Menu
 

Topic:

HB/MB moeders

Marie8  schreef op: 22-03-2013 10:08:02
Hoi,

Na mijn nieuwsbericht over de slimme scholier en wederom een teleurstellend rapportgesprek bijft mijn molentje maar draain.
Ik denk overigens niet dat mijn zoon hb is, maar dat ie slim is dat is wel duidelijk. Er is wel eea uitgezet, hij is bijv. versneld van 1 naar 3 gegaan, heeft extra werk, een deel compacten, maar geen begeleiding, geen verrijking en vooral ook geen begrip.
Ik wil niet steeds in de strijd met leerkrachten die vinden dat ie ongemotiveerd is (is onderpresteren), ik wil niet steeds moeten vragen of hij begeleiding kan krijgen, ik wil niet dat hij nog verder afzwakt (wat nu al zo is) en ik wil ook niet dat ie straks zo ongelukkig wordt op school als ik zelf vroeger ben geweest.

Dus eigenlijk wil ik niet meer afwachten.

Nu heb ik eens contact gelegd met psychologisch instituut waar ik beroepsmatig goede ervaringen mee heb en het blijkt dat ik slechts een verwijzing nodig heb van de huisarts om hem een uitgebreid onderzoek te laten afnemen, 
Ik vind zijn iq niet belangrijk (ik zeg al, denk niet dat hij hb is maar wel redelijk hoog zal zitten), maar ik wil wel dat er eens een goed en duidelijk advies komt waarmee we an de slag kunnen.
De intake zou in april al kunnen zijn, onderzoek in mei. Dat heb ik zojuist gehoord en nu heb ik een enorme knoop in mijn maag.

Willen jullie ajb jullie ervaring vertellen, voors en tegens en hoe was het voor de kinderen?

En een hele belangrijke vraag: tips om toch de samenwerking met school te zoeken! Ik wil samen werken ipv elkaar tegen werken. 
 
Quote
Navigatie
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | Volgende
RE: HB/MB moeders
Rina  schreef op: 13-08-2013 13:25:08
Nou en dan word je ineens gebeld vanmorgen door de juf van wo/do/vr.
Met het plan wat ze willen gaan doen, compacten van bepaalde taalonderdelen, is iets besteld om uitdaging te geven in begrijpend lezen.
En hij mag spaans gaan proberen hoe hij dat vind.
Daar krijgt hij ook taakjes van die hij in een week moet maken.
Ze zei als we het niet proberen weten we het ook niet...gaat het niet kunnen we altijd nog stoppen en wat anders doen.
 
Quote
RE: HB/MB moeders
Esther Mv Thomas  schreef op: 13-08-2013 16:26:22
Dat klinkt dan wel weer goed, hopelijk is het niet iets van een paar dagen of weken.....
 
Quote
RE: HB/MB moeders
Marie8  schreef op: 13-08-2013 19:52:41
Ben benieuwd Rina. Er zit schot in. Wil je laten weten wat voor materiaal? Spaans hebben we ooit in de planning gehad maar nooit van de grond gekomen omdat er geen ervaring was op school.

Thomas ook alweer naar school toch Esther?

Hier in ieder geval goede eerste dagen. 
Daarnaast reactie gehad op mijn mail van de psychologe. Kan er niet heel veel mee. Ze vindt wel dat de faalangst invloed heeft op iq maar vooral totaal en niet alleen het performale. Wat zijn performaal vooral lager laat uitvallen (maar niet te laag benadrukt ze) zijn de taakjes waarbij hij moet ordenen.
Misschien maakt het ook niet zoveel uit. Ga vrijdag kijken of leerkracht een keer tijd heeft binnenkort om mee te denkne.
 
Quote
RE: HB/MB moeders
Rina  schreef op: 14-08-2013 14:11:49
Degene die spaans geeft is een moeder (ken haar toevallig haar zoon heeft bij mijn dochter in de klas gezeten) en ze heeft ook spaans gestudeerd geloof ik. Zij heeft dat op school opgestart. Ik zal het eens aan haar vragen.

