schreef op: 01-02-2012 14:36:48 |
Ik kreeg zojuist een brief van ziggo dat ze ons gaan afsluiten, het gaat om de maand jan. en ik heb
ze gebeld, maar nee ze kunnen er niets tegen doen, we zullen afgesloten worden en als hun de
betaling binnen hebben zullen we binnen 5 dagen aangesloten worden en dan krijgen we de kosten bij
de volgende factuur !!! Volgende week komt onze uitkering weer binnen en dus zullen we mischien wel
2 weken zonder tv internet en vaste telfoon zitten.. Hij doet het nu dus nog wel dus ik post maar
snel !!! |
Quote |
Marjolein852 schreef op: 01-02-2012 14:44:40 |
Heftig zeg... |
Quote |
Made schreef op: 01-02-2012 14:45:37 |
De maand januari is net een dag voorbij en dan nu al afsluiten?? Dat vind ik wel heel snel |
Quote |
Debby1977 schreef op: 01-02-2012 14:46:33 |
Lijkt mij ook stug, Ziggo stuurt op zijn minst 2 herinneringen voordat ze afsluiten. Is het niet van
een andere maand? |
Quote |
schreef op: 01-02-2012 14:47:09 | ||
Dat zei ik dus ook aan de telefoon, maar hij had al betaald moeten zijn en als je een afsluitbrief krijgt is er niets meer tegen te doen.. Ik zit er niet op te wachten om zonder internet en tv te zitten.. | ||
Quote |
Sabina Mv Milou En R avi schreef op: 01-02-2012 14:48:31 |
Lijkt mij ook dat het om een andere maand gaat. Zo snel sluiten ze nooit af. Tenzij je al eerder
ergens een termijn gemist hebt en daardoor al een maand achterloopt of stelselmatig te laat bent met
betalen. Zou dat het niet kunnen zijn? Ik zou er nog even een belletje tegenaan gooien! |
Quote |
Made schreef op: 01-02-2012 14:49:12 |
Ik heb ook een keer, onder omstandigheden te laat gebeld, maar kreeg eerst een
herinnering...vaag...kan me voorstellen dat je niet zonder tv en i-net kunt/ wilt. Is toch geen luxe
meer tegenwoordig. |
Quote |
Jolanda1974 schreef op: 01-02-2012 14:50:22 |
Zonder tv zou ik nog wel kunnen.. maar zonder internet. Moet er niet aan denken. Zou er toch nog
even een telefoontje aan wagen want kan me echt niet voorstellen dat ze dit doen als je 1x te laat
bent met betalen. |
Quote |
schreef op: 01-02-2012 14:51:55 |
Factuurdatum 28 dec 2011 Vervaldatum? 28 dec 2011 Onderstaande kosten zijn voor producten van Ziggo op het adres:? MEDEMBLIKProduct Omschrijving Periode? Bedrag Subtotaal Alles-in-1 Extra Televisie & Radio? 5 verrassingszenders Internet Ongelimiteerd gebruik nieuwsservice Telefonie Onderling gratis bellen 01-01-2012 tot 01-02-2012 67,00 Totaal Alles-in-1 Extra, inclusief 19% BTW (€ 10,70) 67,00 Radio & Televisie TV Extra? 01-01-2012 tot 01-02-2012 13,00 Totaal Radio & Televisie, inclusief 19% BTW (€ 2,08) 13,00 Telefonie Onderling bellen Ziggo Telefonie klanten t/m 10-12-2011 0,00 Gratis Ziggo Klantenservice nummer t/m 10-12-2011 0,00 Totaal Telefonie , inclusief 19% BTW (€ 0,00) 0,00 Totaalbedrag factuur incl. BTW € 80,00 Het had dus al voor 28-12-2011 betaald moeten zijn over de maand jan. 2012 en de factuurdatum was dus ook 28-12-2011, dus de dag dat de factuur kwam had hij ook al betaald moeten zijn !!! |
Quote |
Debby1977 schreef op: 01-02-2012 14:52:26 |
Dit klopt echt niet hoor,als jij 1 maand te laat bent sluiten ze je niet meteen af,er volgt altijd
