Menu
 

Topic:

uit de kast - bijbel

Son  schreef op: 26-02-2013 21:52:49
Ik kijk net naar uit de kast.
Die jongen worstelt met het feit dat hij homo is en hij in een christelijk gezin zit.
Hij is bang dat zijn familie hem niet accepteerd.
Ze reageren vrij goed, het is niet erg dat je homo bent, de deur blijft open.
maarrr.......het wordt niet geacepteerd als hij een relatie aangaat.....want dat staat zo in de bijbel....

Voor de gelovers....dat is toch niet waar ?
 
Quote
Navigatie
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Volgende
RE: uit de kast - bijbel
Boterbloem  schreef op: 26-02-2013 22:21:33

Quote MaFKeeS:
[...]

ik geloof graag in een God van liefde, vol van liefde....en daar maar op mn eigen manier
en dat heeft God zo echt wél bedacht, want anders had hij niet zoveel verschillende mensen geschapen, maar allemaal dezelfde



Kun je dat bijbels onderbouwen? God zegt dat de bijbel zijn Woord is, maar dit kan ik niet terugvinden.

God is liefde betekend niet dat het een leven zonder regels is. Juist niet. Als je je kinderen liefhebt geef je grenzen aan waarbinnen zij mogen functioneren. Dat is echte liefde.

We zijn heel verschillende mensen, en binnen Zijn regels zou daar heel veel moois door gedaan kunnen worden. Zijn regels zijn er niet uit machtspositie, enkel uit Zijn liefde voor ons, Hij wil geen pijn voor ons.
 
Quote
RE: uit de kast - bijbel
Mafkees  schreef op: 26-02-2013 22:22:23
maar bij je eigen kinderen wijzig je ook wel eens een regel omdat het dan beter bij je kind past toch?
je kijkt naar de behoefte van je eigen kind?

dat doet God ook. Wat voor de ene goed is, hoeft voor de ander niet zo te zijn
 
Quote
RE: uit de kast - bijbel
Blauwtje  schreef op: 26-02-2013 22:22:58

Quote Liefje:
Hm mijn kijk op het geloof is dus wel zo dat zolang jij respect hebt, je naasten lief hebt, en zo goed mogelijk probeerd te leven dat God het dan goed vind.

Het geloof zit in je hart en als God nu zal leven zal hij de bijbel misschien zelf wel herschrijven.

Ik vind dat je het geloof zo kunt invullen zoals je zelf wilt.



Dat moet zeker kunnen, vind ik ook.
Sterker nog ik denk dat het er alleen maar mooier van wordt.

Zelf probeer ik een goed mens te zijn, maar ik heb niet het gevoel dat ik daar iets of iemand bij nodig heb.
 
Quote
RE: uit de kast - bijbel
Boterbloem  schreef op: 26-02-2013 22:23:41

Quote Liefje:
Hm mijn kijk op het geloof is dus wel zo dat zolang jij respect hebt, je naasten lief hebt, en zo goed mogelijk probeerd te leven dat God het dan goed vind.

Het geloof zit in je hart en als God nu zal leven zal hij de bijbel misschien zelf wel herschrijven.

Ik vind dat je het geloof zo kunt invullen zoals je zelf wilt.


Waarom zou Hij de bijbel willen herschrijven? Het werkt allemaal nogsteeds perfect hoor.


We hoeven niet eens ons best te doen, door genade worden we behouden. Enkel je bekeren (erkennen dat je het zelf niet kan) Jezus als je Verlosser aannemen (geloven dat wat Hij heeft gedaan aan het kruis nodig was voor je behoud) en je bent behouden/ Ik hoef helemaal nergens mijn best voor te doen.

Als kadootje komt Jezus in je hart en vormt Hij je steeds meer tot een mooi persoon. Dus op den duur gaat het wel beter, maar niet omdat ik zo hard mij nbest doe

 
Quote
RE: uit de kast - bijbel
S@ssefr@s  schreef op: 26-02-2013 22:25:00

Quote :
maar bij je eigen kinderen wijzig je ook wel eens een regel omdat het dan beter bij je kind past toch?
je kijkt naar de behoefte van je eigen kind?

dat doet God ook. Wat voor de ene goed is, hoeft voor de ander niet zo te zijn



Dat doet God niet hoor .
 
