-2016 10:50:37 |
Ik probeer nog zoveel mogelijk in winkels te kopen, simpelweg om het voor winkeliers mogelijk te maken om open te blijven, vindt dat toch wel een mooi iets... Tegelijkertijd: online is zo makkelijk... Verzendkosten is voor mij goedkoper dan reiskosten en parkeerkosten. |
Quote |
Jolanda1974 schreef op: 10-10-2016 10:53:43 |
Ik steun ook graag de winkeliers maar heb afgelopen week gemerkt dat het assortiment in de winkels
niet te vergelijken is met het assortiment online. Online heb je veel meer keus. Ik was op zoek naar
een jurk voor onze dochter voor haar verjaardag. Online al wat bekeken maar ik wil graag stofjes
voelen en pasvorm bekijken. Niks van de jurken die ik online gezien had waren in de winkel te
vinden. Dus ik snap wel waarom mensen online gaan kijken en kopen. |
Quote |
Mie schreef op: 10-10-2016 11:03:43 |
Ik bestel praktische zaken als veters wel mee, maar ik ga ze niet speciaal online bestellen. Hetzelfde geldt voor huishoudelijke dingen. |
Quote |
Juulmvjens schreef op: 10-10-2016 11:05:13 |
Ik ben het met jullie eens dat je de plaatselijke winkelier moet steunen als dat mogelijk is. Alleen die hebben we hier in het dorp niet op het gebied van schoenveters en inlegzooltjes. π We hebben een supermarkt, bakker, slager, drogist en dat was het wel. Kinderkleding koop ik ook bijna allemaal online. Schoenen ook veel. Ga nog wel eens schoenen passen in de winkel maar vaak hebben ze dan net niet de goede kleur of maat op voorraad en bestellen zij dan in de winkel online voor me. Als ik al tijd heb heb ik vaak geen auto tot mijn beschikking en voor winkels als de Action moet ik een half uur fietsen. En dat doe ik al vier keer in de week naar mijn werk. Ik ben derhalve groot fan van 'de winkel van ons allemaal'. π |
Quote |
Boterbloem schreef op: 10-10-2016 11:43:43 |
Bedoel het absoluut ook niet verwijtend...
Geef mensen groot gelijk als ze lekker online kopen. Variatie, lekker goedkoop, erg makkelijk enzovoort. |
Quote |
Sammy schreef op: 10-10-2016 11:44:11 |
Ik koop liever in de winkel. Maar zoals hierboven ook al gezegd is, online is het assortiment veel
groter. Laatst waren we op pad voor een nieuwe vriezer, wilde hem graag gewoon in de winkel kopen. Maar als je maar de keuze hebt uit 3 modellen... Terwijl er online weet ik hoeveel modellen en uitvoeringen te vinden zijn. Ik begrijp dat het voor een winkelier onmogelijk is, ivm ruimte, om alle mogelijke modellen te hebben staan. Maar als je weinig meer uit kan brengen als: dat is wat ik heb en als u meer wil moet u maar op onze website kijken... Dan prijs je je als winkelier zijnde toch wel uit de markt. Want als ik dan toch online moet gaan kopen, dan ga ik ook op zoek naar de beste prijs! |
Quote |
Juulmvjens schreef op: 10-10-2016 11:58:55 |
@Boterbloem, natuurlijk weet ik dat je het niet verwijtend bedoeld. βΊοΈ @Sammy, al onze huishoudelijke apparaten en televisies kopen we al 20 jaar bij dezelfde winkel een dorp verderop. Dat vind ik dan weer minder fijn om online te kopen. Deze winkel heeft aardig personeel, goede service, komen snel langs bij storingen etc. Daar betaal ik dan liever een paar tientjes meer voor. Wel een slechte zaak dat je zo werd gehoplen in de winkel. Dan snap ik dat je liever helemaal online besteld. |
Quote |
Bettie schreef op: 10-10-2016 12:26:36 |
Ik ben ook liever van de winkel maar soms is online inderdaad erg fijn. Als ik hier online mijn boodschappen bestel, weet ik dat de plaatselijke super mijn boodschappen doet én bezorgd. Dus...steun ik hem alsnog. Hier gelukkig veel/voldoende winkels op het dorp. Andere winkels moeten we wat voor crossen én jammer genoeg parkeerkosten betalen maar dan doen we ook direct een hoop aankopen. Vorige week ook online kleding gekocht. Had TE weinig energie voor de winkel én per heel snel kleding nodig. Tot op de dag van vandaag nog geen kleding omdat de levering vertraagd is. En daar baal ik dan ook weer van. Moest gewoon snel iets hebben en ben nu dubbel tijd en energie kwijt omdat ik toch naar de winkel moest. |
