Macife schreef op: 22-02-2012 15:35:57 |
hallo ik heb ff een vraagje aan de mensen die ook een webshop hebben er heeft bij ons iemand besteld en die hebben we netjes in de bus gedaan op 14 februari. nu vandaag op 22 februari vinden we dezelfde envelop terug in de bus, dachten eerst die was verkeerd bezorgd omdat het ongeopend was,maar na openen bleek er een briefje in te zitten dat ze het niet kan gebruiken. maar nu hebben wij dit in de voorwaarden staan: Retourneren; Mocht u bestelling u om wat voor reden niet bevallen,dan heeft u het recht om deze retour te sturen. Mocht u iets retour willen sturen dan moet u binnen 3 dagen contact met ons opnemen. Zodra wij de artikelen in goede en originele staat hebben ontvangen storten wij zo spoedig mogelijk u aankoopbedrag terug op uw doorgegeven rekeningnummer. Bij vragen kunt u ons altijd mailen. We zullen dan samen een oplossing te zoeken. Let op: alle verzendkosten zijn voor de koper! ze hebben ons dus niet gemaild of gebeld maar terug gestuurd.. maar als ze het dus de 15de hebben gekregen zouden ze het op zijn laatst de 16de terug kunnen sturen. dan zouden wij het de 17de kunnen krijgen..anders de 18de. moeten wij nu het geld terug geven of wat moeten we doen? |
Quote |
Minou schreef op: 22-02-2012 15:37:53 |
Ik zou het geld terugsturen ( anders krijg je slechte mond op mondreclame) en wel een mail erbij
doen, dat je op de hoogte gebracht wil worden als iets niet goed is/teruggestuurd wordt. |
Quote |
Marion schreef op: 22-02-2012 15:37:56 |
ik zou het geld terug storten. het lijkt mij vrij normaal dat het een weekje duurt dat een pakketje
heen en terug gaat, vind ik eigenlijk nog best snel.. |
Quote |
Mitch schreef op: 22-02-2012 15:39:11 |
14 februari verstuurd is 15 of 16de ontvangen (houd altijd rekening met de post). Dan is het 3 dagen erna de 19de en zeg dat de post verzaakt heeft, dan zou het nog kunnen. MAAR je heb duidelijk in je voorwaarden staan dat ze eerst contact op hadden moeten nemen met jullie, dat hebben ze niet gedaan. Nu ligt het eraan hoe groot je webshop is, wanneer deze niet zo groot is kan je coulant zijn en het geld retour geven. Maar zou ik er wel een schrijven heen doen dat ze het anders moeten doen de volgende keer. |
Quote |
Macife schreef op: 22-02-2012 15:40:14 |
ja oke,maar er staat duidelijk dat ze ons binnen 3 dagen moeten contacteren...dan hadden wij al om
hun bankrekening gevraagd en konden we het nu netjes terug sturen nu moet ik gaan mailen om naar hun bankrekening nummer te vragen,want volgens mijn vriend krijgt hij via ideal hun bankrekening nummer niet te zien |
Quote |
Mariėtte35 schreef op: 22-02-2012 15:54:31 |
Ik zou ook het geld terug storten. Ik vind een termijn van 3 dagen wel erg kort hoor, de post
heeft tegenwoordig regelmatig vertraging is mijn ervaring. Ik zou de mensen in kwestie dus mailen voor de bankrekeningnummer en zal er wel een begeleidend schrijven bij doen dat ze voortaan wel moeten mailen alvorens ze iets retour sturen. |
Quote |
Gigi schreef op: 22-02-2012 15:58:58 |
Ik zou er niet te moeilijk over doen als het bijna nooit voorkomt. Mits het natuurlijk netjes is
teruggestuurd. Ik zou mailen voor het bankrekeningnummer en er meteen bijzetten dat ze eigenlijk al contact hadden moeten opnemen met jullie. |
Quote |
Macife schreef op: 22-02-2012 16:00:28 |
en wat te doen met de verzendkosten?? oke met die 3 dagen heb je gelijk in..zal het straks overleggen met mijn vriend om er misschien 5 van te maken ofzo. |
Quote |
Mitch schreef op: 22-02-2012 16:03:54 |
Ik zou de verzendkosten er uiteraard wel gewoon vanaf halen. |
Quote |
Macife schreef op: 22-02-2012 16:07:09 |
dus dan zouden jullie het zo doen email sturen met daarin de mededeling dat ze het aankoopbedrag krijgen terug gestort (zonder de verzendkosten) en nu maar eens denken hoe ik het beleefd ga schrijven dat het wel zo netjes zou zijn geweest om contact op te nemen zoals in de voorwaarden staan... |
Quote |
Mariėtte35 schreef op: 22-02-2012 16:09:26 |
Verzendkosten zou ik idd wel berekenen |
Quote |
Mitch schreef op: 22-02-2012 16:10:33 |
Ik zou ze een bijlage meesturen van de voorwaarden, en ze dan ook vertellen dat ze normaal gesproken
volgens deze voorwaarden geen recht meer hebben op teruggave van geld. Dat je uit coulance voor hun een uitzondering maakt, maar hoopt of verwacht dat ze de volgende keer het wel volgens de voorwaarden doen. |