Quote
RE: uit de kast - bijbel
Mafkees  schreef op: 26-02-2013 22:25:19
ik wil het zo graag allemaal geloven, en heb zoveel bewondering voor mensen die geleid worden door Jezus.
die er kracht uitputten.
ik kan het gewoon niet. het lijkt alsof ik zelf niet meer na hoef te denken dan en alleen maar te volgen.....
 
Quote
RE: uit de kast - bijbel
Mafkees  schreef op: 26-02-2013 22:27:10

Quote S@ssefr@s:
[...] Dat doet God niet hoor .



Maar hoe zie je het dan?
God zegt tegen mij bijv: je mag er zijn, je bent prachtig zoals je bent, ontwikkel je, leef je leven op de aarde...máár doe precies zoals ik het zoveel jaar geleden heb gezegd?

dat kan ik dus niet geloven, dat benauwd me.
God ziet ons toch als zijn kinderen?
 
Quote
RE: uit de kast - bijbel
Boterbloem  schreef op: 26-02-2013 22:27:36

Quote S@ssefr@s:
Ik denk dat er velen geloven zoals Boterbloem doet, dat is tenminste wel wat ik om me heen zie. En regels...die horen er wel bij in de vorm van de 10 geboden, die gelden voor iedere gelovige, maar dat zie ik niet als negatief.



de 10 geboden zijn in vervulling gegaan. Die hoeven we niet meer bewust te houden. 


De 2 regels die daarvoor in de plaats zijn gekomen (toen Jezus kwam) zijn:
Heb God lief
Heb je naaste lief als Jezelf.

We hoeven dus niet te oordelen en veroordelen wat een ander doet, enkel naar onszelf kijken en God en onze naaste liefhebben.


Zou ik proberen de 10 geboden te houden dan ga ik zelf weer mijn best doen. Dan is Jezus voor niets gestorven. Dat is niet de bedoeling. Jezus is juist gestorven zodat mijn zonden vergeven zijn, en ik niet meer mijn best hoef te doen. Hij weet dat ik het niet kan, en toch is Hij stapel gek met mij. Alles is vergeven omdat ik in Hem geloof.
En daaruit komt voort dat je op den duur niet meer wilt stelen, kwaadspreken enzovoort. Niet omdat het niet mag, maar omdat Jezus laat zien wat voor pijn het brengt. Prachtig hoe Hij werkt!

Soms zou ik mensen wel eens verplicht een dagje met Jezus willen laten optrekken haha. Zodat ze Zijn liefde zien. We hebben het zo kapot gemaakt (vooral ook christenen die wettisch gingen leven). We hebben er zoiets naars van gemaakt.

Maar zat Jezus aan tafel met al die mensen die zo vroom leefden? Nee, juist hen bestraftte Hij, en hij zat met de hoeren en tollenaars, en vast ook met homo's aan tafel. Want het ging hem om hun hart. En je zag dat ze zich bekeerden en anders gingen leven. Niet omdat Jezus hun veroordeelde, maar omdat Hij een beterl even voor hen wilde. 

 
Quote
RE: uit de kast - bijbel
Debbel79  schreef op: 26-02-2013 22:29:29
ik vind het overigens heel mooi om te zien hoe boterbloem omgaat met haar geloof. en er onvoorwaardelijk in gelooft.
heb ik echt wrl respect voor. ondanks alle scpetisi staat ze onvoorwaardelijk achter god.
dat siert je..
 
Quote
RE: uit de kast - bijbel
S@ssefr@s  schreef op: 26-02-2013 22:29:46
Weet je mafkees...ik vind mijn leven een stuk makkelijker juist doordat ik geloof in God. Het geeft me een leidraad voor hoe ik leven mag. Het maakt me een beter mens. Ik hoef niet te bedenken hoe ik met mensen om moet gaan, als ik verdriet heb kan ik ergens terecht en het helpt me door de donkerste tijden heen. Door mijn geloof zie ik aan het einde van elke tunnel licht en kan ik alles aan. Dat laatste heb ik al meerdere keren mee mogen maken. Ik begrijp dat het voor anderen moeilijk is om dit te vatten, maar zo werkt het wel voor mij .
 
