Menu
 

Topic:

Help..wat zouden jullie doen?

Nicole_mv_tatum_en_r
enske
  schreef op: 17-05-2013 09:48:32
Wij zijn altijd klant geweest bij Ziggo. Maar nu hebben ze hier in het dorp glasvezel aangelegd en zijn we overgestapt op KPN glasvezel.

Wij hadden 2 Cisco recorders van Ziggo, die we nu beiden verkocht hebben.

De laatste hebben we gisteravond voor 50 euro verkocht.
En nu begint hij te mailen dat hij het niet doet, hij krijgt geen signaal binnen en wil zijn geld terug.

Ik wil natuurlijk eerst bewijzen dat hij het niet doet, want hier heeft hij het altijd gewoon gedaan.

Nu kunnen wij niet eerder dan dinsdag, daar heeft hij al problemen mee. Hij geeft duidelijk aan dat hij gewoon zijn geld terug wilt.

En hier thuis kunnen we niet testen omdat we geen ziggo meer hebben, dan zouden we naar mijn ouders moeten gaan, maar ik vind dat zoveel gedoe om hun daarmee lastig te vallen, maar ja als het moet dan moet het.

Maar iets zegt me dat het niet zo is, hij wil dat wij bellen naar ziggo en hij beweert dat we dan een nieuw apparaat krijgen van ziggo, wat natuurlijk onzin is want we zijn geen klant meer dus hebben we niks meer met hun te maken en hun niks meer met ons, daarbij is hij al meer dan een jaar oud.

Wat zouden jullie doen? gewoon geld terug geven of eerst je bewijzen hebben maar wat natuurlijk weer een hoop extra met zich meebrengt, moet ik mijn ouders gaan lastig vallen.



 
Quote
Navigatie
RE: Help..wat zouden jullie doen?
Mafkees  schreef op: 17-05-2013 09:49:59
terug laten geven en geld terug geven.
niks aan de hand toch?
 
Quote
RE: Help..wat zouden jullie doen?
Kwebbel  schreef op: 17-05-2013 09:50:38
Ik zou eerst zeker willen weten dat het echt niet meer werkt. Die man kan wel van alles beweren maar als hij het altijd gewoon goed bij jullie heeft gedaan lijkt het me niet dat hij het nou ineens niet meer doet.
 
Quote
RE: Help..wat zouden jullie doen?
Nicole_mv_tatum_en_r
enske
  schreef op: 17-05-2013 09:53:08
ik vind dat ook gewoon zo raar dat hij het ineens niet doet, wie zegt me dat hun er niks geks mee gedaan hebben? dat kan ik natuurlijk niet zien en straks zitten wij met een kapot apparaat terwijl ze hem misschien per ongeluk hebben laten vallen of hard gestoten of weet ik veel wat.
 
Quote
RE: Help..wat zouden jullie doen?
Mamajenti  schreef op: 17-05-2013 09:53:42
Ik zou het geld terug willen geven als hij hem terugbrengt. Dan kan je op een voor jou geschikt moment bij je ouders testen en daarna weer te koop zetten.
 
Quote
RE: Help..wat zouden jullie doen?
Caithy  schreef op: 17-05-2013 09:56:01
Sorry maar tweedehands verkoop kan dit gebeuren! Daarom is het belangrijk dat je de spullen testen voordat je koopt!
Geen geld terug jammer! Hij is zelf akkoord gegaan met de verkoop door het app ongezien te betalen en mee te nemen. Je bent geen winkel.
 
Quote
RE: Help..wat zouden jullie doen?
Nicole_mv_tatum_en_r
enske
  schreef op: 17-05-2013 09:58:19
normaal gesproken zou ik dat ook doen maar ben nu zo bang dat hun hem kapot hebben gemaakt en er vanaf willen. Gisteravond heeft hij met ziggo gebeld zoals hij zegt omdat hij het niet doet en vandaag mailt hij pas, ik zou normaal gespoken dan meteen mailen.

