Menu
 

Topic:

Ziggo afsluitbrief

  schreef op: 01-02-2012 14:36:48
Ik kreeg zojuist een brief van ziggo dat ze ons gaan afsluiten, het gaat om de maand jan. en ik heb ze gebeld, maar nee ze kunnen er niets tegen doen, we zullen afgesloten worden en als hun de betaling binnen hebben zullen we binnen 5 dagen aangesloten worden en dan krijgen we de kosten bij de volgende factuur !!! Volgende week komt onze uitkering weer binnen en dus zullen we mischien wel 2 weken zonder tv internet en vaste telfoon zitten.. Hij doet het nu dus nog wel dus ik post maar snel !!!
 
Quote
Navigatie
Vorige | 1 | 2 | 3 | Volgende
RE: Ziggo afsluitbrief
Marjolein852  schreef op: 01-02-2012 14:44:40
Heftig zeg...
 
Quote
RE: Ziggo afsluitbrief
Made  schreef op: 01-02-2012 14:45:37
De maand januari is net een dag voorbij en dan nu al afsluiten?? Dat vind ik wel heel snel
 
Quote
RE: Ziggo afsluitbrief
Debby1977  schreef op: 01-02-2012 14:46:33
Lijkt mij ook stug, Ziggo stuurt op zijn minst 2 herinneringen voordat ze afsluiten. Is het niet van een andere maand?
 
Quote
RE: Ziggo afsluitbrief
  schreef op: 01-02-2012 14:47:09

Quote :
De maand januari is net een dag voorbij en dan nu al afsluiten?? Dat vind ik wel heel snel



Dat zei ik dus ook aan de telefoon, maar hij had al betaald moeten zijn en als je een afsluitbrief krijgt is er niets meer tegen te doen.. Ik zit er niet op te wachten om zonder internet en tv te zitten..
 
Quote
RE: Ziggo afsluitbrief
Mamamiek  schreef op: 01-02-2012 14:48:28
das echt balen, zonder ML......
 
Quote
RE: Ziggo afsluitbrief
Sabina Mv Milou En R
avi
  schreef op: 01-02-2012 14:48:31
Lijkt mij ook dat het om een andere maand gaat. Zo snel sluiten ze nooit af. Tenzij je al eerder ergens een termijn gemist hebt en daardoor al een maand achterloopt of stelselmatig te laat bent met betalen. Zou dat het niet kunnen zijn? Ik zou er nog even een belletje tegenaan gooien!
 
Quote
RE: Ziggo afsluitbrief
Made  schreef op: 01-02-2012 14:49:12
Ik heb ook een keer, onder omstandigheden te laat gebeld, maar kreeg eerst een herinnering...vaag...kan me voorstellen dat je niet zonder tv en i-net kunt/ wilt. Is toch geen luxe meer tegenwoordig.
 
Quote
RE: Ziggo afsluitbrief
Jolanda1974  schreef op: 01-02-2012 14:50:22
Zonder tv zou ik nog wel kunnen.. maar zonder internet. Moet er niet aan denken. Zou er toch nog even een telefoontje aan wagen want kan me echt niet voorstellen dat ze dit doen als je 1x te laat bent met betalen.
 
Quote
RE: Ziggo afsluitbrief
  schreef op: 01-02-2012 14:51:55
Factuurdatum 28 dec 2011
Vervaldatum? 28 dec 2011
Onderstaande kosten zijn voor producten van Ziggo op het adres:?
MEDEMBLIKProduct Omschrijving Periode? Bedrag Subtotaal
Alles-in-1 Extra Televisie & Radio?
5 verrassingszenders
Internet
Ongelimiteerd gebruik nieuwsservice
Telefonie
Onderling gratis bellen 01-01-2012 tot 01-02-2012 67,00
Totaal Alles-in-1 Extra, inclusief 19% BTW (€ 10,70) 67,00

Radio & Televisie TV Extra? 01-01-2012 tot 01-02-2012 13,00
Totaal Radio & Televisie, inclusief 19% BTW (€ 2,08) 13,00

Telefonie Onderling bellen Ziggo Telefonie klanten t/m 10-12-2011 0,00

Gratis Ziggo Klantenservice nummer t/m 10-12-2011 0,00

Totaal Telefonie , inclusief 19% BTW (€ 0,00) 0,00

Totaalbedrag factuur incl. BTW € 80,00

Het had dus al voor 28-12-2011 betaald moeten zijn over de maand jan. 2012 en de factuurdatum was dus ook 28-12-2011, dus de dag dat de factuur kwam had hij ook al betaald moeten zijn !!!
 
