Boterbloem schreef op: 04-09-2013 11:14:06 |
Ik had een vraagje: gister moest ik voor de opleiding wat dingen opsturen, iemand anders zat te wachten op een mail en ik zou gebeld worden door iemand voor een vervolg op de intake. Ik was aan het bellen en toen voel de telefoon, televisie en het internet uit. Balen, net nu een storing. Vervolgens zie ik werklui hiervoor graven in de grond en vroeg of zij iets geraakt hadden. Nee, volgens hen niet, dat kon helemaal niet. Zij waren niet met internet bezig. Later kwam een ander van hun en die vertelde dat ze de CAI kabel eraf gegooid hadden omdat ze aan het graven waren en dat dat de reden was. Maar moeten ze dit niet melden? Er zijn er hier een paar in de buurt die regelmatig vanuit huis werken, nu zou je de hele dag dus werkloos thuis hebben gezeten. Mijn spul kon gelukkig nog wel wachten al stond er aardig wat druk achter, zeker omdat je weet dat anderen wachten op wat je zou sturen. Voorheen hebben we dit eerder gehad (er worden hier huizen in de buurt gebouwd) en toen werd het wel gemeld. Weet iemand hoe dit officieel zit? Want ze weten niet of ze binnenkort dit weer moeten doen, toch prettig als je het van tevoren weet... |
Quote |
Mitch schreef op: 04-09-2013 11:17:11 |
Het zou in ieder geval wel zo netjes zijn geweest wanneer ze mensen hadden geinformeerd hierover. of ze het verplicht moeten, weet ik eigenlijk niet ik vermoed van niet. |
Quote |
Melissa schreef op: 04-09-2013 11:18:18 |
ALs je thuis werkt dan moet je een zakelijk abbonnement nemen, dan ben je verzekert tegen
inkomstenderving dmv storing en daar zijn vele strengere regels voor. Als je een particulier abbonnement hebt is het vervelend, maar rechten heb je niet echt, alleen als je dus een dag zonder diensten zit dat je dat vergoed krijgt, maar dat tikt vaak niet aan. Stel dat je een abbo hebt van 45 euro in de maand, dan krijg je €1,50 terug. |
Quote |
Boterbloem schreef op: 04-09-2013 11:25:22 |
ik hoef ook verder helemaal geen geld terug hoor, want ik snap dat ze erbij moeten en toevallig had
ik gister een dag dat ik veel internet nodig had, maar normaal kun je het driekwart van de maand
eraf gooien en dan is het jammer maar ik kan zonder zeg maar. Die paar die ik ken die wel eens thuiswerken doen dat wel eens bij ziekte van een kind bijvoorbeeld, niet standaard. Geen idee of ze een zakelijk abbonement hebben eigenlijk. Hoorde er 2 wel klagen gister (tja je hebt toch een bepaalde druk). Wat ben je dan eigenlijk afhankelijk van het internet dan he... Als je nagaat hoeveel je ermee moet doen. Iemand moest geld overzetten hoorde ik op het schoolplein en moest naar een ander dorp bij een kennis op de computer om dat te regelen. (kleine dorpjes, banken zijn hier amper open om iets te regelen, een paar momenten in de week maar). |
Quote |
Baby2 schreef op: 04-09-2013 11:38:26 |
Ik krijg van Ziggo altijd een mailtje wanneer er werkzaamheden zijn in de buurt en dat dit tot
eventueel ongemak kan leiden. Van KPN kreeg ik dit trouwens ook. |
Quote |
Boterbloem schreef op: 04-09-2013 11:42:23 |
Maar dit ging niet uit van Ziggo maar van bouwvakkers die bezig zijn met graven omdat ze hier in
de buurt huizen gaan bouwen. Ze hadden (zo begreep ik) omdat ze in de buurt van kabels gingen graven
de CAI kabel eraf gegooid. Waren dus geen mensen van Ziggo. |
Quote |
Mama_anja schreef op: 04-09-2013 11:47:11 |
horen ze wel te melden doormiddel van een briefje in elke deur oid |
Quote |
Melissa schreef op: 04-09-2013 11:55:15 | ||
| ||
Quote |
Boterbloem schreef op: 04-09-2013 11:57:56 |
Graag Melissa! Want ze zijn hier voorlopig nog niet klaar, dus dan zou ik het daar even over kunnen
hebben of het bedrijf bellen zodat ze daar wat mee kunnen, mochten er regels voor zijn. |
Quote |
Melissa schreef op: 04-09-2013 12:10:08 |
Vanuit een sociaal oogpunt vind ik het ook normaal dat ze de buurt van te voren waarschuwen. Maar ik
weet dat dit soort bedrijven vaak dit soort dingen alleen doet wanneer het ook echt moet. |
Quote |
Melissa schreef op: 04-09-2013 12:24:54 |
Ik heb het gevraagd. Hij heeft het niet zwart op wit opgezocht maar uit zijn hoofd. Als gas/stroom of water langer dan een bepaalde periode afgesloten moet worden dan moet dit door het NUTS-bedrijf worden gemeld, tenzij er in het contract staat dat een extern bedrijf dit zal doen, maar de verantwoording in dit geval ligt bij het NUTS bedrijf. Internet is zover hij weet geen afspraken over. Maar hij weet wel dat de verantwoording bij het nutsbedrijf ligt die het afsluit en niet bij degene die de werkzaamheden uitvoert (ja hij probeert altijd eerst de schuld af te schuiven hahaha). |
Quote |
Caithy schreef op: 04-09-2013 12:29:53 |
Als het vanuit het internetbedrijf gebeurt moeten ze het wel melden, alszijnde onderhoud. Volgens
mij mogen werkers niet zomaar een kabel lostrekken omdat ze moeten graven! Dit moeten zij aanvragen
bij de partij van het internet, heeft te maken met aansprakelijkheid. Hier bellen wij bv met internet, zou lekker wezen, kan ik niet eens 112 bellen! |
Quote |
Melissa schreef op: 04-09-2013 12:32:22 | ||
| ||
Quote |
Caithy schreef op: 04-09-2013 12:50:47 |
Maar van welk bedrijf is dit dan? Zo mogen je niet zomaar afkoppelen, tenzij ze toestemming hebben
(niet van jou en mij, maar van het bedrijf van de kabel). |
Quote |
Boterbloem schreef op: 04-09-2013 13:58:50 |
zal. morgen eens opzoeken wat voor bedrijf het precies is (auto's staan er nu niet en weet de naam
zo niet meer om het op te kunnen zoeken). Ze hebben hier heel wat lopen graven de afgelopen
dagen. Bedankt voor het vragen Melissa! Maar als ze toestemming moeten vragen zoals jullie hierboven zeggen, dan zouden deze het toch kunnen melden (KPN/ ZiGGO, wie dan ook?) Of zou dat teveel werk zijn en daarom niet verplicht. Caithy, telefoon lag er ook uit, heb deh ele dag niet kunnen bellen. Mijn man heeft me een aantal keer geprobeerd te bellen maar dacht dat ik in gesprek was, dus op den duur maar op mobiel gebeld. (die ik gelukkig wel heb, voor dit soort gevallen en mocht ik onderweg wat tegenkomen, want verder heb ik hem niet nodig) |
Quote |