Menu
 

Topic:

Wat vinden jullie?

Debby1977  schreef op: 01-02-2017 16:37:49
Iris zit op turnen. Nu heb ik voor haar een turnpakje gekocht en die kwam vandaag. Helaas is ie te klein. Ik kijk in het labeltje en daar staat maat 130 in en ik had 134/140 besteld. Nu heb ik hem teruggestuurd zodat ie omgeruild kan worden voor een grotere.

Nu zit ik net op Aliexpres te kijken en kom daar dat pakje tegen. Nu heb ik er geen problemen mee dat zij dit tegen winst doorverkoopt, maar ik vind dus dat ze erbij had moeten vermelden dat het chinese maten zijn. Dan had ik nl meteen een grotere maat besteld. Nu heeft het me nl 3x 3.95 verzendkosten gekost (retourneren is ook op eigen kosten) Ik heb haar dit dus gemaild en gevraagd me in de verzendkosten tegemoet te komen. Wat zouden jullie gedaan hebben?
 
Quote
Navigatie
RE: Wat vinden jullie?
Debby1977  schreef op: 01-02-2017 16:40:42
Zij maakt trouwens ook zelf turnpakjes, maar de wachttijd is dan 3-4 weken en ze verkoopt ook turnpakjes uit voorraad, daar had ik dus 1 van besteld.
 
Quote
RE: Wat vinden jullie?
Ik  schreef op: 01-02-2017 16:44:15

Ik weet niet of ik het lef had gehad om dat te vragen,maar had sowieso wel gezegd dat het wel zo netjes is van haar om de juiste maten te vermelden. (maar ik geef je geen ongelijk dat je dat gedaan hebt)


Ik zou gewoon voortaan zelf bij Aliexpress bestellen als het daar goedkoper is (je moet alleen altijd best een paar weken wachten tot het binnen is)

 
Quote
RE: Wat vinden jullie?
Ik  schreef op: 01-02-2017 16:44:47
Decathlon verkoopt trouwens ook best mooie turnpakjes en die zijn niet duur
 
Quote
RE: Wat vinden jullie?
Debby1977  schreef op: 01-02-2017 16:50:47
Ik bestel inderdaad vaak op Aliexpres, maar ik had dit bewust in NL besteld vanwege de snelle levering. En stom van mij dat ik niet eerder op Ali heb gezocht naar turnpakjes.
 
Quote
RE: Wat vinden jullie?
Anne  schreef op: 01-02-2017 18:05:47
Nee daar zou ik ook niet mee akkoord gaan, dan wil ik liever mijn geld terug en bestel ik zelf op ali
 
Quote
RE: Wat vinden jullie?
C.  schreef op: 01-02-2017 18:17:52
Zij levert sowieso wel of niet chinees een verkeerde maat 130 zit eerder bij 128 dan bij 134 dus vind het niet meer dan normaal dat ze je tegemoed zou komen
 
Quote
RE: Wat vinden jullie?
Boudina  schreef op: 01-02-2017 18:39:40
mijn dochter turnt ook, mijn ervaring is dat de pakjes altijd klein uitvallen waar je ze ook weg haalt..
niet dat je daar nu wat aan hebt
 
Quote
RE: Wat vinden jullie?
Debby1977  schreef op: 01-02-2017 18:59:18
Anne, zoals ik al zei heb ik geen zin om weken te wachten, dus Ali is even geen optie . En ook al krijg ik mijn geld terug, het heeft me nog altijd geld gekost want ik zal niet alle verzendkosten kunnen terugkrijgen. Dan wil ik gewoon liever een grotere maat van haar.

Ondertussen al 3 pakjes die zij te koop aanbiedt op Ali gezien.
 
Quote
RE: Wat vinden jullie?
Debby1977  schreef op: 01-02-2017 19:21:51
Mail teruggehad dat de maat niet op voorraad is en ze geen retourkosten terugstort. Ik heb de hele bestelling geannuleerd en gemaild dat ik er niet mee akkoord ga. Had ze maar duidelijker moeten zijn op haar site.
 
Quote
RE: Wat vinden jullie?
Spatje  schreef op: 01-02-2017 20:11:16
Tja 130 is geen 134 
Ik zou ook een tegenprestatie vragen in dit geval.  Blijkbaar  was haar advertentie  misleidend. 
 
Quote
RE: Wat vinden jullie?
Banana  schreef op: 01-02-2017 20:51:50
het is haar fout als deze maat niet op voorraad is zou ze op zijn minste de retour vverz moeten betalen en het bedrag terug 
het is haar fout dat ze verkeerde maat stuurt 
en idd ze had er bij mogen zeggen dat het om chinese maten gaat wel zo netjs 
neem aan dat je vaak die dingen maakt en verkoopt dat je weet hoe ze vallen en dan de maat aanpast aan de vraag 

bij jij hebt 134 nodig en de verkoper weet dat je dan 140 zou moeten hebben omdat ie klein uit valt moet je dit eigenlijk gewoon direct of melden of aanpassen en die grote maat versturen 
 
Quote
RE: Wat vinden jullie?
Bepje  schreef op: 01-02-2017 21:53:30
Je kunt proberen je verzendkosten terug te krijgen omdat je door haar niet goed geïnformeerd was.  Of ze dat verplicht is weet ik niet.  Mischa staat er iets op de site van radar of iets  ?
 Voor turnpakjes bestel ik ook altijd een of twee maten groter.  Meestal bij turn tot inez.  Zij maakt ze ook en houd rekening met de bouw van het kind, de mijne zijn erg smal en andere, kant en klare, pakjes altijd te wijd en kan oma nog aan de slag om ze te versmallen.  En ze willen liever velours pakjes.  
 