En ze doen dit nu sinds een paar jaar op school, sowieso gratis voor de kinderen die meer uitdaging nodig hebben...dit is ook
onder schooltijd.
Mijn dochter heeft het vorig jaar ook spaans gevolgd dat boden ze dan als een cursus aan op school, na schooltijd.
We hebben daar toen wel voor moeten betalen. Bij haar waren het 10 lessen maar bij zoon is het gewoon het hele schooljaar.
Ben heel benieuwd.

Zoon zei gelijk: oh wat leuk maar ook gelijk: kan ik dat wel? Dus dochter ging gelijk op zoek naar haar papieren en hij is gelijk aan het
tellen geslagen. Ze hadden gisteren ook geschiedenis gehad en dat ging over de steentijd en dat vond hij heel intressant.
Spaans zouden ze aankijken tot het eind van het jaar of hij het wel trekt. Maar ze zei ook daar gaan we hem bij helpen.

Het klinkt zeker positief. Zo snel heb ik nog nooit een gesprek gehad...2e schooldag al.

Marie, hopelijk een goede leerkracht die meedenkt dit jaar.
Hadden wij vorig jaar niet, nu is de juf van wo/do/vr degene die ook de plusklas begeleid. En toevallig heeft zij cursus gevolgd bij de
man van de verrijkingsklas. Dus hopelijk helpt dit.
 
Quote
RE: HB/MB moeders
Marie8  schreef op: 14-08-2013 15:08:09
Dat klinkt voor jullie nu al positiever als vorig jaar.

Hier kan het ook niet slechter als vorig jaar qua leerkracht, haha.

Wat goed zeg, dat Spaans! Ik heb vorig jaar gepleit voor een werkgroepje meerbegaafdheid waarbij ouders ook kunnen ondersteunen. We zijn vast niet de enige die op zoek zijn naar mogelijkheden om wat meer uitdaging te krijgen MET begeleiding. Alleen weet je het vaak niet van andere ouders.
Ib-er zou dat bespreken dus ik ga het nog wel even navragen. Want als zo een ouder spaans kan...en iemand anders weer iets anders...en er mensen zijn die af en toe een uurtje mee willen helpen op school, is er zoveel mogelijk denk ik.
Ik help best wel ooit op school maar heb ook aangegeven dat ik dus gewoon afgelopen jaar geen leesmoeder enzo meer ben geweest omdat het steeds draait om de zwakkere leerlingen. 
 
Quote
RE: HB/MB moeders
Esther Mv Thomas  schreef op: 14-08-2013 19:53:56
Thomas is inderdaad weer begonnen. Dag 1 vond hij wat moeilijk, hij kreeg ook wel veel informatie (is weinig van blijven hangen). Maar dag 2 was heel leuk zei hij, hij was heel enthousiast en ook moe (at zo zijn bord leeg, dat doet hij alleen als hij moe is.....). Hij moest ook naar de BSO, dus het was een lange dag. Hij moest dus ook voor het eerst op de fiets van school naar de BSO, maar nog wel onder begeleiding van een leidster. Vandaag had hij ook leuk gevonden.
We hebben een woordenlijst gekregen met woordjes die hij moet leren voor het wekelijkse dictee. Hij heeft een vrij hoog niveau (D, het gaat tot F, maar het is voor een combi 5/6 groep, hij krijgt woorden als afgrijselijk, dinosaurus, amfibieën etc.).
Ik ben benieuwd hoe het verder zal gaan. Morgen krijgt hij trouwens Spaan, maar ik weet niet of dat elke week is of gedeeld om de week (ene week groep 5 en de andere week groep 6, aangezien groep 6 natuurlijk al Spaans gehad heeft vorig schooljaar).
 
Quote
RE: HB/MB moeders
Rina  schreef op: 15-08-2013 14:37:24

Thomas krijgt dat dit jaar ook, kijkt hij enorm naar uit. Het wekelijkse dictee, is ook verdeeld in de klas.
Bedoel met makkelijkere en moeilijkere woordjes. Hij vindt dat heel intressant...huiswerk.
Wil ook een bureau op zijn kamer net als zijn zus.
Hij heeft zo'n kleine kamer, wel een halfhoogslaper waar e.v. een uitschuifbaar bureau onder kan.
Maar dat is van Flexa wel prijzig.