Wij hebben dit een keer gehad met 2 campingbedjes. Beide tegelijk verkocht. Eentje hadden we opgezet waar hun bij waren zodat ze dat konden zien, de ander was hetzelfde dus vonden we niet nodig. Krijgen we een uur later een hele boze mail dat die andere kapot is want die kregen ze niet opgezet. Een heel heen en weer gemail en die vrouw werd steeds bozer en brutaler, echt heel onbeschoft, dat ik uiteindelijk zei dat ze ze terug kon brengen, ze kreeg haar geld terug en klaar! Naderhand heb ik beide bedjes opgezet, niks aan de hand, niet kapot dus, een foto ervan gemaakt en die naar haar gemaild. Nooit meer iets van gehoord.
 
Quote
RE: Help..wat zouden jullie doen?
Nicole_mv_tatum_en_r
enske
  schreef op: 17-05-2013 10:00:05

Quote Caithy:
Sorry maar tweedehands verkoop kan dit gebeuren! Daarom is het belangrijk dat je de spullen testen voordat je koopt!
Geen geld terug jammer! Hij is zelf akkoord gegaan met de verkoop door het app ongezien te betalen en mee te nemen. Je bent geen winkel.



Nee dit is niet helemaal waar. Hij heeft hem gezien maar we hebben vantevoren wel duidelijk aangegeven dat we hem niet werkend konden laten zien aangezien je daar een abonnement van Ziggo voor nodig hebt. Wel hebben we de stekker in het stopcontact gestoken zodat hij kon zien dat dat het deed, dat wist hij dus en daar is hij mee akkoord gegaan. En nu dus dit...zucht...ik verkoop al zolang via marktplaats en nu de eerste keer via facebook en krijg je dit.
 
Quote
RE: Help..wat zouden jullie doen?
Indy  schreef op: 17-05-2013 10:03:59
geen geld teruggeven! zijn risico. Wie weet heeft hij em gewoon laten vallen ofzo
 
Quote
RE: Help..wat zouden jullie doen?
Orange  schreef op: 17-05-2013 10:09:47
Laat hem zelf met Ziggo bellen hoe dat ding eventueel te resetten. Wij hebben ooit ook zoiets verkocht. Vrouw echt pissed, maar ze bleek zelf iets verkeerd te doen... Kostte heel veel tijd en ergenis...
 
Quote
RE: Help..wat zouden jullie doen?
Caithy  schreef op: 17-05-2013 10:11:43
Nou dat heb jij je best gedaan, hij was werkend (stopcontact)!! Echt niet mee akkoord gaan.

 
Quote
RE: Help..wat zouden jullie doen?
Nicole_mv_tatum_en_r
enske
  schreef op: 17-05-2013 10:15:17

Quote orange:
Laat hem zelf met Ziggo bellen hoe dat ding eventueel te resetten. Wij hebben ooit ook zoiets verkocht. Vrouw echt pissed, maar ze bleek zelf iets verkeerd te doen... Kostte heel veel tijd en ergenis...



Dat heeft hij dus gedaan en Ziggo beweert nu (volgens hem dan) dat dat ding kapot is en dat wij moeten bellen en dat er dan garantie op zit en wij een nieuwe krijgen. Ik vind dit een veel te vaag verhaal en daarom vertrouw ik dat ook niet.

 
Quote
RE: Help..wat zouden jullie doen?
Senna  schreef op: 17-05-2013 10:16:10
Dan bel je ziggo toch even om het te checken?
 
Quote
RE: Help..wat zouden jullie doen?
Kimmie  schreef op: 17-05-2013 10:21:53
ik zou het ook niet vertouwen jammer voor hem ik zou geen geld terug geven.
wat een gedoe dan he en je zit er nog mee ook...
 
