Menu
 

Topic:

Herkenning?

Mamajenti  schreef op: 15-01-2015 12:05:12
Ik hoop herkenning te vinden.

Mijn jongste van bijna vijf is de laatste twee weken ineens heel erg op mij gericht. En dan vooral bij het naar school brengen. Vandaag zelfs zo erg dat hij helemaal in tranen was toen ik weg ging. ook is hij heel gevoelig voor negativiteit en heeft snel het gevoel afgewezen te worden.

Nu wil ik niet teveel vertellen, maar er zijn meerdere factoren die hier invloed op kunnen hebben. En meiden die het wel weten, hou het even hierbuiten alsjeblieft.

Eigenlijk zoek ik naar herkenning of dit bij zijn eigen ontwikkeling hoort qua leeftijd of dat dit niet herkent wordt. Dan ga ik op school eens babbelen wat zij zien als ik er niet bij ben, de laatste twee weken.


 
Quote
Navigatie
RE: Herkenning?
Bettie  schreef op: 15-01-2015 12:24:22
Om niet teveel op je herkenning in te gaan....wij hebben hetzelfde gedrag momenteel (sinds 4 weken) bij 4- én 6 jarige én dan met name als mama weggaat. Naar school gaan en brengen gaat goed maar ze willen beiden maar knuffels en kusjes. Maar als ik wegga óf -moet, gaan ze niet slapen, vragen wel 100x wanneer ik terugkom én of ik wel terugkom.

Dus eerlijk gezegd...vul het antwoord maar in 

 
Quote
RE: Herkenning?
Banana  schreef op: 15-01-2015 12:30:34
ik vermoed fase 
jayden heeft dat rond die leeftijd gehad miste alles en idereen maar op gegeven moment ook mama op school 
ik gaf hem mijn sjaal ik was dan toch in de buurt en dat kon hij wat beter verkroppen en dan ging het goed 
hier was het wel minimaal en na paar weekjes wel weer overgewaaid 
als steekt t soms de kop nog op maar dan meer naar de opa's en oma's 
daarvan liggen dus nu verschillende knuffels in zijn bed zijn ze toch altijd bij hem 
 
Quote
RE: Herkenning?
Nina_mv_owen_en_quin
n
  schreef op: 15-01-2015 12:31:55
Dat klinkt precies als mijn zoon van nu 8 jaar. Maar hij is zijn hele leven al zo, de ene keer wat erger als de andere keer. Durft moeilijk contact te maken, bang om afgewezen te worden, weet zich in gezelschap van anderen geen houding te geven, geen prater wat zijn gevoel betreft, grappenmaker van de klas, ligt goed bij alle klasgenoten, slechte slaper, kan heel slecht tegen onrecht, houdt erg van samenzijn met familie, luistert slecht, leest heel veel, dromer, bovengemiddelde intelligentie maar niet hoogbegaafd denk ik, thuis ook veel bezig met rekenen en taal, hangt erg aan mij, snel bang.

Als ik hem op school afzet gaat hij alleen op het schoolplein staan, hij weet zich totaal geen houding te geven en wacht tot er kinderen naar hem toekomen.
 
Quote
RE: Herkenning?
Mamajenti  schreef op: 15-01-2015 12:38:23
Nou, mijn jongste had het nooit. Was altijd spring in het veld, maakt (te) makkelijk contact , slim ventje die voorloopt en een olifantengeheugen heeft.

Bettie, is dat bij jullie begonnen na hetvtrieste voorval?

Ik hoop dat het hier ook weer overwaait. Dan was het een fase
 
Quote
RE: Herkenning?
Krumelke  schreef op: 15-01-2015 12:55:29
herkenbaar. hier rond de 6 jaar ineens. van de een op andere dag was hij bang alleen gelaten te worden, bang dat ik hem ergens niet meer kwam halen e.d. na een half jaar was dat ook net zo ineens weer over.
 
Quote
RE: Herkenning?
Smvn&d  schreef op: 15-01-2015 13:11:10
Hier ook bij zoon van 5. Het is letterlijk een ramp als iemand ander hem haalt of brengt, en als ik er wel sta dan vliegt ie om me nek.
En zie het ook bij zijn leeftijdsgenootjes. Dus het hoort er helemaal bij.. weer een fase hihi
 
Quote
RE: Herkenning?
Anna28  schreef op: 15-01-2015 13:19:57
Hier een 3.5 jarige in die fase. Zelfs als hij naar bed moet is het huilen: ik wil bij jou blijven mama!
Moet zeggen dat hij ook echt wel wat te snel gaat in zn ontwikkeling en zichzelf momenteel van alles aan het aanleren is qua cijfers en letters enzo. 
Zeer op mij gericht, kan geen stap zetten van huis of hij hangt aan me. Met het ophalen net zo, dan klemt hij zich vast als een aapje. Regelmatig huilen ook, al ga ik maar even iets buiten zetten en hij moet even binnen blijven. 
 
