Boterbloem schreef op: 01-02-2013 15:21:23 |
![]() The lines and numbers may not make any sense at first, but according to William C. at Themetapicture.com: "The lines over the circles are colour coded. Notice the single red line and 3 blue lines representing "13" groups together while the single green and 2 black lines take their own group. Simply draw your first group of lines in one direction then your second group of lines going over the first, count the groups of intersections and there's your answer." |
Quote |
Caatje schreef op: 01-02-2013 15:28:26 |
Hhahaha, is het echt zo simpel?? Ga het even uitproberen. |
Quote |
Onsjanneke schreef op: 01-02-2013 15:28:48 |
![]() ![]() ![]() ![]() En daar komen ze nu mee |
Quote |
Boterbloem schreef op: 01-02-2013 15:29:22 |
Haha in het kort: je ziet de kleuren overeenkomen bij de strepen. de rode streep is voor de 1 van 13 de 3 blauwe strepen voor de 3 van de 13. Zo ook met de 12 maar de verticaal. En dan ga je de knooppunten zeg maar tellen. Linksboven is het eerste cijfer van de uitkomst, rechtsonder het laatste cijfer en linksonder en rechtsboven samen is het middelste getal, snappie? |
Quote |
Caatje schreef op: 01-02-2013 15:32:05 |
Ik heb 24x55 gedaan en met deze tekening kwam ik op 10 30 20. Ik dacht al dat klopt niet, maar
als je de nullen er tussen uit zou halen, wel. Het goede antwoord is namelijk 1320. |
Quote |
Sabje Mv Jm En ?? schreef op: 01-02-2013 15:34:37 |
Ik heb even moeten kijken hoor. Maar volgens mijn snap ik hem moet alleen even proberen met ander |
Quote |
San schreef op: 01-02-2013 15:35:34 |
mischien kom ik nu heel dom over ,maaar snap er geen bal van ![]() |
Quote |
Made schreef op: 01-02-2013 15:37:36 | ||
ik ook niet en ben best goed in rekenen, zonder rekenmachine ![]() ![]() | ||
Quote |
Boterbloem schreef op: 01-02-2013 15:37:41 |
Aaaah ik deed 32 x 33 Maar wat blijkt: je moet het tiental van de 15 bij de 9 optellen, waardoor dat 10 wordt, en dan
de 5 en de 6 |
Quote |
Mitch schreef op: 01-02-2013 15:40:11 |
Nou snap er echt geen drol van.... geen keutel ook niet trouwens ![]() |
Quote |
Boterbloem schreef op: 01-02-2013 15:41:05 |
haha ik ben dus heel slecht in rekenen, altijd al geweest, en dit begrijp ik tenminste. Dus het zal
wel voor de rekensukkels zijn ofzo ![]() |
Quote |
Son schreef op: 01-02-2013 15:44:35 |
Ik ben ook een rekensukkel, maar zelfs hier te dom voor... Snap er niks van ![]() |
Quote |
Nina_mv_owen_en_quin n schreef op: 01-02-2013 15:45:39 |
Wat makkelijk idd! Maar als ze dit echt zo op school leren vind ik dat een slechte zaak, dat heeft
toch niks met rekenen te maken. |
Quote |
Boterbloem schreef op: 01-02-2013 15:47:44 |
Waarom niet? Vanaf nu kan ik dit overal zo doen. Dit kun je zelfs in gedachten op den duur wel doen. Of je het nou op de ene manier doet of op de ander, als de uitkomst maar goed is ;-) |
Quote |
Onsjanneke schreef op: 01-02-2013 15:49:36 | ||
het trucje werk idd goed. Maar ik vraag me ook af of je hierdoor wel echt gevoel voor getallen krijgt. | ||
Quote |
Caatje schreef op: 01-02-2013 15:49:58 |
Waarom heeft het niks met rekenen te maken? Je moet toch tellen, haha. ![]() |
Quote |
Boterbloem schreef op: 01-02-2013 15:51:01 | ||
Haha nou dat is me in 31 jaar nog nooit gelukt, terwijl ik het hierdoor wel kan. Dat is net zoiets als taal, ben ik zo ontzettend slecht in, maar met de trucjes kan ik het beter toepassen als toen ik enkel de regels kreeg. | ||
Quote |
Nina_mv_owen_en_quin n schreef op: 01-02-2013 15:53:34 |
ik heb nu 26x73. Maar dan kom ik op 14 10 18. hoe moet ik nu verder dan? |
Quote |
Suus schreef op: 01-02-2013 15:53:47 |
Leuk (en al oud overigens) maar zonder vermenigvuldigen kan je niet delen of breuken oplossen lijkt
mij |
Quote |
Caatje schreef op: 01-02-2013 15:54:21 |
Ik zat net via google te zoeken op de titel how japanes kids learn to multiply. Daarmee vond ik een
youtube-filmpje, heel interessant, maar toen het afgelopen was kreeg ik allemaal filmpjes van
japanse bevallingen. ![]() ![]() |
Quote |
Pinguin schreef op: 01-02-2013 15:54:50 |
Ik heb een filmpje over deze manier van rekenen, daar heet het lijntjes rekenen. Hier is de link,
misschien wordt het zo duidelijker, ik vind het wel een duidelijke uitleg. http://www.lachjekrom.com/filmpjes/filmpjes-2165-Lijntjes_rekenen.php |
Quote |
Caatje schreef op: 01-02-2013 15:56:08 |
Nina, als het goed is moet de 1 van 10 bij de 4 van 14 en de 0 komt te vervallen. Dus dan zou het
1518 moeten zijn. |
Quote |
Boterbloem schreef op: 01-02-2013 15:57:55 |
26 x 73 Dat wordt 18 Dan houd ik de 8 over van 48, en daar tel ik het tiental van 18 bij op. Dus dat wordt 9 En dan hou ik de 8 over |
Quote |
Onsjanneke schreef op: 01-02-2013 15:58:11 | ||
We moeten alleen op 1898 uitkomen volgens mijn rekenmachine. Verkeerd geteld misschien? | ||
Quote |
Made schreef op: 01-02-2013 16:01:28 | ||
jaaaa deze snap ik wel ![]() maar teveel gedoe vind dit makkelijker: 25 25x ------ 125 500 -----+ 625 maargoed dit zit er al 30 jaar ingestampt ![]() | ||
Quote |
Mitch schreef op: 01-02-2013 16:04:02 |
pinguin bedankt voor het filmpje!!! We zitten hier massaal aan de sommen hahaha... ik snap um! |
Quote |
Suus schreef op: 01-02-2013 16:08:20 | ||
op school gaat dit nu anders; 25x25= 25x20= 500 + 25x5= 125= 625 moet vooral snel en uit het hoofd. | ||
Quote |