Quote
RE: Help..wat zouden jullie doen?
Nicole_mv_tatum_en_r
enske
  schreef op: 17-05-2013 10:24:54

Quote Senna:
Dan bel je ziggo toch even om het te checken?




Dan ga ik mezelf ook nog op kosten jagen en ik weet hoe Ziggo is, het is maar net wie je er aan krijgt, maar die hebben bijna allemaal verschillende verhalen.
 
Quote
RE: Help..wat zouden jullie doen?
Danimvsenna  schreef op: 17-05-2013 10:45:08
Eens met Caithy.

Je hebt er duidelijk bij gezegt dat je hem niet werkend kan laten zien.
En dat is dan een gok die hij blijkbaar wel wilde nemen. En inderdaad, wie weet wat hij er mee heeft gedaan...

Ik zou dus geen geld terug geven als je er zelf zeker van bent dat hij het gewoon deed.
 
Quote
RE: Help..wat zouden jullie doen?
Alice  schreef op: 17-05-2013 10:57:48
Hoe lang geleden heb jij het modem bij jou afgeschakeld? 
Soms kan het zo zijn dat een modem het bij iemand anders niet doet. Bij sommige providers is dat 24 uur. Maar bij anderen zou de server eens herstart moeten worden, blijft er iets verkeerd in de cache hangen
 
Quote
RE: Help..wat zouden jullie doen?
Nicole_mv_tatum_en_r
enske
  schreef op: 17-05-2013 13:37:03
Alice het gaat hier niet om een modem maar om een HD Recorder

Die man blijft me maar mailen. En wil hem na laten kijken enz enz. Van mij mag tie maar ik heb zo nog steeds geen bewijs dat hij er niks mee gedaan heeft. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Over een uur is mijn man thuis, eens kijken wat hij zegt.

Nadeel is als je er niks mee doet dat hij zomaar aan mijn deur kan staan, want heeft natuurlijk ons adres en daar heb ik geen zin in. Maar ik wil ook niet zomaar het geld terug gaan geven, want dan zitten wij met een kapot apparaat dat we weg kunnen gooien en 50 euro is toch best nog veel geld vind ik. We kunnen het hard gebruiken.
 
Quote
RE: Help..wat zouden jullie doen?
Boterbloem  schreef op: 17-05-2013 13:44:10

ziggo die zo makkelijk zegt dat ie kapot is? 


 


Die van ons is niet goed meer, maar wij krijgen nogsteeds geen nieuwe. Telkens komen ze weer met opties die we moeten proberen en ben er nu zo ontzettend klaar mee (dingen worden eraf gegooid die we opnemen, of het is niet opgenomen, hij valt vanzelf uit enzovoort enzovoort.).
Dus kan me amper voorstellen dat ze zo makkelijk zeggen dat ie kapot is.

 
Quote
RE: Help..wat zouden jullie doen?
Nicole_mv_tatum_en_r
enske
  schreef op: 17-05-2013 13:57:33
ja precies Boterbloem, zo denk ik er ook over. Onze ervaring met Ziggo is dezelfde als jij hebt. Eerst heel veel proberen voordat ze zomaar een andere sturen. Dit hebben we 2 jaar geleden gehad. Uiteindelijk na heel lang bellen enzo kregen we dan eindelijk een andere, dat was dus deze die we nu verkocht hebben.

Hij wil langskomen om het 1 en ander te bepraten. Ik vond het nogal dreigend overkomen eerlijk gezegd. Heb ook gezegd dat we tot dinsdag vrij weinig thuis zijn, want mijn man moet gewoon werken en als ik alleen ben hoeft hij echt niet te komen. Na dinsdag kon hij niet dus wordt het vanzelf volgend weekend. Tja daar kunnen wij ook niks aan doen maar hij wil dus niet zolang wachten. Begin hem te knijpen.
 