Quote
RE: uit de kast - bijbel
Boterbloem  schreef op: 26-02-2013 22:30:35

Quote debbel79:
[...] klopt... maar moet je dan maar in het jaar 0 blijven hangen met bepaalde opvattingen en leefwijzes omdat dat in een eeuwenoud boek staat? sorry. ik respecteer ieders geloof. maar er zijn wel grenzen. deze jongen had het overduidelijk moeilijk. door zijn opvoeding weet hij niet beter dan dat hij iets heel verkeerds doet/voelt. hij wilde een eind aan zijn leven maken daardoor!! anno 2013 is gelukkig homosexualiteit " normaal " geworden. het is geacepteerd. daardoor zijn er duizenden jongeren heeeel wat gelukkiger dan jaren geleden. en de do's en dont's van de bijbel maken het sommige mensen erg lastig. ik hoop dat deze jongen zijn hart volgt. en sterk genoeg in zijn schoenen staat om zijn eigen geluk te creeren op zijn eigen manier. de manier waar hij echt gelukkig van wordt. en niet op de manier van de bijbel. want deze jongen zal dan het geluk nooit vinden.


Het gaat mij persoonlijk niet om het geluk in dit leven, maar het geluk na dit leven.

Dit kun je geloven of niet. Ik geloof het wel. En ik zal mensen om mij heen ook blijven vertellen over wat God zegt, simpelweg omdat als straks de dag daar is dat ik niet wil dat mensen niet gered worden omdat ik mijn mond hield omdat het ouderwets zou zijn of wat dan ook.
Ik wens mensen meer dan dat. Het leven hier is maar zo kort, maar straks met God kunnen we een prachtig mooi lang leven hebben. Dat ga ik niet bewust mensen onthouden om hier kortdurende pleziertjes te houden.


Dat is ook waarom mensen zich best aan mij mogen irriteren. Want ookal wordt er 1 door gered, dan is het er toch 1. En ik ben er helemaal zeker van dat GOd bestaat, niets in mij dat twijfelt. Dan ga ik niet doen alsof het niet zo is of Zijn wil afzwakken. de duivel zou zijn zin eens krijgen ;-) dacht het niet. Precies hoe hij te werk gaat. Halve waarheden, maar ook dat zijn hele leugens

 
Quote
RE: uit de kast - bijbel
S@ssefr@s  schreef op: 26-02-2013 22:30:56
Boterbloem: op dat punt verschillen we van mening. Wij krijgen ze nog elke zondag te horen, als leidraad voor ons leven, maar ik weet dat er kerken zijn waar dat niet het geval is .
 
Quote
RE: uit de kast - bijbel
Mafkees  schreef op: 26-02-2013 22:31:54

Quote S@ssefr@s:
Weet je mafkees...ik vind mijn leven een stuk makkelijker juist doordat ik geloof in God. Het geeft me een leidraad voor hoe ik leven mag. Het maakt me een beter mens. Ik hoef niet te bedenken hoe ik met mensen om moet gaan, als ik verdriet heb kan ik ergens terecht en het helpt me door de donkerste tijden heen. Door mijn geloof zie ik aan het einde van elke tunnel licht en kan ik alles aan. Dat laatste heb ik al meerdere keren mee mogen maken. Ik begrijp dat het voor anderen moeilijk is om dit te vatten, maar zo werkt het wel voor mij .



ik vind het zooo mooi, echt waar.
ik zie het bij mijn ouders ook. vele dalen en veel verdriet maar ze geloven heilig in hun Here God.
Fijn voor ze, misschien ben ik ook wel een beetje jaloers. Ik heb het gewoon niet.  Ik geloof dat God mij in het vizier houd maar verder doe ik het echt grotendeels zelf

Boterbloem kan het mooi uitleggen, je bent echt standvastig in het geloof.
 
Quote
RE: uit de kast - bijbel
Boterbloem  schreef op: 26-02-2013 22:33:33

Quote MaFKeeS:
maar bij je eigen kinderen wijzig je ook wel eens een regel omdat het dan beter bij je kind past toch?
je kijkt naar de behoefte van je eigen kind?

dat doet God ook. Wat voor de ene goed is, hoeft voor de ander niet zo te zijn


Zoiets als van: oke, stelen past nou eenmaal bij je, dus toe maar?

God heeft gezegd dat het zondig is als je een homoseksuele relatie hebt. Dat veranderd niet omdat het voor iemand goed zou zijn, hij WEET dat het voor niemand goed is. Ookal voelt het hier tijdelijk wel goed.
Dus Hij gaat niet ineens een zonde toestaan omdat het beter past bij een persoon.

Wat jij zegt over wat voor ed ene goed is hoeft voor de ander niet goed te zijn is bij God ook zo, alleen bepaalde regels zijn er gewoon omdat ze voor niemand goed zijn, al lijkt het voor de korte tijd op aarde wel goed.