 
Quote
RE: HB/MB moeders
Marie8  schreef op: 15-08-2013 20:08:02
Nou in ieder geval een redelijk goede start. Nog geen mopperende kids
Ik heb vandaag de leerkracht aangesproken met vraag voor een gesprekje. Benoemd waarom. Had ie natuurlijk niks over doorgekregen, fijn altijd die overdracht op school.
Maar verder wel een eerste goede indruk, kreeg het idee dat hij wel oprecht interesse had, stelde zelf vragen.
Vorig jaar heb ik steeds bedacht hoe ik het beste iets kon zeggen zonder ze voor het hoofd te stoten en wat te begrijpen was, maar me nooit begrepen gevoeld.
Dus binnenkort gesprekje...
 
Quote
RE: HB/MB moeders
Rina  schreef op: 16-08-2013 16:04:54
Hopelijk gaat het jullie wat goeds opleveren Marie.

Hier sta ik werkelijk versteld, extra werkboekje gekregen begin van de week met 2 sterren en nu vandaag 3 sterren.
Heeft taken gekregen wat hij eind van de week af moet hebben, apart werkboek dus.

1e week zit erop, maandag dochter ook naar school, boeken halen. Dus we gaan kaften.
En woensdag begint ze dan officieel.
 
Quote
RE: HB/MB moeders
Marie8  schreef op: 21-08-2013 21:12:21
Zet de goede lijn zich voort Rina?

Mijn zoon is zo blij tot nu toe. Leerkracht heeft echt goed op hem gereageerd. Heb helaas gesprek even moeten verzetten omdat ik een klein ongelukje heb gehad en een dik gezicht, maar komende week nieuwe poging.
 
Quote
RE: HB/MB moeders
Rina  schreef op: 22-08-2013 10:30:03
Zo goed het eerst ging zo boos is hij nu weer...
Morgen de juf aanspreken, voel me er zo verdrietig over.

Alles wat hij nu heeft vind hij zo makkelijk, ook de plustaken. Durft zelf de juf niet aan te spreken.
Sociaal is echt een probleem.

Vanmorgen zei hij dat hij maar beter thuis kon blijven want hij had zo'n raar gevoel in zijn buik.
Naar mijn idee puur zenuwen.

Hij praat ook zo negatief over bepaalde klasgenoten, hij zie die als aandacht-stelers.
Hij vroeg is er geen school waar ik alleen naar toe kan?
Jullie nog tips?
Schijnt nu ook op school een maatschappelijk werker te zijn...wat doen die eigenlijk precies?

Dus ja het gaat op en af....straks kan hij ineens weer blij uit school komen, maar ja kan ook zijn dat hij met
hoofdpijn op de bank ploft.

Fijn dat het goed gaat Marie!
Leerkracht is zo belangrijk.
 
Quote
RE: HB/MB moeders
Rina  schreef op: 23-08-2013 14:47:04
Dag eindigde dus met hoofdpijn, wat doe ik verkeerd op school mama? Dat vroeg hij.
Vanmorgen de juf aangesproken en ze vind het ook heel moeilijk. Maandag start Spaans maar hij neemt zo ontzettend de tijd voor alles, dat ze twijfelt of hij die extra taken er wel bij kan hebben. Dromerig in de klas en hij zegt dan de uitleg is zoooo saaaaai. 
Veel individuele begeleiding nodig en dat kan eigenlijk niet omdat hij niet de enige is natuurlijk. 

Vanmorgen zei hij dat hij verschillende sommen gewoon niet gemaakt heeft, omdat hij die gewoon te simpel vond.
heb ik al zomaar gedaan de juf zoekt het maar uit. Heeft hij maar tekentjes zitten maken op de tablet.....je weet wel van die smilies
 

Heb de psychologe een mail gestuurd want was net te laat voor het telefonisch spreekuur. 
 
Quote
RE: HB/MB moeders
Esther Mv Thomas  schreef op: 23-08-2013 15:40:20
Pffff.....Rina, niet fijn om te lezen. Helaas heb ik ook geen echt nuttig antwoord......

