Menu
 

Topic:

wat is mijn kind?

Emv3  schreef op: 05-07-2012 10:14:42
Hoi hoi,

geen idee of ik de juiste rubriek gekozen heb maar dat hoor ik dan wel..

Mijn dochtertje is van feb 2007, nu vraag ik mij af of ze dan wat leefdtijd betreft(de oude okt grens) na de vakantie in groep 2 hoort of in groep 3?

Mijn dochter scoort op alle toetsen een A+
Ook zijn er grafieken niet uitgerdaaid omdat de score te hoog was(tenminste als ik dat zo goed heb begrepen)
Vorige bespreking was dit ook zo.
Nu maak ik mij al een tijdej een beetje zorgen en heb ik er gisteren maar eens naar gegoogled.
Uit eindelijk herken ik erg veel in een ontwikkelingsvoorsprong kind(neem bewust de term hb niet in de mond)
Ze vind school saai want ze leert er niks.
Ze heeft veel aansluiting met de groep 2 kinderen die straks naar groep 3 gaan.
Ze wil leren lezen, rekenen. etc.
Nu ben ik daar niet zo in mee gegaan , school weet wel hoe of wat.
Wel aangegeven op school dat ze het saai vind maar eigenlijk heb ik zo langzamerhand het gevoel dat er niks mee gebeurd, ik heb nu een kind wat veel klaagt over buikpijn en slecht slaapt.
En een beetje los begint te staan van de groep.Buiten speelt ze wel maar komt dan verontwaardigd thuis omdat het kindje zich bv niet aan de afspraak houd.
Nou ja ik moet zeggen dat ik in de lijstjes met kenmerken toch wel erg veel herkende, maar ik ben niet van de stempels...

Eigenlijk weet ik ook niet zo goed wat ik nu moet/wil met dit verhaal?

Ik hoor graag meningen of meedenkenden!!!
 
Quote
Navigatie
RE: wat is mijn kind?
Marismvstijnsamfemke  schreef op: 05-07-2012 10:21:32
mijn zoontje scoorde ook goed en vooral met rekenen.


hij heeft een lees project gehad en een rekenen op uitdaging (ja in groep 2)

En in groep 3 heeft hij ook extra uitdaging gekregen. Ben benieuwd in groep 4 aankomend jaar,
(anders verveelde hij zig)

meschien moet je daar naar vragen?
 
Quote
RE: wat is mijn kind?
Kyla  schreef op: 05-07-2012 10:24:18
Qua leeftijd zou ze naar groep 2 gaan, ook met januari grens. Ik zal eerlijk zijn, als je nu al denkt dat er niks gebeurd qua uitdaging, zul je op je strepen moeten gaan staan. Ook niet klakkeloos acoord gaan met een evt versnelling, want grote kans dat ze zich na de herfstvakantie weer verveelt. Er zal echt gecompact, verdiept en verrijkt moeten worden. De buikpijn en het slechte slapen zijn typische klachten van een meisje dat zich niet fijn voelt op school. Overal aan alle jasjes trekken dus, leerkracht, ib-er en evt directeur. Helaas weet school vaak niet hoe of wat, hier hing het echt af van de leerkracht en op een gegeven moment helaas ook van de tijd van de leerkracht.
 
Quote
RE: wat is mijn kind?
Bakkenm  schreef op: 05-07-2012 10:26:01
Februari betekend in de regel genomen 2 jaar en een beetje kleuteren. En dus groep 2 volgend jaar.
Deoktobergrens is losgelaten, maar nu wordt veelal de december grens toegepast.
Dus tussen oktober en december bespreekgeval, na december doorkleuteren uitzonderingen daargelaten.
A plus zegt niet erg veel. Ligt eraan of ze de cito eind groep 1 of eind groep 2 heeft gemaakt.
Pas als je dat weet kan je zeggen of ze daadwerkelijk erg voorloopt.
 
Quote
RE: wat is mijn kind?
Nathalie Mv Cad  schreef op: 05-07-2012 10:28:40
kwa leeftijd hoort ze na de vakantie in groep 2. of dat wenselijk is na de rest van je verhaal te hebben gelezen weet ik niet.

