Menu
 

Topic:

Raad gevraagd (probleem met leerkracht)

Debbel79  schreef op: 19-05-2014 14:03:13
Meiden. Wat moet ik doen?

Ff kort... Nora is altijd een pittig kind geweest. Eigen willetje en kan echt een kattenkop en ook echt gemeen zijn.
Met als gevolg dat ze weinig vriendinnetjes heeft en bijvoorbeeld ook nooit op kindrfeestjes uitgenodigd werd.

Inmiddels is ze ruim 8 en is ze eindelijk tot besef gekomen dat ze zelf zal moeten veranderen om "geaccepteerd" te worden.
Dit heeft heel wat gesprekken en geduld gekost en we hebben ontzettend veel te danken aan haar juf van vorig jaar in groep 4.
Die juf heeft ervoor gezorgd dat de kinderen alle negativiteit rondom Nora los konden laten en gewoon leuk met haar konden spelen.
Nora deed ontzettend haar best maar ze had nu eenmaal de stempel "vervelend"
Die juf heeft door klassikale gesprekken het voor elkaar gekregen dat Nora weer lekker in de groep lag.
Ook thuis merkten we veel verandering. Van een brutaal kind werd ze een lief lekker in haar vel zittend meisje.
Ze doet enorm haar best.
Die juf deed dagelijk 2 minuten na de les met Nora avalueren hoe het ging.
Heel kort: dit ging goed, maar hier moet je nog aan werken.
Dit werkte geweldig voor Nora.

Toen ze naar groep 5 ging hield ik mijn hart vast. Zo'n lieve juf als ze had zou ze nooit meer terug krijgen.
Mijn angst bleek gegrond.
Op mijn vraag of de nieuwe juf net als in groep 4 even 2 minuten wilde evalueren, kreeg ik als antwoord: nee, daar doe ik niet aan. Ze zit in groep 5 en niet op de kleuterklas.

In de loop van het schooljaar ging het steeds slechter met Nora. Ze heeft 2 leerkrachten. Op maandag en dinsdag die juf en de rest een hele lieve meester.
Op de dagen van de meester is er geen enkel probleem.
Thuis is er geen enkel probleem. Bij opa en oma geen enkel probleem.
Alleen bij die juf us het gezeik.
Van haar moet Nora naar een kinderpsychologe. Ze us zo negatief tegen Nora dat ik de kriebels krijg.
Ik heb haar erop aangesproken maar ze is zo'n ongelooflijke bitch dat je net zo goed tegen een tafelpoot kan lullen.

Ik heb toen de lieve meester gesproken en die zegt dat het bij hem heel goed gaat met Nora en dat ik met die andere juf om tafel moet omdat hij dat niet kan oplossen voor mij.

Ik heb de kinderarts en schoolarts het verhaal gedaan. Die vinden het beide belachelijk en onzin om Nora naar een psycholoog te sturen.
Volgens hen is zij in de klas negatief naar mora en pakt de hele klas dat over waardoor zij de boeman blijft.

Vanmiddag wS de druppel. Ik wist het vanmorgen al.. Het is weer maandag, er zal wel weer wat zijn... En ja hoor...
Ze komt overstuur veel te laat uit school.
Ze moest overblijven. Bin een meisje dat naast haar zat, zat pen op de rug. Nora had dat gezien en haar erop gewezen.
Dat meisje vroeg wie dat gedaan had. Nora wist het oprecht niet.
Waarop het meisje dat achter het meisje met de pen in de jurk riep" dat zal Nora wel weer gedaan hebben" waarop de halve klas roept " ja dat zal mora wel gedaan hebben"
Dat heb ik niet gedaan zei Nora. Maar de juf vraagt aan Nora" waarom zegt de halve klas dat bij het gedaan hebt en jij alleen van niet?"
Dus zij kreeg straf.
Terwijl ik ervan overtuigd ben dat Nora de waarheid spreekt en dat door het negatieve gedrag van de juf naar Nora toe de klas het overpakt en zij elke keer de pisang is.

