Menu
 

Topic:

Gedragsprobleem school

Even Zo  schreef op: 23-09-2013 23:10:11
Ik moet even van me afschrijven hoor, ms dat iemand tips heeft of iets herkend. Mijn zoon van 6 jaar zit nu in groep 3, sinds de start heeft hij het in de klas al moeilijk. Hij vind het niet leuk en doet ook niet lekker mee. Ik werd vanavond gebeld door juf, ik werkte vandaag vandaar dat ze belde, dat er weer wat gebeurd was op school. Hij had weer geen zin in de werkjes, niet gelijk luisteren naar juf als ze iets wilt of vraagt en met het lopen naar de gym was hij handtastelijk, zo noemt juf dat dan maar hij zat dus te plukken zegmaar aan een paar kindjes, juf zei daar wat van en toen werd ie heel boos en eigenlijk zo boos dat hij juf geschopt heeft. Ontoelaatbaar natuurlijk. Nu moet hij morgenmiddag dan daarvoor nablijven, dit weet hij nog niet dus ik voorzie nu al een probleem daarin. Ze had t ook gelijk met de directeur besproken. Ik moest vorige week al bij haar komen omdat ze vind dat hij niet meekomt in de klas, hij kent bepaalde letters niet en komt daardoor op achter. Hij moest toen bij dat gesprek erbij komen en een aantal letters en woordjes voorlezen, dan gaat ie twijfelen, vinger in zn mond en word heel onzeker en t was dus ook niet goed. Dus we zijn nu extra aan het oefenen.

Maar ik weet even niet goed wat ik er nu mee aan moet en ben eigenlijk best bang voor hoe dit verder gaat en wat er gaat gebeuren.
Mijn zoon heeft temperament, kan niet goed tegen veranderingen en moet duidelijkheid hebben over dingen. Beloof je iets dan moet je t na komen. Vraagt elke dag hoelaat de school klaar is en als ik werk hoelaat ik hem weer kom halen op de bso. Kan thuis ook goed boos worden als ie zijn zin niet krijgt oid maar ik kan hem daar wel redelijk snel uitkrijgen met positief gedrag. Hij speelt graag buiten op de step of fiets en kijkt heel graag tv of doet een spelletje op zn ds, dat is dan echt zijn rustpunt. Hij is trouwens niet druk ofzo. Hij kan er niet goed tegen als kinderen gek tegen hem doen of rare dingen zeggen,
dan kan hij soms weleens een duw geven. Dit om even een klein beeld te geven van mijn zoon. Want is er iets met hem aan de hand?

Hij is heel erg aanhankelijk aan mij, kan niet goed zonder mij en naarschool gaan is soms al een klein drama. Hij heeft al best wat meegemaakt en zijn hoofdje kan dingen niet goed verwerken denkik. Zijn vader en ik zijn gescheiden, het contact met zijn vader is niet goed. Ik verlies mijn baan binnenkort en hij moet dan weg bij de bso, dit zijn weer veranderingen voor hem ,dingem die anders gaan.

Toen hij 4 was had hij hele erge driftbuien die heel lang konden duren, dan bleef hij schreeuwen en huilen als ie zn zin niet kreeg of er iets niet lukte. Gelukkig is dat nu over maar hij kan dus nog steeds snel aangebrand zijn en boos worden. Ik denk ook dat juf hem vandaag weer teveel op zn nek zat en dat hem dat teveel werd. Ik snap dat hij werkjes moet doen hoor en dat er regels zijn zoals stil zijn in de klas maar voor hem is dat moeilijk en als hij zijn werkje niet wilt doen doet ie t niet. Pffff ik weet t even niet meer, vind t zo moeilijk, hij is verder heel lief en knuffelig. Maar ik wil ook dat hij zich gedraagt en dat ie meekomt in de klas en niet dat dit gedrag naarmate hij ouder word erger word. HELP!
 
Quote
Navigatie
RE: Gedragsprobleem school
Even Zo  schreef op: 23-09-2013 23:14:31
Ik moet nog erbij zeggen dat ik hertrouwd ben en we een gelukkig gezin zijn al een paar jaar dus ik ben niet alleen met hem ofzo.
 