Maar zo kan de een bijvoorbeeld wel gaan gokken, terwijl voor anderen de uitwerking verkeerd kan zijn. ZO mag je best een wijntje drinken, maar sommigen kunnen er beter vanaf blijven omdat beschonken zijn niet goed is en ze daar snel in doorslaan, enzovoort enzovoort. 

Maar het is niet zo dat sommige mensen wel homoseksueel mogen zijn of mogen stelen of mogen roddelen omdat het gewoon bij ze past.
 
Quote
RE: uit de kast - bijbel
Blauwtje  schreef op: 26-02-2013 22:33:58
Maar snap je Boterbloem, dat ik vind dat het gevaarlijke vormen aan kan nemen?
Als mensen geloven dat alles is vergeven door Jezus, je niet meer je best hoeft te doen want hij vergeeft je wel?
Malloten, bezetenen, gaan hun gang maar..even biechten en weer klaar.
Oorlogen..

Zonder iemand aan te vallen want dat ik niet mijn bedoeling.
Ik heb vaker geprobeerd het te bevatten maar het gaat me niet lukken.

En dat maakt ook niks uit, want ik leef prima zonder geloof, maar vind het wel een interessant onderwerp.
 
Quote
RE: uit de kast - bijbel
Boterbloem  schreef op: 26-02-2013 22:34:42

Quote debbel79:
ik vind het overigens heel mooi om te zien hoe boterbloem omgaat met haar geloof. en er onvoorwaardelijk in gelooft. heb ik echt wrl respect voor. ondanks alle scpetisi staat ze onvoorwaardelijk achter god. dat siert je..


Vind het mooi dat je dit zegt. Tegelijkertijd waardeer ik hier heel erg de eerlijkheid van al de andere mensen. Heb mijn mening, dat zie je ook, maar vind het mooi om duidelijk te lezen wat anderen vinden en daar ook weer op te reageren.
 
Quote
RE: uit de kast - bijbel
Blauwtje  schreef op: 26-02-2013 22:35:42

Quote S@ssefr@s:
Weet je mafkees...ik vind mijn leven een stuk makkelijker juist doordat ik geloof in God. Het geeft me een leidraad voor hoe ik leven mag. Het maakt me een beter mens. Ik hoef niet te bedenken hoe ik met mensen om moet gaan, als ik verdriet heb kan ik ergens terecht en het helpt me door de donkerste tijden heen. Door mijn geloof zie ik aan het einde van elke tunnel licht en kan ik alles aan. Dat laatste heb ik al meerdere keren mee mogen maken. Ik begrijp dat het voor anderen moeilijk is om dit te vatten, maar zo werkt het wel voor mij .



Dat is heel fijn voor je dat het je zo helpt!
Nee ik snap er idd niks van hihi
 
Quote
RE: uit de kast - bijbel
Suus  schreef op: 26-02-2013 22:37:09
Ik kan mij erg vinden in wat boterbloem schrijft, al ben ik niet gelovig. Persoonlijindenk ik ook dat homoseksualiteit niet is zoals het bedoelt is en in die zin afwijkend. Betekent niet dat ik het slecht vind.... Er zijn vele mensen met verschillende afwijkingen en ik houd mij daar eigenlijk niet mee bezig.
 
Quote
RE: uit de kast - bijbel
Debbel79  schreef op: 26-02-2013 22:38:28

Quote :
Maar snap je Boterbloem, dat ik vind dat het gevaarlijke vormen aan kan nemen?
Als mensen geloven dat alles is vergeven door Jezus, je niet meer je best hoeft te doen want hij vergeeft je wel?
Malloten, bezetenen, gaan hun gang maar..even biechten en weer klaar.
Oorlogen..

Zonder iemand aan te vallen want dat ik niet mijn bedoeling.
Ik heb vaker geprobeerd het te bevatten maar het gaat me niet lukken.

En dat maakt ook niks uit, want ik leef prima zonder geloof, maar vind het wel een interessant onderwerp.



ik denk er hetzelfde over.

ik vind het ook altijd erg eng hoe erover gepraat wordt.
als we het dan hebben over ergens dankbaar voor zijn.. ik ben zoooo dankbaar dat ik niet geloof....
 
Quote
RE: uit de kast - bijbel
S@ssefr@s  schreef op: 26-02-2013 22:38:52
Weet je, ik heb het ook van huis uit mee gekregen. Niet altijd op een positieve manier, maar uiteindelijk wel zelf de keuze gemaakt om naar de kerk te blijven gaan omdat ik zelf wel een sterk geloof had. Als je van huis uit het tegenovergestelde hebt gehoord, lijkt het me wel moeilijk om dit te begrijpen.
 
