Menu
 

Topic:

Schade personeel restaurant

Yasmine  schreef op: 28-11-2017 19:21:37
ik heb graag jullie mening in deze.

Een week geleden gingen we (6 personen)uiteten op de verjaardag van mijn zoontje.
Wat eerst gezellig begon sloeg halverwege om.

mijn zoontje had warme chocomelk besteld.Bij het serveren,liet de serveerster de mok chocomelk op mijn zoontje vallen.De serveerster raakte in paniek en kon niets meer uitbrengen.

Een collega zag het gebeuren en kwam mijn zoontje helpen,helemaal geschrokken en onder het chocomelk.Werkelijk overal chocomelk op zijn kleren en jas die naast hem lag.

nadat de troep op de grond was opgeruimd,dachten we dat iemand naar ons toe zou komen.
Dus niet.We hebben zelf naar de manager moeten vragen.Ze kwam en bood haar excuus aan.
Ze zei ; jullie kunnen de kleren naar de stomerij brengen en als jullie de bon inleveren krijgen jullie het geld terug.

Dat vond ik wel redelijk.Mijn zoon had geen zin in natte kleren en zijn we na 155 euro betaald te hebben naar huis gegaan.

Nu een week later,ging ik de kleren bij de stomerij halen.Chocomelk is niet uit de kleren gegaan.Restaurant zegt nu,meer dan de stomerij kosten krijgen we niet terug!,

Het gaat wel om nieuwe kleren die nu verpest zijn.Wat vinden jullie hiervan??

 
Quote
Navigatie
RE: Schade personeel restaurant
Amy-mv2  schreef op: 28-11-2017 19:41:53
Nog een keer het gesprek aangaan en uitleggen wat er is gebeurd.
Als dat niet helpt het restaurant aansprakelijk stellen via een aangetekende brief via je rechtsbijstandsverzekering.
Al zullen die jullie waarschijnlijk gelijk de kosten vergoeden omdat een jurist op de zaak zetten duurder is dan jouw schade.
 
Quote
RE: Schade personeel restaurant
Yasmine  schreef op: 28-11-2017 20:20:24
Dat heb ik inderdaad overwogen .Ik weet niet zeker of ik een eigen risico heb.
Ik moet de polis gaan opzoeken.Aansprakelijkheid hebben ze al erkend.
Bij het afrekenen heb ik  het zekere voor onzekere genomen en een briefje laten schrijven.
Er stond in dat de stomerij voor hun rekening is.De stomerij heeft ook een briefje geschreven dat de vlekken niet te verwijderen zijn.

Ik was ervan uit gegaan dat de vlekken door de stomerij te verwijderen waren.
Blijkbaar is chocomelk moeilijk eruit te krijgen.

ik ga het morgen opnieuw aankaarten .Van de jas kon ik de bon wel vinden,maar van de rest niet .
 
Quote
RE: Schade personeel restaurant
Innie  schreef op: 28-11-2017 21:11:10
Mag ik even eerlijk zijn? Ook al is dit waarschijnlijk niet meteen het soort antwoord dat je verwacht?

Moest mij dit overkomen, dan zou ik er in de eerste plaats van uitgaan dat het hier een ongelukje betreft dat iedereen zou kunnen overkomen. In dit geval heeft de serveerster warme chocomelk gemorst, maar dit had evengoed jou kunnen overkomen, of iemand anders in je gezelschap.
Of het had bij winze van spreken op de school van je kindje kunnen gebeuren, door een vriendje of de juf.

Het is wél heel netjes dat het restaurant je een compensatie heeft voorgesteld, dat zou ik in alle geval ook heel fijn gevonden hebben. Het is ook gewoon iets dat als restaurant hoort bij klantvriendelijkheid.

Jammergenoeg heb je pech gehad, en zijn de vlekken er niet uit gegaan.
Zelf zou ik totaal niet de reflex hebben om het restaurant daarom om verdere compensatie te vragen. Het betreft hier een gevalletje dikke pech.
Nu, moest het hier een speciaal setje kleding betreffen dat alles samen enkele honderden euros zou gekost hebben, kan ik er misschien nog inkomen dat je graag vergoed zou worden. Maar anders... Jammer is het sowieso, dat is zeker. Maar morgen kan je zoon evengoed met zijn jas achter een haakje blijven hangen, kan hij grasvlekken op zij broek kringen en kan een vriendje een bloedvlek op zijn trui maken.

Nouja, als je echt verder op je strepen staat, dan zullen er hier zeker dames te vinden zijn die je concrete tips kunnen geven. In dat geval raad ik ne aan om mijn post verder te negeren en enkel acht te slaan op de antwoorden die voor jou nuttig zijn 😊
 
Quote
RE: Schade personeel restaurant
Amy-mv2  schreef op: 28-11-2017 21:33:00
Innie, bij een bedrijf waar je betaalt voor voedsel en dranken mag je ervanuit gaan dat ze dat zonder morsen serveren, doen ze dat niet dan valt dit soort dingen  onder hun bedrijfsrisico.