Mijn zoon van 6 is HB, alleen is hij van eind september, dus heeft hij bijna 2 jaar kleuteren gehad. hij heeft toen hij naar groep 2 ging, al rekenen gedaan en letters leren, uiteindelijk heeft hij zichzelf leren lezen en schrijven. Hij is dus lezend naar groep 3 gegaan. Daar heeft hij een eigen programma gevolgd en volgend jaar gaat hij naar de combi 4/5 en gaat dan ook beide leerjaren doen, maar dat weet hij niet. We hebben het geprobeert met verbreden en verdiepen en eigen lijn volgen maar hij gaat te snel. Daarom kiezen wij voor versnellen.

Ik persoonlijk zou een kind nooit een kleuterklas laten overslaan, maar dat is omdat ik groep 3 echt een heel verschil vind. kinderen lijken vaak toe aan leren maar alleen maar leren is iets wat veel kinderen moeilijk vinden. ik zou eerder proberen of school haar werkjes op haar niveau wil aanpassen. bijvoorbeeld rekenen op de computer op niveau groep 3. en beginnen met lezen en schrijven. maar dat ze ook genoeg speeltijd krijgt.
 
Quote
RE: wat is mijn kind?
Mafkees  schreef op: 05-07-2012 10:34:57
ik denk dat Nathalie het mooi omschrijft in haar laatste stukje.

Je kind zou qua leeftijd idd naar groep 2 gaan. Sociaal emotioneel verschilt enorm van de verstandelijke ontwikkeling.
Daarin heeft je dochter wellicht nog te leren. Hoe staat ze daar ervoor?

Ik vind de kleuterperiode ook echt heel belangrijk. Leren, alleen maar leren hoeft zeker niet. Er zijn 1001 dingen te verzinnen waarbij je kind zich vermaakt, ook zeker leert, maar sociaal zekerder gaat worden.

Wellicht is het een idee om met school om de tafel te gaan zitten. Als er dagelijks een taakje of werkje wordt aangeboden aan haar om de uitdaging erin te laten qua leren...lijkt het mij ook misschien verstandig om haar door te laten kleuteren.


Als je echt luistert naar je gevoel, zou ik sneller een gesprek plannen en met school praten en er werk van maken.
Mocht de HB zjn of wat dan ook, zou het school dan niet opgevallen zijn?
of denk ik te simpel?
 
Quote
RE: wat is mijn kind?
Harleysmama  schreef op: 05-07-2012 10:35:54
Gezien haar leeftijd gaat ze na de vakantie naar groep 2, maar zou wel aan school vragen, of ze haar extra werkjes wil geven die aansluiten op groep 3 zodat ze zich niet gaat vervelen. De overgang is namelijk erg groot, dat heb ik gezien met mijn zoon. De meeste kinderen van zijn oude school stromen na de vakantie door naar groep 3, en mijn zoon zit al vanaf begin dit jaar in groep 3. Maar overgang was toch wat moeilijk voor hem, maar kan ook komen door zijn pdd-nos. In ieder geval succes en ik zou een gesprek aangaan met een ib'er op school.
 
Quote
RE: wat is mijn kind?
Mam Van Twee  schreef op: 05-07-2012 11:01:37
Hier een kleuter van eind april 2007 die ook als een speer gaat. Kijkt ook af bij groep 2 en is dus lekker bezig met spellen, lezen en rekenen.

Sociaal emotioneel is ze nog echt een 5 jarige kleuter en motorisch is ze ook niet zo handig. Dus naar groep 3 gaat echt nog niet gebeuren.

Onze juf is zich erg bewust van de verschillen tussen de kindjes en hanteert het motto:

Ook aan een kleuter die voorloopt heb je in een kleutergroep nog veel te bieden.

Juist in een flexibele setting van een kleuterklas (groep 0, 1 en 2 zitten hier bij elkaar) heb je de mogelijkheid om andere dingen te doen op cognitief vlak, zonder dat sociaal emotionele ontwikkeling in het gedrang komt.

Ik zou dus ook inzetten op beter werkaanbod in haar kleuterklas dan na krap 1,5 jaar kleuteren naar groep 3.
 
