Mama schreef op: 30-10-2013 11:13:15 |
Mijnn zoontje is sinds augustus 4 jaar hij is afgelopen maand onderzocht geworden doir
stichting mee hun adviezeren mij om mijn zoontje op special kinderdagverblijf Zijn testscore is veduidend lagerdan andere leeftijdsgenoten in hij loopt 1 jaar achter in de taal en spraak en fijne moteriek de grove moteriek is goed Ik twijfel enorm moet ik hem nu basr speciak onderwijs laten gaan dan hrb ik welkans dst hij 2/3mnd thuis zit want hij mag tot 11 november pp de crevhe blijven of zou ik hem gewoon laten proberrn oop de nornale basischool de creche vind hem cognitief zwak wie kan mij raad geven ps let niet op de typegouten zit op gdm pc kapot |
Quote |
Mitch schreef op: 30-10-2013 11:14:37 |
Onderzoekt Stichting MEE ook dan? Hier hebben ze ons alleen geholpen met verwijzen naar de beste instanties voor ons. Wat is het advies van hunzelf hierin dan? |
Quote |
Mama schreef op: 30-10-2013 11:17:30 |
Stichting mee heeft een psycholoog bij mij thuis laten komen e op de creche
geobserveerd ze hebben thuis testjes met hem gedaan mee adviseert special kinder dagcentrum |
Quote |
An schreef op: 30-10-2013 11:24:22 |
Ik had als ik zou twijfelen mijn kind sowieso niet onderzocht en gewoon naar de basisschool laten
gaan. Je ziet dan vanzelf of het gaat of niet. Je bent het niet verplicht toch? Als het beter voelt gewoon naar een gewone basisschool laten gaan. Misschien kan hij in aanmerking komen voor een cluster 2 indicatie (vanwege probleem/achterstand met taal). |
Quote |
Mama schreef op: 30-10-2013 11:25:57 |
Ik twijfel omdat me zoontje super graag bij zijn zus op school wil en hij heeft sinds 2 weken buisjes in de oren die zaten helemaal vol met vocht en ik merk zelf heel veel verschil en ben eerlijk gezegd bang dat hij hiermee wordt gepest wil hem gewoon ee goeie kans geven |
Quote |
Mafkees schreef op: 30-10-2013 11:29:42 |
de juiste/goeie kans is misschien juist wel naar speciaal onderwijs toch? ik ken je kind niet, maar ik denk als de creche al hun zorgen uit en er dus een extern iemand mee komt kijken..... tja.... |
Quote |
An schreef op: 30-10-2013 11:35:38 |
Dan zou ik hem inderdaad naar de gewone basisschool doen. Slecht/verminderd kunnen horen kan zeker
voor achterstand zorgen. Bovendien als je hem niet naar een gewone basisschool hebt gedaan dan weet
je ook nooit hoe dat zou gaan. Ben je bang dat hij op het speciale basisonderwijs gepest wordt? Daar moet je niet aan denken. Kinderen kunnen altijd en overal gepest worden. Juist een kind wat afwijkt van de rest heeft een grotere kans. Dus wat dat betreft is de kans in het reguliere onderwijs ook wel aanwezig. Ik heb trouwens ook geen goed gevoel bij het speciale basisonderwijs. Maar ik denk dat als jouw zoon problemen heeft met taal en motoriek hij kans maakt op een cluster 2 (of misschien cluster 3) indicatie. Dat zijn heel andere scholen, bovendien zou je dan ook voor een rugzakje kunnen kiezen. (voor zolang dit nog blijft bestaan) Onze dochter (cerebrale parese) heeft 1 jaar op regulier basisonderwijs gezeten zonder rugzakje en vervolgens 2 jaar met rugzakje. Uiteindelijk hebben wij toch gekozen voor het speciaal onderwijs (cluster 3). Dit blijkt een heel goede keus geweest te zijn, maar ik ben zeker blij dat ze eerst op het reguliere basisonderwijs heeft gezeten zodat wij ook echt weten dat dat niet ging en de mytylschool beter voor haar is. Als wij haar gelijk naar de mytylschool hadden gedaan dan hadden we waarschijnlijk altijd blijven twijfelen of het echt wel het beste voor haar was. Het is een moeiljike keuze, maar ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt. |
Quote |
Flower schreef op: 30-10-2013 11:40:55 | ||
