Menu
 

Topic:

retouneren

Macife  schreef op: 22-02-2012 15:35:57
hallo

ik heb ff een vraagje aan de mensen die ook een webshop hebben

er heeft bij ons iemand besteld en die hebben we netjes in de bus gedaan op 14 februari.

nu vandaag op 22 februari vinden we dezelfde envelop terug in de bus, dachten eerst die was verkeerd bezorgd omdat het ongeopend was,maar na openen bleek er een briefje in te zitten dat ze het niet kan gebruiken.

maar nu hebben wij dit in de voorwaarden staan:

Retourneren;

Mocht u bestelling u om wat voor reden niet bevallen,dan heeft u het recht om deze retour te sturen. Mocht u iets retour willen sturen dan moet u binnen 3 dagen contact met ons opnemen. Zodra wij de artikelen in goede en originele staat hebben ontvangen storten wij zo spoedig mogelijk u aankoopbedrag terug op uw doorgegeven rekeningnummer. Bij vragen kunt u ons altijd mailen. We zullen dan samen een oplossing te zoeken. Let op: alle verzendkosten zijn voor de koper!


ze hebben ons dus niet gemaild of gebeld maar terug gestuurd..

maar als ze het dus de 15de hebben gekregen zouden ze het op zijn laatst de 16de terug kunnen sturen. dan zouden wij het de 17de kunnen krijgen..anders de 18de.

moeten wij nu het geld terug geven of wat moeten we doen?
 
Quote
Navigatie
RE: retouneren
Minou  schreef op: 22-02-2012 15:37:53
Ik zou het geld terugsturen ( anders krijg je slechte mond op mondreclame) en wel een mail erbij doen, dat je op de hoogte gebracht wil worden als iets niet goed is/teruggestuurd wordt.
 
Quote
RE: retouneren
Marion  schreef op: 22-02-2012 15:37:56
ik zou het geld terug storten. het lijkt mij vrij normaal dat het een weekje duurt dat een pakketje heen en terug gaat, vind ik eigenlijk nog best snel..
 
Quote
RE: retouneren
Mitch  schreef op: 22-02-2012 15:39:11
14 februari verstuurd is 15 of 16de ontvangen (houd altijd rekening met de post).
Dan is het 3 dagen erna de 19de en zeg dat de post verzaakt heeft, dan zou het nog kunnen.

MAAR je heb duidelijk in je voorwaarden staan dat ze eerst contact op hadden moeten nemen met jullie, dat hebben ze niet gedaan.

Nu ligt het eraan hoe groot je webshop is, wanneer deze niet zo groot is kan je coulant zijn en het geld retour geven.
Maar zou ik er wel een schrijven heen doen dat ze het anders moeten doen de volgende keer.
 
Quote
RE: retouneren
Macife  schreef op: 22-02-2012 15:40:14
ja oke,maar er staat duidelijk dat ze ons binnen 3 dagen moeten contacteren...dan hadden wij al om hun bankrekening gevraagd en konden we het nu netjes terug sturen

nu moet ik gaan mailen om naar hun bankrekening nummer te vragen,want volgens mijn vriend krijgt hij via ideal hun bankrekening nummer niet te zien
 
Quote
RE: retouneren
Macife  schreef op: 22-02-2012 15:40:33
het is trouwens gewoon brievenbus post
 
Quote
RE: retouneren
Mitch  schreef op: 22-02-2012 15:43:18
Ook dat kan vertraging oplopen in theorie
 
Quote
RE: retouneren
Macife  schreef op: 22-02-2012 15:45:33
ja oke..dat mag dan nog zo zijn..
 
Quote
RE: retouneren
Mariėtte35  schreef op: 22-02-2012 15:54:31
Ik zou ook het geld terug storten. Ik vind een termijn van 3 dagen wel erg kort hoor, de post heeft tegenwoordig regelmatig vertraging is mijn ervaring.
Ik zou de mensen in kwestie dus mailen voor de bankrekeningnummer en zal er wel een begeleidend schrijven bij doen dat ze voortaan wel moeten mailen alvorens ze iets retour sturen.
 
Quote
RE: retouneren
Gigi  schreef op: 22-02-2012 15:58:58
Ik zou er niet te moeilijk over doen als het bijna nooit voorkomt. Mits het natuurlijk netjes is teruggestuurd.
Ik zou mailen voor het bankrekeningnummer en er meteen bijzetten dat ze eigenlijk al contact hadden moeten opnemen met jullie.
 
Quote
RE: retouneren
Macife  schreef op: 22-02-2012 16:00:28
en wat te doen met de verzendkosten??

oke met die 3 dagen heb je gelijk in..zal het straks overleggen met mijn vriend om er misschien 5 van te maken ofzo.

 
Quote
RE: retouneren
Mitch  schreef op: 22-02-2012 16:03:54
Ik zou de verzendkosten er uiteraard wel gewoon vanaf halen.
 
Quote
RE: retouneren
Macife  schreef op: 22-02-2012 16:07:09
dus dan zouden jullie het zo doen

email sturen met daarin de mededeling dat ze het aankoopbedrag krijgen terug gestort (zonder de verzendkosten)


en nu maar eens denken hoe ik het beleefd ga schrijven dat het wel zo netjes zou zijn geweest om contact op te nemen zoals in de voorwaarden staan...
 
Quote
RE: retouneren
Mariėtte35  schreef op: 22-02-2012 16:09:26
Verzendkosten zou ik idd wel berekenen
 
Quote
RE: retouneren
Mitch  schreef op: 22-02-2012 16:10:33
Ik zou ze een bijlage meesturen van de voorwaarden, en ze dan ook vertellen dat ze normaal gesproken volgens deze voorwaarden geen recht meer hebben op teruggave van geld.
Dat je uit coulance voor hun een uitzondering maakt, maar hoopt of verwacht dat ze de volgende keer het wel volgens de voorwaarden doen.
 