Nu gaat straks ook nog die moeder van dat meisje van die pen op de jurk bellen zei Nora.

Ik ben zo boos. Wat moet ik toch doen?
Ik ben zo boos dat Als ik nu ga het gaat escaleren daar. Maar normale gesprekken zijn niet te voeren het is haar woord tegen die van mij.

Meerdere ouders klagen steen dn been over die juf. Maar wr wordt niks aan gedaan

Iemand tips
Ik ga zo om 15.15 er zowieso heen want ik ben het spuugzat met dat kutwijf dn dat ga ik ze zowieso duidelijk maken.



 
Quote
Navigatie
Vorige | 1 | 2 | 3 | Volgende
RE: Raad gevraagd (probleem met leerkracht)
Mikmvg  schreef op: 19-05-2014 16:59:00

Quote Queen@home:
als de juf niet wil luisteren moet je naar de directeur gaan en als dat niet helpt met een brief aankomen bij het bestuur waarin je uitlegt wat er speelt en dat je het anders wilt.

sterkte!



rest helemaal niet gelezen, mar dit dus. (en datz eg ik als leerkracht niet snel, maar je bent meedenkend genoeg geweest naar juf toe, ze heeft haar kansen gehad)
 
Quote
RE: Raad gevraagd (probleem met leerkracht)
Ikke  schreef op: 19-05-2014 17:02:53
Goed dat je gemaild hebt !
ik zou alleen als ik jou was deze online mail laten verwijderen er staan teveel persoonlijke gegevens in (namen etc) dit werkt straks tegen je meisje of jou .. Je weet nooit wie hier meeleest 

sterkte met alles !
 
Quote
RE: Raad gevraagd (probleem met leerkracht)
Sammy  schreef op: 19-05-2014 17:22:47
Mooie mail Debbel. Dat het warrig is maakt niet uit, je hebt hem vanuit je gevoel en hart geschreven. Hoop echt dat de directeur hier nu serieus iets mee gaat doen. Knuf voor jou en je dochter!

 
Quote
RE: Raad gevraagd (probleem met leerkracht)
Myself  schreef op: 19-05-2014 17:30:01
Een mail vanuit je gevoel, naar mijn idee altijd goed .
Ik hoop dat het tot een goed gesprek zal brengen en dat er een mooie uitkomst op volgt.

Goed dat je zo opkomt voor je kind wanneer zij je nodig heeft.
 
Quote
RE: Raad gevraagd (probleem met leerkracht)
Debby1977  schreef op: 19-05-2014 17:51:30
Debby, zou je zelf even je mail opnieuw willen plaatsen en de namen eruit halen? Je hebt er zoveel namen instaan dat het een hele klus is   Dan haal ik de oude mail wel weg
 
Quote
RE: Raad gevraagd (probleem met leerkracht)
Jolijn  schreef op: 19-05-2014 18:06:39
Zo'n juf als in groep 4 tref je niet meer zo snel en dit gaat van kwaad tot erger. Een kind dat op die leeftijd zoveel negativiteit te boven moet komen, dat gaat haar niet lukken. Als ik jou was zou ik een andere school zoeken. Woon je in de regio midden Nederland toevallig? (ik meen me zoiets te herinneren maar ik haal nog wel eens verhalen door elkaar).
 
Quote
RE: Raad gevraagd (probleem met leerkracht)
Minou  schreef op: 19-05-2014 19:01:08
Mail gemist, maar zal vast goed zijn


 lieffie
 
Quote
RE: Raad gevraagd (probleem met leerkracht)
Mikmvg  schreef op: 19-05-2014 19:02:39
Ik vind het ene prima mail en die juf zal toch echt haar aanpak moeten aanpassen.