Als de kapper per ongeluk in je kraag knipt zal deze je blouse ook vergoeden.

Als de vloerenlegger je muur beschadigt draait deze ook voor herstelkosten op.

Etc, etc

TO, je staat volledig in je recht.
 
Quote
RE: Schade personeel restaurant
Innie  schreef op: 28-11-2017 21:45:41
Amy, ik zie het nu eenmaal een beetje anders, een beetje menselijker.
Voor mij was de voorgestelde compensatie in dit geval voldoende geweest.

Maar eigenlijk is het vooral de TO die in deze moet beslissen hoe ver ze daarin wenst te gaan. Juridisch zal ze inderdaad misschien wel in het gelijk gesteld worden. Goed voor haar dan.

Als TO graag in discussie wil gaan over mijn kijk op de zaak, ben ik altijd bereid. Als ze niets kan met mijn mening, even goed. Dan zijn er hier anderen die haar beter zullen kunnen helpen.
 
Quote
RE: Schade personeel restaurant
Ffzo  schreef op: 28-11-2017 21:47:32
Ik had het eten niet betaald...

Verpest toch je avond.
 
Quote
RE: Schade personeel restaurant
Sunshine  schreef op: 28-11-2017 21:57:39
Ik denk net zoals Innie.
Ik ben op zo moment blij dat mijn kind niks heeft,zou maar in zijn gezicht brand plekken hebben gekregen.
Ongelukje kan gebeuren.
En chocomelk vlekken moet je meteen in de week zetten.
Anders gaat het er nooit meer uit.
Net zoals wijn of bloed.

Is het zonde Jazeker ,maar ik zou mijn erbij neerleggen.
Maar goed dat is mijn mening
 
Quote
RE: Schade personeel restaurant
Nina1  schreef op: 28-11-2017 22:04:41
Meestal is het normaal dat ze idd de stomerij vergoeden...
mocht het er dan niet uit gaan dan kun je naar het bedrijf zelf gaan.

hier ook best vaak gebeurd bedenk ik me. Ik deed er niet moeilijknover. We kregen dan meestal wel de consumptie vergoed. 
En dan denk ik ach...
ook chocomelk en die kon ik niet meteen uitwassen thuis. Wel in het. Wel even in de keuken uitgespoeld. ( ik had en heb altijd reserve kleding mee ook al is de jongste nu 10)
zelfde als bij vd valk... glas cola bij de jongste over de rug.. we moeten er nu doms nog om lachen... 

maar als jij dit vervelend vind dan moet je in gesprek gaan met ze. 
Weigeren ze dan nog dan zou je de verzekering kunnen vragen. 




 
Quote
RE: Schade personeel restaurant
Duifje  schreef op: 28-11-2017 23:17:02
Ik kan er een lang verhaal van maken, maar ik ben het eens met innie. 
 
Quote
RE: Schade personeel restaurant
Mv E.l.s  schreef op: 28-11-2017 23:48:26

Quote duifje:
Ik kan er een lang verhaal van maken, maar ik ben het eens met innie. 



+1
 
Quote
RE: Schade personeel restaurant
Debbel79  schreef op: 29-11-2017 06:06:33
Ik ook compleet eens met innie. 
Het blijven mensen. Geen robots. Zou een stuk ongezelliger zijn. 
 
Quote
RE: Schade personeel restaurant
Myself  schreef op: 29-11-2017 06:54:57
Ben het ook eens met Innie.
 
Quote
RE: Schade personeel restaurant
Dano  schreef op: 29-11-2017 07:03:47
Inni je hebt het prachtig verwoord.
niets aan toe te voegen.
 
Quote
RE: Schade personeel restaurant
Jen9  schreef op: 29-11-2017 07:41:21
Ik ben het ook eens met Innie... Schrok eerst erg van de toon in het begin van je verhaal, omdat ik dacht dat je zoon brandwonden had.. Maar ach, vlekken... tja..

Als je het thuis direct had uitgespoeld en daarna had gewassen was het waarschijnlijker geweest dat de vlekken eruit waren gegaan.

Waar mensen werken vallen spaanders.. en als dit het ergste is denk ik dan...
 
Quote
RE: Schade personeel restaurant
Son  schreef op: 29-11-2017 08:13:38
Ik ben het denk ik ook met innie eens, al heb ik een dubbel.gevoel. Want idd....ongelukjes kunnen gebeuren, maar als ik het om zou draaien ..... Als ik per ongeluk schade toe zou dienen zou ik het ook oplossen.... 
We zijn toch allemaal verzekerd? Misschien is een jas en broek voor deze mensen echt een behoorlijke uitgave en kan ik me voorstellen dat t fijn is om zonder krom te liggen een andere kan kopen.