ik zou doen wat stichting mee aangegeven heeft. ze hebben hem niet voor niets geopserveerd, en thuis is nog een psycholoog geweest. waarom twijfel je aan hun kundigheid? het is om als moeder moelijk om te zien dat je kind het anders doet dan een gemiddeld/ander kind. maar je moet echt doen wat het beste is voor jou kind. een kind kan dat nog niet inschatten, hij kan wel bij zijn zus naar school willen...maar ja, een kind wil zo veel. ik zou er niet te bang voor zijn dat hij gepest wordt. juist als hij niet op het normale reguliere basis onderwijs thuis hoort, en je doet hem er wel heen heeft ie kans om gepest te worden. ik heb dat bij mijn meiden op school helaas veelvuldig mee moeten maken. kinderen die eigenlijk op speciaal onderwijs thuis horen, en die totaal geen aansluiting vindenn bij de klas, wat resulteert en enorm veel problemen omdat ze zelf niet weten hoe met de situatie om te gaan. zo zielig om te zien, kinderen die overal tegen aan trappen, puur omdat ze zich niet begrepen vinden. er zijn scholen die heel veel aandacht besteden aan kinderen met een rugzakje, en dat is enorm goed!! die kinderen voelen zich vaak thuis, en begrepen. maar helaas is het in veel gevallen anders. doen wat goed is voor het kind, je kind moet zich als gelukkig mens kunnen ontwikkelen, op zijn tempo, en als het "normale" tempo te hoog is, moet een je een stapje terug, hoe moeilijk dat ook is. succes met jullie beslissing | ||
Quote |
Jacq40 schreef op: 30-10-2013 12:21:05 |
Gehoorproblemen kan idd een taalachterstand geven. Onze zoon had dat ook, eerste half jaar in groep
1 niets gehoord van wat de juf zei, dus hij begreep opdrachten, was afwezig (zat dus helemaal in
zijn eigen wereld vanwege het slechte gehoor). Toen kreeg hij buisjes en ging het een stuk beter ,
hij is nu net 6 en hobbelt lekker mee in groep 3, dit was begin dit jaar nog niet zo zeker. Juiste keus? Tja moeilijk, overleg ook eens met de huisarts. Misschien ook met school van je dochter overleggen wat het beste is? Misschien kan hij een paar weken "meedraaien" en daarna definitief een keus maken. Maar goed als hij dan alsnog weg moet terwijl hij het daar wel naar zijn zin heeft is natuurlijk ook een drama voor hem. Ik zou zelf nog wat meer informatie inwinnen via de HA en school van je dochter. Succes met je keus. |
Quote |
Ma Dalton schreef op: 31-10-2013 09:35:51 |
Mijn 3e had ook buisjes nodig en liep met net geen 3 bijna een jaar achter met spraak/
taalontwikkeling. Ik heb het na de buisjes een maand of 3 gegeven voordat ik verder andere dingen
wilde. Hij is in de tussentijd begonnen met peuterschool.. En ineens was daar toch die
taalexplosie.. Maar hij deed wel andere dingen.. Kin moeilijke puzzels doen, lastige opdrachtjes
maken enz. Vind creche hem zwak vanwege taal? Of speelt er meer? als het alleen taal is, zou ik hem dichtbij starten en in januari even opnieuw beoordelen wat he ervan vind.. En misschien wel unschrijven op bijzonder onderwijs.. Dat er wel een plekje is als je het wel nodig hebt... |
Quote |
Bepje schreef op: 31-10-2013 09:40:19 |
Je hebt al een advies gekregen, buiten zijn taalproblemen loopt hij ook een jaar achter in zijn
fijne motoriek. Als hij nu naar het speciaal onderwijs gaat wil dat niet zeggen dat hij daar
voor altijd blijft. Op het speciaal onderwijs kunnen ze hem gericht helpen en hem bijspijkeren
waarna hij kan instromen in het regulier basisonderwijs. Zo`n advies geven ze niet zomaar en niet voor niets dus waarom zou je het niet aannemen ? |
Quote |
Nelia schreef op: 31-10-2013 09:45:05 |
Je geeft aan dat je zoontje in augustus 4 is geworden. Waar is hij de afgelopen 2 maanden geweest
qua school? Hoe gaat het daar? |
Quote |