Het wordt misschien niet zo als de juf van groep 4, maar bij de meester gaat het ook goed. Juf moet de positieve insteek vinden en die paar minuutjes investeren in evaluatie.Werken aan een gioed groepsgevoel waarin ALLE kinderen zich fijn voelen. 

weet je dat hoort allemaal bij onderwijs, net zo goed als rekenen en taal. Een goed (veilig) klimaat is een voorwaarde om goed te kunnen leren.
 
Quote
RE: Raad gevraagd (probleem met leerkracht)
Debbel79  schreef op: 19-05-2014 19:07:32
 De mail zonder namen... Beste ....... Na lange twijfel heb ik besloten om toch deze brief te sturen. Het gaat over onze dochter Nora .....uit groep 5A, en haar juf I....en juf J.. Ik ga het proberen kort te houden, maar ik weet nu al dat dat niet gaat lukken. Nora is een pittig kind, altijd al geweest. In de kleuterklas liet ze bij juf S. al duidelijk zien dat ze een eigen willetje had. Daarnaast kon ze ook een behoorlijke kattekop zijn. Wij merkten dat ze niet goed in haar vel zat en op school merkten ze dit gelukkig ook. Uiteindelijk heeft ze in groep 3 en in groep 4 een onderzoek gehad en daar uit kwam naar voren dat Nora intelectueel 3 jaar verder was dan emotioneel Juf L. en G. hebben in groep 4 Nora hiermee FANTASTISCH opgevangen. Nora zat compleet niet lekker in haar vel, was zowel thuis als op school onhandelbaar, kinderen wilden niet met haar spelen omdat ze zelf zo negatief was. Op een ochtend is Nora ingestort en kwam het hele verhaal eruit. Niemand wilde met haar spelen, elke dag was ze alleen op school en daardoor ging zij vervelend doen om toch maar aandacht te krijgen. Ik ben toen samen met Nora die ochtend voor schooltijd direct naar L... gegaan en zij schrok wel van dit verhaal en had niet in de gaten dat Nora dit zo ervaarde. Zij heeft er toen diezelfde dag nog werk van gemaakt. Klassikaal heeft ze met de kinderen gesproken over samen spelen en over Nora. Er werd zelfs een soort van speelschema gemaakt. Dit werkte helemaal super. Nora werd weer geaccepteerd en na een poosje was het schema helemaal niet meer nodig en werd Nora gewoon vanzelf weer betrokken bij het spelen door de andere kinderen uit der klas. Ook had L elke dag na de les even 2 minuutjes tijd vor n Nora. Kort evalueren over de dag:”dit ging goed Nora en hier moet je nog even aanwerken” dit werke super.. Nora wist waar ze aan toe was. Kreeg complimentjes en leerde omgaan met de opbouwende kritiek van L... (en ook G... natuurlijk) Toen het schooljaar afgelopen was kreeg ik eerlijk gezegd wel een beetje de kriebels. Zo'n leerkracht als L....zijn er niet veel. Maar met de juiste afspraken zou het in groep 5 ook goed moeten gaan. Maar helaas ging het mis. Aan het begin van het schooljaar heb ik aan I... gevraagd of ze net als Liduine elke dag even 2 minuutjes met Nora wilde avalueren. “nee, daar begin ik niet aan, ze zit in groep 5” kreeg ik te horen. Nora had wat moeite met de lesstof en vooral met het omgaan met “leren” in de klas. Alles kwam haar tot nu toe aangewaaid en nu moest ze daadwerkelijk wat doen om goede resultaten te behalen. Hier had ze duidelijk moeite mee. Ze kreeg een terugval in gedrag. Zowel thuis als op school werd ze weer brutaal en een kattekop. Ook kon Nora nogal eens liegen. Ik heb hierover meerdere gesprekken gehad met juf I... J....en meester H... Ik merkte vanuit I...dat ze ontzettend negatief over Nora was. Nora heeft wel eens bibberend van angst aan de eettafel gezeten omdat ze iets “moest”vertellen van juf I, en