Quote
RE: wat is mijn kind?
Esther Mv Thomas  schreef op: 05-07-2012 11:05:18
Mijn zoontje is van januari en is destijds wel vervroegd naar groep 2 gegaan (na een half jaartje groep 0/1 dus). Een jaar later zo met de rest mee naar groep 3; hij hoorde gewoon met alles daarbij (cognitief liep hij toen al ver voor op de rest, sociaal-emotioneel kon hij het prima aan).
Maar er zaten ook kindjes van oktober en november in de klas en dan is het verschil in leeftijd nu ook weer niet zo groot (er zaten ook genoeg kinderen die een jaar ouder waren, dat dan ook weer, maar voor hem geen probleem, hij loopt op sommige momenten jaren voor op de rest).
Voor hem was nog een jaar kleuteren gewoon geen optie geweest, ook niet met extra werkjes etc. Maar dat kan per kind verschillen, je kan gewoon geen datumgrens stellen.

Nu zit hij trouwens op een Leonardo-school want hij is inderdaad HB. Hier hopen we hem op een vrij normale leeftijd van school te laten komen (in zijn geval 11 jaar) en niet al met 9 jaar (want zo snel lijkt hij nu wel te gaan).

Zijn juf van de vorige school vond hem trouwens sociaal-emotioneel nog erg jong, hij kon niet stilzitten etc. Uit de IQ-test bleken hele andere dingen en nu op het Leonardo is het geen enkel probleem meer (er zijn wel wat andere dingetjes, zo heeft hij moeite met gezag, hij ziet zichzelf ook als volwassene......). Het kan dus ook heel erg aan een juf (meester) liggen hoe een kind zich in een klas gedraagt. Zo kreeg hij, achteraf gezien, gewoon veel te weinig extra's of hij moest het alleen uitvogelen en ja, dan gaan ze dus inderdaad andere dingen doen......
 
Quote
RE: wat is mijn kind?
Mama-van-aimy  schreef op: 05-07-2012 11:06:30
Hier ook een dochter van februari 2007. Zij scoort ook overal erg hoog op en kreeg in groep 1 al extra taken in vergelijking met andere kinderen.

Zij gaat na de zomer naar groep 2. Maar zij zal daar ook weer gaan deelnemen aan de plusclub (dus extra uitdaging).

Ze is ook enorm bezig met lezen, schrijven en rekenen. En op advies van de juf ben ik nu ook thuis met haar aan het oefenen.
 
Quote
RE: wat is mijn kind?
Kyla  schreef op: 05-07-2012 11:09:08
Eventjes aanhaken op het laten kleuteren verhaal. Mijn oudste was klaar met kleuteren, hij wilde juist leren, hij heeft groep 2 dus wel overgeslagen. Kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong doe je vaak geen plezier met kleuteren, die periode hebben ze dan gehad. Deze kinderen kunnen juist makkelijk leren, ik las dat iemand schrijft dat kinderen dat moeilijk vinden, deze kinderen dus niet. Mijn zoon bloeide juist enorm op in groep 3. Je ziet ook vaak dat kinderen die cognitief vlot zijn ook sociaal juist vlot zijn. .Ondanks het vooroordeel. Kinderen bij wie dat niet zo is speelt vaak wat anders mee (zoals bij mijn zoon, hij heeft asperger) Ik zeg overigens niet dat versnellen de ideale oplossing is, sterker nog, ik denk dat het kiezen is voor het minste kwaad. In de kleuterklas zou hij echt veel slechter af zijn geweest, ondanks extra werk, omdat hij totaal niet begrepen werd door zijn leeftijdsgenootjes. Het een is niet per definitie slechter dan het ander, dat verschilt per kind en per situatie.