Met Thomas gaat het goed, hoewel hij gisteren wel een dipje had. De juf had wat geschoven met de tafelindeling en daar was hij het niet mee eens geweest......Hij wil graag op een rustig plekje in de klas zitten en nu zit hij daar niet meer. Maar de juf zou kijken wat ze kon doen, maar ze moet natuurlijk rekening houden met 16 kinderen (dan mag je dus blij zijn dat het er geen 30 zijn......). Hij heeft vooral moeite met tekenen (dat weet hij van zichzelf, hij heeft het zo mooi in zijn hoofd, maar krijgt het nooit zo op papier) en kan dan geen afleiding gebruiken. Maar de juf kent de kinderen natuurlijk ook nog niet allemaal (de helft wel) en ook niet hoe de een op de ander reageert. Voor de rest gaat het volgens mij wel goed. Spaans vindt hij heel leuk, ik had ook niet anders verwacht. Hij is ook hele dagen met Frans bezig (maar dat vinden wij minder handig om aan te leren, omdat je die taal op het Voortgezet ook weer krijgt). Je ziet nu trouwens ook heel leuk dat de jongens meer naar de jongens gaan trekken en de meisjes echt staan te smoezen met elkaar (ze zitten allemaal tussen de 7 en 9/10 jaar). Thomas kan het sowieso goed vinden met een aantal jongens uit de klas, waaronder ook nieuwe jongens (ook groep 5, maar nu pas op school gekomen).
Voor het dictee had hij een 10 (moest 21 woordjes leren, waar er 10 van gevraagd werden, deze moest hij foutloos opschrijven). Volgende week de werkwoorden (in de tegenwoordige tijd, ik/hij/wij). Moet ik zelf nog nadenken.......

Al met al mogen wij niet klagen. Het is alleen zo jammer dat ik een naar onderbuikgevoel blijf houden, omdat ik bang ben dat het weer fout gaat (zelfde ellende als vorig jaar gaan krijgen, dat je gewoon bang bent om naar school te gaan om te horen wat er nu weer gebeurd is......). Hopelijk verdwijnt dat als het wekenlang goed blijft gaan.......
 
Quote
RE: HB/MB moeders
Marie8  schreef op: 23-08-2013 15:53:49
Lastig Rina, maar ik denk dat hij wel ook met de gewone stof mee moet doen. Welliswaar compacten, maar hij kan daar niet onderuit toch? Instructie vind ik dan weer heel belangrijk. Ze zijn wel slim, maar niet helderziend...toch?
Dus mijn idee is altijd dat hij eerst moet laten zien dat hij de basisstof beheerst en dan pas verder kan.
Niet alles op school hoeft alleen maar leuk te zijn.
Dat moet mijn zoon ook nog leren en dan speelt dus ook die faalangst mee. Hij zegt dan dat hij het te makkelijk vindt, maar eigenlijk is hij bang dat hij het niet goed kan. Ik denk dat je dat wel herkent en misschien kunnen jij en de juf daar iets mee. Ja, het moet...maar nee, het is niet erg als je een fout maakt. Van fouten kun je leren.
Ik weet natuurlijk dat het makkelijker gezegd als gedaan is.

Wat fijn Esther dat het nu goed gaat. En ja, die angst snap ik ook wel. Wat dat betreft is het ook niet slecht om het goed in de gaten te houden. Kun je er snel op inspelen mocht het fout gaan. Een keer een mindere week is ook nog geen verloren jaar. En de start is alvast goed.
 
Quote
RE: HB/MB moeders
Rina  schreef op: 23-08-2013 16:50:46
Dat hij de stof van taal men spelling beheerst heeft hij wel laten zien, dat gaat goed.
Rekenen doet hij ook goed, maar heeft daar de tijd voor nodig. Maar als hij dan zo'n actie doet om gewoon zelf te beslissen om het over te slaan....dat moet ie niet doen. Is hij ook nog uit verveling op zijn arm gaan kleuren. 
Zijn gewoon op school dingen die hij MOET doen. Logisch dat moet iedereen. 

Hij heeft veel begeleiding nodig in het plannen enzo. Als ze dan vorige week aan de telefoon zegt dat ze hem daar goed in zal gaan helpen, en vanmorgen geeft ze weer aan dat ze daar eigenlijk geen tijd voor heeft. Dan weet ik het ook niet. Daarbij is hij enorm gesloten, zeker op school tegen de juf. 

Psychologe wil een afspraak om het een en ander te bespreken, dat vind ik wel fijn.

wat ik ook heel jammer vind is dat hij zegt dat het niet meer zo leuk is met vriendjes, ze begrijpen mij niet. 
Dit is nog maar sinds een week hoor dat hij dat zegt maar vind dat wel jammer.
 