Quote
RE: Gedragsprobleem school
Nina1  schreef op: 24-09-2013 06:30:33
Zo lastig te zeggen wat je zoon heeft.maar laat hem testen anders.
Wat ik wel raar vind is dat hij op het moment van de schop geen straf kreeg maar daar vanmiddag voor moet nablijven. Kijk straf heeft hij verdiend, maar sommige kinderen weten dan niet meer waarvoor dat is.
Hoe gaat het met zijn gedrag als alles voor hem duidelijk is. Dat je alles viorspelbaar maakt?
 
Quote
RE: Gedragsprobleem school
Cora38  schreef op: 24-09-2013 06:43:49
Moeilijk hoor. Misschien kun je schoolmaatschappelijk werk hulp krijgen. Zij doen niets zonder toestemming van de ouders en kijken thuis en op school hoe het gaat. Evt. tips en adviezen voor school en ouders en soms begeleiden ze de kinderen ook.
 
Quote
RE: Gedragsprobleem school
Lot  schreef op: 24-09-2013 07:02:38
Klinkt als een onzeker mannetje dat vasthoudt aan jou en aan vaste structuren voor zekerheid. Op school vallen die beide soms weg, waardoor hij opstandig wordt. Goed is om te onderzoeken waar die onzekerheid vandaan komt en niet alleen op het gedrag in te gaan. Misschien vindt hij de stof inderdaad te moeilijk en speelt dat mee. Dan heeft nablijven geen zin, daar los je niets mee op.
je zou hem via de onderwijsbegeleidingsdienst of integrale vroeghulp/MEE kunnen laten onderzoeken.
een goede behandelmethode voor deze problemen is Floortime/Floorplay, dan ga je met je kind aan de gang om hem sterker te maken en zijn ontwikkeling te stimuleren.
succes!
 
Quote
RE: Gedragsprobleem school
Debbel79  schreef op: 24-09-2013 07:13:39
Herkenbaar... Alleen het agressieve gedeelte niet.

Mijn dochter was ook zo in gr 1-2 en 3.
Had lak aan regels. Driftbuien thuis. Op school een bazige kattenkop. Maar niet het schoppen. Want dat had ik zeker niet geaccepteerd. Snap de juf ook niet dat ze niet gelijk straft ipv een dag erna. Dan heeft het geen effect meer.

Maar mijn dochter kon juist wel goed meekomen. Ze verveelde zich enorm. Ze bleek later ook een verhoogd iq te hebben.

Structuur e. Op tijd naar bed (18.30) bleek de sleutel naar de oplossing.
Werken met dagkaarten. Dus de dag van te voren met kaarten in beeld brengen. Zodat hij precies weet wat er gaat gebeuren. Op tijd naar bed. En hou dat ritme aan. Als mijn dochter eenmalig later naar bed gaat (zoals afgelopen zondag omdat het kermis was) toen lag ze er "pas" om 19.30 in. Dat uurtje later is funest.

Gister had ik daardoor een ontzettend boos, driftig, lak aan alles, nergens zin in en enorm grote mond kind.

En kort houden. JIJ bepaalt de regels. Ergens geen zjn in hebben mag.. Ff nukken of mopperen mag ook.. Maar schoppen wordt niet geaccepteerd.

En probeer op een moment dat ie rustig is met hem te praten. Smorgens in bed bijvoorbeeld als de rest nog slaapt. 1 op 1 vragen of hij uit kan leggen waarom hij zo doet op school.

Bij min dochter kwam toen alles eruit. Ze bleek niet lekker in de groep te liggen (ook door haar bazige gedrag) samen zijn we naar de juf gegaan. Die heeft het goed opgepakt en haar betrokken bij het spelen met andere kindjes en nu heeft ze het enorm naar haar zin.

