Laura schreef op: 22-12-2014 23:04:32 |
Wie weet hoe dit zit? Mijn dochter is vandaag uitgegleden op de bso! Kwam tegen een stoel aan
met haar bril en die is nu stuk...kunstof montuur is gebroken bij de glazen...nu wil ik niet gelijk
met de vinger wijzen, maar hoop toch van een verzekering iets terug te krijgen, hetzij die van de
bso, hetzij die van ons...wie heeft hier ervaring mee? Grr, net nieuw en dusgedeclareerd bij de
zorgverzekering, over twee jaar betalen die pas weer uit...hadden kidsplan bij de opticien en had
gehoopt ff geen nieuwe te hoeven afsluiten. Betaal me al suf aan haar brillen, goed genoeg geklaag.
Wie heeft er praktische tips? |
Quote |
Senna schreef op: 23-12-2014 19:27:49 |
Ook hier enorm goede service bij een particuliere zaak. Dingen die niet onder garantie vallen worden
kostenloos gerepareerd, als het enigszins kan klaar terwijl u wacht. TO, misschien langs je opticien gaan en vragen wat de kosten ongeveer zullen zijn? En die reservebril, helemaal met Debbel eens. Eigenlijk onmisbaar bij kinderen! Bij Y's vorige bril hadden we een reservebril. Nu heeft ze pas een nieuwe en is haar vorige bril reservebril geworden. Iets sterkteverschil maar er van uit gaande dat reparatie geen weken zal duren durven we dat wel aan. |
Quote |
Debbel79 schreef op: 23-12-2014 22:02:50 | ||
Dat us ook helemaal prima. Hoeft idd echt niet exact dezelfde sterkte te zijn. Als het iets afwijkt kunnen ze hem puur uit nood prima op. Maar het is echt schokkend hoeveel kinderen met een sterkte van 2 of hoger geen reserve bril hebben. De vorige is vaak echt te klein geworden of echt kapot. En dan is het echt geen luxe om een simpele reserve te kopen. Hoeft echt geen 100 euro te kosten. Laatst een jochie met +4.00. Bril en glazen kapot. Gelukkig een verzekering, dus gelijk een nieuwe besteld. Maar dat duurde toch nog een week. Kind was net klaar met consequent afplakken. Helaas... Een week zonder bril is terug bij af, en dat betekent weer opnieuw beginnen met afplakken. En dan zijn ze boos en gepikeerd dat hij zonder bril zit. Echt onvoorstelbaar. | ||
Quote |
Laura schreef op: 23-12-2014 22:51:05 |
Ehh wie zegt dat er geen reservebril is? Twee zelfs een op school en 1 thuis. Ze ziet niet
zoveel...helaas gebeurde dit op de vakantie bso...ze is met moeite de dag doorgekomen...maar goed ik
begrgoedpraat dat bso hier ook weinig aan kan doen, baal ervan maar dit kan gewoon gebeuren...had
het nog niet eerder meegemaakt, dus was ff benieuwd hoe dit op te lossen...helaas brilverzekering
heeft opticien niet, maar mijn verzekeringsmannetje is aan het uitzoeken of we iets terug krijgen en
hoe dit evt in de toekomst te verzekeren is...en nu het allerirritanst de opticien, zelfstandige, is
dicht tot 2 Jan. Grr..andere opticien heeft al aangegeven dat het montuur inderdaad vervangen
moetworden..montuur zitcollectief collectie, glazen zijn nog heel, dus zal wel een nieuw montuurtje
worden...maar moet nog ff wachten wat de kosten worden... |
Quote |
Mv5 schreef op: 24-12-2014 13:57:17 |
tuurlijk is zoiets balen, maar ik weet niet of je het ergens kan verhalen. bso is natuurlijk een
plaats om te spelen en een ongelukje kan dan gebeuren, maar of een bril hieronder valt? vind die
verzekeringsregels trouwens behoorlijk verwarrend en ook niet altijd helemaal duidelijk/eerlijk. als
jouw kind de bril van een ander kind stuk maakt, kun je dat bij de wa declareren, maar is het haar
eigen bril, dan moet je het zelf betalen. |
Quote |
Laura schreef op: 02-01-2015 23:17:06 |
Vandaag bij de opticien geweest, eindelijk weer open...het wordt inderdaad een nieuw montuur, we
moeten de helft betalen rest valt onder de garantie...valt weer mee... |
Quote |
Debbel79 schreef op: 03-01-2015 07:36:02 | ||
Dat had ik al wel verwacht ja. Ze kunnen zoiets onmogelijk helemaal vergoeden. Dan zouden ze iedereen op hoge poten op de stoep krijgen met een kapotte bril. Wel balen dat zoiets altijd in een vakantie gebeurt. Maar zijn ze helemaal dicht geweest tussen oud en nieuw dan? | ||
Quote |