Quote |
Jomi schreef op: 10-10-2016 12:36:35 |
Ik bestel veel online, maar ik vind het heerlijk om bijv door de Action te neuzen. Wij hebben in de wijk een winkelcentrumpje met een Lidl, maar ook een groentenman. Ik koop mijn groenten en fruit bij hem ook al is het wat duurder. We hebben ook een echt warme bakker en een keurslagee, maar dat vind ik dan weer echt te duur ![]() |
Quote |
Mama Van Drie schreef op: 10-10-2016 13:03:53 |
Etenswaren koop ik in de winkel, hier vlakbij zit een Jumbo en lidl. Ook een kruidvat en een DA drogist, kruidvat iser een jaar of vier bijgekomen en de DA sluit met een paar weken z'n deuren.... Huishoudelijke apparaten zoals koelkast...vriezer....stofzuigers en tv kopen we online bij de prijsgunstigste aanbieder. Bij de media markt koop ik uit principe liever niet meer. Kleding koop ik het liefst in de winkels zodatik het kan zien...passen...etc. Wehkamp is bij mij favoriet als ik toch iets online moet bestellen. |
Quote |
Debby1977 schreef op: 10-10-2016 13:18:35 |
Ik koop heel veel online, uit gemak en vaak goedkoper. Hier in de stad betaal je je nl blauw aan
parkeerkosten. Hoe graag ik de winkeliers ook zou willen steunen, ik denk toch eerst aan mijn eigen
portemonnee. |
Quote |
Banana schreef op: 10-10-2016 13:27:47 |
tja lastige kleidng voormezelf bestel ik vaker online meer keus als in de winkel voor de jongens vaak online puur omdat ik koopjes jaag en die zijn meer op voorraad online dan in de winkels zelf kom wel vaker in winkels als primark en action zeker voor veters ed gaa ik naar action maar ook daar pis ik vaak naast de pot leuke aanbieidngen oa voor helloweenga ik kijken is alles al geplunderd loop naar xenos daar is het 2 x zo duur dus ook dat doen we dan maar niet heel soms zoeken we dan andere filalen maar moet dan altijd met de auto dus ja kom je weer online uit wil heel graag de winkels in en die steunen zeg maar maar ja als je steeds misgrijpt dan is het ook eens klaar toch laatste keer was toppunt toen heb ik zelfs aquarium online besteld de winkel had hem niet op voorraad zou week duren andere winkel was hij veel duurder dus besteld en volgende dag in huis |
Quote |
Mamvan3 schreef op: 10-10-2016 14:39:24 |
Persoonlijk koop ik het liefst in een winkel, maakt niet echt uit waar ik heen moet. Maar ik vind
het assortiment zo ontzettend bagger!!!! Bij de scapino hadden ze een actie, 2e artikel voor een euro ofzo, weet het niet precies meer. Ik moest voor alledrie de kids sportschoenen en sportkleding hebben. De kleding heb ik met moeite voor 2 van hun een compleet setje weten te vinden in de juiste maat (uiteraard viel dat niet in de actie) en sportschoenen ook voor 2 van de 3. En dan sta je bij de kassa: maar we hebben een actie............ Toen ik daarop antwoordde, dat hun assortiment erg te wensen overliet en dat er dus geen keuze was/niet de juiste maten/half lege schappen; krijg je als antwoord: dan moet u online gaan bestellen.... Ik wil zien en voelen wat ik koop. Maar ik koop in de toekomst of in Duitsland (schoenen, hier is het lastig om voor jongens maat 47 en voor meiden maat 43 te krijgen) of online, laat wel verschillende maten komen en stuur de rest weer terug. Dat willen ze tegenwoordig toch... Belachelijk eigenlijk!!! |
Quote |
Dano schreef op: 10-10-2016 18:39:43 |
Beide! Ik ga dan echt op de fiets naar stad zodat ik geen parkeerkosten heb. Ik ga dan rondje
primark / WE/ H&M en Hema. Wij krijgen hier ook een heule grote Zara π Stja en dan doe ik gelijk het praktisch bij hema of action of xenos . Veters enz doenik eigenlijk niet online want de verzendkosten houden mijndan tegen. |
Quote |
Mv5 schreef op: 10-10-2016 19:00:04 |
Ik koop vrijwel niks online, vind dat bij boodschappen niet nodig (moet je ook nog thuis zijn als
het bezorgd word en dat bij meerdere winkels), ik ga gewoon naar een dorp verderop en doe bij drie
winkels voor de hele week boodschappen. Bij kleding en schoenen wil ik kunnen passen.