Succes. Is erg lastig
 
Quote
RE: Gedragsprobleem school
Stefke  schreef op: 24-09-2013 07:56:07
Dat de straf uitgesteld werd snap ik, uit ervaring, soms wel. Als je een grote strijd verwacht (en dat kan ik me voorstellen als dit zo lees) kan dat niet tijdens de gym (je moet je met de veiligheid van de andere kinderen bezig houden...). En daarna de BSO. Die wachten ook niet.
ik waarschuw dan wel dat het gedrag onacceptabel is en dat ik hier nog op terug kom!
 
Quote
RE: Gedragsprobleem school
Ano  schreef op: 24-09-2013 08:00:52
Ik zou een eerst een gesprek met juf willen en samen een plan van aanpak maken. Belonen voor goed gedrag en weekelijks evalueren met de juf hoe het gaat. Hou heel nauw contact.  Zo te horen is het nu nog een zeer betrokken juf die echt er mee aan de slag wil. Evt kan de intern begeleider observeren om te bekijken wat het gedrag uitlokt 
 
Quote
RE: Gedragsprobleem school
Saskiamv2boys  schreef op: 24-09-2013 09:02:40
was hij vorig jaar ook zo? mischien toch te snel door naar groep 3? Dat het drukke gedrag komt door zijn onzekerheid.
Ik zal ook met de juf gaan praten. Maar ik snap het wel van de juf want schoppen en plukken aan andere kinderen is niet zo fijn voor de klas. Maar misschien kan hij er wel gewoon niks aan doen of snapt hij niet dat andere kinderen het gepluk niet fijn vinden.

Hoe gaat inderdaad het slapen?? Misschien heb je wat aan de tips van debbel. Wij hebben ook een tijd met pictogrammen gewerkt en dat werkt erg goed...

En misschien een kanjer kaart dat als hij luisterd dat hij een sticker mag plakken thuis en bij 10 stickers een beloning?
En met de juf afspreken dat wanneer hij voelt boos te worden even wat mag gaan pakken en even lekker uit de klas?
 
Quote
RE: Gedragsprobleem school
Mitch  schreef op: 24-09-2013 09:18:03
Met school praten desnoods met een ib'er erbij.
Als hij duidelijkheid nodig heeft, hem dat zoveel mogelijk bieden in overleg met school.
Desnoods voor hem een soort picto bord waarop de taken van die dag staan.
Als hij last heeft van het geluid geef hem dan oorkleppen mee, dat hij die op kan zetten zodat hij zich beter af kan sluiten.
Allemaal kleine dingen die het misschien voor hem leuker en beter op kunnen maken.
Sowieso afspreken dat als er nu iets gebeurd hij nu straf krijgt, dat hij een dag later nog een keer straf krijgt gaat in mijn ogen nergens over.
Vaak merk je ook dat een leerkracht negatief blijft hangen bij een "probleemkind"  dus misschien voor haar een idee om ook de positieve dingen te benoemen naar jou toe dat je niet steeds weer hoort wat een vervelend kind je zoon is.
 
Quote
RE: Gedragsprobleem school
Even Zo  schreef op: 24-09-2013 10:36:06
Wat fijn zeg alle reacties! Voel me er echt rot onder, want ik wil dst hij het leuk heeft op school en niet dat hij als een rotkind word gezien oid, die nergens zin in heeft. Ik heb vanmorgen met hem erover gepraat, dat juf mij had gebeld en waarom hij dacht dat ze gebeld had. Toen kwam hij met een verhaaltje over een vriendje en onenigheid tussen elkaar. Ik vertel hem ook steeds dat als iemand hem iets zegt wat hij niet leuk vind of even niet kan hebben hij moet proberen dat te negeren maar dat is fus erg moeilijk. Dat is trouwens wel nieuw gedrag, ik herken t iig nirt dat ie zo snel door iets getriggert word. Maar later gaf hij aan dat in de rij naar gym een meisje steeds een raar liedje zong ,hij vond dat niet leuk, zei er wat van, zij ging door en toen riep hij juf. Juf vond dat ie zeurde, was ws voor juf al de zoveelste keer dat ze hem moest aanspreken ofzo en zij pakte hem dus bij zn arm beet en ja dan gaan bij hem knopjes om zegmaar, dat kan hij gewoon niet handelen, dan is iedereen opeens tegen hem en wilt ie uit die situatie.