Quote
RE: HB/MB moeders
Rina  schreef op: 23-08-2013 16:51:32
Fijn Esther dat het lekker gaat Thomas, onderbuik gevoel herken ik wel.
 
Quote
RE: HB/MB moeders
Marie8  schreef op: 23-08-2013 20:54:22
Ja, maar ze krijgen steeds andere stof toch. Mijn zoon is ook een kei in spelling, maar hij moet van mij wel alle woordjes doorlopen en wekelijks zijn tiets naken. En ald ie dat goed diet, wat altijd zo is, dan hoeft er geen herhaling meer. Maar de volgende ronde gewoon weer meedoen. Als we zouden goedvinden dat hij niet meedoet, mist hij de basis spelling regels. 
Dat plannen en ordenen herken ik heel erg. Maar dat zou de juf niet veel extra tijd hoeven te kosten. Gewoon de opdracht opdelen. Is een  agenda ofzo anders niks, waardoor hij ook beter leert plannen? Psychologe is wel fijn, hopelijk heeft die nog input. 
 
Quote
RE: HB/MB moeders
Marie8  schreef op: 23-08-2013 20:55:00
Sorry, op foon getypt...
 
Quote
RE: HB/MB moeders
Rina  schreef op: 24-08-2013 12:29:15
Dat moet ie zelf ook nog accepteren dat hij dan gewoon mee moet doen.
Aan de andere kant snap ik hem ook wel, als je eind groep 6 zat met taal/spelling (zag ik in het rapport van de ib-er),
snap ik dat je dit niks vind begin groep 5 als je het dan toch mee moet doen. Gisteren schijnen ze het alfabet te hebben geoefend.
Nou me mond viel open, alfabet in groep 5? Hij vond het tijdsverspilling.....waren toch een aantal kinderen (hij noemde de namen) die er
moeite mee hadden en bij de juf moesten komen oefenen. Ik mocht gaan lezen zei hij. Hij heeft al een heel Geronimo boek uitgelezen in 1,5 schoolweek. Zo'n dik boek he, ok leest makkelijk natuurlijk maar toch. Klopt toch niet?

Zijn zoveel tips gegeven aan die juf, maar zoals ze gisteren over hem sprak lijkt het wel alsof ze de moed al heeft opgegeven.
En daar baal ik van. Dat opschrijven heb ik ook al eens gezegd, schrijf desnoods per dag ff op wat hij moet doen.
Dan is het zuchtend ja..ja..ze heeft hem welgeteld 5 dagen meegemaakt in die 2 weken. En eigenlijk heeft ze haar oordeel al klaar.
En dat voelt rot. Ik snap het werkelijk niet.

En zo is het iedere keer...dan denk je hee wat fijn en een week later veranderen ze het weer, het is moeilijk uit te leggen eigenlijk.
Psychologe is wel fijn, zelf vond hij het ook fijn. Ze wilde dat hij er ook bij zou zijn.
Joepie zei hij ik mag weer met die mevrouw gaan praten!
 
Quote
RE: HB/MB moeders
Rina  schreef op: 24-08-2013 12:55:43


Schrijven ze bij jullie op school aan elkaar? Of los?
Hier heeft hij het pas halverwege groep 4 geleerd, terwijl de vorige groep 3  (en groep 3 dit schooljaar ook) het al in groep 3 kregen.
De losse en "aan elkaar" letters.

 
Quote
RE: HB/MB moeders
Marie8  schreef op: 24-08-2013 13:01:36
Ja, het gaat ook een stukje om inzet. Als ik op mijn werk afhaak bij minder leuke en makkelijke werkzaamheden, zal mijn baas me nooit iets exra's gunnen.
Maar ik snap je punt. Het gaat dan ook om het totaalplaatje. Als er vanuit school niks komt, zal het lastig worden.
Ik heb het vorig jaar zo het hele jaar meegemaakt en neemt de frustratie de overhand. Nu ik weer goede hoop heb, kan ik er objectiever over nadenken. 
Ik zou dan niet weer een jaar gaan aantobben, als ze nu al heeft bedacht dat ze hem niet kunnen bieden wat hij nodig heeft, denk ik echt dat je verder moet gaan kijken.
Naar mezelf kijkende...ik zou niet nog een jaar als vorig jaar trekken, er is teveel tijd verloren gegaan en teveel kapot gegaan. En nu is het des te lastiger alles weer op de rit te krijgen.
 
