Menu
 

Topic:

stomme boete

Boterbloem  schreef op: 05-07-2014 20:39:23
Maanden terug hebben wij een boete gehad. We zouden niet verzekerd zijn op 31 december met de auto. 400 euro wat we mochten betalen. 
Dus wij kijken in de papieren, en wij hebben gewoon alles netjes betaald. Verzekering gebeld, bleek dat zij het helaas nog niet verwerkt hadden waardoor wij de boete kregen, maar geen probleem! Alle bewijzen uitgeprint en opgestuurd, het zou goedkomen!

Krijgen we net een nieuwe brief. Officier is het er niet mee eens, want we waren gewoon niet verzekerd (klopt, want ze hadden het niet verwerkt) dus we mogen gewoon betalen. Dat wij betaald hebben hebben ze dus geen boodschap aan...

 kan wel janken, wat onrechtvaardig! 
Volgende week eerst maar aankloppen waar we verzekerd zijn. Dit is toch te belachelijk voor woorden? Wat kan ik hier nou aan doen?
 
Quote
Navigatie
RE: stomme boete
Cindy Mv F&f  schreef op: 05-07-2014 20:44:50
hoger beroep??


 
Quote
RE: stomme boete
Petra  schreef op: 05-07-2014 20:45:19
verzekering aansprakelijk stellen. als jullie op tijd betaald hebben maar hun niet op tijd verwerkt lijk t het mij  dat toch echt de verzekering nalatig is geweest, dan lossen hun het maar op. Zou mooi wezen.

 
Quote
RE: stomme boete
Vlindertjes  schreef op: 05-07-2014 20:45:52
Verzekering schriftelijk benaderen en hun vragen of ze ook het boetebedrag aan jullie betalen aangezien het hun fout is.
 
Quote
RE: stomme boete
Beibi  schreef op: 05-07-2014 20:46:58
Het ligt aan de verzekeraar toch? niet aan jullie? de auto staat dan wel op jullie naam, maar hier moet toch iets mogelijk zijn.
Aangifte doen tegen de verzekeraar?
 
Quote
RE: stomme boete
Jolanda1974  schreef op: 05-07-2014 20:49:53
Het inderdaad bij de verzekeraar neerleggen. ZIJ zijn nalatig geweest dus ZIJ zijn verantwoordelijk.
 
Quote
RE: stomme boete
Boterbloem  schreef op: 05-07-2014 20:50:02
We gaan ook terug naar de verzekeraar inderdaad, sowieso heb ik geen 400 euro liggen ;-) maar daarbij ga ik echt geen boete betalen voor iets wat absoluut niet mijn fout is.
Maar het geeft wel een rotgevoel, want je weet dat wanneer beide de poot stijf houden dat jij gewoon pech hebt uiteindelijk... En daar baal ik van. Het is zo'n enorm bedrag! 
 
Quote
RE: stomme boete
Meidenmama  schreef op: 05-07-2014 20:54:40
hebben jullie destijds geen waarschuwingsbrief van het rdw ontvangen? daar hadden jullie mee naar de verzekeraar moeten gaan en die kunnen dan een artikel 34 verklaring afgeven. Ik werk bij unive en dit gebeurd regelmatig..
 
Quote
RE: stomme boete
Boterbloem  schreef op: 05-07-2014 20:58:41
Nope, geen waarschuwingsbrief gezien. Maar dat zegt helaas niets. Want dat is al vaker gebeurd. 
 
Quote
RE: stomme boete
Meidenmama  schreef op: 05-07-2014 21:01:10
zaak voor de verzekeraar, die heeft een beroepsaansprakelijkheidverzekering! kan me niet voorstellen dat jullie dit moeten betalen, bewijs is er immers! zou me niet te druk maken..
 
Quote
RE: stomme boete
Boterbloem  schreef op: 05-07-2014 21:05:54
Denk je echt meidenmama?
We hebben die papieren, verzekeraar heeft het ook uitgesproken dat het idd voor die tijd betaald was maar enkel door hen niet verwerkt.

Ik hoop zo dat je gelijk hebt! Maar ben bang dat ik ermee in mijn maag blijf zitten totdat we zekerheid hebben... het is geen 10 euro 
 
Quote
RE: stomme boete
Meidenmama  schreef op: 05-07-2014 21:09:06
je zegt zelf dat ze schuld bekennen! dan kan ik me echt niet voorstellen dat jullie deze boete laten betalen! welke verzekeraar is het?
 