Quote
RE: retouneren
Suus  schreef op: 22-02-2012 16:12:45
Ik zou het terugstorten zonder verzendkosten. Ik wil je er wel op wijzen dat een koper via internet juridisch recht heeft op 2 weken (dacht ik) om eea te herroepen.
 
Quote
RE: retouneren
Kyla  schreef op: 22-02-2012 16:16:15
Dit staat op mkbservicedesk.nl:

Bedenktijd

Wanneer je producten op afstand verkoopt, hebben klanten (bijna altijd) recht op een zichttermijn, oftewel bedenktijd. Dit geldt onder andere voor het verkopen via internet, e-mail, postorderbedrijf, telefoon en bestelbonnen.
De bedenktijd is een periode waarbinnen de klant het aangeschafte product zonder opgaaf van reden of enige verplichting terug kan sturen. Je mag hier als winkelier geen kosten voor in rekening brengen of eisen dat de verpakking ongeopend moet zijn. Je mag wel bepalen dat de verzendkosten voor retourzending voor rekening van de koper zijn.

Let op!

De periode moet minimaal zeven werkdagen bedragen. Je moet bezoekers van je webwinkel informeren welke bedenktijd je aanhoudt, anders wordt deze automatisch verlengd tot drie maanden. De bedenktijd gaat in op het moment dat de klant het product ontvangt.

Ik dacht dat de termijn inmiddels verlengd was naar 14 dagen, europese regelgeving.
 
Quote
RE: retouneren
Macife  schreef op: 22-02-2012 16:18:25
oke dank je..



oke dan stuur ik zometeen en email met de link naar de (vernieuwde) voowaarden

maar de verzendkosten is hun eigen rekening
 
Quote
RE: retouneren
Mitch  schreef op: 22-02-2012 16:18:50
http://financieel.infonu.nl/diversen/8172-kopen-op-afstand-is-bij-wet-geregeld.html
Deze maar eens doorlezen, is idd 14 dagen.
 
Quote
RE: retouneren
Macife  schreef op: 22-02-2012 16:23:01
oke... dank je..is wel redelijk duidelijk nu.

 
Quote
RE: retouneren
Karin Mv Naomi Amber
Chris
  schreef op: 22-02-2012 16:23:56
Let er inderdaad op dat de wet altijd boven je eigen voorwaarden gaat, dus wat ze deed mag gewoon, alleen is het erg omslachtig voor jullie om het rekeningnummer dan weer te achterhalen.
Dat de verzendkosten voor eigen rekening zijn is heel normaal, hopelijk snapt zij dat ook.
 
Quote
RE: retouneren
Mieper  schreef op: 22-02-2012 16:27:07
Natuurlijk zijn de door jou gemaakte verzendkosten voor de koper. Dat is logisch, tenzij anders vermeld.
Ik zou het ook zo doen: wel het aankoopbedrag terugstorten, maar wel vriendelijk en duidelijk verzoeken in het vervolg de retourzending vooraf te vermelden, zoals in de voorwaarden vermeld staat.
 
Quote
RE: retouneren
Macife  schreef op: 22-02-2012 16:27:07
ik wisst niet dat het nu 14 dagen waren..denk mijn vriend ook niet...

we hebben ons toenderijd er in verdiept,maar niet helemaal goed hahaha.

maar ik laat hem deze site zien en dan gaan we dat stukje aanpassen,want met de wet wil ik geen ruzie
 
Quote
RE: retouneren
Mitch  schreef op: 22-02-2012 16:28:21
Nou is het toch nog ergens goed voor geweest, moet je maar denken
 
Quote
RE: retouneren
Macife  schreef op: 22-02-2012 16:33:50
maar...de verzendkosten

is het alleen die wat ze gebruikt heeft om het te retouneren. of ook die wij hebben gebruikt om te verzenden

dus zeg maar 2x

1x wij verzenden het naar haar (zij betaald)
1x zij verzend het retour (zij betaald)

hahah sorry van dat soort dingen heb ik geen verstand van, vriendlief wel,maar die komt vanavond pas thuis..en jullie zijn sneller met antwoorden

 
Quote
RE: retouneren
Suus  schreef op: 22-02-2012 16:35:13
Jij moet ook de verzendkosten aan de klant terug betalen, de verzendkosten voor terugsturen zijn voor haar rekening.

Je hebt 30 dgn om dit terug te betalen trouwens.
 
Quote
RE: retouneren
Mitch  schreef op: 22-02-2012 16:35:40
Nee jij bent bijv 1 euro kwijt geweest om dit naar haar te versturen.

Ze heeft 10 euro betaald voor het product + 1 euro voor de verzending.
Dus 11 euro.

Dus dan krijgt ze haar 10 euro voor het product terug.
 
Quote
RE: retouneren
Marimammavanalec  schreef op: 22-02-2012 16:35:42
Alleen het geld van het product terugstorten
 
Quote
RE: retouneren
Suus  schreef op: 22-02-2012 16:37:40
Nee hoor dames, het is wettelijk geregeld dat de shop ook de verzendkosten terug moet betalen.
 
Quote
RE: retouneren
Marimammavanalec  schreef op: 22-02-2012 16:38:46
Echt, jee dat wist ik niet en vele webshops ook niet.
 
Quote
RE: retouneren
Suus  schreef op: 22-02-2012 16:39:54
Ja, dat is ook wel logisch want iemand kan het product niet bekijken vooraf. Vandaar de lange zichttermijn en de regeling om verzendkosten, gedeelde smart zeg maar
 
Quote
Navigatie


Reageren op retouneren
Naam
Bericht