Quote
RE: Ziggo afsluitbrief
Debby1977  schreef op: 01-02-2012 14:52:26
Dit klopt echt niet hoor,als jij 1 maand te laat bent sluiten ze je niet meteen af,er volgt altijd op zijn minst 1 of 2 herinneringen,tenzij je al bekend staat als laatbetaler/wanbetaler.
 
Quote
RE: Ziggo afsluitbrief
Mamamiek  schreef op: 01-02-2012 14:52:39
Misschien heb je al vaker een achterstand gehad en sluiten ze daarom nu sneller af? Maar dan nog zou het wel heel snel zijn. Als je vandaag al een brief krijgt hebben ze die gister verzonden. en in theorie had je gister nog kunnen betalen? of moest het voor 1 jan betaald zijn?
 
Quote
RE: Ziggo afsluitbrief
Dani  schreef op: 01-02-2012 14:52:43
ja dus gewoon te laat met betalen...
 
Quote
RE: Ziggo afsluitbrief
Nelia  schreef op: 01-02-2012 14:53:10
Dit staat op de site van Ziggo:

Natuurlijk kan het gebeuren dat een factuur niet tijdig betaald wordt. Ziggo hanteert daarom een standaard incassotraject waarin ruim voldoende tijd is om de factuur alsnog te betalen.

Herinnering
Is de betalingstermijn verlopen, dan sturen we automatisch een herinnering. De kosten daarvoor bedragen € 2,50. De betalingstermijn na deze herinnering is 10 dagen.

Aanmaning
Een aanmaning volgt als er niet binnen 10 dagen betaald is. De kosten daarvoor bedragen € 10. De betalingstermijn na deze aanmaning is 5 dagen, daarna volgt een ingebrekestelling.

Ingebrekestelling
De ingebrekestelling volgt na de betalingstermijn van 5 dagen. Dit is de laatste betaalmogelijkheid voordat Ziggo overgaat tot afsluiting. De administratiekosten voor de ingebrekestelling bedragen € 18. De betalingstermijn na de ingebrekestelling is 7 dagen.

Afsluiting
Is er na het verstrijken van de betalingstermijn na de ingebrekestelling niet betaald, dan volgt afsluiting. Digitale diensten worden het eerst afgesloten (afsluitkosten € 10), daarna volgt het analoge signaal (afsluitkosten € 29,95).

Worden de openstaande facturen binnen twee weken alsnog betaald, dan volgt zo snel mogelijk heraansluiting.

------------------------------------------------------------------

Typische gang van zaken dus...
 
Quote
RE: Ziggo afsluitbrief
Mamamiek  schreef op: 01-02-2012 14:53:59
hmmm dat is vreemd dat factuurdatum en vervaldatum het zelfde zijn.
 
Quote
RE: Ziggo afsluitbrief
Suus  schreef op: 01-02-2012 14:54:41
Dan kan het wel. abo wordt vooraf afgeschreven en totaal zijn dit ongeveer 30 dagen aan herinneren etc.

Maar dan heb je dus veel te laat gereageerd en dat kan je alleen jezelf verwijten.
 
Quote
RE: Ziggo afsluitbrief
  schreef op: 01-02-2012 14:55:38
Factuurnummer 337108767
Factuurdatum 27 jan 2012
Vervaldatum? 27 jan 2012
Onderstaande kosten zijn voor producten van Ziggo op het adres:?MEDEMBLIKProduct Omschrijving Periode? Bedrag Subtotaal
Alles-in-1 Extra Televisie & Radio?
5 verrassingszenders
Internet
Ongelimiteerd gebruik nieuwsservice
Telefonie
Onderling gratis bellen 01-02-2012 tot 01-03-2012 67,00
Totaal Alles-in-1 Extra, inclusief 19% BTW (€ 10,70) 67,00

Radio & Televisie TV Extra? 01-02-2012 tot 01-03-2012 13,00
Totaal Radio & Televisie, inclusief 19% BTW (€ 2,08) 13,00

Telefonie Onderling bellen Ziggo Telefonie klanten t/m 14-01-2012 0,00

Binnenlandse nummers binnen uw regio t/m 14-01-2012 2,39

Totaal Telefonie , inclusief 19% BTW (€ 0,38) 2,39

Totaalbedrag factuur incl. BTW € 82,39

Deze had ik nu dus ook al moeten betalen, over de maand febr. en ook hier is de fact. datum gelijk met de betaaldatum ??? Ik wilde dus zodra de uitkering binnen is de maand jan. betalen en dan rond de 20e als de belasting toeslagen binnen zijn de maand febr. dan zijn we weer helemaal bij, maar helaas willen ze hier echt niet op wachten..
 
Quote
RE: Ziggo afsluitbrief
Suus  schreef op: 01-02-2012 14:56:11
Een factuur van ziggo wordt dezelfde dag afgeschreven, vandaar die datum! Maar je hebt op tig brieven niet gereageerd.