Quote |
Suus schreef op: 22-02-2012 16:12:45 |
Ik zou het terugstorten zonder verzendkosten. Ik wil je er wel op wijzen dat een koper via internet
juridisch recht heeft op 2 weken (dacht ik) om eea te herroepen. |
Quote |
Kyla schreef op: 22-02-2012 16:16:15 |
Dit staat op mkbservicedesk.nl: Bedenktijd Wanneer je producten op afstand verkoopt, hebben klanten (bijna altijd) recht op een zichttermijn, oftewel bedenktijd. Dit geldt onder andere voor het verkopen via internet, e-mail, postorderbedrijf, telefoon en bestelbonnen. De bedenktijd is een periode waarbinnen de klant het aangeschafte product zonder opgaaf van reden of enige verplichting terug kan sturen. Je mag hier als winkelier geen kosten voor in rekening brengen of eisen dat de verpakking ongeopend moet zijn. Je mag wel bepalen dat de verzendkosten voor retourzending voor rekening van de koper zijn. Let op! De periode moet minimaal zeven werkdagen bedragen. Je moet bezoekers van je webwinkel informeren welke bedenktijd je aanhoudt, anders wordt deze automatisch verlengd tot drie maanden. De bedenktijd gaat in op het moment dat de klant het product ontvangt. Ik dacht dat de termijn inmiddels verlengd was naar 14 dagen, europese regelgeving. |
Quote |
Macife schreef op: 22-02-2012 16:18:25 |
oke dank je.. oke dan stuur ik zometeen en email met de link naar de (vernieuwde) voowaarden maar de verzendkosten is hun eigen rekening |
Quote |
Mitch schreef op: 22-02-2012 16:18:50 |
http://financieel.infonu.nl/diversen/8172-kopen-op-afstand-is-bij-wet-geregeld.html Deze maar eens doorlezen, is idd 14 dagen. |
Quote |
Karin Mv Naomi Amber Chris schreef op: 22-02-2012 16:23:56 |
Let er inderdaad op dat de wet altijd boven je eigen voorwaarden gaat, dus wat ze deed mag gewoon,
alleen is het erg omslachtig voor jullie om het rekeningnummer dan weer te achterhalen. Dat de verzendkosten voor eigen rekening zijn is heel normaal, hopelijk snapt zij dat ook. |
Quote |
Mieper schreef op: 22-02-2012 16:27:07 |
Natuurlijk zijn de door jou gemaakte verzendkosten voor de koper. Dat is logisch, tenzij anders
vermeld. Ik zou het ook zo doen: wel het aankoopbedrag terugstorten, maar wel vriendelijk en duidelijk verzoeken in het vervolg de retourzending vooraf te vermelden, zoals in de voorwaarden vermeld staat. |
Quote |
Macife schreef op: 22-02-2012 16:27:07 |
ik wisst niet dat het nu 14 dagen waren..denk mijn vriend ook niet... we hebben ons toenderijd er in verdiept,maar niet helemaal goed hahaha. maar ik laat hem deze site zien en dan gaan we dat stukje aanpassen,want met de wet wil ik geen ruzie |
Quote |
Mitch schreef op: 22-02-2012 16:28:21 |
Nou is het toch nog ergens goed voor geweest, moet je maar denken |
Quote |
Macife schreef op: 22-02-2012 16:33:50 |
maar...de verzendkosten is het alleen die wat ze gebruikt heeft om het te retouneren. of ook die wij hebben gebruikt om te verzenden dus zeg maar 2x 1x wij verzenden het naar haar (zij betaald) 1x zij verzend het retour (zij betaald) hahah sorry van dat soort dingen heb ik geen verstand van, vriendlief wel,maar die komt vanavond pas thuis..en jullie zijn sneller met antwoorden |
Quote |
Suus schreef op: 22-02-2012 16:35:13 |
Jij moet ook de verzendkosten aan de klant terug betalen, de verzendkosten voor terugsturen zijn
voor haar rekening. Je hebt 30 dgn om dit terug te betalen trouwens. |
Quote |
Mitch schreef op: 22-02-2012 16:35:40 |
Nee jij bent bijv 1 euro kwijt geweest om dit naar haar te versturen. Ze heeft 10 euro betaald voor het product + 1 euro voor de verzending. Dus 11 euro. Dus dan krijgt ze haar 10 euro voor het product terug. |
Quote |
Marimammavanalec schreef op: 22-02-2012 16:35:42 |
Alleen het geld van het product terugstorten |
Quote |
Suus schreef op: 22-02-2012 16:37:40 |
Nee hoor dames, het is wettelijk geregeld dat de shop ook de verzendkosten terug moet betalen. |
Quote |
Marimammavanalec schreef op: 22-02-2012 16:38:46 |
Echt, jee dat wist ik niet en vele webshops ook niet. |
Quote |
Suus schreef op: 22-02-2012 16:39:54 |
Ja, dat is ook wel logisch want iemand kan het product niet bekijken vooraf. Vandaar de lange
zichttermijn en de regeling om verzendkosten, gedeelde smart zeg maar |
Quote |