Quote
RE: stomme boete
Boterbloem  schreef op: 05-07-2014 21:11:18
Dat weet ik zo niet haha, mijn man regelt dat 
Weet dat het contact toen heel prettig was. Erg behulpzaam en hij vond het vervelend. Dus in principe zal het ook vast goedkomen... Maar goed you never know.

Vind het gewoon wel raar als je kunt aantonen dat jij hebt betaald dat ze toch vinden dat je moet boeten... Hoeveel meer bewijs wil je hebben?
 
Quote
RE: stomme boete
Meidenmama  schreef op: 05-07-2014 21:12:29
vind het ook een vreemde situatie! maar ik ga er vanuit dat het goed komt hoor!!! maandag meteen ff contacten!
 
Quote
RE: stomme boete
Boterbloem  schreef op: 05-07-2014 21:15:32
Heb even mijn andere topic opgezocht,

het ging over een rekening in oktober, maar we werden gebeld over de betaling (dat was de enige die niet betaald was). Maar dat kon dus nog gewoon op tijd betaald worden en dat hebben wij toen gedaan in december. Alleen hadden zij het niet verwerkt.

Was zo happy toen we thuiskwamen! 3 examens gemaakt en eindelijk echt echt echt vakantie, en dan krijg je dit op de mat *zucht*

maar goed, je hebt gelijk! Het moet haast wel goedkomen, alleen had het nu al goed moeten zijn, zo was het ons eerst verteld... En nu kun je die hele administratieve molen in bleeeeeeggghhh
 
Quote
RE: stomme boete
Soesjaa  schreef op: 05-07-2014 21:52:09
Het schijnt dus dat bij bezwaar de officier 90% van de zaken afkeurt zonder ze echt goed te bestuderen.. Echt belachelijk..

In de eerste instantie contact opnemen met de verzekering, maar ga er niet zomaar vanuit dat hun het verder oplossen want het staat op jouw naam en de verzekering kan zeggen dat het oplossen maar als ze ja zeggen en nee doen ben jij de pino..

Dus ik zou sowieso ook hoger beroep doen.. Nadeel is wel dat je de boete moet betalen en het meer als een jaar kan duren voordat je voor komt en dan nog eens maanden voordat je je geld weer terug krijgt.. weet er alles van helaas..

Wat een gezeik..
 
Quote
RE: stomme boete
Minou  schreef op: 05-07-2014 22:08:46
Bah bah bah onrechtvaardig bureaucraties Nederland


 
Quote
RE: stomme boete
Boterbloem  schreef op: 05-07-2014 22:27:31
hmmm ga zo even een muntje in de tuin planten, kunnen we het daar straks van plukken! 
 
Quote
RE: stomme boete
Mamsie  schreef op: 05-07-2014 22:31:01
volgens mij heb je gewoon recht om dit bij de verzekering neer te leggen.
 
Quote
RE: stomme boete
Minou  schreef op: 05-07-2014 22:32:53
Bureaucratisch..spelling

ja plant ff muntje hihi, dat vergaat niet


maar echt he, vind het zooo oneerlijk!!! Mag jij je weer gaan bewijzen en erachteraan, omdat zij verzaken op tijd de boel te verwerken
 
Quote
RE: stomme boete
Soesjaa  schreef op: 05-07-2014 22:34:55
Tuurlijk moet die verzekering dit oplossen, maar dit moet wel binnen een bepaalde termijn gebeuren. Die officier heeft gewoon schijt aan je en verhoogt de boete of erger..

Dus vertrouw ze er niet volledig op als ze zeggen dat ze het gaan doen, blijf er boven op zitten!
 
Quote
RE: stomme boete
Debby1977  schreef op: 05-07-2014 23:08:36
Hm........het gaat dus over een rekening die in principe te laat betaald was? Verzekering heeft hem daarna te laat ingeboekt? Dan heb je best kans dat je van een koude kermis thuiskomt en ze gewoon gaan zeggen dat je die rekening in 1e instantie mar op tijd had moeten betalen. Ik heb dit aan de hand gehad met de scooter, boete van 360 euro, en het ging om een bedrag van 2,41. Maar ik heb hem mooi mogen betalen.
 