Quote
RE: Help..wat zouden jullie doen?
Alice  schreef op: 17-05-2013 14:01:04
Oh sorry, niet goed gelezen. 
Hmm, daar zou ik ook niet van gediend zijn. 
Weet niet wat je moet doen meis.. misschien politie om advies vragen?
 
Quote
RE: Help..wat zouden jullie doen?
Jolanda1974  schreef op: 17-05-2013 14:11:56
daar dacht ik ook al aan Sis..

 
Quote
RE: Help..wat zouden jullie doen?
Nicole_mv_tatum_en_r
enske
  schreef op: 17-05-2013 14:15:58
ja hij heeft zelf een ziggo abonnement en een smart card. Hij heeft onze smartcard er ook bij gekregen, die kan hij thuis opnieuw activeren.

Ik weet gewoon zeker dat hij het deed toen hij hier wegging, of de kaboutertjes moeten hem kapot hebben gemaakt hier in huis. we hebben hem 2 weken geleden losgekoppeld en gewoon op de slaapkamer laten staan en gisteren hebben we hem naar beneden gehaald en meegegeven, meer is er niet mee gebeurd, echt niet. Dus hij kan gewoon niet kapot zijn. Tenzij hun hem per ongeluk hebben laten vallen en nee vallen hoef je niet meteen aan de buitenkant te zien, kan net genoeg zijn dat er binnen in iets kapot is wat je zo niet ziet. Het is zijn woord tegen het onze, maar ik heb gewoon geen zin in dit gezeik. Al zo vaak iets verkocht, nooit problemen en nu dit.

En Sis als hij echt kapot was, dan ga ik hem echt niet verkopen, dan gooi ik hem weg!
 
Quote
RE: Help..wat zouden jullie doen?
Mam Van Twee  schreef op: 17-05-2013 14:59:09

Ik vind het ook wel een beetje het risico van tweedehands kopen. Of je spreekt er iets over af of je accepteert dat iets ook niet kan werken. Niet komen zeiken wanneer jij niet kan controleren of zij het wel goed behandeld hebben.

Als ze dat risico niet willen lopen moeten ze maar rechtstreeks bij Ziggo iets kopen.


 
Quote
RE: Help..wat zouden jullie doen?
Nicole_mv_tatum_en_r
enske
  schreef op: 18-05-2013 07:34:59
we hebben na een hele lange discussie via de mail toch besloten om hem niet terug te nemen, puur omdat we het niet vertrouwen omdat hij zich in de mails al een paar keer zelf tegengesproken heeft, dus vinden we het niet zo kloppen.

Nu beginnen natuurlijk de dreigementen. Dat hij nog niet klaar is met ons, dat we de verkeerde getroffen hebben en dat hij dat ding vandaag wel even door ons raam zou gooien.
Heb natuurlijk gezegd dat dit dreigementen zijn en als er iets gebeurd dat we weten waar we moeten zijn, ook al hebben we geen adres, de politie kan dat neem ik aan wel achterhalen.
Maar begin hem nu serieus te knijpen. Mijn man heeft dit weekend ook nog es middagdienst, dus die is vrijwel de hele dag weg. Heb wel al gezegd dat ik voor niemand open ga doen, als ze me moeten hebben dan nemen ze eerst maar even contact op via de telefoon. Bah bah als ik geld genoeg had dan had ie die kapotte maar terug gebracht dan had het me weinig geinteresseerd, maar we kunnen het geld gebruiken en we weten gewoon heel zeker dat hij het nog deed voordat hij hier wegging.
 
Quote
RE: Help..wat zouden jullie doen?
Jomi  schreef op: 18-05-2013 07:49:12
Tja als hij het bij hem niet doet en hij wilt hem gewoon terugbrenegen naar jullie dan zou ik zn geld teruggeven.

Hij heeft zelfs Ziggi gebeld dus hij baalt er duidelijk zelf ook van dat het apparaat niet werkt.

