Menu
 

Topic:

retouneren

Macife  schreef op: 22-02-2012 15:35:57
hallo

ik heb ff een vraagje aan de mensen die ook een webshop hebben

er heeft bij ons iemand besteld en die hebben we netjes in de bus gedaan op 14 februari.

nu vandaag op 22 februari vinden we dezelfde envelop terug in de bus, dachten eerst die was verkeerd bezorgd omdat het ongeopend was,maar na openen bleek er een briefje in te zitten dat ze het niet kan gebruiken.

maar nu hebben wij dit in de voorwaarden staan:

Retourneren;

Mocht u bestelling u om wat voor reden niet bevallen,dan heeft u het recht om deze retour te sturen. Mocht u iets retour willen sturen dan moet u binnen 3 dagen contact met ons opnemen. Zodra wij de artikelen in goede en originele staat hebben ontvangen storten wij zo spoedig mogelijk u aankoopbedrag terug op uw doorgegeven rekeningnummer. Bij vragen kunt u ons altijd mailen. We zullen dan samen een oplossing te zoeken. Let op: alle verzendkosten zijn voor de koper!


ze hebben ons dus niet gemaild of gebeld maar terug gestuurd..

maar als ze het dus de 15de hebben gekregen zouden ze het op zijn laatst de 16de terug kunnen sturen. dan zouden wij het de 17de kunnen krijgen..anders de 18de.

moeten wij nu het geld terug geven of wat moeten we doen?
 
Quote
Navigatie
RE: retouneren
Mitch  schreef op: 22-02-2012 16:39:59
Dan heb ik nog wat te goed van de wehkamp en alle andere grote bedrijven.
 
Quote
RE: retouneren
Mitch  schreef op: 22-02-2012 16:40:34
Ow nee wacht de wehkamp laat gratis ophalen, dus betaal je alsnog maar 1x het bedrag.
 
Quote
RE: retouneren
Suus  schreef op: 22-02-2012 16:41:03
Precies, daar gaat het om.... dat je maar 1 keer betaalt
 
Quote
RE: retouneren
Suus  schreef op: 22-02-2012 16:41:40
H&M noemt die ene euro ook administratie of verwerkingskosten geloof ik.
 
Quote
RE: retouneren
Mitch  schreef op: 22-02-2012 16:44:16
Bij de esprit betaal je ook 1 euro aan " verzendkosten" .
En je kan hem gratis weer terug sturen, vond dat altijd zo een goede zet van ze.
 
Quote
RE: retouneren
Macife  schreef op: 22-02-2012 16:44:21
wacht ff..dus als ik het goed begrijp.. dat wat ze via ideal betaal heeft (hele aankoopbedrag +verzendkosten) krijg ze terug

maar die verzendkosten die zij nu gemaakt heeft met terug sturen die is van haar eigen rekening
 
Quote
RE: retouneren
Macife  schreef op: 22-02-2012 16:44:44
suus: staat dat ook ergens zo online??
 
Quote
RE: retouneren
Mitch  schreef op: 22-02-2012 16:45:42

Quote macife:
wacht ff..dus als ik het goed begrijp.. dat wat ze via ideal betaal heeft (hele aankoopbedrag +verzendkosten) krijg ze terug

maar die verzendkosten die zij nu gemaakt heeft met terug sturen die is van haar eigen rekening



Dat is correct, volgens Suus'es nieuwe inzichten.

Best leerzaam zo een forum
 
Quote
RE: retouneren
Kyla  schreef op: 22-02-2012 16:56:25
http://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/juridische-hulp/koop-via-internet-telefoon-huis/kopen-op-afstand/

Al hebben ze het hier nog wel over 7 dagen.
 
Quote
RE: retouneren
Macife  schreef op: 22-02-2012 17:06:40
dank je..

ik laat deze pagina`s mijn vriend strakjes lezen en dan gaan we de voorwaarden aanpakken we willen geen ruzie met de wet, maar vooral niet met de klant

want wat eerder is gezegd slechte mond op mond reclame is het ergste wat we kunnen hebben,vooral om dat we nog nieuw zijn.

wij zullen netjes deze mevrouw mailen,om te vragen naar de bankrekening en zullen het aankoopbedrag + de eerste verzendkosten terug storten. De verzendkosten die zij gemaakt heeft zijn voor haar eigen.
 
Quote
RE: retouneren
Suus  schreef op: 22-02-2012 17:09:19
Klopt, ik heb ook gehoord over die 2 weken maar weet niet of die er al door zijn. Het zijn iig 7 werkdagen.
 