Vanmorgen heeft hij sorry gezegd tegen juf, had ik met hem afgesproken, maar ze kapte het al heel snel af en ik word er eigenlijk een beetje boos om de manier waarop t gaat. Hij zegt sorry en ook waarom, zegt ze tegen mij ja maar sorry helpt niet he, dat heb ik ook met de directeur besproken dst is niet voldoende en daarom moet ie ook blijven vanmiddag en dan gaan we er weer over praten. Dus ze reageerde niet eens op zijn welgemeende sorry. Ik zei ook dat ik t uitgebreid met hem heb besproken vammorgen, ben ook boos geweest zegmaar heb hem echt duidelijk gemaakt dat dit niet kan. En als hun vanmiddag die extra tijd gebruiken om weer tegen hem tekeer te gaan gaat t helemaal mis, ze zegt ja maar t mort besprokenworden want dit toleren we niet.

Ik snap dat dit niet kan maar jeetje kijk een naar y kind, luister eens naar wat ik zeg, krijg niet t gevoel dat dat gebeurt, als ze vanmiddag weer zo erop ingaan en hem zo bekritiseren zit ik vanavond met de gebakken peren want dan is ie niet te genieten en ik kan t hem ook niet meer uitleggen. In groep twee had ie ook wel temperament maarabsoluut niet zo, maar dat was ook een lieve jonge juf die hem heel goed kon lezen en hem anders benaderde en dat ging prima. Deze juf is denk een jaar of 50 en ze verwacht dat iedrreen tzelfde doet en luistert. Deze juf is trouwens wel een ex rugzak begeleider oid begreep ik van andete ouders, want er zijn meer kinderen die nietmeekomen en moeite met de klas hebben maar daar laat ze dus niet veel van zien. Pfff ik weet t niet meer.
 
Quote
RE: Gedragsprobleem school
Mitch  schreef op: 24-09-2013 10:39:12
Ik had toch even met deze juf 1 op 1 een babbeltje gemaakt zonder je zoon erbij.
Mijn haren gaan hiervan overeind staan.
 
Quote
RE: Gedragsprobleem school
Mafkees  schreef op: 24-09-2013 10:42:09
is hij probleemloos naar groep 3 gegaan?

wat ik lees lijkt hij mij te jong in gedrag voor deze klas.
werkjes maken geen zin in...tja, dat kan nu eenmaal niet. het is niet zo vrijblijvend als de kleuterklas.

ik zou vanmiddag met juf een gesprek aangaan om een afspraak te maken.
wat te doen?

heb je nooit eerder een terugkoppeling gehoord van juf?
wat zijn de zorgen die juf uit?

waar denk je zelf aan?

 
Quote
RE: Gedragsprobleem school
Even Zo  schreef op: 24-09-2013 10:42:51
Slapen gaat trouwens niet altjd goed, komt regelmatig zn bed uit savonds. 18:30 in ved liggen is geen optie omdat ik werk en dan zitten we pas 18:15 oid aan tafel. We gaan 19u naar boven, douchen en slapen. Eten is trouwens wel een drama, lust bijna niks, drinken moet ik echt op drammen anders drinkt ie niet. Hij heeft heel vaak buikpijn maarja dat wijt ik dan maar aan het niet goed eten en schoolstress. Toen hij vroeger die hele erge driftbuien had heb ik er wel eens over nagedacht om hem te laten testen, maar ik vind dat gewoon eng. Bang dat iemand anders controle krijgt ovrr mijn kind zodra er evt wel een diagnose is en aan de andere kant wil ik er niet aan dat ie iets heeft want het is gewoon mijn lieve ventje
 
Quote
RE: Gedragsprobleem school
Mafkees  schreef op: 24-09-2013 10:44:58
ondanks een evt diagnose blijft het jouw leuke ventje hoor!
vergeet dat nooit!

als hij eerder dit bijzondere gedrag vertoonde, zou ik via juf hem laten testen op........op wat? juf heeft ws ook wel een idee

niet bang zijn, als er wat uit zou komen, kun je hem juist helpen!
 
