Laura schreef op: 22-12-2014 23:04:32 |
Wie weet hoe dit zit? Mijn dochter is vandaag uitgegleden op de bso! Kwam tegen een stoel aan
met haar bril en die is nu stuk...kunstof montuur is gebroken bij de glazen...nu wil ik niet gelijk
met de vinger wijzen, maar hoop toch van een verzekering iets terug te krijgen, hetzij die van de
bso, hetzij die van ons...wie heeft hier ervaring mee? Grr, net nieuw en dusgedeclareerd bij de
zorgverzekering, over twee jaar betalen die pas weer uit...hadden kidsplan bij de opticien en had
gehoopt ff geen nieuwe te hoeven afsluiten. Betaal me al suf aan haar brillen, goed genoeg geklaag.
Wie heeft er praktische tips? |
Quote |
Sunshine schreef op: 22-12-2014 23:08:06 |
vind persoonlijk dat de BSO hier niks mee te maken heeft. ongelukje zit in een klein hoekje en met kids kan je vanalles verwachten misschien dat je zelf verzekerd ben hier tegen ,dan kan je het proberen |
Quote |
Harleysmama schreef op: 22-12-2014 23:08:11 |
Denk dat je dit niet via de verzekering van het BSO vergoedt krijgt. Aangezien je dochter zelf is
uitgegleden. Weet niet of jouw verzekering dit dekt, aangezien het buitenshuis is gebeurd. Het is
verschrikkelijk zonde. Maar denk dat je zelf de kosten zult moeten dragen. |
Quote |
Harleysmama schreef op: 22-12-2014 23:09:51 |
Je kan je WA proberen. Die morgen bellen |
Quote |
Laura schreef op: 22-12-2014 23:12:14 |
Klopt ongeluk zierin een klein hoekje...maar ze waren aan het rennen op een gladde vloer met
sokken.. Ze was net daarvoor ook al onderuit gegaan en meerdere kids...trek ze gewoon schoenen
aan! Bij mij thuis mag je ook niet rennen, ok geef toe heb ff baalmoment... |
Quote |
Laura schreef op: 22-12-2014 23:13:41 |
Maar in mijn ogen had het voorkomen kunnen worden en daarom baal ik ervan |
Quote |
Sunshine schreef op: 22-12-2014 23:18:15 |
oh ik snap dat je ontzettend baal. leuk bedrag nu met de feestdagen en ze heeft er 1 nodig ,dus uitstellen is ook geen optie dus snap het heel goed. en verkomen ,ja weet het niet ,BSO is niet thuis he en de 1 steek de ander aan en voor je het weet is iedereen aan het rennen en gillen en vaak is het ook zo ,dat er word gedacht ,ach laat ze maar even gek doen en plezier hebben. thuis gebeuren zulke dingen ook even lekker stoeien ,denk je vaak ach laat ze maar even maar voor je het weet ligt er een vaas om of is er 1 aan het huilen |
Quote |
Son schreef op: 22-12-2014 23:24:12 |
Ben bang dat je hier niks mee kan.... ongelukje waar bso niks aan kan doen en je hebt geen aparte
bril verzekering Of je moet het via een ander doen. Bijv. Oma heeft hem van tafel gestoten bijvoorbeeld. ..dan kan oma het regelen met haar verzekering |
Quote |
Anon schreef op: 23-12-2014 07:04:02 | ||
eeeeh dit noemen we fraude. En is verboden en strafbaar. | ||
Quote |
Anon schreef op: 23-12-2014 07:06:34 |
Ik zou terug gaan naar de winkel. Mogelijk zit er garantie op. Ook kunnen ze hem soms maken is mijn
ervaring. Ik heb ook meerdere keren binnen de garantie een nieuw montuur gehad. wat je ook kan doen is overstappen van verzekering. Dan krijg je een nieuw polisnummer en heb je weer recht op vergoeding. |
Quote |
Caithy schreef op: 23-12-2014 08:19:12 | ||
Dit precies!! Hier had een ander kindje van de bso T zijn bril gepakt en was geknakt, maar het viel onder de garantie, dus niemand hoefde zijn wa aan te spreken! | ||
Quote |
Debbel79 schreef op: 23-12-2014 08:39:39 | ||
Dan heb je heel veel geluk gehad. Dit valt echt niet onder garantie. Dat zou wat zijn zeg. Dan kan ik dagelijk wel 3 brillen onder garantie weg gaan geven. Ik krijg dagelijks ouders met kinderen op mijn werk met kapotte brillen door het stoeien of dat ze gevallen zijn. Dit valt echt niet onder garantie. Een kapot pootje doe ik niet zo moeilijk over. Maar echt geen hele bril. Het enige waar een bril onder valt is als je den allrïsk dekking op je inboedel hebt. Maar dan moet het binnenshuis gebeurt zijn. Dus als ze in jouw eigen huis gevallen was bijvoorbeeld. Of als je een verzekering op de bril afgesloten hebt. Dan kan bij de meeste opticiens wel. En een tip... (Die ik wel 5x per dag moet geven) zorg dat je kind een reservebril heeft. Kinderen spelen en vallen nu eenmaal. Een kind moet gewoon een reservebril hebben. Dan kin je een hoop ellende voorkomen. | ||