(huidige situatie: hij zit op een school met 3 hb klassen, nu weer tussen leeftijdsgenoten in groep 5 en werkt op alle gebieden op groep 7 niveau, ondanks het feit dat hij tot de meivakantie alleen maar uitgedaagd werd op rekenen, hij verveelde zich dus gewoon te pletter)

HB/ontwikkelingsvoorsprong valt niet altijd op. Mijn zoon viel op door zijn gedrag, hij ging klieren/ de clown uithangen als hij zich verveelde. Gelukkig een oplettende kleuterjuf die zag dat hij meer uitdaging nodig heeft. Hij kreeg in groep 3 dus verrijking en verdieping, en school heeft een iq-test af laten nemen, omdat dat niet genoeg leek. Zelfde school, ander kind, een meisje. Moeder ziet thuis veel opstandig gedrag, het meisje heeft veel buikpijn, slaapt slecht, op school is ze voorbeeldig en valt verder niet op. School wil ook niet naar moeder luisteren dat het meisje misschien wel meer uitdaging nodig heeft. Moeder besluit te laten testen en het kind blijkt HB te zijn. Zij gaat volgend schooljaar naar dezelfde school waar mijn zoon inmiddels zit.

 
Quote
RE: wat is mijn kind?
Kyla  schreef op: 05-07-2012 11:17:35
@Esther: J. stoorde ook vaak in de klas, zat ook vaak te wiebelen enz. Ik weet nog wel dat ik eens in de klas naar binnen gluurde en meneer een toren van potloden aan het bouwen was tijdens de taal-instructie. Zijn gedrag kwam puur voort uit verveling. Leonardo was lastig, dichstbijzijnde is een uur rijden en in groep 5 ging het echt hartstikke goed met hem, zeker na een rampzalig jaar in groep 4. Dit schooljaar ging het dus mis. September is een kwartier rijden hier vandaan een zgn. kwadraat regioschool gestart, sinds de meivakantie gaat hij daar naar school.

 
Quote
RE: wat is mijn kind?
Son  schreef op: 05-07-2012 11:36:34
Mijn dochter gaat dit jaar naar groep 8. Scoort al vanaf de kleuters alleen maar a en soms b
dus dit "probleem" speelt bij ons al jaren wij hebben ook goed contact net de leraren. Bij de kleuters, hoe gaat het, spelend is ze gewoon een kleuter, dus gewoon 2 jaar gekleuterd. Heeft wat uitdaging gekregen.
Vanaf groep 3 zon groepjes/plusgroepjes/zelfstsndig in de gang
Elk rapport gesprek, hoe gaat het, verveelt ze zich ? We zaten er goed bovenop. We hebben het even over klas overrslaan gesproken, maar dat zag juf en ik niet zitten . Ze heeft het super naar haar zin en de leraren hebben niet het idee dat ze zich erg verveeld.
Dus ze kunnen ook gewoon slim zijn en soms even door moeten
bijten. Zonder dat er dus hoeft te veranderen.
Het enige waar ik hoop dat ze nog uitdaging krijgt in "echt ergens je best voor moeten doen"
Vorige week was ze vergeten haar topo te leren. S ochtends leest ze het even door en heeft ze nog een 9. Best sneu voor de kinderen die een week blokken en een 7 halen. Maar goed, de kans is groot dat ze straks vwo gaat doen. Dan gaat ze het zwaar krijgen. Want dan moet ze leren omgaan met tegenslagen en moeite doen. Terwijl
grotendeels van haar klasgenoten daar al regelmatig mee moet
dealen
 
Quote
RE: wat is mijn kind?
Emv3  schreef op: 05-07-2012 11:41:28
even korte reactie, kleinste krummel ziek,