Quote
RE: Gedragsprobleem school
Mitch  schreef op: 24-09-2013 10:46:53
Ach meid wees DAAR niet bang voor.
wij hebben onze bink ook laten testen omdat hij volledig vast liep/loopt op school, was zo erg om te zien.
Wij vonden stempels vreselijk, maar hadden het nu nodig voor handvatten voor de buitenwereld.

Nu hebben wij een naam voor de handleiding van ons kind en kunnen wij gerichter knokken voor hem voor een fijnere schooltijd.
niemand neemt iets van je over want jij heb altijd zelf nog de regie in handen.
Wij hebben aangegeven geen hulp thuis te willen, dit werd gerespecteerd, nu krijgen wij wel iemand hier aan wie we gerichte vragen kunnen stellen.. dat we weten wat karakter is en wat is zijn extraatje zodat hij minder gefrustreerd is.

Niet bang zijn... maar ik zou wel beginnen met school en daar zorgen voor wat meer begrip en begeleiding.
 
Quote
RE: Gedragsprobleem school
Even Zo  schreef op: 24-09-2013 10:51:40
Mafkees, zijn groep twee juf weet dat hij het kan, leren zegmaar. Maar hij is meer van de dingen doen zoals bouwen enzo echt met zn handen werken ipv knutselen en tekenen zegmaar. Er was een cito toets die niet goed gemaakt was maar hij kan het wel zei ze. Hij laat t alleen niet zien.

Ik ben dus vorige week naar haar geroepen en tien was t verhaal alleen dat ie niet meekomt , qua letters en werkjes. Dat ie er soms geen zin in herft en t dan ook echt niet wil doen. Advies was extra oefenen dus dat doen we. En twee dagen na dat gesprek kon hij opeens moeiteloos op een blaadje die dingrn opschrijven voor mij.
Ik heb toen niks gehoord over zijn gedrag verder alleen dus van dat als ie iets niey wilt hij het ook niet doet zrgmaar.

De juf gaf in dat gesprek aan dat ze bang was dat ie achter zou gaan lopen maar meer als t oefenen heeft ze niet aangedragen.
Ze had al wel tegen mn zoon gezegd tijdens een les dat hij anders maar terug moest naar de kleuterklas als hij niet zn best deed. Dus met gevolg dat hij dat nu steeds zegt als t niet lukt op school, bedankt juf erg tactvol. Ik was daar erg verbaasd over want in mijn ogen zeg je dat niet tegen een kind en al helemaal niet tege eentje die best onzeker is over wat hij doet. Dan kan t twee kanten op, of hijdoet niks meer om zo in die kleutrrklas te komen want daar was t wel leuk of hij voelt zich alleen maar dom en een bevestiging van wat hij niet kan en komt helemaal niet meer mee.
 
Quote
RE: Gedragsprobleem school
Even Zo  schreef op: 24-09-2013 10:55:38
Hij is trouwens van maart 2007, weet niet of dat nog verschil maakt qua groep drie.
 
Quote
RE: Gedragsprobleem school
Anne Mv 3  schreef op: 24-09-2013 10:55:45
Bij onze zoon ging het aan het begin van groep 3 ook goed mis. De eerste weken kreeg hij vaak straf. Juf wist eigenlijk ook niet wat ze er mee aan moest want ze vond het echt vervelend om zoveel straf te geven.
De sleutel was positieve aandacht!
Hij kreeg een andere plaats in de klas, dichter bij de juf, en de juf is heel bewust aan de slag gegaan om positief gedrag te belonen (door dat te benoemen: "goed zo ...., ik zie dat je al klaar zit" etc., maar ook non-verbaal; even een duim omhoog om te laten zien dat ze hem zag én dat ze zag wat hij deed)
Sindsdien heeft onze zoon vrijwel geen straf meer gehad, hij houdt z'n streken! maar dit werkt enorm goed voor hem!

