Menu
 

Topic:

reisburo

Valerie  schreef op: 28-03-2012 13:43:39
Wij hebben een zomervakantie geboekt en aanbetaald: 700 euro.
Ik moest reisburo even bellen gisteren met een vraag en kreeg aan eind van gesprek houdt u er even rekening mee dat restant bedrag 15 mei betaald moet zijn dus ik zeg man beurt vakantie geld in juni is dat een probleem?
Ja dus.
Voorgaande jaren met diverse reisburoos gereist en dat was nooit een probleem.
Ik weet dat je minimaal 6 weken voor vertrek dan betaald moet hebben maar vaak was telefoontje wel genoeg en dat heeft 10 jaar lang goed gelopen en no problem.Mijn man schijnt een van de weinigen te zijn die zijn vakantiegeld pas in juni beurt.
Maar als ik nu dus 15 mei niet betaal en pas in juni zijn zij dan gerechtigd mijn vakantie te annuleren? Terwijl ik mijn aanbetaling wel volledig heb voldaan want zij zeggen dus van wel met als gevolg: aanbetaling weg en restant reissom die in rekening word gebracht want er word dan geannuleerd binnen 52 dagen voor vertrek en dus geen vakantie! maar wel 3000 euro armer.
Als ik in juni betaal is dat nog 3 weken voor de vertrekdatum.
 
Quote
Navigatie
RE: reisburo
Jacquelien  schreef op: 29-03-2012 12:27:16
Je gaat een overeenkomst aan en weet al van te voren dat je die op het moment van betalen niet kunt voldoen.
Want zelfs als je in mei vakantie geld krijgt is dat al te laat.

Dit had je toch aan kunnen zien komen? Het reisbureau heeft toch recht op betaling omdat ze jou een vakantie leveren?
 
Quote
RE: reisburo
Bloemblaadje  schreef op: 29-03-2012 13:41:01
Ik ben het helemaal met bovenstaande eens. Helemaal niks flauw van het reisbureau. Jij wilt zelf die vakantie en dan zal je gewoon volgens de regels op tijd moeten betalen. EN als je dat niet kan moet je geen vakantie boeken.

Zou wat zijn als het reisbureau rekening moet gaan houden met al die mensen die het fijner vinden om een maandje later te betalen.
 
Quote
RE: reisburo
Dano  schreef op: 30-03-2012 09:19:53
nou ik werk bij een touroperator en zie bijna wekelijks een bericht dat er weer een reisburo ( of keten)failliet is gegaan.

mede door boeken op internet en mede door voorzichtigheid van de klant. daarom zijn wij extra voorzichtig met dit soort dingen en is het echt geen probleem als de klant wat later wil betalen. als het bedrag er +/- 2 weken voor vertrek maar helemaal op staat, dan hebben wij de tijd om de reispapieren in orde te maken, te checken en te versturen.

dit reisburo moet even "normaal" doen, en zich niet zo strak aan de regels houden. anders verliezen ze weer een klant en kunnen ze de ook de deuren sluiten. reisburo's willen graag blijven bestaan en ze hebben het al moeilijk. op deze manier gaat het niet goed!
 
Quote
RE: reisburo
Dano  schreef op: 30-03-2012 09:23:17
kijk, staat het er niet op, dan is het het probleem van de klant. kan de klant niet betalen? annuleringskosten. de reis wordt echt niet geanuleerd omdat je niet betaald. deze blijft gewoon voor je geboekt staan. al ga je niet. het kost je gewoon 100% . kijk je bent inderdaad die overeenkomst aangegaan, dus betalen moet je . hoe dan ook.
 
Quote
RE: reisburo
Indy  schreef op: 08-04-2012 10:16:05
ik snap eigenlijk niet dat je zo'n dure vakantie boekt en dat je die dan alleen kunt betalen met het vakantiegeld. wat als er nu wat kapot gaat? wat doe je dan? of heb je wel iets van reserve?
 
Quote
RE: reisburo
Indy  schreef op: 04-05-2012 19:30:19
en is het nu geregeld?
 
Quote
RE: reisburo
Chantal31  schreef op: 06-08-2012 10:49:17
gemeld
 
Quote
Navigatie


Reageren op reisburo
Naam
Bericht