Menu
 

Topic:

vraagje telefoon

Anmv3  schreef op: 05-02-2013 15:41:48
Onze oudste dochter heeft een samsung galaxy y.
Thuis heeft ze wifi en kan dan whats appen met vriendinnen.
Ze heeft een prepaid kaart.
Nu is steeds haar beltegoed op..ze stuurt bijna geen gewone sms en belt nooit.
Iemand een idee hoe haar beltegoed steeds opraakt ?
Laatst had ze ruim 3 euro erop en een uurtje later controleerde ze weer en was het al
in de 2 euro, terwijl ze er niets mee gedaan had 
Moet je iets in de instellingen veranderen zodat whats app geen geld kost ?
 
Quote
Navigatie
RE: vraagje telefoon
Misbren  schreef op: 05-02-2013 15:52:21
Dan staan de instellingen idd verkeerd, de telefoon maakt verbinding met internet buiten de wifi om.
Op die manier is mijn dochter 30 euro kwijt geraakt.
 
Quote
RE: vraagje telefoon
Anmv3  schreef op: 05-02-2013 15:58:43
Wij zijn ook al wel 30 of 40 euro kwijtgeraakt op deze manier.
Als we naar de telefoonwinkel gaan om raad te vragen hebben ze geen idee hoe dat te veranderen
Wat moeten we dan veranderen ?
In de winkel hadden ze het over de vliegtuigstand, maar dat springt er steeds weer af ??
 
Quote
RE: vraagje telefoon
Sabrah  schreef op: 05-02-2013 16:00:52
Volgens mij staat dan roaming aan in je instellingen. In het menu waar je oa ook de vliegtuigstand hebt staan zie je ook ergens roaming. Waarschijnlijk heb je die aan staan. Die moet altijd uit. Op die manier zijn mensen die op vakantie gingen vreselijk het schip in gegaan. Rekeningen van honderden euro's lagen er dan op de deurmat als ze terug kwamen.
 
Quote
RE: vraagje telefoon
Anmv3  schreef op: 05-02-2013 16:16:36

De roaming stond al uit..
wat is dat gedoe met vliegtuigstand dan precies iemand verstand van ?
dat staat nu uit en volgens die man van de winkel moet dat aangevinkt staan, maar als je de telefoon even gebruikt schakelt ie dat uit zichzelf weer uit
ga er voor ik het uitgevonden heb zeker geen beltegoed erop zetten, gewoon zonde !

 
Quote
RE: vraagje telefoon
Inky69  schreef op: 05-02-2013 16:39:34

Bij mij hebben ze in de telefoonwinkel het internet op de een of andere manier uitgezet. Nu gaat de telefoon niet meer op het internet, alleen thuis op dde wifi.

 
Quote
RE: vraagje telefoon
Inky69  schreef op: 05-02-2013 16:39:54
Ik heb trouwens een Samsung Galaxy Ace
 
Quote
RE: vraagje telefoon
Anmv3  schreef op: 05-02-2013 16:54:15
Hier hebben ze in de winkel geen idee, sufferds
kan je dan thuis wel op internet met de telefoon ?
soms zoekt ze ook liedjes op op youtube om die in
de afspeellijst te zetten..
We hebben al zoveel geprobeerd, maar tot nu toe gaat er nog steeds
beltegoed vanaf..
Stel dat we nu een goedkoop simonly abbo doen om te bellen en smssen en ze gaat op internet, waar gaan die kosten dan vanaf ?
of komen er dan extra internetkosten bovenop haar abbonement ?
 
Quote
RE: vraagje telefoon
Ikke  schreef op: 05-02-2013 17:23:59
Mijn dochter heeft dezelfde telefoon en ook prepaid via Vodafone. Bij haar hadden we een tijdje terug ook net 10 euro erop gezet en binnen 1 dag was het weg en we snapten er niks van . We hebben Vodafone gebeld en ze zat kennelijk toch 3G te verbruiken. Ze hebben het daar volledig uitgezet dus dan kan ze nooit meer via 3G verbinding maken.
 
Quote
RE: vraagje telefoon
Mamajenti  schreef op: 05-02-2013 17:27:56
Wat bij mij op de ace moet gebeuren, is de pakketgegevens uitzetten. Je zou denken dat ze geen pakket heeft, maar daardoor pakt hij 3g en dat gaatdus bij haar van het beltegoed af.
 
Quote
RE: vraagje telefoon
Nina1  schreef op: 05-02-2013 17:36:47
Er draaien ook programmas buiten de wifi. Bijv als zw naar school gaat en push meldingen aan heeft staan on geen enkel bericht van wapp te missen.
Alle push meldingen uitschakelen.

Verder zou ik het zo ook niet weten. Maar hoe is het bereik van de wifi?? Hier in huis is biven het minst ontvangst. En uitgerekend waar ik lig springt hij doms op 3g. Erg vervelend. Als gij dan de wifu weer heeft gevonden gaat ie daar op over. En weer terug. Soms zonder dat je het in de gaten hebt.
 
Quote
RE: vraagje telefoon
Indy  schreef op: 05-02-2013 17:40:10
ik heb gewoon mijn provider gebelt en 3g laten blokkeren, dan kan het nooit fout gaan
 
Quote
RE: vraagje telefoon
Mirella  schreef op: 05-02-2013 17:45:13
Mijn dochter heeft ook een Galaxy Y. Ga naar applicaties - instellingen - draadloos en netwerken - mobiele netwerken en check daar of pakketgegevens gebruiken uitgevinkt staat. Ook Roaming moet je daar uit vinken. Verder moet je dan een wifi verbinding instellen.
 
Quote
RE: vraagje telefoon
Mirella  schreef op: 05-02-2013 17:46:09
Ook de vliegtuigstand hebben we aangevinkt bij draadloos en netwerken.
 
