Dsterk schreef op: 22-11-2013 08:45:40 |
Hallo, IK weet dat dit ongebruikelijk is maar ik kan mij niet aanmelden voor dit forum omdat ik blind ben. Ik werk volledig in tekstmode en javascript word dan niet ondersteund. Gek genoeg kan je wel een topic plaatsen zonder javascript maar geen bericht verzenden vandaar dat ik niet in mijn eigen topic kan reageren. Ik wil de moderator 2 opties voorleggen: Of verwijder het hele eerste topic en ook deze dan schrijf ik wel weer een nieuwe, of plaats mijn bericht terug in het eerste topic. Het was namelijk geen spam maar bedoeld om mensen die echt ervaringen zoeken en geen aannames(zoaals het zal wel niets zijn enzo) te helpen. Wij zijn er echt geweest en mijn verloofde ziet met -10,75 perfect door deze bril. Dat op verzoek van Debbel79, zelf opticien bij een concurent die zegt dweilen maar, mijn bericht word verwijderd vind ik erg jammer. Eyelove is geen online brillenzaak dus de argumenten dat je daar minder goed een bril kan passen dan bij Hans anders vind ik niet terecht. Ik had een topic willen starten met ervaringen zodat mensen die weinig te besteden hebben weten dat het echt kan en zich niet laten afschrikken door alleen maar aannames an mensen die er nooit geweest zijn. Ik vind dat dat moet kunnen, dat ook positieve verhalen over iets waar je misschien zelf niet positief over denkt gewoon geplaatst moeen kunnen worden. Dus ik hoop dat mijn oude startpost hersteld kan worden dan mag dit topic weg, zo niet gooi ze dan allebei maar weg dan schrijf ik een nieuwe(waarvan ik hoop dat hij dan wel gewoon blijft staan). Wat de discussiezin "het gezin van mijn verloofde" betreft, ik bedoelde uiteraard gewoon eht gezin waarin ze is opgegroeid haar ouders/broers/zussen. @debbel79: ik had je in mijn post een serieuze vraag gesteld. Hoe kan het dat de kwaliteit van de Glazen van Eyelove en Hans Anders overeenkomt en dat de prijzen zo verschillen? Of is er toch een kwaliteitsverschil wat je mij kan uitleggen? Ik had je ook geprobeerd te mailen maar dat kan alleen na anmelding. je kan mij mailen(deze mailbox gebruik ik verder nooit dus spamgevaar is er niet) op dsterk@tempinbox.com ik zou graag met je van gedache wisselen over dit onderwerp, uit oprechte interesse in deze materie. |
Quote |
Dicha schreef op: 22-11-2013 09:31:54 |
Met Eyelove geen ervaring.. helaas wel met Hans Anders... voor mij geen brillen meer van Hans... |
Quote |
Duifje schreef op: 22-11-2013 09:34:30 |
Hans Anders heeft echt een belabberde service, of beter gezegd geen service. Dus voor mij ook nooit
Hans Anders meer. |
Quote |
Laura schreef op: 22-11-2013 09:50:22 |
lijkt me ideaal met zo'n hoge afwijking, bril kapot twee weken wachten voor er een opticien
langskomt in de winkel....mooi dat de glazen dezelfde kwaliteit hebben, maar hoop dat je een
reserve bril hebt... |
Quote |
Spatje schreef op: 22-11-2013 10:14:05 |
ik heb nog nooit problemen gehad bij hans, superservice eyelove ligt hier in de buurt, kom er vaker, en zal eens een kijkje gaan nemen |
Quote |
Petra schreef op: 22-11-2013 12:56:41 |
ik heb een zonnebril op sterkte van eyelove en is prima hoor voor dat geld. Ze meten de sterkte uit
mijn eigen bril en nemen die gewoon over, geen probleem neem ik aan. En een vriendin van mij heeft
niet anders dan brillen van eyelove die hefft denk al 10 jaar de zelfde sterkte en neem zeker eider
jaar een nieuwe bril van eyelove, niet omdat die versleten is maar omdat ze het leuk vind om voor
dat geld een andere te nemen , ze heeft denk inmiddels wel 6 verschillende monturen. Dus ik ben
positief over eylove als je een tweede bril wilt of een zonnebril op sterkte. Maar dat wil niet