juf I, zou me ook nog bellen erover. Ze was zo bang dat ik werkelijk dacht dat ze op zijn minst iets gestolen moest hebben of zo. Na een uur durfde ze me huilend pas te vertellen wat er aan de hand was: 2 kindjes waren verliefd en Nora had gevraagd of ze al gezoend hadden, dat hadden ze niet en Nora zei toen “dan gaan jullie toch zoenen?'waarop de kindjes elkaar een kusje hadden gegeven. (Nora was volgens I de aanstichter en had ze niet mogen pushen) ik vond het een bizar verhaal van nora en zei verbaasd, als dit alles is Nora, dan snap ik niet waarom de juf zo boos is. Maar er was nog meer.... ze had op de wc met de lichtknop geknipperd. Wederom was ik verbaasd. OK, het mag niet, maar moest de juf mij daarom bellen die avond en was ze om deze reden zo enorm boos op Nora geworden dat ze die nacht geen oog dicht heeft gedaan? Ik wachte het telefoontje af en idd ze belde die avond met de vraag of Nora eerlijk had verteld wat er gebeurt was. Ik heb toen gezegd “ik heb geen idee, Nora heeft mij wel 2 dingen verteld, maar als dat de waarheid is snap ik niet waarom jij mij nu belt en dat je zo boos bent geworden” Het bleek de waarheid, om die 2 dingen was de juf zo boos geworden. Toen ik aangaf aan I dat ik het best ver vond gaan om een kind hiervoor zo in angst te laten zitten gaf ze aan dat ze “blij” was dat het wat deed met Nora. Ik ben toen best boos geworden. Natuurlijk doet het Nora wat! Dat kind heft ook gevoel! En zo kan ik meerdere incidenten opnoemen waarbij Nora als schuldige in de klas aangewezen wordt door I. Ze heeft een keer 2 weken een super nova verbod gehad voor het eraf duwen van een kind. Nora zelf bleef volhouden dat ze viel, en dat meisje er per ongeluk meetrok tijdens haar val. Juf I bleef volhouden dat ze het zelf gezien had. Nora was zo ontredderd en boos en teleurgesteld. Ik heb toen de moeder van dat andere meisje aangesproken, en zij heeft aan haar dochter gevraagd wat er gebeurt was. Wat bleek? Nora sprak de waarheid. Sterker nog, Nora heeft haar overeind geholpen en sorry gezegd. Toen ik dat tegen I zei tijden een oudergesprek kreeg ik als reactie, “dat kan maar ik weet niet meer wanneer Nora wel en niet liegt” Nora wordt door I zo enorm negatief benaderd in de klas, dat de klas dit oppakt en ook negatief gaat doen tegen Nora. Dit is een logisch gevolg.daar hoef ik geen leerkracht voor te zijn om dit te weten. Een paar weken geleden was er weer een akkefietje en ben ik naar school gegaan en heb een gesprek met I en J gehad. Wat ik ook zeg, het blijft negatief. Zowel door I als J. Ik merkte dat het bij meester H wel goed ging, en ben 2x in de week na school naar H gegaan. In tegenstelling tot I, wil Huub wel evalureren op frequente basis. Al een aantal weken spreek ik elke woensdag en elke vrijdag H. En Wat blijkt? Bij H gaat het prima met Nora. Uiteraard moet hij af en toe mopperen, maar dat moet hij op elk kind. H zegt dat ze enorm haar best doet en dat ze eraan moet trekken, maar dat ze echt wel haar best doet. Thuis gaat het inmiddels geweldig met Nora, ze is lief, ze luisterd, geen grote mond meer. Bij opa en oma hetzelfde verhaal, bij de oppas idemdito. Bij H gaat het dus ook goed, enkel en alleen op maandag bij I en J gaat het mis. Elke maandag denk ik weer, “wat zou er vandaag weer zijn?” Volgens juf I moet Nora naar een Kinderpsycholoog. Nora is al een poos onder behandeling bij een kinderarts ivm haar gedrag en andere onverklaarbare vermoeidheidsklachten en