Quote
RE: retouneren
Macife  schreef op: 22-02-2012 17:21:10
http://financieel.infonu.nl/diversen/8172-kopen-op-afstand-is-bij-wet-geregeld.html

bij deze staat echt 14
 
Quote
RE: retouneren
Macife  schreef op: 22-02-2012 20:21:20
haha ben ik weer

mijn vriend heeft deze week een email gekregen van de consumenten bond.

en daar staat in 7 werkdagen
 
Quote
RE: retouneren
Mitch  schreef op: 22-02-2012 20:22:35
Weet je ik zou gewoon 14 dagen aanhouden, dan zit je gewoon safe.
 
Quote
RE: retouneren
Suus  schreef op: 22-02-2012 20:24:15
Of het nou 7 of 1 zijn, het gaat in 1 dag nadat iemand het ontvangt. Dus ook met 7 werkdagen was ze op tijd.

 
Quote
RE: retouneren
Macife  schreef op: 22-02-2012 20:28:25
ja oke...dat met dat retourneren zit wel goed.


maar het ging nou het laatst over het aantal dagen 7 of 14.
en deze mail hebben we gekregen via de site waar bij we zitten.

en dit geld (gelukkig) niet op onze maat gemaakte artikkelen
 
Quote
RE: retouneren
Suus  schreef op: 22-02-2012 20:34:59
14 dgn geldt per juni 2011 lees ik net
 
Quote
RE: retouneren
Macife  schreef op: 22-02-2012 20:40:00
dus dan spreken ze elkaar tegen.. lekker dan
 
Quote
RE: retouneren
Suus  schreef op: 22-02-2012 20:44:37
Ik zie het idd staan maar consuwijzer van de overheid zegt 14. Zou ze een mail sturen
 
Quote
RE: retouneren
Macife  schreef op: 22-02-2012 20:46:23
http://www.consumentenautoriteit.nl/ondernemers/regels-speciaal-voor/verkoop-internet-postorder-en-telefoon/

deze hebben wij nu in onze email box staan
 
Quote
RE: retouneren
Suus  schreef op: 22-02-2012 20:50:46
Nou ik ben eruit hoor lol

Het is wettelijk 7 werkdagen, er komen nieuwe regels. De EC heeft in juni 2011 bepaald dat het 14 werkdagen moeten zijn en dat moet dus ingevoerd worden.

Nu denk ik dat als een consument kwaad wil hij die 14 dgn kan "opeisen" maar wettelijk is het dus 7 in NL.

 
Quote
RE: retouneren
Macife  schreef op: 22-02-2012 20:54:39
we gaan dus gewoon voor de 7 werkdagen

(of ze moeten dan gewoon persoonlijk of mail contact hebben gehad)
 
Quote
RE: retouneren
Janneke01  schreef op: 22-02-2012 21:13:45
Nou dat van de verzendkosten moeten inderdaad meerdere webshops weten.. Verzendkosten zijn altijd voor eigen rekening.

Ik vind dan dus ook dat je het bedrag terug moet storten excl verzendkosten.
Je krijg je parkeerkosten toch ook niet terug als je iets terug breng in de winkel
 
Quote
RE: retouneren
Janneke01  schreef op: 22-02-2012 21:16:00
Ho wacht.. Zie nu pas dat er ook een deel 2 is, en je er al uit ben
 
Quote
RE: retouneren
Happysinglemum  schreef op: 22-02-2012 21:23:44
Oh joh, wist ik ook niet van die verzendkosten.

Ik zou het ook terugstorten hoor. Wie weet krijg je veel gedoe als je het niet doet om bijna niks, nou ja, ik weet niet waar het om gaat natuurlijk

Maar alleen terugstorten als je niet speciaal wat in opdracht heb gemaakt. Zou wel heel vervelend zijn als je iets met naam maakt en diegene stuurt het dan zo terug.
 
Quote
RE: retouneren
Macife  schreef op: 23-02-2012 20:45:15
hopelijk sturen die mensen gauw hun gegevens.. kunnen we netjes het bedrag terug storten. we hebben de mail gisteren gestuurd.

we hebben wel nog hun telefoon nummer..zouden we ze dan morgen of zaterdag kunnen bellen als ze nog niet gemaild hebben.
 
Quote
RE: retouneren
Karin Mv Naomi Amber
Chris
  schreef op: 23-02-2012 22:49:23
Ik zou zelf pas volgende week bellen en ze ff het weekend de tijd geven.
 
Quote
Navigatie


Reageren op retouneren
Naam
Bericht