Quote
RE: Wat vinden jullie?
Zijlijn  schreef op: 01-02-2017 22:00:02
Ze heeft niet de maat geleverd die je hebt gevraagd. Ik vind dus dat zij voor alle verzendkosten moet betalen. Ik zou er nog een mail tegenaan gooien en dat geld terugvragen en anders ergens (kan dat?) een klacht indienen. 
 
Quote
RE: Wat vinden jullie?
Bettie  schreef op: 01-02-2017 22:34:34
Alles wat ik wilde zeggen, is al gezegd. 

Nog wel een tip; ik heb voor cohter een turnpakje bij Scapino besteld. Maat 140 past prima bij draagmaat 134/140. (heeft dochter ook) en volgens mij heb ik € 7 betaald. (had nog wat dingen dus hoefde geen verzendkosten te betalen)
 
Quote
RE: Wat vinden jullie?
Jo  schreef op: 02-02-2017 09:13:28
Het zou haar netjes staan als de verkoopster de verzendkosten netjes terugbetaald, je besteld 134-140 dan verwacht je geen 128 (valt als 128).
Ze zou er ook bij kunnen zetten: let op valt klein, of de cm erbij plaatsen zodat je na kan meten.
Misschien staat de verkoper in haar recht (geen idee wat de regels zijn) maar er bestaat ook nog zo iets als service naar de klant toe.
 
Quote
RE: Wat vinden jullie?
Gast  schreef op: 02-02-2017 11:16:42
Volgens mij mag je als verkoper officieel alleen of verzendkosten of retourkosten rekenen. Als jij je bestelling dus annuleert zal zij het bedrag incl. verzendkosten terug moeten storten. 
Zoek maar eens op internet daar staat het wel vermeld dat een verkoper niet beide mag rekenen. 
 
Quote
RE: Wat vinden jullie?
Mv5  schreef op: 02-02-2017 14:07:44
Ik vind dat ze die verzendkosten gewoon moet terugbetalen. Zij informeert verkeerd over de maat. Als ze gewoon de goede maat erbij had gezet, had je het pakje niet eens gekocht.
Ik bedoel, je maakt zelf iets, maar je weet niet hoe groot het is. Ook raar om chinese maten te gebruiken in Nederland, logisch dat mensen dat niet begrijpen en ze dus tig pakjes terugkrijgt. Dan zou er toch ergens een alarmbel moeten gaan rinkelen. Alhoewel ik vermoed dat dit een soort verdienmodel is ofzo.
 
Quote
RE: Wat vinden jullie?
Debby1977  schreef op: 02-02-2017 14:09:32
Ze heeft ze niet zelf gemaakt, deze komen van Aliexpress vermoed ik. Ze maakt wel ook zelf pakjes.

Ik heb verder niks meer gehoord, alleen dat ze het geld van het pakje zou terugstorten
 
Quote
RE: Wat vinden jullie?
Nina1  schreef op: 02-02-2017 14:45:38

Wat kun je doen, als je van de koop af wilt binnen de bedenktijd?


Als je iets hebt besteld bij een webwinkel, heb je vanaf de dag van ontvangst 14 dagen bedenktijd. Binnen die tijd kun je, zonder opgaaf van redenen, afzien van je koop.



  • Wil je een product terugsturen? Maak dan gebruik van het modelformulier herroeping. De verkoper is verplicht om dit formulier op zijn website te plaatsen. Maar je kunt ook zelf een brief of e-mail schrijven, waarin je aangeeft van de koop af te zien. Na het versturen heb je nog 14 dagen de tijd om het product terug te sturen.

  • Binnen 14 dagen nadat je de verkoper hebt laten weten dat je van de koop afziet, moet hij je het aankoopbedrag terugbetalen. Hij mag daarmee wachten totdat hij het product daadwerkelijk terug heeft of je bewijs hebt geleverd dat je het product hebt teruggestuurd.

  • De verkoper mag de kosten van retourzending in rekening brengen. Hij moet je daarover wel vooraf informeren, anders hoef je deze kosten niet te betalen.


Bewaar altijd een kopie van de brief (met het verzendbewijs) of de e-mail die je hebt verstuurd als bewijs. Bewaar daarnaast ook altijd het bewijs van retourzending van het product.          


Komt van de site van d3 consumentenbond. Het mag dus wel, mits ze je daarvan op de hoogte heeft gesteld

 
Quote
RE: Wat vinden jullie?
Gast  schreef op: 02-02-2017 14:56:04
Ja retourkosten mag dus wel mits ze het gehele bestelde bedrag dus incl. verzendkosten ook terug stort. je mag een klant niet en retourkosten en verzendkosten rekenen. alleen 1 van beide.
 