Quote
RE: HB/MB moeders
Marie8  schreef op: 24-08-2013 13:03:03
Mijn dochter leert nu in groep 3 de losse aan elkaar letters. Volgens mij is het de bedoeling dat ze in de loop van het jaar daadwerkelijk aan elkaar leren schrijven. En zover ik weet schrijven ze nu in groep 6 nog steeds aan elkaar bij opdrachten.
 
Quote
RE: HB/MB moeders
Rina  schreef op: 24-08-2013 13:34:01
Nee dat trek ik ook niet hoor zo'n jaar als vorig jaar. Snap je punt over die inzet, praten er veel over met hem.
Dat hij toch mee moet doen en zijn best moet blijven doen want dat loont. 

Ga nu lekker naar buiten toe, en wie weet wat volgende week ons brengt

 
Quote
RE: HB/MB moeders
Marie8  schreef op: 25-08-2013 19:05:38
Ken je die van Talent X Inzet X Strategie = Resultaat ...? Voor mijn zoon een helder verhaal.

Je kunt wel veel talent hebben (slim zijn), maar als je niks doet en je weet niet hoe je moet leren dan is het resultaat niet zo geweldig.

Even gekopieerd van een andere site:
Wanneer het talent 10 is (op schaal van 10), de inzet 2 en de strategie 2, dan is het resultaat 40. Wow! Dat lijkt heel wat! Maar wanneer het talent 2 is de inzet 10 en de strategie 10, dan is het resultaat spectaculair hoger, namelijk 200! Voor sommige hoogbegaafde kinderen is dat een enorme eye-opener.

 
Quote
RE: HB/MB moeders
Rina  schreef op: 27-08-2013 09:05:27
1e Spaanse les gehad en hij vond het super.
Ik ben nog maar 8 en ik leer al Engels en Spaans zei hij. 

Gisteren heel het verslag van de ib- er en van de verrijkingsklas gelezen.
Duidelijker kunnen ze het niet krijgen.

Ineens had ik twijfels of deze juffen die verslagen wel hebben gekregen van de leerkracht van vorig jaar.
Ik heb ze wel naar een juf gemaild die hij eerst zou krijgen maar zij is op het laatste moment overgeplaatst naar een andere groep.
Nam aan dat ze die wel door zou mailen naar de 2 juffen maar heb ineens twijfels.
Toch niet geK als ik dat via mail even vraag?
Voel me ineens zo pusherig/ drammerig.

Enne is dit normaal als een juf naar een kindercoach belt (die dus voor kennismakingsgesprek bij ons is thuis geweest),
om over jou zoon te praten? De kindercoach is dus een oud juf van de school. 



 
Quote
RE: HB/MB moeders
Rina  schreef op: 27-08-2013 09:06:50
Intressant Marie, klopt ook moeilijkmoeilijk
 
Quote
RE: HB/MB moeders
Marie8  schreef op: 30-08-2013 09:12:15
Je moet je niet pusherig/ drammerig voelen, het is gewoon nodig dat je er boven op zit!! En ik zou zeker om openheid vragen als juf kindercoach gaat bellen. Stel dan gewoon voor om met 3en om tafel te gaan. Jekunt toch gewoon uitleggen om welke reden je dat doet.

Ik heb deze week gesprek gehad en meteen gevraagd om een vervolggesprek over een aantal weken. Ook uitgelegd, wij zijn helemaal geen ouders die om de haverklap op school willen zitten. Maar ook gezegd dat we vorig jaar te lang hebben afgewacht en nu voor willen blijven en goed willen volgen hoe het op school gaat. Ook zodat we thuis beter aan kunnen sluiten, want het is altijd beter om hetzelfde te handelen. 

Gelukkig was dit een heel positief gesprek, heb er wel vertrouwen in.
 
Quote
RE: HB/MB moeders
Rina  schreef op: 31-08-2013 12:09:29
Fijn Marie dat het een positief gesprek was.