Quote |
Anon schreef op: 23-12-2014 08:45:52 | ||
ik heb dan een brillenwinkel met een superservice want ik heb het al een aantal keren gehad dat oa vingino een nieuw montuur leverde. de allrisk verzekering vergoed het niet. Staat expliciet in de voorwaarden (ben laatst overgestapt en heb hier naar gezocht). | ||
Quote |
Anon schreef op: 23-12-2014 08:47:02 |
Maar ben het met debbel eens, hier hebben ze standaard een reserve bril ( zit er standaard bij de
aankoop van een bril). |
Quote |
Caithy schreef op: 23-12-2014 08:57:57 | ||
Je maakt een aanname en je weet niet hoeen waar het om ging. De bril was niet zomaar bij het pootje afgebroken hoor, maar bij de de hoek zeg maar. dit mocht niet zomaar kunnen. Hier hebben de kids altijd een reserve bril. Daarom ben ik blij met specsavers! Leuke kinderbrillen en 2de gratis en service bij dit soort incidenten! | ||
Quote |
Satekroket schreef op: 23-12-2014 09:41:01 |
Heb je geen verzekering bij de bril? Ik krijg gewoon een nieuwe als ik erop ga zitten ofzo. Bij een
kinderbril zou ik altijd een verzekering nemen. Kinderen spelen en de kans dat een bril kapot gaat
is best groot. |
Quote |
Mariska Mv Dcm schreef op: 23-12-2014 10:02:20 |
Dan is de service van onze brillen winkel ook echt super. Ik ben al
verschillende keren terug naar de winkel geweest omdat de bril van
onze dochter stuk was. Tot nu toe is die steeds kosteloos gemaakt. Vorige week
moest er een geheel nieuw scharnier en pootje op gezet en is
kosteloos gemaakt. Ik zou dus gewoon terug naar de winkel gaan en kijken wat
hun ermee kunnen. |
Quote |
Son schreef op: 23-12-2014 10:17:00 |
Thomas heeft zn bril al ruim een jaar, maar op wat krassen op zn glas en 2 x zn neusvleugeltje er
af na, is hij nog niet stuk geweest... en dan te bedenken dat hij pas 4 is. Ongelukjes kunnen uiteraard gebeuren, maar tis heus niet zo dat een bril zo snel opeens stuk is. Ik heb voor 35 euro een reservebril geregeld. Maar een verzekering....nee dat gaat me te ver. En idd de meeste kleine reparaties worden gewoon ff geregeld. (Los pootje, afstellen, vleugeltje) |
Quote |
Jen9 schreef op: 23-12-2014 10:24:42 |
Tsjonge... ze zit zelf fout door te rennen op de bso.. neem aan dat dat niet mag... De bso
lijkt me dus echt totaal niet verantwoordelijk...Sowieso al niet, maar nu al helemaal niet. Msschien je eigen wa.. en anders een gevalletje pech, hoe vervelend ook. |
Quote |
Lisette77 schreef op: 23-12-2014 13:15:09 |
Hier ook goede ervaring met specsavers,ook een kapotte bril tijdens het stoeien,gewoon een nieuw
montuur gekregen, zelfde dag nog geregeld....Was naar de winkel gegaan om een neiuwe te kopen maar
ze gaf zelf aan dat dit niet mocht gebeuren, geen verzekering |
Quote |
Debbel79 schreef op: 23-12-2014 15:06:52 | ||
Jullie halen 2 dingen door elkaar. Tuurlijk als een bril kapot gaat aan het pootje, scharniertje, etc wordt dat uiteraard gemaakt. Er dit wettelijk 2 jaar garantie op. Dat is bij elke opticien zo. Maar in deze situatie van to is het kind gevallen. Is het dus geen kwaliteits probleem. De bril is niet "zomaar" kapot gegaan. En dat is helemaal niet erg. Kinderen spelen nu eenmaal. Ravotten, rennen etc. De kans is behoorlijk groot dat er iets met die bril gebeurt. Zoals ik al eerder zei, als dat toevallig iets is wat ter plekke simpel te reageren is. Kapot pootje of zo, dan vervang ik dat kosteloos. Maar een compleet montuur en ook nog glazen bijvoorbeeld. Tja.... Dat lijkt me logisch dat je dat op niemand anders kunt verhalen. Tenzij je dus een allrïsk inboedel of all risk bril verzekering hebt. Ik begrijp ook werkelijk niet dat er kinderen zijn met een fikse sterkte zonder reservebril. Want of het mu wel of geen garantie is, vaak ben je de bril toch echt ff een paar dagen kwijt. Leuk voor zo'n kind om dan praktisch half blind de dag door te moeten komen. | ||
Quote |
Debbel79 schreef op: 23-12-2014 15:10:20 |
En als ik jet montuur toevallig nog op voorraad heb zet ik ook zo de glazen over. Geen probleem.
