Ook Even Zo Graag schreef op: 01-09-2015 19:08:26 |
Ik heb hierbij een vraagje... ik krijg zojuist eief vna een inoburo, met aanmaningskosten, hier
staat boven deze faktuur is ok gestuurd naar ..........(e-mail adres).com maar dit adres
klopt helemaal niet....... waarschijnlijk zijn de originele faktuur en de aanmaningen daar ook heen gestuurd... maar ik heb
altijd wel het juiste e-mail adres doorgegeven.. |
Quote |
Ook Even Zo Graag schreef op: 01-09-2015 19:09:15 |
sorry voor de taalfouten/ ben boos daarom te snel getikt.... wat vinden jullie.......????? |
Quote |
Anon schreef op: 01-09-2015 19:12:01 |
heb je de spullen wel ontvangen? er zijn ook veel nepfacturen in omloop namelijk. |
Quote |
Ook Even Zo Graag schreef op: 01-09-2015 19:32:06 |
nee gaat m iets anders .... is wel een originele faktuur hoor... |
Quote |
Xxx schreef op: 01-09-2015 19:47:39 |
Heb je het wel betaald? Anders moet je toch betalen inclusief incasso kosten. |
Quote |
Smvn&d schreef op: 01-09-2015 19:50:20 |
Maar ze hebben het alleen per email verstuurd? En in een maand tijd 4 aanmaningen? Is niet erg gebruikelijk... Gaat het om een bestelling of een bedrijf oid? Jij kan neem ik aan makkelijk bewijzen dat jij het goede email adres heb opgegeven. Dus dan lijkt het mij niet dat je die kosten moet betalen. Is hun fout. Vind het ook raar dat het alleen via email gestuurd is? Maar als jij kunt bewijzen dat het hun fout is en niet die van jou, dan moet je gewoon even brutaal zijn naar het incasso bureau en zeggen ga maar naar de rechter, ik heb het bewijs dat het niet aan mij ligt, dus als jij het anders ziet moet je maar naar de rechter gaan. Dan deinsen ze al snel terug. Weet je zeker dat het een echte factuur is? Welk incasso bureau is het? Er zijn ook meerdere die valse facturen sturen, wel van bestaande facturen, maar ze kloppen niet en zijn niet rechtsgeldig. Zoals bijv. intrum justitia. |
Quote |
Smvn&d schreef op: 01-09-2015 19:52:20 |
Als je een factuur niet ontvangt kun je ook niet betalen xxx. dus lijkt mij niet dat ze betaald
heeft. Enige wat ze hoeft te doen is bewijzen dat het niet haar fout is. En dat is vrij simpel als je het goede adres heb doorgegeven, dan heb je dit altijd wel ergens op papier of in een email staan. Of bijv. van voorgaande facturen. |
Quote |
Xxx schreef op: 01-09-2015 19:57:31 |
Ooohhh ja, verkeerd gelezen. Idd kun jij bewijzen. Je krijgt toch meestal bevestiging met je ingevoerde gegevens? |
Quote |
Lisje schreef op: 01-09-2015 20:03:18 |
factuur van juli en al 4 aanmaningen is niet zoals het hoort. Als je 'het' ontvangen hebt zou ik het
oorspronkelijke bedrag betalen en verder negeren. |
Quote |
Wanouk schreef op: 01-09-2015 20:57:57 |
Is dit via de email gegaan? Die heb ik natuurlijk niet aangeklikt, het is een nep aanmaning. |
Quote |
Mama-van-aimy schreef op: 01-09-2015 21:08:26 |
Maar als je iets heb besteld, dan weet je toch dat je moet betalen? Als je dan geen factuur ontvang dan neem je toch contact op met het betreffende bedrijf? Je bent en blijft zelf verantwoordelijk voor de betaling. En 4 facturen in een maand tijd is wel een beetje erg gortig. Wel betalingstmermijn hanteren ze? |
Quote |
Even Zo Graag schreef op: 01-09-2015 22:29:30 |
nee heb niet betaald want had geen faktuur ontvangen... gaat om een jaarlijks bedrag van 25 europ,
gaat om een dienst... Denk er niet continue aan dat dat nog betaald moet worden,en krijg
normaal altijd faktuur |
Quote |
Ffzo schreef op: 01-09-2015 22:50:02 |
Kunnen zij bewijzen dat zij 4 aanmaningen hebben verstuurd? Vreemd verhaal... |
Quote |
Mama-van-aimy schreef op: 01-09-2015 23:09:21 |
Maar dan nog. Als het een jaarlijks terugkerende betaling is, dan weet je dat het eraan komt. dan
gaat er toch een belletje rinkelen als het niet is afgeschreven. En als je altijd facturen krijgt en nu in ene niet, laat ze dan maar kopietjes opsturen van de facturen. En check de betalingstermijnen goed. Vaak ligt een betalingstermijn gemiddeld op de 8 a 14 dagen. Je hebt natuurlijk altijd uitschieters daarbij. En moet er eigenlijk wel om lachen. Voor een bedrag van 25 euro een incassobureau inschakelen. Het moet niet gekker worden. |
Quote |
Ik schreef op: 01-09-2015 23:27:07 |
Je vraagt wat wij vinden..nou mijn mening.. als je van een bepaalde dienst gebruik maakt of iets
koopt dan weet je dat er een rekening aan zit te komen en als je die na een bepaalde tijd nog niet
hebt ontvangen zou ik er persoonlijk zelf achteraan gegaan zijn om te vragen waar de fatuur blijft.
