Menu
 

Topic:

Klacht ikea

Kolibrie  schreef op: 21-06-2013 11:48:10
Even een vraagje... wij hebben een jaar geleden een bank gekocht bij de ikea... Maar nu is er van alles mis mee... Dus ik heb foto's gemaakt van de bank en de problemen en het garantiebewijs etc... Nou krijg ik een mailtje van ze dat ik het garantiebewijs op moet sturen.... Dan denk ik van ja....straks raakt het kwijt bij de post ofzo... En als ik het weggeef heb ik niks meer... Geen poot om op te staan... Zouden jullie dat doen? Het gaat om een bankstel van €1500,-... 
 
Quote
Navigatie
RE: Klacht ikea
Jacquelien  schreef op: 21-06-2013 11:49:24
Afgeven bij Ikea vestiging en verklaring ontvangst laten tekenen. Zo zou ik het doen.
 
Quote
RE: Klacht ikea
Anne  schreef op: 21-06-2013 11:50:27
kopietje? of inscannen?
 
Quote
RE: Klacht ikea
Mv2  schreef op: 21-06-2013 11:51:21
Inscannen en mailen. 
 
Quote
RE: Klacht ikea
Danimvsenna  schreef op: 21-06-2013 11:51:26
Of een kopie ervan maken!
 
Quote
RE: Klacht ikea
Satekroket  schreef op: 21-06-2013 11:56:31
Gewoon een kopie sturen.
Wij hebben goede ervaring met garantie bij de ikea.
 
Quote
RE: Klacht ikea
Gewoon Ik  schreef op: 21-06-2013 11:58:28
Wij hadden na 2 jaar ook een kapotte bank van de IKEA.  Wij hebben hem op de aanhanger gezet en kregen zonder enig probleem geld terug.
We moesten hem zelf terug brengen omdat we hem ook zelf opgehaald hadden. Maar een garantiebewijs zou ik echt niet opsturen
 
Quote
RE: Klacht ikea
Sammy  schreef op: 21-06-2013 12:07:00
Dat hebben wij ook gehad, moesten ook de originele bon opsturen. Zonder dat wilde ze ons (toen) niet helpen. We hebben wel een kopie gemaakt en deze zelf gehouden. Maar goed ook, want het origineel hebben we (ondanks dat het het ons wel belooft was) nooit meer terug gehad. Maar omdat we een kopiebon hadden konden ze ons later toch nog een keer helpen.

Inleveren bij Ikea zelf heeft denk ik weinig zin. Omdat de afhandeling van klachten op banken een geheel andere afdeling is en weinig tot niets met de winkel te maken heeft.

Bij ons kwam een bedrijf (POS) een kijkje nemen naar onze bank en deze heeft waar nodig reparaties uitgevoerd. Wat overigens toen heel netjes is gebeurd.
 
Quote
RE: Klacht ikea
Kolibrie  schreef op: 21-06-2013 12:29:38
Ik heb een mailtje gestuurd met de vraag of ik langs kan komen met een bon. Of dat ik een kopie kan sturen omdat ik mijn originele garantiebewijs niet graag uit handen geef... Nu maar even afwachten... Ik kreeg trouwens in het mailtje niet eens een adres of afdeling waar ik het heen moest sturen... Das toch ook raar!
 
Quote
RE: Klacht ikea
Kolibrie  schreef op: 21-10-2013 13:33:27
Ik wilde toch de Ikea nog even een pluim geven! Ik heb uiteindelijk een foto van het garantiebewijs mogen mailen. Daarna is er iemand geweest om de schade te beoordelen en vandaag zijn ze geweest voor reparatie... Die meneer heeft de bank helemaal uit elkaar gehad, de leuningen vastgezet, veren vervangen, en het leer helemaal opnieuw gespoten... De bank ziet er werkelijk weer als nieuw uit! Ik ben zo blij! Dus een dikke pluim voor de Ikea! Alleen mogen we vandaag niet op de bank zitten want verf moet drogen, maar dat hebben we er graag voor over!
 
Quote
RE: Klacht ikea
Belske  schreef op: 21-10-2013 13:38:25
Maar blijkbaar toch nog vier maanden moeten wachten op een oplossing. Dat vind ik best lang. Maar goed, als jullie er maar blij mee zijn, dat is wat telt! Hopelijk mogen jullie nog lang genieten van deze bank.
 
Quote
RE: Klacht ikea
Krumelke  schreef op: 21-10-2013 13:42:16
goed dat ze het (ondanks zo lang moeten wachten) goed oplossen !
 
Quote
RE: Klacht ikea
Kolibrie  schreef op: 21-10-2013 13:43:36
Nee dat wilden we zelf... We hadden de reparatie in mijn schoolvakantie gepland en die begon vandaag ;-)



 
Quote
RE: Klacht ikea
Belske  schreef op: 21-10-2013 13:57:51
O, okee. Dan hebben ze het dus op eerst mogelijke gelegenheid gefikst.
Mooie bank!
 
Quote
RE: Klacht ikea
Kolibrie  schreef op: 21-10-2013 14:02:03
Ja precies, dus wat mij betreft een topservice! Thnx! Wij zijn er nu ook weer heel blij mee en zit heerlijk!
 
Quote
RE: Klacht ikea
Kolibrie  schreef op: 21-10-2013 14:03:05
En ik vind altijd als je klaagt over iemand moet je het ook laten weten als het weer in orde is, dus vandaar dat ik het nog even laat weten...
 
Quote
RE: Klacht ikea
*  schreef op: 21-10-2013 15:57:02

Quote Kolibrie:
En ik vind altijd als je klaagt over iemand moet je het ook laten weten als het weer in orde is, dus vandaar dat ik het nog even laat weten...



 
Quote
RE: Klacht ikea
Minou  schreef op: 21-10-2013 22:23:45
Fijn meis!!!
 
Quote
RE: Klacht ikea
Saskiamv2boys  schreef op: 22-10-2013 09:35:22
oh fijn hoor. Ik heb ook goede ervaringen met ikea en de afwikkeling van klachten. Onze vaatwasser binnen 5 jaar al twee keer gemaakt en een kast deurtje van de keuken was beschadigd en heb ik gewoon een nieuwe gekregen.
Zit nu nog te denken het blad van het aanrecht is bij de vaatwasser een beetje aan het afblakeren zit te denken om hier nog iets mee te moeten doen. Ik denk dat het komt door de warmte van de vaatwasser
 
Quote
RE: Klacht ikea
Bettie  schreef op: 22-10-2013 09:43:56
nette service hoor! (eens kijken of seats en sofa's ook zo coulant is)
 
Quote
RE: Klacht ikea
Kolibrie  schreef op: 22-10-2013 09:51:16
Nou het ging niet helemaal zo makkelijk hoor... De reparateur had wat moeite de Ikea te overtuigen... De reparatie duurde een halve dag en dat kost de ikea natuurlijk nogal wat... Maar daar zaten wij niet tussen, dat was iets tussen reparateur en Ikea... Maar ik ben blij en zit nu lekker op mijn gerepareerde bank met een kopje koffie... Ik ben tevreden
 
Quote
RE: Klacht ikea
Kolibrie  schreef op: 22-10-2013 09:51:38
En hoop dat jullie spulletjes ook netjes gerepareerd worden natuurlijk!
 
Quote
Navigatie


Reageren op Klacht ikea
Naam
Bericht