Alleen als ik iets heel graag wil hebben/nodig heb en ze hebben niet de goede kleur of ik weet zeker
dat een maat groter/kleiner wel past, dan bij uitzondering wel. Maar dat is eens per drie jaar
één of twee dingen ofzo. Alleen studieboeken van de oudste (hbo) kopen we online, dat
is echt veel makkelijker. En dingen van de stad, die koop ik wel een keer als ik er toch kom, ga
daar nooit speciaal voor naar de stad toe. Moet wel zeggen dat in het dorp verderop ook een kruidvat
en hema en een paar kledingwinkels zijn, dus dat is wel handig. |
Quote |
M&j schreef op: 10-10-2016 19:05:32 |
De meeste dingen die we nodig hebben kunnen we in de omgeving kopen, en die kopen we niet online.
Het is voornamelijk mijn man die spullen via inet koopt en dan voornamelijk in het buitenland of als
het niet in een gewone winkel te koop is. Kleding en schoenen moeten toch gepast worden dus die koop
ik zelden online maar in de winkel, ik gebruik de webshops alleen om te orienteren. |
Quote |
Jarofe schreef op: 10-10-2016 19:10:49 |
Ik koop voor mezelf liefst online. Nu ook online kleding en schoenen gekocht. Voor onze huisdieren koop ik online groot in, ideaal vind ik dat het word voor mijn deur thuisbezorgd. Ook boodschappen zou ik het liefste online doen, vandaag weer de weekboodschappen gedaan, maar man wat een werk dan heb je een hele volle kar alles er weer uit op de band, het is zoveel dus past er ook niet allemaal weer op. Kassiëre begint met scannen en ik ben nog druk bezig de boodschappen erop te krijgen. Heb je alles erop ligt er al heel veel te wachten wat gescant is. Dan nog de leuke opmerkingen van medewinkelaars om je heen die heel verbaasd doen omdat je zoveel hebt. Nou met een gezin met 5 gaat het hard. Alles vervolgens in je kar naar je auto om het daar er weer in te tillen, thuis alles er weer uitzeulen en voor de 3e keer heb je alle artikelen weer in je handen om het op te bergen. Volgend jaar ga ik waarschijnlijk meer werken en dan bestel ik het lekker online die bezorgkosten van 3,95 heb ik er met alle liefde voor over. ![]() Beetje gefrustreerd haha. Voor mijn kinderen ga ik nog wel naar een winkel vooral met de kinderschoenen, kleding zou voor mij niet hoeven maar jun vinden helaas winkelen heel leuk, dus ik offer me op. |
Quote |
Pup78 schreef op: 10-10-2016 20:01:24 |
Kleinere dingen als veters etc koop ik liever bij de action of wibra. Tegenwoordig heb ik aliexpress ontdekt en bestel ik ook veel daar, als het geen haast heeft. Ik ben wel meer online gaan bestellen. Was bijvoorbeeld voor mijn dochter op zoek naar legging. Nergens bij ons fuchsia roze te vinden of donkerblauw. Dus heb ik ze maar online besteld. Jammer is dan idd wel de verzendkosten. |
Quote |
Orange schreef op: 12-10-2016 08:02:03 |
Gisteren mijn stofzuiger ontvangen. Plaatselijke zaak had alleen hele dure. Blokker had niks? Dus
rondje Google en volgens de recensies een prima stofzuiger en in de aanbieding. Wehkamp bezorgt ook