exceem. Deze kinderarts was uiterst verbaasd dat een leerkracht op deze manier om kan gaan met kinderen. Hij vond het absoluut niet nodig om Nora te laten behandelen bij een psycholoog. Als het overal goed gaat, behalve op maandag dan lijkt het probleem niet enkel bij Nora te liggen is zijn visie. Ik heb H hierover aangesproken omdat ik bij I het idee heb dat het vechten tegen de bierkaai is. Hij geeft aan dat ik dat toch echt zelf met I moet bespreken omdat het bij hem wel goed gaat in de klas. Maar ik zie er het nut niet meer van in. I heeft haar standpunt: Nora is lastig, en ze blijft negatief” Vandaag, (maandag) was het weer zover: ze moest nablijven, er was bij een kind op de rug getekend en wat notabene Nora ontdekt had en dat kind erop wees, op de vraag wie heeft het gedaan riepen er een paar kinderen “dat zal nora wel weer gedaan hebben” de juf vroeg het aan Nora, en Nora zegt dat ze het niet gedaan heeft. De juf heeft toen gevraagd hoe het kan dat alleen jij zegt dat je het niet gedaan hebt en 3 anderen zeggen van wel. Dus Nora zal wel weer gelogen hebben kreeg straf, ze moest nablijven. Ik weet wel hoe dat komt dat de vinger vanuit de klas naar Nora gaat. Zij staat door juf I zo in een negatief daglicht dat de klas dit overneemt. Het wordt “normaal”om met de vinger naar Nora te wijzen, en hoe makkelijk is het om dat te doen als de juf het dan ook klakkeloos aanneemt en Nora gelijk straf geeft. Dit is precies waar de kinderarts EN de schoolarts mij voor gewaarschuwd heeft. Als Nora op deze manier benaderd blijft worden door de juf, neemt de hele klas het over en blijft Nora de pisang. Weet je M .... ik vind die heisa gewoon zo sneu voor Nora. Ze doet zo enorm haar best om geaccepteerd te worden. Ze weet dat ze vroeger een betweterige kattekop was, ze weet dat ze hierdoor een “stempel”heeft, ze weet dat er maar 1 persoon is die het negatieve om kan buigen naar het posietieve, namelijk zijzelf. Wij als ouders en de leerkrachten kunnen haar helpen en sturen, maar ze weet dondersgoed dat ze het zelf moet doen. En ze doet zoooooo enorm haar best. Wat zij in groep 4 in 1 jaar tijd veranderd heeft aan zichzelf is enorm. Op haar leeftijd het besef hebben, uitkomen voor je fouten en er daadwerkelijk wat mee doen vind ik zo bijzonder en goed van haar! Dat kun je aan L navragen, zij zal het roerend met mij eens zijn. En dan zou 1 juf als I het voor elkaar krijgen om al haar harde werken teniet te doen, en haar te behandelen alsof ze een kind is dat totaal haar best niet doet? Inmiddels zit Nora weer onder het exceem van alle stress. Ze heeft buikpijn als ze weer naar school moet op maandag en is vrolijk als het weer “H dag” is. Sorry, maar dat gaat mij echt te ver. Ik weet dat het einde van het schooljaar nabij is. Ik kan niks doen, en Nora het laten “uitzingen” bij I, maar volgend jaar zit ze weer in dezelfde klas, met dezelfde kinderen die nu Nora weer zien als een zondebok. Ik wil beste een gesprek aangaan met I, maar ik weet nu al dat ze negatief blijft doen over Nora, en dat het allemaal haar eigen schuld is etc etc. Graag zou ik met jou een keer om tafel gaan om mijn warrige verhaal hierbovern die ik vanuit mijn emotie geschreven heb toe te lichten. Geen idee wat wij er nog meer mee willen, het enige wat wij willen is rust voor ons meisje en dat ze met plezier naar school gaat en dat het gewaardeert wordt dat ze zo haar best doet. Volgens ons is dat niet teveel gevraagd. Groetjes Groetjes Debby
 