Bij jouw zoon zie ik ook een hele grote negatieve spiraal; hij vindt het moeilijk op school én juf vindt zijn gedrag niet gewenst.
Bij sommige kinderen geeft dit zo'n onzeker gevoel dat ze niet meer normaal mee kunnen doen.
Ik zou in gesprek gaan met juf én de directeur (die is er nu tenslotte toch ook al bij betrokken). Vraag juf eens om positieve dingen van je kind te benoemen, als ze begint te stotteren dan weet je genoeg. Dan ziet ze hem alleen als lastig en niet meer als een kind van 6 jaar wat moeite heeft om de wereld om hem heen te begrijpen. En dat kan echt niet!

Ik hoop dat je een goed gesprek kunt voeren met de juf. Dat ze er niet in blijft hangen dat verkeerd gedrag bestraft moet worden, dat weet je ook wel... maar soms kun je dat verkeerde gedrag wél voorkomen en wil de juf daarin investeren?!
 
Quote
RE: Gedragsprobleem school
Boterbloem  schreef op: 24-09-2013 11:01:32

Over een diagnose,

wij zitten met onze oudste momenteel in het traject en herken je angst. Maar die hebben ze volledig weggenomen.


De eerste kennismaking was al dat ze niet met protocollen werkten. Ze hadden die wel in hun hoofd maar ze gingen uit van de hulpvraag van ons als ouders en de hulpvraag die ze bij onze zoon ontdekken.

Wij doen hier thuis ook echt dingen fout bijvoorbeeld, en ik verwachte daarop veroordeling. Maar ik krijg een en al begrip, dat het soms ook gewoon frustrerend en zwaar is, maar dat zij er zijn om te helpen handvatten te krijgen hoe we er wel goed mee om kunnen gaan om de rust terug te krijgen voor zowel ons, maar vooral hem.

Ik heb, nu we er inzitten, helemaal niet het idee dat hij uit handen wordt genomen of over wordt genomen, alles ligt nogsteeds bij ons en is in overleg. Dit is wel het laatste wat ik had verwacht.


Ze zitten helemaal niet te springen om een stempel te geven, maar ze gaan zo het nu lijkt wel testen omdat het vooral ook voor de buitenwereld duidelijkheid kan geven. Niet dat alle ouders het hoeven weten, maar school kan net iets meer.
Daarbij komt er vooral specifiek op hem gericht een begeleidings(kom niet op het woord...) omdat een ADHDer geen standaard aanpak nodig heeft, een ODDer niet en een autist ook niet. Dus wat heeft mijn zoon nodig om goed tek unnen ontwikkelen en hoe kunnen we dat inpassen in het gezinsleven (wat vrij makkelijk zal gaan) en op school en clubjes (wat meer zoeken is omdat je daar met veel meer kinderen te maken hebt).


Ik vind het een dikke aanrader. Jek unt ook gewoon 1 gesprek aangaan, hoe ze er tegenover staan. Jij blijft de touwtjes in handen houden.

 
Quote
RE: Gedragsprobleem school
Even Zo  schreef op: 24-09-2013 11:06:07
Ik zit hier gewoon te huilen, vind t allemaal zo vervelend.
Anne mv3, zo herkenbaar wat je schrijft, zo voel ik het ook.
Ik denk ook dat ze alleen nog maar het verkeerde gedrah ziet en de rest niet en ze zitten verdorie net vijf weken op school!
Hij zit al vooraan in de klas.
 
Quote
RE: Gedragsprobleem school
Even Zo  schreef op: 24-09-2013 11:16:48
Heel stuk getypt is t weer weg. Boterbloem waar ben jij terecht gekomen dan? Via je huisarts na een gesrpek? Ik heb in die driftbuien periode twee jaar terug zelf contact gezocht met t ggd geloof ik maar daar heb ik eigenlijk geen goed gevoel bij. Zit ook met t probleem dat mijn ex toen al de vragnlijst en toestemmingsformulier niet terug stuurde en zij dus niks konden want ik mag alleen dus niks doen.
 
Quote
RE: Gedragsprobleem school
Even Zo  schreef op: 24-09-2013 12:42:14
Nou t was weer mis vanmorgen. Hij had een kindje aan dr vinger getrokken, juf was bang voor boze ouders enzo en dit kan echt niet, ja we moeten kijken wat we eraan doen hoor want dit is de grens. Ik vroeg wat eraan vooraf ging zegt ze dat maakt niet uit een kind hoeftmaar te wijzen en hij word boos.