op zijn minst 1 of 2 herinneringen,tenzij je al bekend staat als laatbetaler/wanbetaler. |
Quote |
Mamamiek schreef op: 01-02-2012 14:52:39 |
Misschien heb je al vaker een achterstand gehad en sluiten ze daarom nu sneller af? Maar dan nog zou
het wel heel snel zijn. Als je vandaag al een brief krijgt hebben ze die gister verzonden. en in
theorie had je gister nog kunnen betalen? of moest het voor 1 jan betaald zijn? |
Quote |
Nelia schreef op: 01-02-2012 14:53:10 |
Dit staat op de site van Ziggo: Natuurlijk kan het gebeuren dat een factuur niet tijdig betaald wordt. Ziggo hanteert daarom een standaard incassotraject waarin ruim voldoende tijd is om de factuur alsnog te betalen. Herinnering Is de betalingstermijn verlopen, dan sturen we automatisch een herinnering. De kosten daarvoor bedragen € 2,50. De betalingstermijn na deze herinnering is 10 dagen. Aanmaning Een aanmaning volgt als er niet binnen 10 dagen betaald is. De kosten daarvoor bedragen € 10. De betalingstermijn na deze aanmaning is 5 dagen, daarna volgt een ingebrekestelling. Ingebrekestelling De ingebrekestelling volgt na de betalingstermijn van 5 dagen. Dit is de laatste betaalmogelijkheid voordat Ziggo overgaat tot afsluiting. De administratiekosten voor de ingebrekestelling bedragen € 18. De betalingstermijn na de ingebrekestelling is 7 dagen. Afsluiting Is er na het verstrijken van de betalingstermijn na de ingebrekestelling niet betaald, dan volgt afsluiting. Digitale diensten worden het eerst afgesloten (afsluitkosten € 10), daarna volgt het analoge signaal (afsluitkosten € 29,95). Worden de openstaande facturen binnen twee weken alsnog betaald, dan volgt zo snel mogelijk heraansluiting. ------------------------------------------------------------------ Typische gang van zaken dus... |
Quote |
Mamamiek schreef op: 01-02-2012 14:53:59 |
hmmm dat is vreemd dat factuurdatum en vervaldatum het zelfde zijn. |
Quote |
Suus schreef op: 01-02-2012 14:54:41 |
Dan kan het wel. abo wordt vooraf afgeschreven en totaal zijn dit ongeveer 30 dagen aan herinneren
etc. Maar dan heb je dus veel te laat gereageerd en dat kan je alleen jezelf verwijten. |
Quote |
schreef op: 01-02-2012 14:55:38 |
Factuurnummer 337108767 Factuurdatum 27 jan 2012 Vervaldatum? 27 jan 2012 Onderstaande kosten zijn voor producten van Ziggo op het adres:?MEDEMBLIKProduct Omschrijving Periode? Bedrag Subtotaal Alles-in-1 Extra Televisie & Radio? 5 verrassingszenders Internet Ongelimiteerd gebruik nieuwsservice Telefonie Onderling gratis bellen 01-02-2012 tot 01-03-2012 67,00 Totaal Alles-in-1 Extra, inclusief 19% BTW (€ 10,70) 67,00 Radio & Televisie TV Extra? 01-02-2012 tot 01-03-2012 13,00 Totaal Radio & Televisie, inclusief 19% BTW (€ 2,08) 13,00 Telefonie Onderling bellen Ziggo Telefonie klanten t/m 14-01-2012 0,00 Binnenlandse nummers binnen uw regio t/m 14-01-2012 2,39 Totaal Telefonie , inclusief 19% BTW (€ 0,38) 2,39 Totaalbedrag factuur incl. BTW € 82,39 Deze had ik nu dus ook al moeten betalen, over de maand febr. en ook hier is de fact. datum gelijk met de betaaldatum ??? Ik wilde dus zodra de uitkering binnen is de maand jan. betalen en dan rond de 20e als de belasting toeslagen binnen zijn de maand febr. dan zijn we weer helemaal bij, maar helaas willen ze hier echt niet op wachten.. |
