Menu
 

Topic:

ervaring beter bed

Krumelke  schreef op: 07-08-2012 15:11:54
flink gespaard hebben we voor een nieuwe kamer voor onze zoon. we kopen vaker iets bij leen bakker, kwantum e.d. en deze keer wat langer gespaard voor een kamertje van een beddenspecialist.
bij beter bed zagen we een mooi kamertje en dat gekocht.

nou is dat geleverd en we zijn zeer teleurgesteld over de kwaliteit. er miste onderdelen dat op de eerste plaats en daarbij bij het aandraaien van een schroefje (gewoon met schroevendraaier) gaf al een scheur in het materiaal als je het iets strakker deed.
ik kon gisteren wel janken zo erg viel het me tegen (en heb nog last van hormonen en overdag een krijsende baby en een gestresste kleuter). ook mijn man was diepteleurgesteld.

daarop hebben we gebeld en kregen te horen dat we de eerste ooit waren die we klaagden over de kwaliteit en dat was het.....ontbrekende spullen krijgen we ooit geleverd (wanneer kon ze niet zeggen, we kregen vanzelf wel een briefje in de bus wanneer ze kwamen).

pffff had dit zo niet verwacht vn een speciaalzaak met alleen bedden.....maar voor ons nooit meer beterbed. hoop maar dat de spullen snel komen. we hebben echt het idee dat we enorm veel geld weggegooid hebben. normaal zouden we nooit zo'n bedrag uit geven maar omdat we nu iets goeds wilde dat zijn hele basisschooltijd mee zou gaan kozen we hiervoor. maar dat hadden we beter niet kunnen doen.

zijn wij echt de enige die slechte ervaring met beterbed hebben?
 
Quote
Navigatie
RE: ervaring beter bed
Jo  schreef op: 07-08-2012 15:14:16
Ik ben er 1 keer geweest voor Matrassen maar voelde me er absoluut niet op mijn gemak.
Kan dus helaas geen ervaringen meedelen.
Kan me wel enorm goed voorstellen hoe rot je je voelt!
 
Quote
RE: ervaring beter bed
Minou  schreef op: 07-08-2012 15:18:21
Hier geen slechte ervaring. Juist wel bij Leen Bakker, waar niet alle onderdelen aanwezig waren. gelukkig hadden ze het daar wel op voorraad.

Maar jeetje zeg, ben je zo aan het sparen en dan verwacht je gewoon kwaliteit en alles aanwezig.

Vertrouwen gaat ook zo weg op die manier.

En dat ze zeggen: ooit, ze MOETEN gewoon szm handelen en jullie die onderdelen brengen. Je hebt netjes betaald, horen zij ook aan hun voorwaarden te voldoen. Ze schepen jullie nu af met een: komt wel een keer..
 
Quote
RE: ervaring beter bed
Int  schreef op: 07-08-2012 15:43:12
Wij hebben er 12 jaar geleden matrassen en lattenbodems gekocht. 1 Lattenbodem ging kapot, en die werd toen heel snel geruild voor een nieuwe. Dus wij hadden er juist een goede ervaring.
 
Quote
RE: ervaring beter bed
Angelique  schreef op: 07-08-2012 16:35:36
uhhhhhh ik zeg beterbed dan kan je voor geld beter naar leenbakker en kwantum of eigenlijk nog beter naar ikea gaan
echt heb er een keer x aantal jaar terug mijn eerste 2 pers bed gekocht met matras matras was na een jaar al helemaal doorgelegen en de kwaliteit van bed zelf ach leenbakker doet er niet voor onder
dus nee niet zulke goeie ervaring zal ook niet snel weer een bed daar kopen ga ik eerder naar ikea
 
Quote
RE: ervaring beter bed
Krumelke  schreef op: 07-08-2012 16:48:08
ja en wij deden dus altijd alles met leen bakker kwantum en heel veel ikea en dacht nou doen we nu ff wat meer geld uitgeven voor zeker degelijk spul. bij leenbakker hebben we ook wel eens wat gemist, maar dat was ja prijs kwaliteit verhouding vonden we. ikea en kwantum nog nooit problemen gehad alleen niet echt langdurig gebruikt (muv een metalen bed en een kast).

heb echt het idee erg veel geld weggegooid te hebben. hadden ook als optie een houtenkamer (massief) bij een meubelmaker maar die was 150 euro duurder, dus voor beterbed gegaan. nou dat hadden we dus nooit moeten doen.
 