ik denk dat ze niet rijp is voor groep 3 omdat ze tot dusver niks aangeboden hebben van groep 2 zover ik weet.
ze heeft wel een takenmap net als anderen met het idee als ze die veel pakt kunnen we verder.een paar keer heeft ze de map gepakt maar nu niet meer want het is zo makkelijk/saai.
het leren lezen heb ik zelf een beetje afgekapt omdat ik het haar niet verkeerd wil leren.
(moet zeggen dat ik sinds gisteren mij behoorlijk rot voel, ik heb haar zo vaak afgekapt en haar druk gevonden maar als ik dat nu in een ander licht zie heeeel veel op zn plek valt..)
Ze heeft logopedie gehad, omdat ze slecht sprak volgens logopediste bij de eerste gesprekken zou dit echt een jarenlang traject gaan wordn, maar na 3 maanden was ze zo ontzettend vooruit gegaan dat we nu alleen 1 keer in de zoveel maanden even hoeven te komen.)
Het contact tussen log en school is wel erg zinvol geweest want doordat zei zo slecht sprak hadden ze het idee dat ze achterliep.
Logo stelde voor om een woordeschat af te nemen die was 128!
Even als voorbeeld..(sorry het word een heel onsamenhangend verhaal geloof ik)
Er wrd net de vraag gesteld hoe ze sociaal is?
Ze is een kindje wat graag met de wat oudere kinderen speelt.
weet je er vielen mij elke keer wel kleine dingen op bv, wij zitten op het strand en er zit een jongetje met een schepje en een voetbal, zij loopt naar hem toe en zegt hoi ik ben E, hoe heet jij?
Jongentje zegt niks, vervolgens vraagt ze hem of hij wil voetballen, hij schud nee nou ja vervogens vraagt ze hem nog van alles , ze komt terug en zegt echt erg geaggiteerd nou ja hij zegt niks, hij kan toch wel zeggen dat hij niet wil spelen?
ook als bv kinderen aan de deur komen om te vragen of ze mee gaat fietsen vind ze het niet leuk als ze dat opeeens niet meer willen.
Ze heeft een grote zus en sociaal gezien is ze wel toe aan groep 3 denk ik voorzichtig met name omdat ze trekt naar de oudste kleuters..

ik ben ook niet zo voor overslaan, ze moeten/mogen nog zo lang leren...
Maar ik heb wel het gevoel dat er iets moet gebueren,volgende week hebben we 10 min gesprek.
Maar goed ik heb het al veel vaker aangegeven, hoe kan ik staven dat er ook wat gebeurd en op de juiste manier?
Ik bedoel als zij met kinderen aan tafel zit die bv nog krassen zal zij misschien aanpassen.
Ook nog zoiets laatst op de pc moesten ze vinger tellen, alleen de tijd dat het zichtbaar was was te kort maar ze kon in haar hoofd verder tellen...

pff het is net of ik allemaal puzzelstukjes in mijn hoofd heb die tijdens het typen en lezen op zn plek beginnen te vallen..

extra werk in de klas...hmm er zijn zo'n 30 kleuters groep 1/2 met 1 leerkracht..nu gaan de oudsten dus groep 2 s'middags apart soms maar mijn dochter zit dan dus in groep 1.
Ik heb nu vorige week gezien wat ze dan doen in groep 2 en ik denk dat E dat absoluut wel kan. als zij daar nog een jaar op moet wachten dan komt het niet goed denk ik...

Iemand zei dat buikpijn een kenmerk is?
Hoort slecht in slaap komen doorslapen daar ook bij?
Laatst had ze repelsteeltje gezien, dikke tranen en ow wat bang om te gaan slapen..Maar het was helemaal niet eng of verdrietig eigenlijk(vond ik dan) en dat is niet de eerste keer ...ze mag nu alleen baby tv of pebble tv kijken..


Pff nou sorry voor het chaotiesche verhaal..
 
Quote
RE: wat is mijn kind?
Emv3  schreef op: 05-07-2012 11:43:50
Chaotische , enne kort is het niet echt geworden he?
 
Quote
RE: wat is mijn kind?
M&j  schreef op: 05-07-2012 12:54:19
Groep 2 is echt anders dan groep1, gelukkig. Er mag veel minder vrijblijvend gewerkt worden. Tekeningen moeten echt ergens over gaan, letters moeten geleerd worden tel reken werkjes worden er gemaakt. Zonder voorbereiding van 1 naar groep 3 is pittig, meestal draaien die kinderen al vanaf januari met groep 2 mee.

Mijn dochter (30 april 2001) had ook een ontwikkelingsvoorsprong maar heeft gewoon ruim 2 jaar gekleuterd, ook al las en rekende ze in groep 1.
In groep 2 kreeg zij haar eigen boekjes, speciaal voor kleuters om te lezen. Dat zijn boekjes op avi start niveau maar met onderwerpen die meer bij kleuters passen.
Ze heeft in de onderbouw alleen maar A op de cito gescoord, in de bovenbouw A en B, cito entree komt uit op VWO, om even aan te geven dat het ook gewoon goed kan gaan met kinderen zonder te versnellen. Hou wel goed de vinger aan de pols en contact met de leerkracht, goede communicatie is erg belangrijk.
 