Quote
RE: Wat vinden jullie?
Debby1977  schreef op: 02-02-2017 16:16:23
Ik zit net nog even op haar site te snuffelen, zie ik dit :

Op onze website heeft u een ruime keuze uit originele en handgemaakte turnkleding. Deze kleding is vervaardigd uit topkwaliteit 4-way stretch velours. Bij onze artikelen staan draagcomfort en kwaliteit voorop. Alle turnpakjes en broekjes op de website zijn uniek ontworpen en op voorraad indien aangegeven.

En dat is gelogen, want ik heb al 3 pakjes die zij te koop aanbiedt op Aliexpress gevonden. En ze zijn identiek.

Ondertussen reageert ze nergens meer op

Laatste mail was dit:

Goedenavond Debby,

Ik zal het met het andere pakje verrekenen dan hoeft u deze niet te betalen. Volgens mij heb ik uw retour vandaag voorbij zien komen, kan dat?

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u toch nog vragen hebben dan hoor ik het graag van u!

Met vriendelijke groet

Maar ze hoeft niks te verrekenen, ik wil gewoon mijn geld terug.
 
Quote
RE: Wat vinden jullie?
Spatje  schreef op: 02-02-2017 16:21:23
Ze belazerd de boel dus gewoon  
 
Quote
RE: Wat vinden jullie?
Mie  schreef op: 02-02-2017 17:21:47
Heb je haar na ontvangst van het eerste pakje op de hoogte gesteld dat ze een verkeerde maat heeft gestuurd?
Mt 130 is namelijk een 128/134 ( en dan heb ik het ff niet over het feit dat het kennelijk een aziatische maat blijkt te zijn).
Dus als jij 134/140 bestelt zou je een maat tussen deze 2 maten moeten ontvangen
In dat geval is het haar fout, maar dat moet alijd eerst gecommuniceerd worden alvorens je iets retourneert.

Als je het zonder overleg terugstuurt en een andere maat bestelt snap ik dat ze je gewoon de retourkosten laat betalen.

In dit geval zijn ook de retourkosten voor annulering van de hele bestelling voor jou, staat duidelijk op de site.

Dus zou je in elk geval 2 x retourkosten moeten betalen als alles volgens de regeltjes gaat.
1x omdat je (zoals ik je stukje lees) niet hebt aangegeven dat er een fout aan haar kant zat ( want dat moet je als consument vooraf aan de leverancier laten weten voor je iets retour stuurt)
1x omdat je het andere pakje ook annuleert

Technisch gezien liegt ze trouwens niet over de handgemaakte pakjes. 
Of zij ze nou maakt of een Chinese fabrieksarbeid(st)er maakt niks uit. 
Uniek is in dit geval niet eenmalig, maar speciaal design oid.
 
Quote
RE: Wat vinden jullie?
Debby1977  schreef op: 02-02-2017 18:21:26
Ik heb 3x wat besteld. De 1e keer een turnpakje en broekje. Dat pakje heeft ze zaterdag aangehad met turnen, maar het haakje op de rug liet iedere keer los. Ik heb toen gemaild en ik mocht hem terugsturen. Ik heb toen meteen een ander (ander model zonder haakje) besteld en betaald en zij zou het geld voor de 1e terugsturen. Toen die 2e kwam bleek die te klein te zijn en dat heb ik meteen gemaild (ik heb haar ook een paar keer gebeld,maar ze neemt nooit op). Ik heb toen meteen een maat groter besteld en in de opmerkingen gevraagd dat te verrekenen met die wat te klein is. Toen kreeg ik dus een mail dat de grotere maat niet op voorraad was en toen heb ik de hele handel geannuleerd. Zij moet me dus die 2pakjes terugbetalen en ik blijf staan op die retourkosten omdat zij een te kleine maat heeft gestuurd.
 
Quote
RE: Wat vinden jullie?
Debby1977  schreef op: 03-02-2017 10:30:30
Ik heb mijn geld terug! Ze heeft ook de verzend en retourkosten teruggestort van het pakje wat te klein was en de verzendkosten van het 1e pakje. Het heeft me dus 1x retourkosten gekost. Ik ben tevreden!
 
Quote
RE: Wat vinden jullie?
Jolanda1974  schreef op: 03-02-2017 10:39:30
Dat is fijn om te horen! heeft zij toch eieren voor haar geld gekozen!

Kijk dat zij dingen bij Ali besteld en verkoopt is prima, doen zoveel mensen maar je moet dan wel goed op de hoogte zijn van de maatvoering.
 
Quote
RE: Wat vinden jullie?
Banana  schreef op: 03-02-2017 10:39:58
top ze kunnen t wel 
 
Quote
RE: Wat vinden jullie?
Debby1977  schreef op: 03-02-2017 10:56:21
Precies Jolanda, dat ze het in China koop vind ik helemaal niet erg. Ik koop zelf ook zo vaak bij Ali, maar idd, wees eerlijk over de maten.
 
Quote
Navigatie


Reageren op Wat vinden jullie?
Naam
Bericht