Quote
RE: ervaring beter bed
An  schreef op: 07-08-2012 17:08:40
Geen ervaringen met Beter Bed, maar wel met andere "duurdere" zaken.

Vanaf nu koop ik meubels etc. nog alleen bij Ikea. Dat is pas een goede prijs-kwaliteit verhouding.

Goedkoop is duurkoop geldt tegenwoordig echt niet meer.
 
Quote
RE: ervaring beter bed
An  schreef op: 07-08-2012 17:09:12
Sorry, iets te enthousiast op verzenden gedrukt!
 
Quote
RE: ervaring beter bed
Proestie  schreef op: 07-08-2012 17:16:42
Heb je gebeld naar het filiaal of naar het hoofdkantoor? Anders zou ik er toch een belletje of mail naar het hoofdkantoor aan wagen. Ik heb wel vaker ergens gehad dat ik in de winkel werd afgescheept en na contact met het hoofdkantoor toch een goede oplossing aangeboden kreeg.
 
Quote
RE: ervaring beter bed
Mariskamv2  schreef op: 07-08-2012 18:09:44
Hier nooit meer beter bed, wat een slecht bed is dat.

 
Quote
RE: ervaring beter bed
Krumelke  schreef op: 07-08-2012 19:03:37
heb gebeld met de service lijn..... daarna boze klachten mail (maar wel netjes taalgebruik natuurlijk) gestuurd via het contactscherm op hun website.

ze zijn nog niet van deze klacht af.

het liefst zou ik alles terug geven en ergens anders gaan kijken hoor.

ikea ben ik ook voorstander voor maar nu met de slaapkamer konden we daar niets leuks vinden en we wilden dus iets wat zeker jaren mee zou gaan, maar bij in elkaar zitten gaat het al mis.
 
Quote
RE: ervaring beter bed
Baby2  schreef op: 07-08-2012 19:08:43
Persoonlijk zou ik ook niet naar beter bed gaan, vind dat ook niet echt een bedden speciaalzaak (met alle respect hoor, wil je niet voor het hoofd stoten) ik vind beter bed net zoiets als seats en sofas zeg maar. Wij hebben voor onze oudste zoon een groot bed met bijpassend bureau, boekenkast en nachtkastje besteld via een babyzaak die hebben vaak ook de junior lijn. Een junior kamer van coming kids, kwalitatief goed en ook niet ontzettend duur.
 
Quote
RE: ervaring beter bed
Annie  schreef op: 07-08-2012 19:28:12
Ben ik nou de enige met schunnige gedachten die 'ervaring met beter IN bed' leest?
 
Quote
RE: ervaring beter bed
Baby2  schreef op: 07-08-2012 19:35:57

Quote Annie:
Ben ik nou de enige met schunnige gedachten die 'ervaring met beter IN bed' leest?




Lees jij soms ook de trilogie van 50 tinten grijs???
 
Quote
RE: ervaring beter bed
Annie  schreef op: 07-08-2012 19:38:17

Quote Baby2:
[...]


Lees jij soms ook de trilogie van 50 tinten grijs???



haha niet eens...moet je nagaan...
 
Quote
RE: ervaring beter bed
Stefke  schreef op: 07-08-2012 19:40:21
Wat een slechte service zeg!
Ik hoor de laatste tijd steeds vaker de tip om de klacht bij onvoldoende afwerking op FB te plaatsen. Geen idee of ze die hebben, maar misschien daar maar eens lekker klagen! Waardeloos zeg!
 
Quote
RE: ervaring beter bed
Karinmv3  schreef op: 07-08-2012 19:55:59
Ik heb juist wel goede ervaring. 5 jaar geleden een bed gekocht. Achterkant bleek verkeerd gemonteerd te zijn en een dag later kwamen ze dat goed zetten.
Bed ligt nog steeds heerlijk, geen doorliggen of iets.
 
Quote
RE: ervaring beter bed
Mitch  schreef op: 07-08-2012 19:58:33
Als je je hier niet goed bij voelt, handel inpakken en terugbrengen simpel.
Ik vind als je veel geld neerlegt voor kwaliteit, dat je dit dan ook moet krijgen en geen onzin verhaal over dat ze nooit klachten krijgen... dan heb je bij mij al een streepje achter.
 