zeggen dat ik hans anders niks vind, ook hier wel eens geweest voor mijjn man en prima geholpen en
prima service toen er iets was zelf ooit na een jaar compleet nieuwe glazen gekregen om er iets aan
was, nou netjes toch??? ik zeg allebei is oke, maar als je een bril moet aan laten meten of
moeilijke ogen hebt net als ik zeg ik ga naar een opticien of nog beterr optriomist ( of hoe heet
die) |
Quote |
Debbel79 schreef op: 22-11-2013 13:51:54 |
ten eerste, heb ik niet gevraagd of ze het topic op wilde dweilen... dat was al gedweild nog voordat
ik het uberhaupt gezien had. ten tweede, heb ik dus je hele vraag niet gelezen, ten derde,bevalt mij op één of andere manier jouw toon mij niet, de manier je de modjes voor keuzes stelt, sorry.. ten vierde, snap ik niet hoe iemand het in zijn hoofd haalt om met -10,75 een bril bij een zaak als eyelove te halen (en daar hoef ik geeneens opticien voor te zijn) iemand met die sterkte is afhankelijk van zijn bril. met een lage sterkte, of een bril voor erbij prima, maar met zo'n sterkte neem je geen risico's lijkt mij. en ten vijfde... ga ik idd geen discussie aan haha!! jullie ervaring is goed geweest, nou fijn, daar gaat het toch om. wil nog wel antwoord geven op je vraag trouwens.. de kwaliteit van de glazen op zich is niet veel anders dan die van hans of van zelfs de hele dure particuliere opticiens. Het verschil zit hem in het feit dat bij andere opticiens (zoals hand,pearl, specsavers etc) meerdere dingen gemeten worden dan alleen de sterkte. Dit wordt dan ook in het glas geslepen. dan heb ik het over de PD, de kijkhoogte, het centrum van een glas, vertekeningen die voor kunnen komen bij een hoge sterkte worden gereduceerd met een a-sferische slijping. met multofocale glazen wordt rekening gehouden met de inclinatiehoek van het montuur, de exacte hoogte van de pupil, etc. Al deze extra bewerkingen die toch echt noodzakelijk zijn om lekker te kunnen kijken, zijn kosteloos, maar worden standaard uitgeveord bij oa hans. Bij eyelove, weten de medewerkers wrs niet eens waar ik het over heb als ik spreek over a-sferische glazen en de rekning houden met de inclinatiehoek van een montuur. wellicht zit daar een prijsverschil in? klein dingetje maar hoor.... maar ach...... het zijn maar ogen... niet zo heel belangrijk... (ik snap niet dat ik dit uit moet leggeen aan iemand die blind is, juist dan besef je toch hoe belangrijk ogen zijn?) nu ga ik op mijn handen zitten... grom... |
Quote |
Slabbertje schreef op: 22-11-2013 14:29:43 |
zo Debbel heeft gesproken...duidelijke taal toch..... |
Quote |
Queen@home schreef op: 22-11-2013 14:31:30 |
maarja waar is mevrouw de TO? |
Quote |
Hope schreef op: 22-11-2013 14:32:20 | ||
Hahaha, sorry, ik vind je tekst prachtig! Daarmee druk je in één keer uit dat het geen vensterglas is wat in een ijzeren frame gedrukt wordt, maar dat het vakwerk is! En inderdaad, het zijn je ogen, daar heb je maar één paar van. Dus waarom dan zo moeilijk doen? | ||
Quote |
Ano schreef op: 22-11-2013 17:01:30 |
ik heb het andere topic volledig gemist maar ik denk niet dat er zo maar geoordeeld kan worden over
een andere winkelketen en of internet beter of slechter is. (hoewel ik het internetverhaal wel
riskant vind, maar uit de ervaringen blijkt dat ze het ergens wel goed doen.persoonlijk zal ik het