Maar geen complete bril. Een particiulier heeft misschien 3 kinderen per week. Die kan zich dat
permitteren. Maar een keten krijgt er zo'n 5 per dag. En daarbij.... Bij de particulier heb je dat 2e montuur bij aanschaf van je eerste al dik en dwars erbij betaald. ![]() |
Quote |
Ebbe schreef op: 23-12-2014 15:29:17 |
mijn zoons zijn bril was op school kapot gegaan, wij hebben de bril vergoed gekregen van onze
verzekering. dus even er achter aan bellen. |
Quote |
Mariska Mv Dcm schreef op: 23-12-2014 16:46:46 |
Nou debbel79 daar vergis je je dan toch in mijn dochter had haar bril op tafel gelgd en
mij zoon was er moedwillig boven op gaan staan. Heeft dus niets te maken met
dr kwaliteit van de bril ze zijn flink lang bezig geweest om haar bril te
repareren en hoefde niets te betalen ondanks dat er nieuwe onderdelen besteld
moesten worden. |
Quote |
Boterbloem schreef op: 23-12-2014 17:06:23 |
En dat heb je ook zo uitgelegd? Mijn zoon is moedwillig op de bril gaan staan? |
Quote |
Mariska Mv Dcm schreef op: 23-12-2014 17:14:21 |
Nou ik heb idd gezegd dat mijn zoontje er op is gaan staan moedwillig. Toen
ik de bril weer ging ophalen verwachte ik dus ook een rekening maar
nee hoor hoefde niets te betalen. Mijn man zijn bril is ook al eens gemaakt
voor niets toen ons neefje de bril te pakken had gehad. Wij gaan daarom
ook voof alle brillen naar die zaak vanwege de goede service. Ik betaal misschien
iets meer voor een bril maar met deze service heb ik dat er wel voor
over. |
Quote |
Anon schreef op: 23-12-2014 17:34:19 |
Ik sluit mij bij Mariska aan. Ook wij betalen misschien meer maar krijgen altijd een stoeibril erbij
en hebben afgelopen jaar door mijn geweldige onhandige kinderen 3 nieuwe brillen gekregen. Echt
topservice. |
Quote |
Boterbloem schreef op: 23-12-2014 17:51:14 |
Maar dan zit het bij de een al er bij inbegrepen waarschijnlijk, bij de ander niet. Dus de een
betaald veel en krijgt niets extra's, de ander betaald veel en heeft daarnaast dingen gratis... Maar als ik 500 euro voor een bril moet betalen of 150 en daarnaast 200 los aan schade dan is de eerste alsnog goedkoper. Dan lijkt de service misschien slechter, maar het kan voordeliger zijn. |
Quote |
Debbel79 schreef op: 23-12-2014 17:59:00 | ||
Hihi, idd. En tuurlijk heb je dan heel veel mazzel als ze het vergoeden als iets moedwillig kapotgemaakt wordt. Wel lekker makkelijk. Ik moet eigenlijk een nieuwe bril. Dus ik maak hem wel ff kapot, krong toch een nieuwe van de opticien. Hoe wordt de markt kapot gemaakt. Het ergste is nog dat mensen serieus er van uitgaan dat ze "zomaar" een nieuwe krijgen. Want "het zijn toch kinderen". Dat krijg ik dagelijks van klanten te horen. Een dan boos worden als het een paar dagen duurt tot de bril klaar is. Tja.... Dan had die persoon maar een reservebril moeten kopen. Bij Hans is een 2e bril 50 euro. | ||
Quote |
Mariska Mv Dcm schreef op: 23-12-2014 18:07:46 |
k betaal voor een kinderbril zo rond de 150 euro en tja ik ging er van
uit dat ik de reparatie moest betalen het was tenslotte niet
zomaar kapot gegaan, dat ze van de winkel zeggen nee is service ja dan ga ik toch echt niet
zeggen ja maar wil er wel voor betalen. Mijn dochter heeft haar oude bril
als reserve en daar kan zij best een dagje of 2 mee doen en haar sterkte is ook
niet zo schrikbarend dat ze zonder bril niets meer ziet. |
Quote |