Debbel79 schreef op: 03-01-2015 07:45:21 | ||
Haha, zo werkt een wa verzekering nu eenmaal. Wettelijke Aansprakelijkheid. Schade toegebracht aan (spullen van) derden. Voor schade toegebracht aan spullen van jezelf moet je een all risk dekking hebben. Die heb je dan weer in meerdere varianten (auto, inboedel, opstal, reis) jouw kinderen zijn van jou, en horen bij jou. Dus die vallen onder je eigen familie. Al hebben de meeste wa verzekeringen wel een kinder dekking erop zitten hoor, en zelfs een huisdieren dekking. | ||
Quote |
Nina1 schreef op: 03-01-2015 08:06:28 |
Die bestaan ook. Titanium montuur. Onbreekbaar volgens de pearl! Echt, in de winkel montuur alle
kanten opgebogen, mijn vader trots te vertellen dat ie echt niet stuk kon. Mijn vader had hem een
week en knak! Stuk!! Ikkwam niet meer bij van het lachen!! Maar idd probeer het via je eigen verzekering. En een tweede bril, hier nooit gehad. Ja nu omdat hij een andere heeft en de vorige nig goed was. Maar verder niet en mijn zoon is echt een roudouwer. Ik dacht wel eens; bril!!!! Maar nooit stuk gegaan. Totdat hij een nieuwe moest, toen was het knak, maar deze is ook kostenloos gemaakt. Dus reserve van de reserve... ![]() Zelf heb ik het gehad met mijn houten bril. Afstellen in de winkel. Zegt de verkoopster nog tegen haar collega; let op! Houten bril! Ineens knak poot doormidden! Oeps! Kreeg een nieuw montuur. Duurde even want bril werd opgestuurd naar italie.... Hadden ze niet zo op voorraad... |
Quote |
Laura schreef op: 03-01-2015 10:03:03 |
VerzekeringVerzekkering gaan we nu proberen, ik merk het wel of er iets terug komt....opticien was
inderdaad 1,5 week dicht, dus gister met twee kids langs...1 montuur recht buigen en een nieuw
montuur graag...maar goed ben blij dat de helft onder garantie valt...ennuh als je geen reserve bril
hebt voor je kind ik hoop dat je wel geïnformeerd hebt naar de levertijd van de glazen...mijn
dochter had in het begin 1 bril totdat ik me realiseerde dat er twee weken levertijd op haar glazen
zit....meestal gaat het iets snellerVance van mijn zoon zijn altijd op voorraad dus bij spoed
zo een nieuwe bril, maar ruim een week is echt te lang een middag zonder bril was al drama |
Quote |
Debbel79 schreef op: 03-01-2015 11:31:12 |
Klopt Laura. Ook al zou het onder garantie vervangen worden dan nog moet je net als ieder ander op
de glazen wachten. Dat kan 1 tot 2 weken duren. Echt sneu als een kind zo lang zonder bril moet. |
Quote |
Mv5 schreef op: 03-01-2015 14:11:13 |
vind het heel schappelijk van de opticien dat jullie maar de helft hoeven te betalen, dat valt al
weer mee. hopelijk krijg je van de verzekering ook nog wat terug. vind twee volle weken dicht wel wat lang inderdaad, maar gelukkig hadden jullie wel een reservebril. |
Quote |
Nina1 schreef op: 03-01-2015 14:16:14 |
Hier 3 tot 4 dagen wachten op d glazen. Met cylinder, ontspiegeld ed. Meestal binnen 5 dagen is je
bril klaar. ( geen keten) Fijn dat je in iedergeval de helft vergoed krijgt. |
Quote |
Debbel79 schreef op: 03-01-2015 15:15:48 |
Bij ons ook hoor Nina. Als het glas op voorrad is een kleine week. 5-6 hooguit 7 dAgen. Maar zelfs 1 dag zonder bril is al te veel voor een kind. |
Quote |
Laura schreef op: 03-01-2015 17:37:34 |
Ehh ik heb bij onze Hans eens drie weken op haar zonnebril moeten wachten ...maar goed zijn
receptglaasjes, moeten uit de fabriek komen, dus heb nog nooit meegemaakt dat het er binnen een week
was...voor mijn zoon vaak in dag of twee klaar...glazen zijn op voorraad... |
Quote |
Debbel79 schreef op: 03-01-2015 17:49:05 |
Zonnebrilglazen komen van een andere fabrikant. Die duren idd langer. Als wij spoed op de slijpbon zetten is het meestal met 5 dagen klaar. Mijn eigen brillen (sterkte -6, dus geen standaard voorraad glazen) zette ik altijd op spoed. Nog geen week waren ze klaar. Sommige speciale receptglazen duren max 2 weken. 3 weken is niet normaal. Dan moet er iets mis zijn gegaan. Anders is dat onmogelijk. Tenzij het spiegelglazen of degrade glazen waren. Die komen van weer een andere fabrikant. |
Quote |