Quote
RE: wat is mijn kind?
M&j  schreef op: 05-07-2012 12:59:50
'Hoort slecht in slaap komen doorslapen daar ook bij?
Laatst had ze repelsteeltje gezien, dikke tranen en ow wat bang om te gaan slapen..Maar het was helemaal niet eng of verdrietig eigenlijk(vond ik dan) en dat is niet de eerste keer ...ze mag nu alleen baby tv of pebble tv kijken.'


Hieruit blijkt meer dat ze nog erg jong, nog een echte kleuter is en fantasie en werkelijkheid nog niet goed uit elkaar kan houden en dan is repelsteeltje erg echt en eng. Mijn dochter had dat na het voorlezen van klein duimpje, bang dat de reus haar uit bed kwam halen om op te eten.
 
Quote
RE: wat is mijn kind?
Son  schreef op: 05-07-2012 13:06:51

Quote M:
Groep 2 is echt anders dan groep1, gelukkig. Er mag veel minder vrijblijvend gewerkt worden. Tekeningen moeten echt ergens over gaan, letters moeten geleerd worden tel reken werkjes worden er gemaakt. Zonder voorbereiding van 1 naar groep 3 is pittig, meestal draaien die kinderen al vanaf januari met groep 2 mee.

Mijn dochter (30 april 2001) had ook een ontwikkelingsvoorsprong maar heeft gewoon ruim 2 jaar gekleuterd, ook al las en rekende ze in groep 1.
In groep 2 kreeg zij haar eigen boekjes, speciaal voor kleu
ters om te lezen. Dat zijn boekjes op avi start niveau maar met onderwerpen die meer bij kleuters passen.
Ze heeft in de onderbouw alleen maar A op de cito gescoord, in de bovenbouw A en B, cito entree komt uit op VWO, om even aan te geven dat het ook gewoon goed kan gaan met kinderen zonder te versnellen. Hou wel goed de vinger aan de pols en contact met de
leerkracht, goede communicatie is erg belangrijk.



Hebben jullie al de uitslag van de cito binnen ? En die is ook al besproken ? Ik zou het ook wel graag willen weten eigenlijk
 
Quote
RE: wat is mijn kind?
Deborah Mv   schreef op: 05-07-2012 13:18:12
Zo bijzonder zijn die cito scores toch niet?
Vinden jullie van wel ?
 
Quote
RE: wat is mijn kind?
M&j  schreef op: 05-07-2012 13:21:13
Ja, wij hebben de uitslag van de cito entree in juni gekregen en gisteren het voorlopige school advies.
 
Quote
RE: wat is mijn kind?
Deborah Mv   schreef op: 05-07-2012 13:22:12
Zoontje zit op speciaal onderwijs en heeft a scores.
Hebben toch heel veel kindjes? Dacht ik...


 
Quote
RE: wat is mijn kind?
M&j  schreef op: 05-07-2012 13:23:31

Quote Deborah mv :
Zo bijzonder zijn die cito scores toch niet?
Vinden jullie van wel ?



Voor mijn dochter zijn die scores niet bijzonder maar het is een goede indicatie hoeveel zij van de stof heeft kunnen vasthouden.
 
Quote
RE: wat is mijn kind?
Mo27  schreef op: 05-07-2012 13:26:35
Citoscore vind ik ook niet heel belangrijk. Het is een moment opname. Wel vind ik dat het een beeld geeft over het hele jaar als je naar de citoscores kijkt.

@Son. Ik herken heel veel van Kyra in Michelle. Ze scoort al vanaf de kleuterklas A scores. las al begin groep 2. Ook zei is geen kind dat zich verveelt in de kla. Wel heeft ze duidelijk extra werk nodig. In zowel lezen als in wiskunde. ze leest al vanaf begin groep 3 op zon niveau. Rekenen krijgt ze ook extra werk in. maar wij en de juf houden haar ook in de gaten. Maar ze doet het prima als ze maar extra uitdaging krijgt.