Versie van mijn zoon is dat een meisje een woordenkaart van hem afpakte en niet terug wilde geven. Hij ging naar juf die dan een paar tafels verder aan haar buro zit, om het tegen haar te zeggen maar juf zei , niet storen. Ze was denkik bezig met dingen nakijken ofzo.
Prima maar doordat ze hem trrugstuurt, en niet aanhoort wat er aan de hand is heeft ze dus geen weet van wat er gebeurt en waardoor mijn zoon getriggert word. Mijn zoon ging dus terug nog steeds boos en toen heeft hij die kaart uit haar hand gehaald en dus haar vingrr geloofik gedraaid.

Nee dat mag niet nee, heb t gelijk met hem besproken net, maar ik snap t niet van juf dat ze niet zichzelf inspant om hem te helpen, om het positief te houden voor hem maar voor iedereen. Hij heeft naar mij geluisterd vanmorgen en t gedrag van de ander genegeert, maar hij zat r wel mee en wilt dat kwijt bij juf die hem daar de ruimte niet voor geeft. Wat moet ik nou? En wat willen hun nou? Willen ze hem van school afhebben ofzo ?
 
Quote
RE: Gedragsprobleem school
Mafkees  schreef op: 24-09-2013 12:50:25
Mag ik even eerlijk zijn?
ik vind dat je nogal zachtaardig blijft en je zoon onwijs " koedie-koedie" beschermd.

hij is 6 jaar, geen peuter meer, en wat hij allemaal uitvreet kan gewoon niet.
als juf zo 30 kinderen moet begeleiden, lijkt, door jouw verhalen, je zoon een pittig typetje.
als hij zich niet gehoord voelt, is het natuurlijk onacceptabel dat hij kinderen pijn gaat doen.
en niet " logisch, moet juf maar luisteren"

ik denk dat jij ook moet gaan inzien misschien dat er meer aan de hand is dan een pittig karakter en dat je daarin je energie moet stoppen.
ga in gesprek met juf, met huisarts, wie dan ook.

dat het kut is, snap ik ook wel, maar je doet je zoon nu te kort maar juf ook!
 
Quote
RE: Gedragsprobleem school
Suus  schreef op: 24-09-2013 12:54:43
Eens met mafkees. 

Hier hebben ze een stoplicht dan mag je juf niet storen en werk je zelfstandig. Dat betekent geen vrij spel om dit zo op te lossen. Dat moet hij leren. Ik zou mij daar op focussen.
 
Quote
RE: Gedragsprobleem school
Jacquelien  schreef op: 24-09-2013 12:58:22
Een diagnose kan vooral duidelijkheid scheppen naar een kind. Dan is het als er iets wordt vastgesteld geen lastig kind wat beter zijn best moet doen.

Hier vorig jaar mei een diagnose en ik wou echt dat we het veel eerder hadden geweten..........
 
Quote
RE: Gedragsprobleem school
Mitch  schreef op: 24-09-2013 13:00:37
Jaquelien zo zitten wij ook.
Hoe hard we altijd gevochten hebben tegen de diagnose.. hoe makkelijker het nu word.

Niet omdat je kind ineens verandert, of omdat de wereld ineens anders is.
Maar omdat het een naam heeft en je kan jezelf en anderen duidelijke handvatten geven wat te doen.
Ik merk bijvoorbeeld dat het hier echt iets doet tussen vader en zoon... vader heeft er op de een of andere (gekke hihi) manier meer begrip voor en kan dingen makkelijker laten gaan.
Terwijl ons kind nog steeds ons kind is
 
Quote
RE: Gedragsprobleem school
Caithy  schreef op: 24-09-2013 13:01:09
Ik ben het met Mafkees eens hoor. Niet eens met een liedje? Direct naar de juf? ik vind het niet gek dat ze het zeuren noemt!