Quote
RE: vraagje telefoon
Sabje Mv Jm En ??  schreef op: 05-02-2013 17:53:14
Ik heb bij mijn dochter express de 3G uitgezet.
Anders weet ik het wel,die is nu al whats app verslaafd 
 
Quote
RE: vraagje telefoon
Anmv3  schreef op: 05-02-2013 18:53:25
Als ik de vliegtuistand aanvink kan ik niet de mobiele netwerken selecteren..vaag
Ik heb nu de pakketgegevens en roaming uitgevinkt..maar de vliegtuigstand is dan ook uitgevinkt..
Hoe kan je anders het hele 3G blokkeren ?
 
Quote
RE: vraagje telefoon
Indy  schreef op: 05-02-2013 18:56:52
je provider bellen
 
Quote
RE: vraagje telefoon
Anmv3  schreef op: 05-02-2013 19:02:48
Oke, we proberen er nog 1 keer beltegoed op te zetten en als het snel op is dan gaan we het hele 3g blokkeren..
wat een gedoe,vind het ook onnodig dat een kind van 12 een internetabbo heeft, dat komt over een paar jaar wel !
bellen, sms sturen en whats app vinden we voorlopig wel even voldoende. toch ?
 
Quote
RE: vraagje telefoon
Dani  schreef op: 05-02-2013 19:05:52
als je de pakketgegevens uitzet moet het normaal goed zijn
 
Quote
RE: vraagje telefoon
Sabje Mv Jm En ??  schreef op: 05-02-2013 19:08:41
Mijn dochter heeft een abbo van hollands nieuwe 5,95 p.m
500 min/sms/MB ze heeft het nu een half jaar en ze is nog geen elke keer te kort gekomen.
Mocht het een keer gebeuren dan kan je vanaf 3 euro opwaarderen.
En anders op is op.
Mijn  dochter heeft het omdat ze 10km op en neer moet fietsen elke dag en ik wil dat ze ten alle tijden 
Kan bellen.
En mijn ervaring is dat beltegoed veel harder gaat dan een abbo.
 
Quote
RE: vraagje telefoon
Anmv3  schreef op: 06-02-2013 11:16:50
Gister de pakketgegevens uitgevinkt, net stond die weer aangevinkt
zowel ik als mijn dochter hebben dat niet gedaan, kan dat vanzelf gaan ?
als je bijvoorbeeld op whats app zit ofzo ?
Ze heeft hier thuis gewoon wifi, of zou het op zolder niet goed pakken en dan
op het internet springen ?
Ga toch maar de provider bellen om het internet te blokkeren denk ik..
Of net als Sabje een goedkoop abbo afsluiten.
 
Quote
RE: vraagje telefoon
Mamajenti  schreef op: 06-02-2013 11:26:53
Ij hoort dat niet zelf aan te zetten, ook niet als hij geen wifi heeft. Weet je zeker dat het niet aangezet is, omdat ze graag verbinding wil hebben?

Ik zou niet voor een abbo gaan, maar gewoon laten blokkeren.
 
Quote
RE: vraagje telefoon
Pup78  schreef op: 06-02-2013 11:32:54
Ik had dat zelf ook. Heb de 3G uitgezet en kan alleen nog via wifi op internet. Nu blijft mijn beltegoed erop staan.
 
Quote
RE: vraagje telefoon
Anmv3  schreef op: 06-02-2013 12:26:59
Net had ik het uitgevinkt, telefoon uitgedaan, weer aangezet en toen is het uit zichzelf weer aangevinkt ??
ga de provider maar bellen om de 3G te blokkeren of kan je dat zelf doen ?
 
Quote
RE: vraagje telefoon
Indy  schreef op: 06-02-2013 12:44:52
gewoon even 1 telefoontje van een halve minuut naar de provider en dan is het geregeld
 
Quote
RE: vraagje telefoon
Pup78  schreef op: 06-02-2013 12:47:06
Ik heb t zelf uitgezet, maar je kan t ook laten blokkeren door provider.
 
Quote
RE: vraagje telefoon
Anmv3  schreef op: 06-02-2013 13:18:10
Ik geef het inderdaad op, ga provider bellen dan is het maar geregeld !
 
Quote
RE: vraagje telefoon
Kaasje  schreef op: 06-02-2013 13:21:45
Lees hier over vliegtuig stand...
In een vliegtuig mag je foon geen contact maken met de buitenwereld.... DUs als je hem daarop zet kun je

Niet meer bellen
Niet meer op wifi
Geen smsjes ontvangen...

het is dan net een telefoon zonder abb...  dus denk niet dat je dat wilt.

 
Quote
RE: vraagje telefoon
Peeteer  schreef op: 06-02-2013 14:07:36

Enable or Disable 3G Mobile Data - Samsung Galaxy Y



  1. Tap the Apps icon

  2. Tap Settings

  3. Tap Wireless & Networks

  4. Tap Mobile Networks

  5. Tap the Use Packet Data check box to change the settings

    • Checked - On

    • Unchecked - Off



  6. Tap the Home key to return to the home screen



tada 
 
Quote
RE: vraagje telefoon
Anmv3  schreef op: 06-02-2013 16:26:47
@Peeteer
Ik heb dat dus uitgevinkt, maar als je de telefoon uitdoet en weer aanzet dan staat het uit zichzelf weer
aangevinkt..elke keer dat uitvinken gaat ze gewoon vergeten dus dan is er altijd de kans dat haar beltegoed weer snel op is..
het blijft gewoon niet uitgevinkt op de 1 of andere manier..
 
Quote
Navigatie


Reageren op vraagje telefoon
Naam
Bericht