Ze gaat na de zomer naar groep 4. gister haar rapport gehad. echt een super rapport. Allemaal a en A+ scores. Ik hoop alleen wel dat ze het gevoel krijgt in groep 4 dat ze ook hard moet werken voor goede resultaten. Niet dat ze maar denkt dat het altijd zo gemakkelijk gaat. dat vind ik soms weleens moeilijk. Idd andere kinderen hebben er veel moeite mee maar Kyra fietst er dan zo weer door heen.

 
Quote
RE: wat is mijn kind?
M&j  schreef op: 05-07-2012 13:30:30

Quote Deborah mv :
Zoontje zit op speciaal onderwijs en heeft a scores.
Hebben toch heel veel kindjes? Dacht ik...





De cito toetsen voor het speciaal onderwijs zijn anders maar ik denk dat de scores hetzelfde zijn en A betekend, dat hij bij de groep hoogst scorende leerlingen zit.
 
Quote
RE: wat is mijn kind?
Mo27  schreef op: 05-07-2012 13:33:31
veel kinderen scoren ook b en c score

A score is boven gemiddelde
 
Quote
RE: wat is mijn kind?
Suus  schreef op: 05-07-2012 13:35:14
Ik heb een versnelde dochter, maar ook een kleuter in groep 1. Hij gaat na de zomer naar groep 2. Hij is van april 2007. Hij heeft zijn rapport alles op goed staan behalve tijdbesef en zijn Cito's zijn beiden A (nieuwe citoeditie).

Hij zal extra uitdaging krijgen komend jaar. Hij wil rekenen en lezen en ik volg hem daarin. Verder laten we het gaan, zolang hij goed in zijn vel zit. Ben wel blij dat hij anders in elkaar steekt dan zijn zus en gewoon naar groep 2 kan, het versnellen vind ik zelf geen ideale situatie.
 
Quote
RE: wat is mijn kind?
Deborah Mv   schreef op: 05-07-2012 13:45:55
M&J
Nee zijn "normale"cito's bij hem afgenomen (cluster 2). Dacht dat het normaal was een a score. Weer wat geleerd.
Hij heeft een ernstige spraak taal achterstand. Hij komt voor de rest gelukkig goed mee. Dat wist ik wel. Maar verder nooit zo verdiept in de cito's.
 
Quote
RE: wat is mijn kind?
M&j  schreef op: 05-07-2012 14:00:24
A-score goed tot zeer goed: de 25% hoogst scorende leerlingen
B-score voldoende tot goed: de 25% net boven het landelijk gemiddelde scorende leerlingen
C-score matig tot voldoende: de 25% net onder het landelijk gemiddelde scorende leerlingen
D-score zwak tot matig: de 15% ruim onder het landelijk gemiddelde scorende leerlingen
E-score zeer zwak tot zwak: de 10% laagst scorende leerlingen


Deborah dit is het befaamde rijtje, B en C samen vormen ongeveer het gemiddelde. Je zoon doet het heel goed op school.
 
Quote
RE: wat is mijn kind?
Suus  schreef op: 05-07-2012 14:20:28
Bij kleuters maakt het wel nog verschil of ze de oudere of nieuwe versie gebruiken.

 
Quote
RE: wat is mijn kind?
Jo  schreef op: 05-07-2012 14:21:49
Onze dochter is van feb 2006 en scoorde ook 4 keer A en de laatste keer A+ voor beide cito toetsen.
In groep 1 mocht ze met groep 2 meedoen en in groep 2 kreeg ze extra werkjes.
Ze is nu wel erg toe aan groep 3 maar ze vond de kleuterklas wel erg leuk.
 
Quote
RE: wat is mijn kind?
Jo  schreef op: 05-07-2012 14:23:08

Quote Suus:
Bij kleuters maakt het wel nog verschil of ze de oudere of nieuwe versie gebruiken.



Klopt, hier toetsen ze al een tijdje met de nieuwe versie, ik begreep dat dat overal moest toch?
 
Quote
Navigatie


Reageren op wat is mijn kind?
Naam
Bericht