Quote
RE: Raad gevraagd (probleem met leerkracht)
Minou  schreef op: 19-05-2014 19:13:58
Debby...prima perfect top




arme arme schat
 
Quote
RE: Raad gevraagd (probleem met leerkracht)
Jen9  schreef op: 19-05-2014 19:18:59
k zou groetjes even veranderen in Met vriendelijke groeten.

Mooie brief meid! Sterkte!
 
Quote
RE: Raad gevraagd (probleem met leerkracht)
Linnepint  schreef op: 19-05-2014 19:55:20
Bijna alle namen er uit

Jeetje ik word al verdrietig als ik de mail lees... arm meisje

Ik hoop dat de directeur met een gepaste oplossing komt!
 
Quote
RE: Raad gevraagd (probleem met leerkracht)
Flipstra  schreef op: 19-05-2014 19:59:32
goeie duidelijke brief inderdaad,ik hoop voor jullue dat er daarna verbetering komt!
 
Quote
RE: Raad gevraagd (probleem met leerkracht)
Debbel79  schreef op: 19-05-2014 20:10:58
Dit stAt ook in de originele brief jen9.

Evenals leestekens en alinea's. Door het kopiëren plakt ie alles aan elkaar.

 
Quote
RE: Raad gevraagd (probleem met leerkracht)
Mama_anja  schreef op: 19-05-2014 20:23:46
ik word misselijk van het feit dat een juf niet achter het kind staat maar haar eigen lijn trek wat zij vind zal het ook geschieden 
de brief heb ik niet gelezen  maar aan de reacties van de rest te lezen komt het wel goed ik hoop dat jullie er uit kunnen komen daar 

 
Quote
RE: Raad gevraagd (probleem met leerkracht)
Mv5  schreef op: 19-05-2014 21:39:05

Ik vind het belachelijk dat een kind zo behandeld wordt. Dat soort mensen zouden niet bevoegd mogen zijn om in het onderwijs te werken.
Heb je zelf al eens een oplossing bedacht voor dit probleem en die bij de juf ingebracht? (buiten evaluatie dan, want dat doet ze blijkbaar niet).
Zo ja, wat? En wat vond de juf daarvan? Heeft de juf zelf een oplossing voor haar probleem bedacht? (en daarmee bedoel ik een oplossing waarmee zowel zij als nora en jullie tevreden zijn, dus niet die psycholoog waar dat mens het over heeft).
Ik heb ook eens problemen gehad op school. Mijn middelste heeft adhd en vroeger had ze echt behoefte om af en toe even haar energie kwijt te kunnen. In groep 3 en 4 had ze dezelfde juf en omdat ze niet zo lang stil kon zitten, werd ze vervelend en daardoor had ze vaker ruzie met de juf. Toen hebben we als oplossing bedacht dat ze maximaal drie keer per dag even vijf minuten rondjes mag rennen op het schoolplein als ze merkt dat de concentratie weg is en ze vervelend gaat doen. (juf mocht haar ook sturen). Dit werkte perfect. Het was ook steeds minder vaak nodig. De afspraak staat nog steeds (ze zit nu voor de tweede keer in groep 8) en dit jaar heeft ze nog maar drie keer rondjes gerend. Zo kon ze dus even uitrazen om daarna weer volop mee te kunnen doen. Binnenkort hebben we kennismakingsgesprek op de middelbare school en daar zullen we dit ook aandragen voor het geval het nodig mocht zijn. Dan heeft de school ook het idee dat je zelf actief meedenkt en dat je het dus ziet als een gezamenlijk probleem en niet als een probleem van school wat zij op mogen lossen. (ik zeg niet dat jij dat doet, maar wellicht denkt die rotjuf er zo over).
Mijn jongste heeft ook een pittig karakter. Ze kan heel dominant zijn en kan daardoor af en toe wat arrogant overkomen. Ze is van 26 dec. en dus de allerjongste van de klas, maar af en toe doet ze net alsof ze de oudste is en alles beter weet. Vroeger waren er dus weleens kinderen die niet met haar wilden spelen omdat ze zo dominant kon zijn. Toen heb ik tegen haar gezegd dat als ze samen wil spelen, ze dan ook rekening moet houden met anderen. Antwoord: Ja,maar dan vind ik het niet leuk. 'Dan vind je het maar wat minder leuk, maar dan speel je wel samen. Dat is belangrijk' heb ik toen gezegd. Zo kwam ze erachter dat anderen ook leuke speelideeën kunnen hebben. Maar ze kan ook heel lief zijn hoor. Die kant laat ze steeds vaker zien, omdat ze erachter is gekomen dat ze daarmee veel meer bereikt. Nu afwachten hoelang dat duurt, want nummertje vier heeft tegenwoordig puberbuien en gezien zij altijd heel lief en zacht van karakter is geweest, vrees ik het ergste voor de puberteit van de jongste. Hopelijk duurt dat nog even, want ze is pas 10.