na 18.00 hartstikke makkelijk. |
Quote |
Chloe schreef op: 13-10-2016 06:49:02 |
Ik koop behalve mijn boodschappen het meeste online. Meer keuze, vaak goedkoper en een stuk
gemakkelijker. Het valt mij bij winkels bij mij in de buurt op dat het personeel enorm opdringerig
is geworden. Maar mee blijven lopen, steeds opnieuw vragen of je het wel kunt vinden. Vermoedelijk
een agressievere verkoopstrategie omdat er minder verkocht wordt- begrijpelijk, maar het jaagt mij
nog harder de gewone winkels uit. Boodschappen doe ik zelden online, ik vind de bijkomende kosten
bizar hoog en dat vind ik zonde. |
Quote |
Smvn&d schreef op: 13-10-2016 11:18:05 |
Ik doe het zo, alles waarvan ik weet dat het hier in het winkelcentrum te koop is koop ik hier, en
verder alles online. Wij hebben een AH (maar daar bestel ik mijn boodschappen ook, en de rest halen we dus bij de ah hier), kruidvat, etos, gall en gall, bruna, dierenwinkel, fietsenmaker, snackbar, slager, kapper, bakker. Vooral de bruna koop ik zoveel mogelijk wat daar kan. Omdat dat een zelfstandige winkel is (die man huurt de naam bruna alleen maar) de dierenwinkel ook. verder zijn het vooral grote ketens, als ik online iets veel goedkoper kan vinden dan daar dan koop ik het online. Die winkels redden zich wel. Bij de bruna bijv. vind ik het niet erg om wat meer te betalen. Dat is dus het winkelcentrum hier in de wijk. Het centrum daar bekijken ze het maar, je moet nu in de hele stad betalen, en niet zo weinig ook, heel leuk allemaal maar je bent nog meer geld kwijt als verzendkosten. Belachelijk! Kleding ect koop ik nu ook allemaal online, schoenen ook, er was 1 kleine geweldige schoenen winkel waar ik altijd de schoenen kocht, ook omdat ik ze dat gunde, maar die is er niet meer, dus nu ook online. |
Quote |
Mie schreef op: 13-10-2016 13:34:07 |
Mijn boodschappen doe ik in een fysieke winkel. De meeste bij de lidl, 6 km rijden en de rest bij de
plus hier in het centrumpje, mede omdat ik vind dat de Plus hier het wel moet oveerleven, alhoewel
ze prima draaien hier geloof ik. Af en toe iets bij de Primera en Blokker, zelfde reden als de Plus. Maar qua kleding en schoenen etc gaat dat bijna alllemaal online. Bestellen --> thuis op ons gemakkie passen --> en terugsturen wat niet bevalt, past etc. Scheelt parkeerkosten, ergernis in pashokjes en dsat soort dingen En veel meer keus online |
Quote |
Dano schreef op: 13-10-2016 15:00:05 |
Ik zocht bepaalde rokjes voor dochter ( ze is zeg maar kieskeurig π) dus ik zag ze online bij
H&M . Vandaag was ik vrij dus ik dacht eerst even maar naar de stad ( op de fiets , geen gezeik
met parkeerkosten) ik ben de primark/takko/WE/Hema/Bristol en H&M doorgelopen om het vervolgens niet te kunnen vinden.... Ik heb ter plaatse in de H&M die rokjes dus online besteld . Met punten dus zonder verzendkosten . Maar goed ik heb dus verder wel de praktische zaken als sokken, snoep bij jamin ( ga morgen op vakantie ) en enzo gekocht. |
Quote |