Quote |
Suus schreef op: 01-02-2012 14:56:11 |
Een factuur van ziggo wordt dezelfde dag afgeschreven, vandaar die datum! Maar je hebt op tig
brieven niet gereageerd. |
Quote |
schreef op: 01-02-2012 14:58:07 |
Ik heb helemaal geen tig brieven gehad en ook geen extra bedrag om te betalen, het is 80 euro en
niet verhoogd ofzo dus wat ze schrijven op de site houden ze zich niet aan |
Quote |
Deborah Mv Priscilla ,levi En Stan schreef op: 01-02-2012 14:58:38 |
Je betaald vooraf. Ik neem aan dat jij hierover al bericht hebt ontvangen? Want je bent nu dus 1 maand te laat met betalen. En de rekening van 28jan is ook nog niet betaald ? Zit jij vast aan alle extra zenders? Wij kunnen deze bij Ziggo maandelijks opzeggen. Ziggo is erg streng. Ik kon 3 jaar geleden plots niet meer bellen. Ik had geen achterstand. Maar mijn telefoonrekening was 100 euro duurder als normaal (midden van de maand). Dit was door omstandigheden (buitenland mobiel). Nou heel fijn dus. Ik moest eerst een vooruitbetaling doen. |
Quote |
Nelia schreef op: 01-02-2012 14:59:19 |
Wat raar! TO hoeft natuurlijk geen automatische incasso te hebben Suus. |
Quote |
Suus schreef op: 01-02-2012 14:59:28 |
Maar een factuur wordt automatisch afgeschreven. Heb je herinnering misschien per mail gehad? Iig heb je niet betaald en dan weet je toch dat er iets gaat gebeuren? |
Quote |
Made schreef op: 01-02-2012 14:59:52 |
ja dat klopt inderdaad dat je bij Ziggo vooruit betaald. Toch vreemd dat er dan geen herinnering komt? Ook niet via mail? Ik krijg de rekening altijd via mail nl |
Quote |
Deborah Mv Priscilla ,levi En Stan schreef op: 01-02-2012 15:00:19 |
Hier schrijven zij altijd de einde van de maand af. Twee dagen voor die tijd ontvang ik via de mail
een overzicht van de kosten. |
Quote |
Deborah Mv Priscilla ,levi En Stan schreef op: 01-02-2012 15:01:27 |
Ik betaal bij ziggo tv, telefonie en internet. PLus onbeperkt bellen maar 51 euro per maand. Ik vind 80 euro per maand een boel geld. |
Quote |
schreef op: 01-02-2012 15:01:32 |
Ik zie waar het fout is gegaan: 337108767 27-01-2012 27-01-2012 € 82,39 334649668 28-12-2011 28-12-2011 € 80,00 Nog niet betaald € 80,00 331595567 28-11-2011 28-11-2011 € 80,00 328577727 27-10-2011 18-11-2011 € 76,95 de factuur van 27-10-2011 moest dus op 18-11-2011 betaald zijn en de volgende was 10 dagen later alweer !!! Daardoor ben ik dus een maand achter gaan lopen.. |
Quote |
Debby1977 schreef op: 01-02-2012 15:01:49 |
Maar als je nu januari betaald dan zit je volgende maand dus weer met hetzelfde probleem en de maand
daarna ook weer. Ik vind trouwens dat je een erg duur abo hebt hoor, wij betalen max 65 euro per maand,ligt eraan waar we naar gebeld hebben |
Quote |
Sabina Mv Milou En R avi schreef op: 01-02-2012 15:03:01 |
je loopt dus al een factuur achter, dat is de reden dat je afgesloten wordt. Inmiddels zou je al
minimaal 3 brieven gehad moeten hebben hierover... |
Quote |
Sabina Mv Milou En R avi schreef op: 01-02-2012 15:03:50 |
Daarbuiten zou je laatste factuur ook alweer betaald moeten zijn en loop je er nu dus 2 achter! |
Quote |