niet doen.) Ik heb hierbij wel het gevoel dat je niet tegen de vaste mensen in mag gaan want anders....laatst werd gesteld dat de dure winkels dezelfde glazen gebruikt als HA en dat ze daarmee afzetters waren, want het was allemaal onzin.... wat is er dan anders aan de vraag wat is prijsverschil is tussen de HA en deze keten..... Ieder heeft eigen ervaringen. Persoonlijk ben ik helemaal niet blij met Pearl, Hans Anders en SpecSavers, tenminste bij de winkels waar ik ben geweest. Er werd mij een bril aangesmeerd terwijl ik er helemaal geen baat bij zou hebben. Uiteindelijk kwam ik bij een dure keten in het dorp en ben ik eindelijk goed geholpen, tenminste er werd duidelijk dat een bril zou mij niet van mijn problemen helpen. De service van HA voor de bril van mijn kind is echt belabberd. De laatste keer voor mij bij deze winkel. Wij zijn helemaal blij met de lokale veel duurdere winkel. De kwaliteit van de monturen is hoger, net als de service en het enige wat het mij kost is een duurdere verzekering.... Ik zal wel een heel forum over mij heen krijgen, maar een spiegel werkt soms heel verhelderend.... |
Quote |
Debbel79 schreef op: 22-11-2013 17:12:05 | ||
waaarom zou jij een heel forum over je heen krijgen? je geeft toch je mening? het enige waar mensen over kunnen vallen is dat je het anoniem doet, dat is dan wat minder verhelderend... en ik heb toch heel netjes aan TO uitgelegd dat er eigenlijk helemaal geen verschil is met de glazen van een eyelove, hans of zelfs de duurdere? precies wat jij nu zegt klopt als een bus, dat is ook zo. er is geen kwaliteitsverschil tussen de glazen,die komen namelijk allemaal van dezelfde fabriek. ik zeg nergens dat dat niet zo is hoor. integendeel. ik zeg alleen dat de kennis qua bewerkingen heel verschillend is. en natuurlijk heeft ieder zijn ervaringen. de een is posietief over de ene zaak, en de ander wat minder. dat wordt hier ook geuit, en niemand die daar over oordeelt hoor. alleen over het feit dat iemand die volkomen afhankelijk is van een bril naar een zaak gaat waar menigeens vraagtekens bij zet, maar daar ben je het zelf ook mee eens geef je aan. en daarbij, ik weet niet hoor... maar ik denk dat ik niet "zomaar" oordeel... ik heb er voorop school gezeten.... | ||
Quote |
Mamsie schreef op: 22-11-2013 17:29:10 |
Tja de ene HA en de andere is ook nog een veschil, en dat is met elke winkelketen. In IJsselstein nooit goed geholpen...je had echt het gevoel dat je naar buiten gekeken werd, in Utrecht weer juist heel goed geholpen. Ach het zijn net mensen bij HA en andere winkels hahaha Ík vind de kwaliteit van glazen heel goed hoor bij HA, monturen minder, maar dan heb ik het over het goedkoopste, tja daar kies ik voor. Ik kan ook een duurdere kopen die beter van kwaliteit zijn, maar war ik langer mee MOET doen hahaha Specsaver heb ik ook goede ervaringen mee, en pearl ook eigenlijk, maar ook soms slechte, nogmaals elk filiaal is anders, elke medewerker is anders |
Quote |
Mamsie schreef op: 22-11-2013 17:29:38 |
Maar TO ik snap net als Debbel eigenlijk niet dat wanneer je nog maar zo weinig ziet, je niet gaat
voor kwaliteit, maar voor goedkoop |
Quote |
Ma Dalton schreef op: 22-11-2013 18:06:30 |
Gaat ook niet om zijn ogen, maar die van zijn liefde. ik vind het topic een beetje raar. Alsof
ik de kwaliteit van de beugel van mijn man ga beoordelen, alleen op basis van prijs... Maar ik ben
niet degene die hem draagt?? En dan ga IK online op een site voor mannen om daar zijn beugel te bespreken? Beetje raar. |
Quote |
Nina_mv_owen_en_quin n schreef op: 22-11-2013 18:06:37 |
Ik bestel al een paar jaar online lenzen bij hans anders, dat bevalt prima! Heb ook nooit wat
negatiefs aan de service gemerkt in de winkel. |
Quote |
Laura schreef op: 22-11-2013 20:26:48 |