Quote
RE: ervaring beter bed
Susanne-mv-daj  schreef op: 07-08-2012 20:21:13
mag je het idd niet gewwon weer inpakken en terug brengen?
die wet van binnen 8 dagen ofzo
zou daar dan wel de moeite voor willen doen als het niks vindt
ga idd op een junior afdeling kijken van bv burgerhout ofzo
 
Quote
RE: ervaring beter bed
Bepje  schreef op: 08-08-2012 02:04:49
Idd, uit elkaar halen en terugbrengen als het zo tegenvalt. Wij hebben vorig jaar een bed bij misterbed gekocht, wel in de winkel geweest maar kan on-line, en hebben nu een stevig stapelbed wat ook nog uit elkaar kan.
 
Quote
RE: ervaring beter bed
Krumelke  schreef op: 08-08-2012 14:27:16
inpakken en terug brengen? kan dat zomaar?

heb ze wel gemaild dat ik dat het liefste zou doen.


kregen vandaag een brief dat ze een week voor de datum dat ze de missende spullen komen brengen ons een brief gaan sturen met de datum ??? oftewel voorlopig staat zijn kamerjte vol met zooi die we niet kunnen gebruiken....ze zouden volgens de website binnen 2 dgn reageren op onze klachtenmail. dus ben benieuwd.


er zitten hier nauwelijks kinderslaapwinkels in de buurt. en we dachten bij beter bed echt goed te zitten. aangezien ze alleen bedden hebben dachten we in ieder geval met een speciaalzaak te maken te hebben.
 
Quote
RE: ervaring beter bed
Fruitsalade  schreef op: 08-08-2012 14:37:38
Belangrijkste bepalingen
Het belangrijkste bij consumentenkoop is dat het geleverde product moet voldoen aan de koopovereenkomst. Het product moet voldoen aan de eigenschappen die u als koper bij normaal gebruik op grond van de koopovereenkomst mag verwachten. Als dit niet het geval is kunt u eisen dat de overeenkomst wordt nagekomen. Denk daarbij aan herstel van een product dat niet goed is, of een onderdeel dat ontbreekt bij levering of vervanging. Als de verkoper de klachten niet binnen een redelijke termijn verhelpt, kunt u een beroep doen op ontbinding van de overeenkomst. De verkoper moet dan het gekochte terugnemen en de koopsom retourneren.




Je het dus wel degelijk retouneren. Juist omdat de verkoper je geen duidelijke termijn kan geven
 
Quote
RE: ervaring beter bed
Linnie  schreef op: 08-08-2012 14:56:01
informeer anders even bij de consumentenbond, die zijn er juist voor zulke zaken! Je hebt niet geleverd gekregen wat je verwachtte, en wat reeel is, dus ik denk dat je hier zeker wel wat mee kan doen!
Of Kassa, of Superman (hoort allemaal bij elkaar toch?)
 
Quote
RE: ervaring beter bed
Krumelke  schreef op: 08-08-2012 15:44:39
beter bed leest hier ook !!! hihi.....kreeg telefoontje nav mijn klachtenmail en mijn bericht op internet.

maar goed, volgende week vrijdag komen ze de rolcontainer wisselen en dan hopen ze dat ze ook de onderdelen van het bed en het bureau hebben en anders komen die later !!!

toen ik aangaf alles het liefst terug te geven omdat ik de kwaliteit echt slecht vind voor het bedrag dat we bepaald hebben kreeg ik de reactie dat ze dat niet doen omdat wij hen de kans moeten geven de fouten te herstellen en dat de kwaliteit goed is en net zo is als in de winkel.

maar goed....tis al beter als er gisteren omgegaan werd met de klacht. het voelt nog niet helemaal goed. maar dat komt vooral omdat ik gezien de kwaliteit bang ben dat dit gewoon ook maar kort mee gaat. en dat wilden we nou net voorkomen door extra geld uit te geven.
 
Quote
RE: ervaring beter bed
Susanne-mv-daj  schreef op: 08-08-2012 16:03:52
ik zou wel een uiterlijke termijn zeggen voor de onderdelen die nu nog missen , niet dat je bv nog is 6 weken zonder zit

sucses
 
Quote
RE: ervaring beter bed
K R U M E L K E  schreef op: 08-08-2012 16:53:00
De productgarantie
De producten moeten die eigenschappen bezitten die u bij normaal gebruik mag verwachten (conformiteit). Wordt aan deze verwachting
niet voldaan, dan hebt u recht op reparatie, vervanging, ontbinding en/of prijsvermindering

dit staat in hun voorwaarden. maar wie bepaald wat er gebeurt reparatie of vervanging of ontbinding.....
 
