Een Mama schreef op: 10-12-2014 09:06:22 |
help! Het gaat niet goed met mijn zoontje op school. Hij word uitgelachen om zijn afwijkend gedrag en zijn lichamleijk afwijking. Hij is motorisch niet sterk, loop wat anders dan anderen, zijn spieren zijn wat minder gecontroleerd, hierdoor heeft hij wat moeite met slikken dus met praen veel speeksel in zijn mond. Ook handvaardigheid is een crime voor hem, net als gym. Hij voelt zich niet veilig bij leeftijdsgenoten, contact met de juffen is wel prima, zij accepteren hem zoals hij is maar de kids uit zijn klas (gr 4) gaan zien dat hij anders is ![]() Bah voel me zo verdrietig. Het maakt hem zo onzeker en faalangstig. Hij is absoluut niet dom, maar komt hierdoor dommig over op de kinderen Gisteravond gesprek gehad met zn juffen en zij geven ook aan dat ze het moeilijk vinden en dat het hen pijn doet hem zo te zien. Waarschijnlijk moeten we hem opnieuw laten testen qua motoriek en iq, maar dat zie ik echt nog niet zitten. 2jr terug kwam eruit dat hij laagbegaafd zou zijn, maar dat is hij niet, hij is onzeker en faalangstig. De testen werden afgenomen bij een wildvreemd iemand en ik mocht er niet bij zijn. Ik merkte gewoon aan hem dat hij zich onzeker en niet prettig voelde, maar dan sta je machteloos (zo voelt het tenminste) Vorig jaar ook bij een logopedist geweest die hij na 3 mnd in vertrouwen nam en waar hij zich gaf zoals hij is! Het was direct een ander kind! Vrolijk, open, scores verbeterde flink. Daarna nog bij een kinderpsych geweest, maar die kon niet meer voor hem doen dan wij nu al doen ![]() |
Quote |
L. schreef op: 10-12-2014 09:09:17 |
Mijn zoon heeft ook een stoornis, ASS, hij is net 9 en zit in groep 6. Na de kerst gaat hij een
spreekbeurt over zijn stoornis houden om zo meer begrip en hulp van andere kinderen te krijgen. Dus
misschien is dat een idee?? |
Quote |
Een Mama schreef op: 10-12-2014 09:25:34 |
het probleem is dat er nergens uitkomt wat hij wel heeft........... Hij heeft bij de fysio gelopen; tja is loopt wat vreemd verder niks. onderzoeken in het zh gehad, tja we kunnen niks vinden Behalve dat hij laagbegaafd zou zijn volgens de onderzoeken komt er niks uit ![]() School dacht nog even aan autisme, maar dat is nog wat vaag, omdat hij wel een paar kenmerken heeft maar toch ook weer niet. |
Quote |
Ma Dalton schreef op: 10-12-2014 09:27:16 |
Hij is twee jaar ouder he, is gegroeid als mensje in die twee jaar. Ik zou hem wel laten testen.