 
Quote
RE: Ziggo afsluitbrief
  schreef op: 01-02-2012 14:58:07
Ik heb helemaal geen tig brieven gehad en ook geen extra bedrag om te betalen, het is 80 euro en niet verhoogd ofzo dus wat ze schrijven op de site houden ze zich niet aan
 
Quote
RE: Ziggo afsluitbrief
Deborah Mv Priscilla
,levi En Stan
  schreef op: 01-02-2012 14:58:38
Je betaald vooraf.
Ik neem aan dat jij hierover al bericht hebt ontvangen?
Want je bent nu dus 1 maand te laat met betalen.
En de rekening van 28jan is ook nog niet betaald ?
Zit jij vast aan alle extra zenders? Wij kunnen deze bij Ziggo maandelijks opzeggen.

Ziggo is erg streng. Ik kon 3 jaar geleden plots niet meer bellen. Ik had geen achterstand. Maar mijn telefoonrekening was 100 euro duurder als normaal (midden van de maand). Dit was door omstandigheden (buitenland mobiel). Nou heel fijn dus.
Ik moest eerst een vooruitbetaling doen.
 
Quote
RE: Ziggo afsluitbrief
Nelia  schreef op: 01-02-2012 14:59:19
Wat raar! TO hoeft natuurlijk geen automatische incasso te hebben Suus.
 
Quote
RE: Ziggo afsluitbrief
Suus  schreef op: 01-02-2012 14:59:28
Maar een factuur wordt automatisch afgeschreven. Heb je herinnering misschien per mail gehad?

Iig heb je niet betaald en dan weet je toch dat er iets gaat gebeuren?

 
Quote
RE: Ziggo afsluitbrief
Made  schreef op: 01-02-2012 14:59:52
ja dat klopt inderdaad dat je bij Ziggo vooruit betaald.
Toch vreemd dat er dan geen herinnering komt? Ook niet via mail? Ik krijg de rekening altijd via mail nl
 
Quote
RE: Ziggo afsluitbrief
Suus  schreef op: 01-02-2012 15:00:15
Dat is bij Ziggo verplicht volgens mij Nelia.


 
Quote
RE: Ziggo afsluitbrief
Deborah Mv Priscilla
,levi En Stan
  schreef op: 01-02-2012 15:00:19
Hier schrijven zij altijd de einde van de maand af. Twee dagen voor die tijd ontvang ik via de mail een overzicht van de kosten.
 
Quote
RE: Ziggo afsluitbrief
Nelia  schreef op: 01-02-2012 15:01:12
Irritant die bureaucratische dingen...
 
Quote
RE: Ziggo afsluitbrief
Deborah Mv Priscilla
,levi En Stan
  schreef op: 01-02-2012 15:01:27
Ik betaal bij ziggo tv, telefonie en internet. PLus onbeperkt bellen maar 51 euro per maand.
Ik vind 80 euro per maand een boel geld.
 
Quote
RE: Ziggo afsluitbrief
  schreef op: 01-02-2012 15:01:32
Ik zie waar het fout is gegaan:

337108767 27-01-2012 27-01-2012 € 82,39
334649668 28-12-2011 28-12-2011 € 80,00 Nog niet betaald € 80,00
331595567 28-11-2011 28-11-2011 € 80,00
328577727 27-10-2011 18-11-2011 € 76,95

de factuur van 27-10-2011 moest dus op 18-11-2011 betaald zijn en de volgende was 10 dagen later alweer !!! Daardoor ben ik dus een maand achter gaan lopen..
 
Quote
RE: Ziggo afsluitbrief
Debby1977  schreef op: 01-02-2012 15:01:49
Maar als je nu januari betaald dan zit je volgende maand dus weer met hetzelfde probleem en de maand daarna ook weer.

Ik vind trouwens dat je een erg duur abo hebt hoor, wij betalen max 65 euro per maand,ligt eraan waar we naar gebeld hebben
 
Quote
RE: Ziggo afsluitbrief
Sabina Mv Milou En R
avi
  schreef op: 01-02-2012 15:03:01
je loopt dus al een factuur achter, dat is de reden dat je afgesloten wordt. Inmiddels zou je al minimaal 3 brieven gehad moeten hebben hierover...
 
Quote
RE: Ziggo afsluitbrief
Sabina Mv Milou En R
avi
  schreef op: 01-02-2012 15:03:50
Daarbuiten zou je laatste factuur ook alweer betaald moeten zijn en loop je er nu dus 2 achter!
 
Quote
Navigatie
Vorige | 1 | 2 | 3 | Volgende


Reageren op Ziggo afsluitbrief
Naam
Bericht