Quote
RE: uit de kast - bijbel
Boterbloem  schreef op: 26-02-2013 22:41:11

Quote S@ssefr@s:
Boterbloem: op dat punt verschillen we van mening. Wij krijgen ze nog elke zondag te horen, als leidraad voor ons leven, maar ik weet dat er kerken zijn waar dat niet het geval is .



Ik het NT (zal eens opzoeken waar het staat) hebben ze het over de sluier die voor de ogen zit waar elke keer de wet wordt voorgelezen. Het is moeilijk te leven uit genade als je op eigen werken gewezen wordt. Daarom geloof ik dat het niet goed is deze elke zondag voor te lezen.
Ik heb vroeger altijd geleerd dat die sluier op de ogen van de Joden lag, God heeft mij geleerd dat het niet alleen bij de Joden zo was, ik heb die sluier ook gehad. TOen Hij mijn ogen opende ging er een wereld voor mij open die ik nog aan het ontdekken ben. 


 


Geloven is veel meer vertrouwen als wat ik dacht, veel mindern egatief omdat God je niet constant veroordeeld, Hij wil je enkel een goed leven geven hier en weet als de beste hoe dat kan. Hij zegt niet: ik haat de homo, ik haat de moordenaar. Nee, helemaal niet! Hij zegt: ik haat de pijn die je krijgt wanneer.... Ik wil niet dat je pijn hebt, je bent mijn kind! Luister naar Mij, ik wil je die ellende besparen.

En ondanks dat het leven niet altijd makkelijker wordt als je zo radicaal voor God gaat, je ziet in de uitwerking wel dat het beter werkt. je gaat steeds meer voor anderen doet, omdat je je minder zorgen hoeft te maken, God zorgt voor je. Hierdoor ben je minder gericht op jezelf en meer op de ander. Zegen jij de ander, dan zal God jou ook zegenen (moet je het wel doen met je hart haha, niet om zoveel mogelijk gezegend te worden). 

Ik heb in situaties gezeten waarbij ik geen rooie cent had, en toch 3 mensne in huis kreeg die op onze centen moesten teren en nergens naartoe konden. God voorziet. Zo geweldig!


Hij wil echt het beste. Wij mensen (en dan doel ik vooral op veel 'christenen' hebben er maar iets raars van gemaakt met onze kerken waarbij de deuren sluiten en met onze neuzen in de lucht. Dat is totaal niet wat in de bijebl staat. Juist het tegenovergestelde.
We zijn stoelverwarmers geworden in de kerk in plaats van naar de noden van de wereld te kijken. Maar als we dat veranderen, waaaaaaaaaaaaaauuuuuuuuuw moet je kijken wat er dan gebeurd?
Als we mensen finacnieel helpen als het nodig is, verzorgen daar waar nodig, wat er ook maar nodig is. Dat is wat God wil. Dat is het koninkrijk van God wat NU al op aarde is.

En ik geloof dat steeds meer mensen dat de komende tijd zullen ontdekken. Zie het om mij heen al, en hier in de buurt begint de samenleving helemaal te veranderen en dat is zo gaaf! Te ontdekken hoe God het bedoeld heeft. Heerlijk!


Minder van mij en meer van Hem. Want zo wordt ikzelf gelukkiger omdat de ander hierin ook gelukkiger wordt (meer van Hem betekend meer bezig zijn met mijn naaste, want dat is wat Hij wil)

 
Quote
RE: uit de kast - bijbel
Mafkees  schreef op: 26-02-2013 22:41:14

Quote S@ssefr@s:
Weet je, ik heb het ook van huis uit mee gekregen. Niet altijd op een positieve manier, maar uiteindelijk wel zelf de keuze gemaakt om naar de kerk te blijven gaan omdat ik zelf wel een sterk geloof had. Als je van huis uit het tegenovergestelde hebt gehoord, lijkt het me wel moeilijk om dit te begrijpen.



ik ben zelf dus wel gelovig opgevoed en elke zondag zat ik in de kerk.
ben er erg blij mee. want nu heb ik het idee dat ik een "keuze" kan maken.
als je er weinig tot niks vanaf weet, kun je ook niet stellig zeggen dat je niet gelooft, want je weet er dan gewoon te weinig vanaf.

mijn man is een ongelovige thomas   en ik wil graag onze kinderen het bestaan van God laten weten.
de kinderbijbel, de liedjes, met o en o mee naar de kerk, ik wil ze ervan laten proeven zodat ze zelf later een overwogen beslissing kunnen nemen
 
Quote
RE: uit de kast - bijbel
Blauwtje  schreef op: 26-02-2013 22:41:23

Quote debbel79:
[...] ik denk er hetzelfde over. ik vind het ook altijd erg eng hoe erover gepraat wordt. als we het dan hebben over ergens dankbaar voor zijn.. ik ben zoooo dankbaar dat ik niet geloof....