Quote
RE: Herkenning?
Bettie  schreef op: 15-01-2015 13:47:52

Quote mamajenti:

Bettie, is dat bij jullie begonnen na hetvtrieste voorval?



Jep...juist vanmiddag even kort gesprekje met juf van oudste gehad. Bij haar was dit gedrag ook opgevallen en ze gaat even met me meedenken. Hij zondert zich op school nu dus ook heel erg af.
 
Quote
RE: Herkenning?
Emilie  schreef op: 15-01-2015 14:12:46
Het kan een fase zijn natuurlijk, maar als het iets is wat begonnen is naar aanleiding van bijvoorbeeld een plots overlijden of scheiding, dan kan het ook een uiting zijn van rouw. Wie verzekert je kind dat jij niet, net als die andere, plots weg bent en blijft. Dit is een heel reële angst bij kinderen zeker na zo'n voorval. Naar ik lees, is er inderdaad zo iets aan de hand. Je kan even afwachten. Gewoon wat tijd geven om alles te verwerken. Maar misschien heeft je kind hierbij wat hulp nodig. Misschien is het dan zelfs niet slecht om de hulp in te roepen van een 'buitenstaander'. Kinderen praten vaak makkelijker bij iemand die zelf niks te maken heeft met 'het verdriet'. Anders voelen ze zich vaak geremd om jou niet nog meer te belasten. Hou het goed in de gaten en schakel eventueel hulp in.
Veel sterkte,
Emilie
 
Quote
RE: Herkenning?
Mamajenti  schreef op: 15-01-2015 14:17:35
Ik hou het zeker goed in de gaten hoor Emilie. Vandaar ook dit topic ik wil alleen geen spoken zien zeg maar. Dus ik hoop eigenlijk wat geruststelling te vinden.


 
Quote
RE: Herkenning?
Samira  schreef op: 15-01-2015 15:00:39
Sorry, geen geruststelling. Hier net zo bij allebei de kids, bijna 3 jaar en eentje van 5 jaar...
 
Quote
RE: Herkenning?
Kees  schreef op: 15-01-2015 19:18:07
Lieve mamajenti,
Zo herkenbaar!

Het is moeilijk objectief te kijken naar je kind he.
Mij helpt het ook om andere ouders te horen, dus
bijv klasgenootjes.
Het is fijn als het een fase is en.niet alles te hoeven
koppelen aan andere zaken

Je bent zelf al erg bewust. In de gaten houden lijkt
me het enige juiste voor.nu

Ik denk dat je nu kunt zeggen:
Oh fijn, tis ook gewoon een kind van 5 met
bijbehorende fases.
Heerlijk toch?
 
Quote
RE: Herkenning?
Laura  schreef op: 15-01-2015 19:48:39
hier een zoon van 7 die ook een tijd ging huilen als je hem achterliet op school. Wij dachten altijd dat hij het moeilijk had met onze scheiding. Hier heeft hij het ook ongetwijfeld moeilijk mee, maar de juf ging eens met hem praten...het grootste probleem was dat de dag altijd begon met duo lezen, dit vindt hij vreselijk, teveel lawaai veel te veel prikkels...nu zit hij bij de groep die stil leest, niks meer aan de hand bij het wegbrengen...dus inderdaad niet te snel ergens vanuit gaan.
 
Quote
RE: Herkenning?
Mamajenti  schreef op: 15-01-2015 20:15:44
Het is niet moeilijk objectief te kijken, maar wel om oorzaak/gevolg niet meteen in te vullen

En daarom wil ik ook ervaringen van anderen! Met de oudste was er geen sprake van deze fases. Hoe slechter papa het had, hoe meer hij aan mij ging hangen. Ik heb dus geen goed beeld.

En er zijn op meer punten veranderingen. Zijn groepje is ook veranderd, hij heeft op donderdag een andere juf. In mijn ogen kan het drie dingen zijn. Maar dat blijft dus afwachten...
 
Quote
RE: Herkenning?
Jenny  schreef op: 30-08-2016 20:54:20

Quote Nina_mv_Owen_en_Quinn:
Dat klinkt precies als mijn zoon van nu 8 jaar. Maar hij is zijn hele leven al zo, de ene keer wat erger als de andere keer. Durft moeilijk contact te maken, bang om afgewezen te worden, weet zich in gezelschap van anderen geen houding te geven, geen prater wat zijn gevoel betreft, grappenmaker van de klas, ligt goed bij alle klasgenoten, slechte slaper, kan heel slecht tegen onrecht, houdt erg van samenzijn met familie, luistert slecht, leest heel veel, dromer, bovengemiddelde intelligentie maar niet hoogbegaafd denk ik, thuis ook veel bezig met rekenen en taal, hangt erg aan mij, snel bang.

Als ik hem op school afzet gaat hij alleen op het schoolplein staan, hij weet zich totaal geen houding te geven en wacht tot er kinderen naar hem toekomen.

 

Dit is precies mijn zoon van 8.... 

 
Quote
Navigatie


Reageren op Herkenning?
Naam
Bericht