Zo zit ik nou eenmaal in elkaar. Door zoiets kan je een BKR notering krijgen als wanbetaler
daar zit je toch niet op te wachten... Verder is het wel slordig van hun kant dat ze het verkeerde emailadres hadden natuurlijk maar dan nog had jij er iig zelf achteraan kunnen gaan, dat is jouw verantwoordelijkheid..zeker nu dat het al 2 maanden geleden is |
Quote |
Wanouk schreef op: 02-09-2015 06:44:41 |
Als ik geen factuur krijg, ga ik niet er achteraan hobbelen of ik aub mag betalen. Niet direct in ieder geval. LIgt er ook aan waar de factuur voor is. Digitale facturatie is tegenwoordig gewoon, maar wanneer een bedrijf na 1 aanmaning nog geen reactie heeft ontvangen, sturen ze meestal een aanmaning plus kopie factuur per post. Je hoeft alleen maar het uitstaande bedrag te betalen en niet de incasso kosten mits je kan aantonen dat je het juiste email adres heb doorgegeven. |
Quote |
Smvn&d schreef op: 02-09-2015 07:32:28 |
Het gaat om een jaarlijkse factuur. Dus het is niet raar dat ze het nog niet zelf bedacht heeft. En hij is pas een maand oud. Mij zal het ook niet opvallen hoor. Hier gaat alles automatisch en ik controleer echt niet steeds of alles wel afgeschreven is. Je hoor 14 dagen te krijgen om te betalen. Dan herinnering met weer 10 of 14 dagen. Dus het is toch een raar verhaal. Bedrijven mogen 40 euro aanmaningskosten rekenen. Misschien hebben ze geld nodig ofzo. Het is gewoon vaag. Zo snel. |
Quote |
Joyce-1979 Niet Inge logd schreef op: 02-09-2015 08:45:01 |
Heb je de brief van het incassobureau gekregen via de post? Heb je op internet het incassobureau zelf even opgezocht om te kijken of ze verder een goede naam hebben? Waar heb je de voorgaande facturen op ontvangen? Het is bijna niet te geloven dat ze meteen een incassobureau hebben ingeschakeld. Ik zou in iedere geval wel meteen het bedrag overmaken die je verschuldigd bent zonder de incassokosten. Daarna zou ik nogmaals contact opnemen met het bedrijf waar je het geld naar toe moet overmaken. Geef aan dat je de originele factuur betaald hebt. Dat je niet van plan bent de aanmaningskosten te betalen. En laat ze maar aantonen dat ze de originele facturen idd hebben verstuurd naar het juiste emailadres. Toon anders meteen even dat je hun wel hebt voorzien van het juiste emailadres. hebben ze ondertussen al wel een kopie verstuurd naar het juiste adres? of heb je nog steeds geen originele factuur gezien. |
Quote |
Joyce-1979 Niet Inge logd schreef op: 02-09-2015 08:46:29 |
heb je trouwens het emailadres wat hun hadden een email gestuurd om te kijken of hun verhaal wel
waar is? Want misschien bestaat het adres helemaasl niet. Dan moeten ze dus een foutmelding hebben
ontvangen. |
Quote |
Anne Mv 3 schreef op: 03-09-2015 20:04:17 |
Tegenwoordig worden aanmaningen vaak via de e-mail gedaan én bedrijven schakelen steeds
sneller een incassobureau in. Incassobureau's willen er flink aan verdienen, dus die geven je niet zo maar gelijk. Als je aan kunt tonen dat je geen mail hebt gehad, dan zou ik dat eventueel aangetekend, in een brief zetten en naar het incassobureau sturen. Uiteraard faktuur wel betalen, maar niet aan incassobureau. Suc6 |
Quote |
Even Zo Graag schreef op: 15-09-2015 13:47:15 |
Beetje laat reaktie maar was ff druk in en om het huis nu de kids weer naar school gaan... maar het
is opgelost hoor... Ze heeft toegegeven dat ze de muiltjes naar een verkeerd adres had gestuurd...
dat had ze ook echt.... ik heb hem.inmiddels betaald zonder extra kosten... Dank voor jullie
reacties. |
Quote |