In groep 3 werken dingen gewoon anders. Wij hebben hier stoplichtmethode en als het rood is, dan hou je je mond ookal gebeurt er iets. (mijn zoon 4 jaar heeft hierom ook in de hoek gestaan omdat hij toch gilde, tja dan moet je maar luisteren...)
Ik zou stoppen om alles goed te praten! Laat hem met de juf praten.

Ik denk ook dat er meer aan de hand is maar misschien is het ook een stuk loslaten.

 
Quote
RE: Gedragsprobleem school
Even Zo  schreef op: 24-09-2013 13:17:32
Ik snap jullie kijk erop ook wel. Maar juf weet nu dat hij snel getriggert is en als hij dan als hij woede oid op voelt komen naar haar toe gaat is zij er niet omdat ze niet gestoord wilt worden. Ik heb geen idee van een soort stoplicht moment maar prima dat snapik, alleen dan kan hij toch dat geveol niet kwijt? Nu wilt hij t oplossen maar dat mag niet. En ik snap dat t in groep drie anders werkt maar als je van een supergezellige juf en klas groep twee afkomt is dit wel een hele grote overgang waar alle kindjes mee moeten leren omgaan, meer kindjes hebben problemen met de structuur zoals die er nu is.Het is echt niet zo dat ik dit gedrag normaal vind hoor, ben net ook heel boos geworden op hem. Maargoed ms doe ik t wel verkeerd, ik weet t ff niet meer.
 
Quote
RE: Gedragsprobleem school
Harleysmama  schreef op: 24-09-2013 13:25:24
Denk dat het belangrijk is dat er een keer een IB'er kan kijken naar je zoon zijn gedrag in de klas en hoe dit verbeterd kan worden. Zij kunnen dan misschien ook zien waar het aan schort en of er idd een verder onderzoek nodig is of niet. Mijn zoon heeft ook een diagnose gekregen en het heeft me een heel stuk verder geholpen en ook mijn zoon heeft er zeer veel baat bij. Het leren gaat nu weer heel erg goed en weet zich nu ook te gedragen in de klas.
 
Quote
RE: Gedragsprobleem school
Anne Mv 3  schreef op: 24-09-2013 13:37:58
Ik ben het niet met Mafkees eens. Ik lees in het verhaal van TO niet dat ze haar kind teveel uit de wind wil houden, ik lees hier machteloosheid; hoe kun je het tij keren?!
Ieder kind is anders!

Voorbeeld: bij onze zoon zat een meisje in de klas dat al ging huilen als je je wenkbrauwen fronst. Zielig!, juf troost... juf legt uit dat kind x alleen z'n wenkbrauwen fronst. Dat betekent niet dat kind x boos is op haar etc.
Gedrag van zoon van TO is eigenlijk als dat huilen, alleen uit hij dit fysiek. Doordat hij het fysiek uit is hij fout, als hij was gaan huilen was hij zielig ( kreeg hij een arm om z'n schouder en een vriendelijk gezicht van juf)

Zo heb ik dat uitgelegd aan de juf van onze zoon toen hij in groep 3 zat. Hoe minimaal soms ook, er gaat altijd wat aan vooraf (voor hij fysiek reageert of lelijke woorden gebruikt). Natuurlijk moet hij leren dat dit gedrag niet kan!! Maar juist door het positieve gedrag te belonen leert hij hoe het anders kan!
Er zijn gewoon kinderen die niet leren van straf, helemaal niet als ze de ene dag na de andere dag straf krijgen. Ze worden dwars, nóg vervelender en tegen de tijd dat ze in groep 5 of 6 zitten wil er geen juf meer met ze werken omdat ze het gedrag niet meer kunnen doorbreken.

Ga in gesprek met de juf, laat haar vertellen hoe zij het ziet en probeer haar dan door de ogen van je zoon te kijken. Vertel hoe hij het ervaart (tenslotte ben jij z'n moeder en weet je inmiddels wel hoe je kind in elkaar steekt). Toon respect voor de juf, maar sta ook achter je zoon. Je zoon moet ervaren dat de juf veilig en betrouwbaar is, dat is ze nu niet voor hem!
 
Quote
Navigatie


Reageren op Gedragsprobleem school
Naam
Bericht