Int schreef op: 02-09-2013 11:54:04 |
Wie herkent dit? Mijn zoon is van december, heeft nu 1,5 jaar gekleuterd. We hadden met de juf besloten (al in februari) dat hij zou blijven kleuteren. Hij was erg speels. En wegens blaasproblemen ook nog bijna dagelijks plasongelukjes. Wij dachten dat liever in een kleuterklas dan in een combiklas met gr 3/4. Nu is hij echter de laatste 2-3 maanden erg veranderd. Ineens wil hij dolgraag leren. Het plassen gaat ook stukken beter. En in de schoolvakantie wilde hij alleen maar naar school om letters te leren. Daar is hij thuis ook mee bezig. Ineens woordjes stempelen enzo. Rekensommetjes tot 15 doet hij niet eens op zn vingers, maar zo uit zn hoofd. We lopen vanwege zijn blaas bij een alternatief genezeres, en zij is ook paranormaal begaafd. Zij was afgelopen week verbaasd dat hij blijft kleuteren, en zei ook van hou je zo de ontwikkeling niet tegen? Ik stond 100% achter de beslissing van groep 2. Maar ik vraag me de laatste maand nu echt af of groep 3 niet beter zou zijn. Mijn zoon is nl nogal lui van aard, en als hij geen uitdaging aangeboden krijgt, voert hij weinig uit. Hij is echter wel heel slim, maakt al sinds zn 4e puzzels van 1000 stukjes zelfstandig, en is dus nu zelf aan het leren met letters. Sommetjes maakt hij dus heel makkelijk. Vandaag is de school weer begonnen. Ik heb voor de les even kort de juf gesproken over hem uitdagen. Nu zei ze dat ze zelf ook al vond dat hij de laatste 1-2 maanden voor de vakantie zo vooruit gegaan was, en dat zn cito's erg goed waren. Dat ze ook nog getwijfeld had. Ze gata nu zorgen voor veel uitdaging. En ik weet dat ze eerder na een paar weken een kindje alsnog naar gr 3 heeft doorgestuurd in zo'n situatie. Ik ben wel erg benieuwd wat ze nu met hem gaan doen. Hij is heel klein van stuk, dus om te zien echt een kleuter. Maar hij staat zn mannetje wel . Dus ik ben heel benieuwd wat er de komende weken gaat gebeuren. Heeft iemand met zo'n situatie ervaring? |
Quote |
Jessiemv3 schreef op: 07-09-2013 23:01:34 | ||
Wat fijn voor jullie! | ||
Quote |