Ik heb de juf een mailtje gestuurd met de vraag of het nodig was om de verslagen alsnog te mailen of dat het toch was doorgekomen van de juf die eerst de groep zou doen. Kreeg eerlijk gezegd nogal een boos mailtje van haar terug.
Ik wil te snel en ik moet niet verwachten dat alles gelijk vanaf de 1e schooldag kan en dat ze zoon eerst moeten leren kennen. En dat zoon eerst de juffen moet leren kennen. Ze zou wel eens een keer met hem gaan praten over wat hij nou werkelijk van school verwacht.
Niet echt een vraag voor een kind van 8 vind ik. Ze had de verslagen allemaal gekregen en doorgestuurd naar de andere juf van de groep, maar die had ze dus niet gekregen want dat had ik gevraagd.

Wie belt er de 2e dag naar mij op om haar plannen te vertellen? Die wijken af van wat het verslag adviseert...ze gaat rekenen compacten terwijl eerst de bedoeling was dat dat met taal/spelling/begrijpend lezen zou gebeuren. Dus ik wil dan duidelijkheid.
Maar goed dat accepteert ze niet zo geloof ik. Moet je net mij hebben, heb ik weer zoiets van oke had toch moeten wachten dan.
Ben te snel geweest, aan de andere kant heb ik al 1,5 schooljaar gewacht tot er iets gebeurt. En in het telefoongesprek zei ze dat ze gelijk zou beginnen. Ben echt heel netjes geweest in de mail.

Maar goed afgelopen woensdagmorgen had hij bij de juf moeten komen praten.
En hij komt met een big smile uit school. Ze had verteld over wat hij voortaan mag overslaan, wat hij extra krijgt, bij welke onderdelen hij gelijk mag gaan werken en niet naar de uitleg hoeft te luisteren. Hij was zooo blij, eindelijk mama zei hij.
De volgende morgen was ook alles gelukt en hij had ook werk voor spaans gemaakt en de juf had gezegd dat zijn rekenen zo vooruit was gegaan. Dus ze springt ook van de hak op de tak geloof ik.

Als ze nu maar niet eens gaat denken dat hij einstein is en alles ineens snapt, nu maandag naar de psychologe.
Fijne is dat hij blij is, niet meer boos is en blij is met de verandering.

Een andere moeder had ook al problemen met haar want de juf had haar vriendelijk verzocht om d'r eigen niet met haar te bemoeien.
Dus die was gelijk naar de ib-er gestapt en het gemeld.
Ze wilde ook alleen maar duidelijkheid over haar dochter.
De meester van vorig jaar heeft echt zoveel laten versloffen dus ja diverse ouders zitten er toch achteraan.

Wij blijven bij ons idee, we kijken het aan tot de herfstvakantie hoe het gaat.
Voor nu laat ik het even doen, wacht de psychologe af en eens kijken wat die adviseerd en wat die kan doen.
Weet ook niet of ik het gelijk aan de juf ga vertellen, wacht nog even een weekje denk ik, is ze misschien wat afgekoeld.





 
Quote
RE: HB/MB moeders
Marie8  schreef op: 01-09-2013 20:56:39
Dat vind ik eerlijk gezegd niet echt een nette reactie van de juf.
Hier zeggen ze dan juist, wacht niet te lang met komen en dat vind ik ook logisch. Al die tijdverspilling met iedere leerkracht die weer zelf wil uitvinden hoe het zit. Terwijl sommige dingen nu eenmaal een gegeven zijn.

Gelukkig is hij nu zelf wel enthousiast.
 
Quote
RE: HB/MB moeders
Rina  schreef op: 02-09-2013 10:16:54
Ze is natuurlijk juf van de plusklas, dus ze wil zeker eerst alles zelf doen. Nu is er een behandelingsplan van iemand anders en dat vind ze niet zo heel leuk geloof ik. Terwijl die juf zelf cursus heeft gevolgd bij die man van de verrijkingsklas om dit soort kinderen beter te begrijpen en ook les te geven. 
Vanmiddag gesprek psychologe. En voor de rest leren het toch wat los te laten want ik ga er op den duur aan onderdoor, ging zaterdagmiddag ook ff niet goed met me. 
Natuurlijk niet alleen het gedoe op school maar nog wat kleine dingetjes. Blijft maar malen door me hoofd. 
 
Quote
Navigatie
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | Volgende


Reageren op HB/MB moeders
Naam
Bericht