Juist om te zien wat hij wel en niet kan en om daar op in te kunnen spelen en school ook handvaten
te kunnen geven. Ik zou zelf contact opnemen van te voren met de tester en aangeven dat je kind
ontzettend verlegen is en moeilijk test. bespreek de mogelijkheden om het makkelijker voor hem te
maken om zich te laten zien zoals hij is tijdens de test. Hij hebt een kater van die vorige
test,maar de ene tester is de andere niet. Ik heb mijn oudste ooit een logopedische screening laten
doen tien hij 4 was en die dame zei dat hij afwijkend lage scores had op zijn intellectuele
vaardigheids toets..ik heb een andere tester gevraagd het uitgelegd. Ze nam voor het starten even
tijd voor hem en bij het doortoetsen scoorde hij extreem hoog. naar ik begrijp is dat vaker zo met
die hele kleintjes, dat ze minder laten zien san ze kunnen. Maar nu zit je zoon wel al in
groep 4 en zijn ze normaal gesproken ook veel meer gewend aan andere meesters en juffen..vertrouw
ook een beetje op je zoon. ik denk dat een spreekbeurt of in ieder geval echte uitleg kan helpen. Is er niet wat te verzinnen om gym en handvaardigheid voor hem fijner te maken? of heb je daarvoor ook uitslagen van een test nodig om van school een uitzondering te krijgen. |
Quote |
Een Mama schreef op: 10-12-2014 09:35:32 |
bedankt voor je meedenken ma dalton! Ik heb wel vertrouwen in mijn zoon, maar ik ken hem ook ![]() Nu groep 4, heeft hij van te voren 1x kennisgemaakt met de juffen, het lijkt nu wel goed te gaan, hij durft dingen te vragen , uit zichzelf! Daar ben ik al heel blij om. Hij kent de sociale regels niet, praat door de klas en dan niet met opzet maar meer uit implus. Wiebelt, onverwachtte bewegingen. Maar bedankt voor je advies, als hij gestest gaat worden ga ik zeker van te voren aangeven dat dit allemaal speelt! |
Quote |
Myself schreef op: 10-12-2014 09:36:15 |
Toch zou ik wel open staan voor het testen, er kan veel veranderen bij kinderen in een paar jaar. Daarnaast lijkt mij een spreekbeurt houden ook een goed idee. Is bij mijn dochter in de klas ook gebeurt, al op de kleuter, een kindje heeft iets wat niet veel voorkomt. Er is door het kindje zelf en diens moeder heel open over verteld, daardoor was de boel open gegooid en heel gewoon geworden. |
Quote |
Ma Dalton schreef op: 10-12-2014 09:39:01 |
ik ben geen dokter en geen therapeut. Alleen moeder. Maar past het hele plaatje van hem niet onder dyspraxie? Want daar heb ik weleens wat van gelezen en dom genoeg heb in het idee dat al jouw puzzelstukjes daarin lijken te vallen. Google eens.. |
Quote |
Krumelke schreef op: 10-12-2014 11:20:11 |
misschien zou een kindercoach kunnen helpen? of een workshop voor meer zelfvertrouwen? ik roep ook maar iets, hoop dat je er iets mee kunt. het doet je meer dan erg verdriet als je ziet dat je eigen zoon zo moet vechten om er te mogen zijn !!! |
Quote |
Mama V Jurre,stijn,j oris schreef op: 10-12-2014 13:29:16 |
mijn advies vraag een verwijzing door naar een revalidatiecentrum. zoiezo betreft zijn motoriek. |
Quote |
Een Mama schreef op: 10-12-2014 15:50:19 |
dyspraxie , ga me er in verdiepen, bedankt! orthopedagoog,nog niet. wel ib-er en ab-er sova training ga ik ook voorstellen aan school, die hebben wel een goed adresje voor revalidatie moet hij dan eerst terug naar de fysio? |
Quote |
Mama V Jurre,stijn,j oris schreef op: 10-12-2014 17:26:19 |
nee vraag een verwijzing van je huisarts ![]() |
Quote |
Dan A schreef op: 10-12-2014 23:01:30 |
Ik zou even pas op de plaats maken en langs de huisarts gaan. Bespreek gewoon eens wat je
op alt, wat de indruk van school is en wat op dit moment je belangrijkste vraag is, en vraag dan of de huisarts je ergens naar wil doorverwijzen (huisarts kan je vast een goed advies geven waar je het beste heen kunt). Ik kan me op basis van je verhaal voorstellen dat een uitgebreid onderzoek in de jeugdGGZ best nuttig zou kunnen zijn, daar kunnen ze kijken naar intelligentie, sociale vaardigheden, stoornissen als autisme enz. je mag dan van een 'tester' verwachten dat die gewend is om te gaan met faalangstige kinderen. Ik zou ook wachten met een training tot je meer weet over een diagnose. Een sovatraining past misschien minder goed bij iemand met autisme bijv. Dus advies: begin bij stap 1 |
Quote |