Quote
RE: ervaring beter bed
Ikee  schreef op: 09-08-2012 12:25:28

Quote k r u m e l k e:
De productgarantie
De producten moeten die eigenschappen bezitten die u bij normaal gebruik mag verwachten (conformiteit). Wordt aan deze verwachting
niet voldaan, dan hebt u recht op reparatie, vervanging, ontbinding en/of prijsvermindering

dit staat in hun voorwaarden. maar wie bepaald wat er gebeurt reparatie of vervanging of ontbinding.....



Jij. het product voldoet niet aan jullie verwachtingen! kijk eens op consuwijzer of als je lid ben van de consumentenbond bel hun eens voor advies. Ik zou wel snel handelen ivm geloffwaardigheid
 
Quote
RE: ervaring beter bed
Janneke  schreef op: 09-08-2012 13:31:06

Quote Annie:
Ben ik nou de enige met schunnige gedachten die 'ervaring met beter IN bed' leest?



Nee ik ook
Waar het hoofd vol van is... Loopt de mond van over.

Volgens mij kun je hun nu het beste een aangetekende brief sturen waarin je ze een redelijke termijn geeft het probleem op te lossen.
En dat wanneer ze dit niet doen je de koopovereenkomst wil ontbinden.

Wij hebben laatst ook bij beter bed gekeken, maar vond de kwaliteit echt slecht van de kinderkamers
 
Quote
RE: ervaring beter bed
Krumelke  schreef op: 10-08-2012 11:59:34
we kregen gisteren bos bloemen van beter bed. met excuses....


volgens het cbw mogen we contract niet ontbinden.....ze mogen repareren, vervangen per onderdeel, vervangen hele meubel en dan pas als het nog niet goed is zou er in gebreke stelling blijven en we ons contract kunnen ontbinden.

maar heb gewoon echt geen vertrouwen in de kwaliteit meer. ook als het vervangen wordt geloof ik niet dat mijn zoon er lang mee doet....
we zijn echt erg teleurgesteld in beterbed en kopen er nooit meer wat. we hebben nog steeds (ondanks nu we dus bos bloemen kregen en ze voglende week een paar onderdelen komen vervangen en leveren wat niet aanwezig was) het idee dat we onwijs veel geld weggegooid hebbe. en aangezien geld niet aan een boompje in de tuin groeit doet dat gewoon erg veel pijn.
zijn vorige bed (ikea) koste 100 euro.....nu 270 terwijl kwaliteit van ikea beter is.
 
Quote
RE: ervaring beter bed
Monica Mv 2  schreef op: 10-08-2012 12:08:26
Ik denk dat beter bed wel kwaliteit heeft en 270 euro is denk ik helemaal niet duur voor een bed.

Koop een vroomshoop bed, die zijn helemaal reteduur bijvoorbeeld.

Jouw bed qua prijs schaar ik (en dat is persoonlijk) in het rijtje leenbakker, kwantum enzo.

Wij hebben 14 jaar geleden onze slaapkamer gekocht bij beter bed. Licht eiken. bed, 2 nachtkastjes, grote kledingkast en commode en die koste toen 16.000 gulden. Ik heb nog niet 1 schroefje zelf hoeven aan te draaien. De mensen van beter bed hebben onze slaapkamer in elkaar gezet. En wij hebben al 14 jaar geen spijt van onze slaapkamer. Nog geen kraakje of piepje zit erin

Wij zoeken voor Guus ook een nieuw bed, een halfhoog slaper. Nou kunnen we kiezen om voor 200 euro een Leenbakker te kopen of een heel duur uit de meubelzaak. Nu groeit ons het geld ook niet op de rug en gaan we waarschijnlijk voor de goedkopere of een tweedehandse.

Maar ik snap dat je baalt en er de pest in hebt. Maar tis net als seats en sofa's. Als je de goedkopere neemt heb je mindere kwaliteit, neem je een dure dan is de kwaliteit prima.

 
Quote
RE: ervaring beter bed
Krumelke  schreef op: 10-08-2012 13:35:34
zo goedkoop vind ik het niet 270 euro voor 1 bed. zonder matras en lattenbodem en zelf in elkaar zetten. en met alleen een bed heb je geen slaapkamer.
 
Quote
Navigatie


Reageren op ervaring beter bed
Naam
Bericht