Quote
RE: stomme boete
Boterbloem  schreef op: 05-07-2014 23:17:23
Als ik het goed onthouden heb (is van een half jaar terug) was het zo:

een rekening van oktober is niet betaald. Wij hebben geen herinnering gezien.
Verzekeraar belt er achteraan, we konden tot 31 december betalen.
Geen probleem, direct over gemaakt (29e).
MAAR verzekeraar zelf heeft het voor die tijd niet ingevoerd of wat ze ook maar moeten doen, waardoor wij even erbuiten hebben gelegen, maar na de jaarwisseling het is geregeld.
Maar op 1 januari was er controle, en toen zijn we kort onverzekerd geweest. Wel betaald binnen de termijn die ons gegeven was, maar niet doorgevoerd of hoe je het ook maar noemt door de verzekeraar voor de einddatum...

Gaat hier ook om een belachelijk bedrag hoor, 30 euro ofzo??
 
Quote
RE: stomme boete
Boterbloem  schreef op: 05-07-2014 23:17:39
gaan we doen soes!
 
Quote
RE: stomme boete
Debby1977  schreef op: 05-07-2014 23:21:37
Heb jij 29 december betaald? Ze hebben vaak een aantal dagen nodig om te verwerken. Ik ben bang dat je hier toch niet onderuit komt. Die officier zal blijven zeggen dat je op tijd had moeten betalen
 
Quote
RE: stomme boete
Boterbloem  schreef op: 05-07-2014 23:40:25
Maar waarom krijg je dan tot 31 december om te betalen?
Nemen zij die dagen niet mee dan?

Dus dan kan het zijn dat het wel klopt pfffff dat wordt pittig.
 
Quote
RE: stomme boete
Samira  schreef op: 05-07-2014 23:45:43

Even heel lullig, nee daar houden ze geen rekening mee. Bedrijven schermen met eigen verantwoordelijkheid. Er kunnen tot drie dagen overheen voor het bedrag geboekt wordt en dus bij hun op de rekening staat. Dan kan het een aantal dagen duren voor zij het verwerken.
Tuurlijk zeggen zij dat het op tijd is als je uiterlijk de 31e betaald, want hoe groot is de kans dat je aangehouden en bekeurd wordt?


Neemt niet weg dat het voor jullie enorm zuur is als de verzekeraar het niet voor hun rekening neemt, waar ik niet vanuit zou gaan.

 
Quote
RE: stomme boete
Boterbloem  schreef op: 05-07-2014 23:51:57
Maar het was er voor die tijd, dat is bekend. Daarover hebben ze contact gehad.
Daarom had verzekeraar ook zoiets van: dit komt wel goed. Geen probleem.

Dat zal wel heel zuur zijn, maar dan is het wel te verklaren waarom een OvJ het afkeurd...
 
Quote
RE: stomme boete
Jomi  schreef op: 06-07-2014 01:05:19
Ik heb het met mijn brommer gehad. ik kreeg de boete in de bus, gelijk gebeld en moest bij mijn verzekering een artikel 34 verklaring aanvragen.

Op de datum dat ze gecheckt hebben moet je voertuig als verzekerd hebben gestaan.

Ik was te laat met betalen geweest en m'n brommer was een Laar weken onverzekerd geweest, precies op de datum van de steekproef zat hij net weer in de verzekering.

ik heb dus niks hoeven betalen, het gaat echt alleen om die precieze datum.
 
Quote
RE: stomme boete
Samira  schreef op: 06-07-2014 01:07:41
Jomi, zoals ik het begrijp is dat juist het punt. Hij was op het moment van de steekproef niet verzekerd...
 
Quote
RE: stomme boete
Boterbloem  schreef op: 06-07-2014 01:12:05
Wel betaald, maar niet verzekerd inderdaad.

het klopt dat we niet verzekerd waren, daar hebben ze gelijk in. Wij dachten van wel omdat het betaald was binnen de termijn die gesteld werd, maar omdat het niet verwerkt is waren we toch onverzekerd.

En weet je, dat voelt voor mij nog het meest zuur... Dat je gezegd wordt dat het oke is als je voor die datum betaald, maar dat je toch de boete krijgt (terwijl jij aan de voorwaarde die gesteld worden hebt voldaan) omdat de andere partij niet heeft gedaan wat jij verwacht had.

Zoals ik nu begrijp hebben zij dus gewoon nog een paar dagen, dan snap ik persoonlijk niet waarom gedaan wordt alsof je tot een bepaalde datum de tijd hebt, want die heb je dus feitelijk niet... Maar goed.

We gaan er nog wel achteraan. Naar beide kanten toe. Maar als het moet dan moet het helaas...
 
Quote
Navigatie


Reageren op stomme boete
Naam
Bericht