 
Quote
RE: Raad gevraagd (probleem met leerkracht)
Bepje  schreef op: 19-05-2014 21:45:54
Duidelijke brief hoor en ik hoop van harte dat het Nora`s kansen keert. Al is het schooljaar bijna voorbij, het zou toch ijn zijn als de resterende tijd normaal verloopt, zonder stress. Krijgt ze deze juf volhgend jaar niet meer ?
 
Quote
RE: Raad gevraagd (probleem met leerkracht)
Debbel79  schreef op: 19-05-2014 21:51:49
Gelukkig niet bepje, dat had ik ook zeker niet geaccepteerd.
Maar ze zit natuurlijk wel in dezelfde klas met dezelfde kinderen.
En op het moment is Nora de pispaal in de klas.
Dat vond ik erg lastig. Die stempel " vervelend" blijft ze houden.

 
Quote
RE: Raad gevraagd (probleem met leerkracht)
Bepje  schreef op: 19-05-2014 21:58:54
Die stempel is ook lastig en daar kom je zo moeilijk weer vanaf helaas. Maar fijn hoor dat jij voor haar opkomt en haar objectief bekijkt wat betreft haar "mindere" kanten.  Tegenwoordig bemoei ik me een beetje met de sportclub en heel veel ouders kunnen )of willen) dat niet hoor, aan hun kind ligt het niet. Door met haar in gesprek te blijven help je haar het best.
 
Quote
RE: Raad gevraagd (probleem met leerkracht)
Debbel79  schreef op: 19-05-2014 22:26:53
En ondanks alles blijft mijn moppie stralen.
Ze had vanavond een mooie jurk uitgezocht om morgen naar school aan te doen.
Wat vond ze hem prachtig en wat is ze trots!
Mu maar hopen dat ze morgen mmiet neergeknuppeld word door de klas omdat het exceem eronder uit piept.





 
Quote
RE: Raad gevraagd (probleem met leerkracht)
Minou  schreef op: 19-05-2014 22:28:46
Ach noraatje..

krijg ineens een gevoel dat juf jaloers is op nora..

komt ineens binnen..






 
Quote
RE: Raad gevraagd (probleem met leerkracht)
Blauwtje  schreef op: 19-05-2014 22:33:33
wat een rare juf...

 
Quote
RE: Raad gevraagd (probleem met leerkracht)
Lisje  schreef op: 19-05-2014 22:36:14
Denk dat ze geestelijk sterk is, net als jij   , maar zo'n juf verdient ze zeker niet. En de jurk is prachtig!
 