Raar topic inderdaad....wat een onzin dat je niet tegen vaste mensen in mag gaan... er zijn meerdere die zeggen (waaronder ik) dat ze lliever naar een duurdere opticien gaan omdat die net wat meer keus hebben in hippe kleine merk kinderbrillen...nog nooit problemen mee gehad op dit forum...sterker nog debbel geeft gewoon nog steeds hele goede adviezen... Overigens komt de zonnebril van mijn dochter wel van de HA (goede aanbieding). Top service hadden ze daar, goed er was iets minder keus, maar de prijs was dan ook veel beter te doen. En heel goed advies gekregen welk monteur het best paste bij mijn peutertje...Klein koppie, hoge sterkte en wilde niet teveel kwijt zijn. En de zonnebril staat haar geweldig... |
Quote |
Dicha schreef op: 23-11-2013 11:30:37 |
Over de service zul je mij niet horen bij Hans... maar wel over het opmeten... Ik heb nu al een aantal keren gehad dat er verkeerd gemeten is.. Als je dan terug gaat en zegt dat je niets ziet door de bril..of alles wazig ziet wordt er gezegd door een dame achter de kassa dat je er maar aan moet wennen..en kom over 2 weken maar eens terug... Dan hebben ze aan mij een verkeerde.... er is dus idd overnieuw gemeten en bleek dat de glazen veel te sterk waren. Debbel dit was overigens voordat jij bij dat filiaal werkte..lol |
Quote |
Debbel79 schreef op: 23-11-2013 14:35:22 |
en toch kan het een kwestie van wennen zijn... als je namelijk een hogete plus stetkte krijgt dan je
gewend bent, moeten je hersenen eraan wennen dat ze niet zelf meer hoeven te accomoderen. bij de 1 duurt dit 5 minuten, bij de ander 2 weken. er wordt altijd geroepen dat er verkeerd gemeten wordt.. maar eerlijk? wij kunnen niet verkeerd meten. wij zijn namelijk afhankelijk van de antwoorden die de klant geeft. en als die twijfelt en uiteindelijk maar wat zegt terwijl ze het niet zeker weet... tja.. dan klopt de sterkte niet... maar dat ligt dan niet aan de opticien. die doet namelijk alleen wat de klant aangeeft. dus die 2 weken aankijken is helemaal niet raar, en als je idd last hebt met wennen accomodeer je heel veel. dus wrs ben je tijdens de 1e meting aan het accomoderen geweest en dan klopt de meting niet. maar om dan gelijk de schuld bij de opticien te leggen. een meting is een wisseling van communicatie tussen klant en opticien. als daar een minimale twijfel is tussen 2 glaasjes van de klant maar die kiest er maar 1.. tja... dan kan het mis gaan. |
Quote |
Bloemblaadje schreef op: 23-11-2013 14:56:27 |
Mijn oudste broer heeft 2 brillen van eyelove en vindt het helemaal prima. Ik heb zelf een bril van
Hans en mijn jongste zoon ook en wat ben ik blij met ze! Het zal vast per filiaal verschillen, maar
wat krijg ik altijd een geweldige service. Alles is bespreekbaar en als er wat is met de bril van de
jongste doet ze er werkelijk alles aan om ons goed te helpen. Zo goed, dat we over 5 minuten naar
Hans gaan om zijn bril weer op te halen, want zijn broer had hem overmidden gebroken. Ze heeft
werkelijk ieder filiaal gebeld voor het montuur en in de allerlaatste die ze belde hadden ze er nog
1! Wat was ik blij, want hij heeft hele dure glazen en die hoefden nu alleen maar overgezet te
worden. Zo, dus laat het dudielijk zijn dat Hans Anders helemaal top is |
Quote |
Deborah Mv Priscilla ,levi,stan schreef op: 23-11-2013 17:11:24 |
Hier ook geen bril meer van Hans. |
Quote |
Nicole_mv_tatum_en_r enske schreef op: 24-11-2013 11:25:29 |
Ben 1x bij Hans Anders geweest en was niet tevreden over de oogmeting. Ruim 5 minuten en toen waren
ze al klaar. Is in mijn ogen geen goede meting. Ik ga altijd naar specsavers, zeer goede oogmeting en goede service en een leuke prijs! |
Quote |
Jen9 schreef op: 24-11-2013 11:26:42 |
Hier ook een heel slechte Hans Anders. Maar ik denk niet dat aan hans Anders in het algemeen ligt.
Overal heb je goede en slechte werknemers... |
Quote |