Dat hij wat boos en geirriteerd reageerd dat snap ik wel dat zou ik ook zijn als ik iets kocht wat thuis kapot blijkt te zijn.

Wij hebben een keer een vrieskist gekocht en die deed het ook, geleijk gemaild en gebeld naar de verkoper en die bleef volhouden dat hij het wel deed en dat wij hem hadden laten vallen ofzo. Ze wilde ons in niks tegemoed komen, mn man is toen gewoon terug daarheen gereden met de vrieskast en heeft wel zn geld teruggehad.
 
Quote
RE: Help..wat zouden jullie doen?
Jomi  schreef op: 18-05-2013 07:50:33
Kijk dat is niet eerlijk wat je zegt: als jij geld genoeg had, had je hem wel het geld teruggegeven, maar omdat jij het goed kan gebruiken kan hij fluiten naar zn centen?
 
Quote
RE: Help..wat zouden jullie doen?
Indy  schreef op: 18-05-2013 07:55:16
maar wie zegt dat hij em niet laten vallen had? Wij hebben eens een tafel verkocht en bij thuiskomst belden die mensen ineens dat ie kapot was. Ik heb gezegd jammer dan, ik weet zeker dat hij heel was toen hij meegenomen is, dus helaas pindakaas
 
Quote
RE: Help..wat zouden jullie doen?
Mafkees  schreef op: 18-05-2013 07:55:32

Quote Jomi:
Kijk dat is niet eerlijk wat je zegt: als jij geld genoeg had, had je hem wel het geld teruggegeven, maar omdat jij het goed kan gebruiken kan hij fluiten naar zn centen?



dat maak ik er ook een beetje uit op.
die man baalt ook vreselijk, hij dacht iets te kopen wat werkte. ook voor hem is 50 euro veel geld

jij dacht nu 50 euro verdiend te hebben en dat valt dan even tegen......

lastig dit hoor
 
Quote
RE: Help..wat zouden jullie doen?
Nicole_mv_tatum_en_r
enske
  schreef op: 18-05-2013 08:41:01

Quote Jomi:
Kijk dat is niet eerlijk wat je zegt: als jij geld genoeg had, had je hem wel het geld teruggegeven, maar omdat jij het goed kan gebruiken kan hij fluiten naar zn centen?



Denk dat je me verkeerd begrijpt. Als ik geld genoeg had gehad, dan wilde ik me deze ellende besparen ondanks dat ik zeker weet dat hij heel weggegaan is hier, maar dan had ik geen zin in deze dreigementen, want wie weet waar hij toe in staat is, de gekken zijn de wereld nog niet uit! Maar juist omdat we het geld zo hard nodig hebben, daarom verkoop ik dus ook dingen die het dus wel doen, moeten we de "strijd' wel aan gaan juist omdat we het geld nodig hebben. Niet omdat we hem opgelicht hebben, daar zou ik zelf geen fijn gevoel bij hebben, ik voel me al rot genoeg en bang ook, want ben zometeen de hele dag alleen met 2 kleine kinderen, denk je nu echt dat ik dit bewust doe om mensen op te lichten??? Ik ga mijn kinderen toch niet in gevaar brengen om een stom iets, maar waarvan we wel zeker weten dat we gelijk hebben. Bij ook maar enige twijfel hadden we hem allang teruggenomen, om veilig te zijn.
 
Quote
RE: Help..wat zouden jullie doen?
Debby1977  schreef op: 18-05-2013 09:31:09
Het feit dat jullie het geld kunnen gebruiken vind ik geen excuus. Ik had het apparaat teruggenomen en die man zijn geld teruggegeven. Het apparaat zelf testen en als ie echt niet werkt ziggo bellen want er zit 2 jaar garantie op. Het feit dat je hem in het stopcontact hebt gestoken zegt niks, daar kun je niet aan afleiden dat ie het ook echt doet.
 
Quote
Navigatie


Reageren op Help..wat zouden jullie doen?
Naam
Bericht