Quote
RE: Raad gevraagd (probleem met leerkracht)
Tamaramvc&f  schreef op: 19-05-2014 22:48:43
Krijg echt tranen in mn ogen van het hele verhaal, en ik ben al zo emo op het moment
Arm meisje, zon hele klas tegen je. ik ben vroeger gepest op zowel basisschool als hogere school en dat heeft mij wel gevormd, op de basis school was het ook altijd een clubje en de rest deed mee. ik hoop dat deze mail een aanzet geeft tot een goede oplossing voor je meisje. ik denk ook dat een schoolmaatschappelijk werker een goed idee is, heb ik ook mee te maken ivm mijn zoon en die heeft echt goede dingen gedaan want ook hier ging t de verkeerde kant op met de juf van hem, nu na een aantal gesprekken, waar zij bij was, met gesprekken met de ib-er, waarbij ik mijn gevoel duidelijk kon overbrengen en melde dat ik al op zoek was naar een andere school waar zij zo erg van schrok is het balletje gaan rollen. en nu gaat het gewoon goed, mn zoon zit beter in zn vel, resultaten nog niet helemaal zoals ze zouden moeten maar goed, hij heeft weer plezier in school en dat was echt heel anders. Heel veel sterkte 
 
Quote
RE: Raad gevraagd (probleem met leerkracht)
Bettie  schreef op: 19-05-2014 23:17:46
 brief Debbel; ben benieuwd welk antwoord je gaat krijgen. Super dat Nora zo lekker positief blijft stralen ondanks de vervelende dag van vandaag.

Enne...jammer van die eczeem; daar kan zij niets aan doen (zegt een onder de uitslag zittend vrouwtje die zich wild schaamt, haha)
 
Quote
RE: Raad gevraagd (probleem met leerkracht)
Myself  schreef op: 20-05-2014 07:26:50
Ik had gisteren al geantwoord, maar heb gespookt of op het verkeerde knopje gedrukt,
maar je brief vind ik prima, vanuit gevoel geschreven, ik hoop dat het jullie tot een goed gesprek zal brengen waar iets moois voor Nora uit voort komt.

En jeetje, wat is ze toch een knapperd en ze straalt power uit, net als d'r mama.
Dat wat Minou zegt.......het zou me eigenlijk niet verbazen.
Jaloezie doet rare dingen met mensen.

 
Quote
RE: Raad gevraagd (probleem met leerkracht)
Caithy  schreef op: 20-05-2014 08:45:48
Mooie en goede brief! Helaas gezien de geschiedenis denk ik niet dat er veel met deze juf gebeurd of dat ze veranderd.
Ik ken je gevoel en ik zou ook tot het gaatje gaan!!!
 
Quote
RE: Raad gevraagd (probleem met leerkracht)
Mama_anja  schreef op: 20-05-2014 08:49:03
ben benieuwd wat het vervolg is
 
Quote
RE: Raad gevraagd (probleem met leerkracht)
Orange  schreef op: 20-05-2014 08:57:43
Prima brief! Maar denk ook alvast aan volgend jaar. Maak vast een afspraak met de juffen/meesters, en eventueel ib-er die je dan treft dan kan ze het jaar met een schone lei beginnen!
 
Quote
RE: Raad gevraagd (probleem met leerkracht)
Cora38  schreef op: 20-05-2014 09:22:47
Die meeste en juf hebben toch samen die groep. Dan hebben zij daar toch ook overleg over? Lijkt mij dat zij zeker met deze problemen daarover één lijn moeten trekken.

Schoolmaatschappelijkwerk is er niet alleen voor de ouders. Die is er juist voor thuis en school samen.Die zou wel wat voor jullie kunnen betekenen.
 
Quote
Navigatie
Vorige | 1 | 2 | 3 | Volgende


Reageren op Raad gevraagd (probleem met leerkracht)
Naam
Bericht