Ja, ik voel het precies zo.
 
Quote
RE: uit de kast - bijbel
S@ssefr@s  schreef op: 26-02-2013 22:41:43
Debbel, wat is er precies negatief aan geloven in jouw ogen? Als mensen oprecht geloven en daarnaar leven is er niets negatiefs aan. Ik weet dat er mensen verkeerde dingen doen uit naam van hun geloof, maar dat is niet wat God wil, dat past niet binnen het geloof.
 
Quote
RE: uit de kast - bijbel
Blauwtje  schreef op: 26-02-2013 22:43:28

Quote S@ssefr@s:
Debbel, wat is er precies negatief aan geloven in jouw ogen? Als mensen oprecht geloven en daarnaar leven is er niets negatiefs aan. Ik weet dat er mensen verkeerde dingen doen uit naam van hun geloof, maar dat is niet wat God wil, dat past niet binnen het geloof.



En TOCH is het het geloof dat de aanstoot geeft..

 
Quote
RE: uit de kast - bijbel
S@ssefr@s  schreef op: 26-02-2013 22:43:34
Dat geldt ook voor onze kinderen, uiteindelijk zullen zij zelf een keuze gaan maken en dat kan best een andere zijn dan wij ooit gemaakt hebben.
 
Quote
RE: uit de kast - bijbel
Mafkees  schreef op: 26-02-2013 22:44:10
ik ben opgegroeid met het Leger des Heils.
Je geloof naar buiten uitdragen, zorgen voor alle soorten mensen staat voorop

kerkje spelen en de deuren dicht houden...nee..daar zal de wereld idd niet beter van worden
 
Quote
RE: uit de kast - bijbel
Boterbloem  schreef op: 26-02-2013 22:44:51

Quote Blauwtje:
Boterbloem ik denk dat jij op een goede en mooie manier gelooft.

Maar ik denk dat er velen heel anders geloven.
Volgens strikte regels zonder zelf eigen gevoel aan te brengen.
Ik vind dat een gevaarlijke manier van geloven zelfs.



Geloven kan heel gevaarlijk zijn als je Jezus niet echt in je hart hebt, als je niet wedergeboren bent. Want het wordt inderdaad op dat moment een regeltjes geloof en je begint te oordelen en veroordelen en uit angst dingen te laten en verbieden terwijl God duidelijk zegt dat angst niet bij het geloof hoort.


Het geloof is veel mooier dan in veel kerken geleerd wordt, alleen hebben we er iets rationeels van gemaakt, terwijl geloven met het hart gedaan wordt. Jezus leeft in je, Hij wijst je de weg. Niet jij die een boek regels volgt, dat is het oude testament. We hebben nu de relatie met Jezus zelf, en dat is heel wat anders dan verplicht 2 keer naar de kerk moeten, niet groeten op zondag, niet mogen tv kijken of weet ik veel wat.

 
Quote
RE: uit de kast - bijbel
S@ssefr@s  schreef op: 26-02-2013 22:45:17

Quote :
[...]

En TOCH is het het geloof dat de aanstoot geeft..



Nee dat is de mens zelf die uit naam van een geloof een verkeerde keuze maakt. Geen enkel geloof zegt dat je mag doden bijvoorbeeld, toch doen mensen het. Als deze mensen werkelijk zouden leven zoals God zou willen, zouden ze deze keuze niet maken.
 
Quote
RE: uit de kast - bijbel
Suus  schreef op: 26-02-2013 22:46:31
Ik denk niet dat het gelook aanstoot geeft. Dat is al jaren hetzelfde. De wereld eromheen verandert en je zou je af kunnen vragen of dat zo goed is en misschien juist wel aanstootgevend omdat het nooit genoeg lijkt te zijn.......
 
Quote
Navigatie
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Volgende


Reageren op uit de kast - bijbel
Naam
Bericht