Kolibrie schreef op: 21-06-2013 11:48:10 |
Even een vraagje... wij hebben een jaar geleden een bank gekocht bij de ikea... Maar nu is er van
alles mis mee... Dus ik heb foto's gemaakt van de bank en de problemen en het garantiebewijs etc...
Nou krijg ik een mailtje van ze dat ik het garantiebewijs op moet sturen.... Dan denk ik van
ja....straks raakt het kwijt bij de post ofzo... En als ik het weggeef heb ik niks meer... Geen poot
om op te staan... Zouden jullie dat doen? Het gaat om een bankstel van €1500,-... |
Quote |
Jacquelien schreef op: 21-06-2013 11:49:24 |
Afgeven bij Ikea vestiging en verklaring ontvangst laten tekenen. Zo zou ik het doen. |
Quote |
Danimvsenna schreef op: 21-06-2013 11:51:26 |
Of een kopie ervan maken! |
Quote |
Satekroket schreef op: 21-06-2013 11:56:31 |
Gewoon een kopie sturen. Wij hebben goede ervaring met garantie bij de ikea. |
Quote |
Gewoon Ik schreef op: 21-06-2013 11:58:28 |
Wij hadden na 2 jaar ook een kapotte bank van de IKEA. Wij hebben hem op de aanhanger gezet en
kregen zonder enig probleem geld terug. We moesten hem zelf terug brengen omdat we hem ook zelf opgehaald hadden. Maar een garantiebewijs zou ik echt niet opsturen |
Quote |
Sammy schreef op: 21-06-2013 12:07:00 |
Dat hebben wij ook gehad, moesten ook de originele bon opsturen. Zonder dat wilde ze ons (toen) niet
helpen. We hebben wel een kopie gemaakt en deze zelf gehouden. Maar goed ook, want het origineel
hebben we (ondanks dat het het ons wel belooft was) nooit meer terug gehad. Maar omdat we een
kopiebon hadden konden ze ons later toch nog een keer helpen. Inleveren bij Ikea zelf heeft denk ik weinig zin. Omdat de afhandeling van klachten op banken een geheel andere afdeling is en weinig tot niets met de winkel te maken heeft. Bij ons kwam een bedrijf (POS) een kijkje nemen naar onze bank en deze heeft waar nodig reparaties uitgevoerd. Wat overigens toen heel netjes is gebeurd. |
Quote |
Kolibrie schreef op: 21-06-2013 12:29:38 |
Ik heb een mailtje gestuurd met de vraag of ik langs kan komen met een bon. Of dat ik een kopie kan
sturen omdat ik mijn originele garantiebewijs niet graag uit handen geef... Nu maar even
afwachten... Ik kreeg trouwens in het mailtje niet eens een adres of afdeling waar ik het heen moest
sturen... Das toch ook raar! |
Quote |
Kolibrie schreef op: 21-10-2013 13:33:27 |
Ik wilde toch de Ikea nog even een pluim geven! Ik heb uiteindelijk een foto van het garantiebewijs
mogen mailen. Daarna is er iemand geweest om de schade te beoordelen en vandaag zijn ze geweest voor
reparatie... Die meneer heeft de bank helemaal uit elkaar gehad, de leuningen vastgezet, veren
vervangen, en het leer helemaal opnieuw gespoten... De bank ziet er werkelijk weer als nieuw uit! Ik
ben zo blij! Dus een dikke pluim voor de Ikea! Alleen mogen we vandaag niet op de bank zitten want
verf moet drogen, maar dat hebben we er graag voor over! |
Quote |
Belske schreef op: 21-10-2013 13:38:25 |
Maar blijkbaar toch nog vier maanden moeten wachten op een oplossing. Dat vind ik best lang. Maar
goed, als jullie er maar blij mee zijn, dat is wat telt! Hopelijk mogen jullie nog lang genieten van
deze bank. |
Quote |
Krumelke schreef op: 21-10-2013 13:42:16 |
goed dat ze het (ondanks zo lang moeten wachten) goed oplossen ! |
Quote |
Kolibrie schreef op: 21-10-2013 13:43:36 |
Nee dat wilden we zelf... We hadden de reparatie in mijn schoolvakantie gepland en die begon vandaag
;-) ![]() |
Quote |
Belske schreef op: 21-10-2013 13:57:51 |
O, okee. Dan hebben ze het dus op eerst mogelijke gelegenheid gefikst. ![]() Mooie bank! |
Quote |
Kolibrie schreef op: 21-10-2013 14:02:03 |
Ja precies, dus wat mij betreft een topservice! Thnx! Wij zijn er nu ook weer heel blij mee en zit
heerlijk! |
Quote |
Kolibrie schreef op: 21-10-2013 14:03:05 |
En ik vind altijd als je klaagt over iemand moet je het ook laten weten als het weer in orde is, dus
vandaar dat ik het nog even laat weten... |
Quote |
* schreef op: 21-10-2013 15:57:02 | ||
![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Quote |
Saskiamv2boys schreef op: 22-10-2013 09:35:22 |
oh fijn hoor. Ik heb ook goede ervaringen met ikea en de afwikkeling van klachten. Onze vaatwasser
binnen 5 jaar al twee keer gemaakt en een kast deurtje van de keuken was beschadigd en heb ik gewoon
een nieuwe gekregen. Zit nu nog te denken het blad van het aanrecht is bij de vaatwasser een beetje aan het afblakeren zit te denken om hier nog iets mee te moeten doen. Ik denk dat het komt door de warmte van de vaatwasser |
Quote |
Bettie schreef op: 22-10-2013 09:43:56 |
nette service hoor! (eens kijken of seats en sofa's ook zo coulant is) |
Quote |
Kolibrie schreef op: 22-10-2013 09:51:16 |
Nou het ging niet helemaal zo makkelijk hoor... De reparateur had wat moeite de Ikea te
overtuigen... De reparatie duurde een halve dag en dat kost de ikea natuurlijk nogal wat... Maar
daar zaten wij niet tussen, dat was iets tussen reparateur en Ikea... Maar ik ben blij en zit nu
lekker op mijn gerepareerde bank met een kopje koffie... Ik ben tevreden ![]() |
Quote |
Kolibrie schreef op: 22-10-2013 09:51:38 |
En hoop dat jullie spulletjes ook netjes gerepareerd worden natuurlijk! |
Quote |