Dubbel dus. Zelf zou ik het laten zitten
 
Quote
RE: Schade personeel restaurant
El64  schreef op: 29-11-2017 08:18:18
Ben het ook met Innie eens, stom dat de stomerij het heeft aangenomen want chocomelk gaat er uit met water en niet met chemische vloeistof hadden ze van te voren al aan kunnen geven. Ik denk dat ik niet meer naar het restaurant zou gaan niet vanwegen de vlekken maar meer dat de service slecht is dat ze niet uit zich zelf zijn komen vragen of het goed ging met je zoontje.
 
Quote
RE: Schade personeel restaurant
Lisje  schreef op: 29-11-2017 08:25:12
Ik zou het er ook bij laten zitten. Achteraf hadden ze jullie beter korting kunnen geven op de maaltijd en dat jij de kleding in de wasmachine deed. Maar dat is achteraf, op dat moment leek de stomerij een goede oplossing. Nu los laten,  ze hebben hun best gedaan. En nu zou ik het alsnog een paar keer in de wasmachine doen. Er zijn op internet vast wel tips hoe chocomel uit kleding gewassen kan worden.
 
Quote
RE: Schade personeel restaurant
Minou  schreef op: 29-11-2017 08:31:09
Ik zou dan wel als restaurant de boel vergoeden, ook al is het een ongeluk..de klanten hebben er niet om gevraagd. Tuurlijk doen ze het niet expres, maar geef dan een extraatje erbij, ze zijn verzekerd toch denk ik.





 
Quote
RE: Schade personeel restaurant
Duifje  schreef op: 29-11-2017 08:45:12
Voor de mensen die vinden dat het restaurant het moet vergoeden, vind je dan ook dat als je zelf schade maakt in het restaurant (je laat je glas rode vallen, glas kapot, rode wijnvlek gaat niet meer uit het tafellaken etc.) dat je dat moet vergoeden? Of is het dan wel gewoon een ongelukje?
 
Quote
RE: Schade personeel restaurant
Jen9  schreef op: 29-11-2017 08:50:21
Whaha die Duifje.... goede opmerking...Bij.mij is net andersom... Ik verwacht geen vergoeding van het restaurant voor die kleren..maar leg bih het breken van een glas wel extra fooi neer...
Met mijn onhandige zoon meerdere keren gebeurd..
 
Quote
RE: Schade personeel restaurant
Mv5  schreef op: 29-11-2017 08:59:02
Ik zou zelf hier niet mijn verzekering op gaan zetten, is me te veel werk en voor belangrijkere zaken. Had thuis namelijk ook kunnen gebeuren. Zou vooral blij zijn dat mijn kind geen brandwonden had.
Maar als ik zelf in het restaurant zou werken of eigenaar zou zijn, zou ik het wel vergoeden omdat het niet jullie schuld is en mijn bedrijfsrisico.
 
Quote
RE: Schade personeel restaurant
M&j  schreef op: 29-11-2017 09:03:56
Het restaurant heeft hiervoor een WA verzekering, van daaruit kan de schade vergoed worden. Als je schade veroorzaakt is het normaal omdat te vergoeden ook al is het een ongelukje.
 
Quote
RE: Schade personeel restaurant
Spatje  schreef op: 29-11-2017 09:41:39
Maar was de outfit dan zo duur dat die vergoedt moet worden? Ze hebben de stomerij al betaald en idd we blijven mensen. 

Ik zou me dus echt niet druk maken om zoiets, mar zal wel aan mijn referentie kader liggen.  Er zijn zoveel ergere dingen.  
 
Quote
RE: Schade personeel restaurant
Ik  schreef op: 29-11-2017 09:56:43
Waarom gooide je de kleren dan bij thuiskomst niet meteen in de wasmachine? Nu zullen de vlekken op zn minst een nacht ingetrokken zijn tot je de kleding naar de stomerij bracht. Ik vind het wel netjes dat ze de stomerij kosten hebben aangeboden..maar goed ik had het persoonlijk thuis gewoon direct in de was gegooid
 
Quote
RE: Schade personeel restaurant
Mamavonn  schreef op: 29-11-2017 14:33:36
Hoe duur waren die kleren en wat heb je aan de stomerij betaald?


 
Quote
RE: Schade personeel restaurant
Chloe  schreef op: 29-11-2017 20:45:07
Ook eens met Innie.. zou vooral bang zijn geweest voor brandwonden, kleding zou me niet zo boeien.
 
Quote
Navigatie


Reageren op Schade personeel restaurant
Naam
Bericht