Jo schreef op: 04-09-2017 08:12:09 |
Sinds een paar weken krijg ik dagelijks tientallen mails binnen van AH winacties en allerei andere
zoals Mc Donalds etc. Ik vraag me af, hoe kom ik er aan? en nog belangrijker, hoe kom ik er af??? Ik ben een vreselijke digibeet, heb wel een virusscanner maar weet er verder helaas (ja dom ik weet het) weinig van af. Help! |
Quote |
Orange schreef op: 04-09-2017 08:30:21 |
Oh bah, die heb ik ook. Op mijn e-mailadres die ik dus niet gebruik voor vage dingen. Dus ik ben ook
wel benieuwd hoe ik er aan kom. En er vanaf? |
Quote |
Jo schreef op: 04-09-2017 09:28:14 |
Ik vul ook zelden ergens mijn e-mail adres in en kreeg eigenlijk zelden spam, nu echt tientallen per
dag. |
Quote |
Senna schreef op: 04-09-2017 10:41:15 |
Jaaa! Ik sinds een paar weken ook stapels! Zó irritant! Ik meld me vaak af via de link in de
mail maar dag helpt geen ruk! |
Quote |
Juudje schreef op: 04-09-2017 10:43:07 | ||
Heb ergens gelezen dat je dat dus niet moet doen, omdat ze dan weten dat het mailadres ook echt bestaat. Je kan het adres beter blokkeren. | ||
Quote |
Jo schreef op: 04-09-2017 11:25:36 |
Afzender toevoegen aan geblokkeerde afzenders doe ik dus ook steeds maar het helpt niks. Afmelden heb ik domgenoeg ook gedaan..... ![]() |
Quote |
Nina1 schreef op: 04-09-2017 13:07:18 |
Oh ja herkenbaar... aldu lidl ah nespresso. Kijk ik een sag niet dan zitten er 40 mailtjes bij
inbox... ondanks virusscan... ik heb dat afmelden nooit gedaan maar klik braaf nu op spam.... hele klus maar ja... ik lees dus ff mee.... |
Quote |
Miepie1972 schreef op: 04-09-2017 15:31:26 |
Blokkeren heeft ook geen zin, die van bijv. ah komen steeds vanaf andere mailadressen. Hier ook dagelijks een stuk 40, wordt ee gek van! |
Quote |
Bettie schreef op: 04-09-2017 16:06:14 |
heb een man die ICT-er is en hij heeft strengere voorwaarden voor spam toegevoegd. Nu is het
(eindelijk) over. |
Quote |
Bettie schreef op: 04-09-2017 20:31:58 |
Je schijnt ergens (maar vraag mij niet waar) in te kunnen stellen dat bepaalde mail spam is en je
die niet wilt ontvangen. Heb al 3x uitleg van man gevraagd maar ik ben te dom daarvoor zegt
hij....met andere woorden...ik begrijp het nog steeds niet ![]() |
Quote |
Jo schreef op: 05-09-2017 08:20:28 |
Ja Jen9 fijn voor jou maar wij hebben daar zo weinig aan hahahaha! |
Quote |
Jo schreef op: 05-09-2017 08:23:15 |
Bettie als jij het niet snapt zal ik het ook niet snappen ![]() Ik ga mijn zwager maar eens vragen (helaas woont hij te ver weg om te komen kijken) maar hij zal me best op weg kunnen helpen denk ik. |
Quote |
Harleysmama schreef op: 05-09-2017 12:14:46 |
Hier nergens last van. Heb hotmail, alles wat reclame is gaat automatisch naar mijn prullenbak. |
Quote |
Jen9 schreef op: 05-09-2017 12:24:43 |
; Goede spamfilter installeren en niet meedoen aan winacties op bijvoorbeeld Facebook verder weet ik
t ook niet ![]() |
Quote |
Amy-mv2 schreef op: 05-09-2017 12:32:38 |
Hier ook een ict-er en die kan denk ik telepatisch zorgen dat ik ze nauwelijks krijg want ik heb er
niet zo'n last van en hij heeft er volgens mij niets aangedaan ![]() We hebben uiteraard wel een firewall, maar die is alleen tegen digitale indringers en doet dacht ik niks tegen spam. Krijg relatief weinig spam binnen, althans niet van AH en energieleveranciers etc. Wel van een casino in las vegas een of andere schoenensite uit usa en sinds kort van e.o.a zweedse milf-site.....of moet ik me nu juist gevleid voelen haha. Je moet je sowieso niet uitschrijven, dan weten ze dat je bestaat. Wel kun je de mailafzender blokkeren en eventueel het domein ( de .com/.ru/.watdanook) zelf blokkeren. En bij heel veel overlast je provider inlichten. Harleysmama, ik heb ook hotmail maar bij mij wordt dat door outlook in mijn mailboxen ( heb ook mailaccount van mn provider) geïmporteerd en gaat dus gewoon naar postvak-in tenzij ik afzender en/of domein als ongewenst markeer. |
Quote |
Juudje schreef op: 05-09-2017 13:29:29 |
Hier ook een ict-er en ik heb er ook geen last van. Behalve dan in mn hotmail, maar dat zijn er
misschien 3 in de week ofzo, die komen automatisch in mn spambox. Vaak zijn ze van 'facebook' of 'whatsapp' zogenaamd. Af en toe glipt er een viagra tussendoor. Idd wat ik al zei, niet uitschrijven, dan weten ze dat je mailadres bestaat en ben je helemaal de sjaak ![]() |
Quote |
Juudje schreef op: 05-09-2017 13:31:41 |
Moet er wel bijzeggen dat ik ook een spammailadres heb. Als ik ergens mijn mailadres moet invullen
dan vul ik vaak die in (tenzij het iets is waar ik echt mn eigen email in moet vullen), ik doe daar
verder niks mee (alleen spam ontvangen haha). |
Quote |
Nina1 schreef op: 05-09-2017 22:13:12 |
ik ben erachter van kpn en waardoor ik zoveel mails krijg: via kpn.... KPN heeft een lopende storing met het spamfilter. Het gaat hierbij om het overkoepelende, globale spamfilter dat altijd aanstaat. Deze vangt sinds enige tijd minder spam op dan de bedoeling is. Dit spamfilter wordt geleverd door een externe leverancier. Onze technische mensen zijn, samen met de leverancier, bezig om een oplossing hiervoor te vinden. Dit is echter een gecompliceerd systeem waardoor het tot op heden nog niet is gelukt om het probleem te verhelpen. Dit spamfilter staat los van het spamfilter dat je in de e-mailinstellingen in de MijnKPN uit of aan kunt zetten. Dat filter is een aanvulling op het globale filter. Daarnaast kun je in de webmail ook regels instellen om zo mails te filteren en afzenders te blokkeren. Dit is een aparte functionaliteit die hier ook los van staat. De storing staat vermeld in het storingsoverzicht (vul je postcode in). De einddatum die daar bij vermeld staat is echter geen vaste datum. Het is op dit moment nog onbekend wanneer de storing verholpen zal zijn. |
Quote |
Jo schreef op: 06-09-2017 22:09:20 |
We hebben Ziggo, dus het hoeft niet aan je eigen pc te liggen? |
Quote |
Juudje schreef op: 07-09-2017 10:02:00 |
Ik heb er geen last van bij Ziggo, daar komt nooit spam binnen. |
Quote |