Miranda0909 schreef op: 13-01-2013 21:00:47 |
Ik zag de reclame voorbij komen en ben eens op de site gaan kijken, ziet er goed uit, complete bril
voor nog geen 40 euro, heeft iemand ervaring met deze site of weleens iets over gehoord? Altijd
handig om eventueel via daar een extra bril aan te schaffen voor een klein prijsje |
Quote |
Int schreef op: 13-01-2013 21:44:45 |
Ik zou een bril altijd willen passen. Ik zou dat persoonlijk nooit online kopen. In de brillenwinkel
zie ik altijd zat leuke brillen, en als ik ze opzet vind ik het niets, of zit die niet fijn. Ik zou
liever dan naar Hans Anders ofzo gaan. Daar betaal ik al "vriend van Hans"geloof ik iets van 72 euro
voor een bril. Ik heb dan een abonnement dat ik maandelijks 7 euro betaal. Kun je ieder jaar een
nieuwe (zonne)bril kopen. |
Quote |
Debbel79 schreef op: 13-01-2013 21:45:53 |
Ik heb geen ervaring met deze site, maar als opticien kan ik wel zeggen dat het niet handig is om
een bril online te bestellen. Ten eerste moet je je pd weten. ( pupil distance, afstand tussen je pupillen) dit is erg belangrijk omdat op dit punt het centrum van het glas geslepen wordt. Geen idee hoe ze dit op de site doen? Moet je ergens een pd opgeven? En ten tweede moet een bril afgesteld worden. Achter de oren op maat gemaakt, juiste hoogte, juiste inclinatiehoek etc. Knappe site als ze dat op afstand kunnen doen. En ten derde is het bij een kunststof montuur ontzettend belangrijk dat de neusbrug goed aansluit. Ook dit is niet online te zien. Dit is erg belangrijk omdat een bril die niet aansluit gaat zakken en drukpunten gaat geven.. Kortom.... Niet doen.. Het zijn je ogen! Die zijn toch wel wat meer waard dan 40 euro? |
Quote |
Alice schreef op: 13-01-2013 21:56:07 |
Ja, maar Debbel, voor erbij... moet toch kunnen? Ik draag nooit een bril, heb contactlenzen. Maar heb er wel 1 liggen voor het geval dat. Daar ga ik echt geen duur geval voor aanschaffen. Heb die van mij ook online gekocht voor 25 euro. Vond ik wel best. Dat hij niet helemaal goed zit, jammer dan. |
Quote |
Anna28 schreef op: 13-01-2013 22:00:16 |
Als je altijd lenzen draagt en voor erbij een bril wil.... tja dan zou je het kunnen overwegen. Maar
ik zou het dan nog niet doen. Stel dat je een ontsteking krijgt aan je ogen en je zit 3 weken met een bril die niet lekker zit en niet goed kijkt... das niet handig. Of je ligt in het kraambed met je bril op en je staat 100x op de foto met een lelijk zittende bril die niet staat Ligt ook wel aan de sterkte die je hebt natuurlijk. Ik zou niet zonder kunnen, dan kom ik nergens meer want zie gewoon erg slecht. En ik heb mijn bril 17 uur per dag op. Dus die moet echt perfect zitten. Daarom zou ik het nooit online kopen. |
Quote |
Debbel79 schreef op: 13-01-2013 22:03:07 | ||
hoeft ook geen duur geval te zijn. Akties genoeg dat je voor 55 euro al een bril kan kopen in een winkel. Die wordt dan wel afgesteld en op maat gemaakt. En die pd is ontzettend belangrijk. Als die niet goed geslepen is krijg je bij een wat hogete stetkte ontzettend veel problemen zoals dubbel.zien en hoofdpijn. | ||
Quote |
Lelie schreef op: 13-01-2013 22:16:19 |
Je kunt op de site je PD gewoon aangeven en anders kun je een foto insturen en berekenen ze de PD.
Ik heb er verder geen ervaring mee. |
Quote |
Miranda0909 schreef op: 13-01-2013 22:28:33 |
Ik kan inderdaad alles invullen wat op de bon staat van hans anders, ook de pupil afstand en
cillinder en zo, ik kan wel zonder bril zeg maar, dus echt voor erbij. Ik weet ook dat ze hier bij
hans anders wel je bril willen afstellen ook al heb je hem online besteld bij iemand anders, dus dat
zou het probleem niet zijn. Voor mijn dochtertje heb ik inderdaad zo'n spaarplan bij hans anders,
voor mezelf nog niet |
Quote |
Debbel79 schreef op: 13-01-2013 22:33:18 |
Je moet het zelf weten. Je vraagt om advies en ervaringen. Ervaring heb ik niet. Maar mijn
(beroepsmatig) advies is niet doen. Simpelweg omdat het te veel risico is dat de bril niet goed op
je gezicht past. Maar nogmaals.. Je moet het zelf weten. |
Quote |
Miranda0909 schreef op: 13-01-2013 22:39:41 |
Dat snap ik natuurlijk, en ik wacht ook meerdere reacties af, ben ook blij met de adviezen die ik
krijg hoor, maar wil graag een andere erbij en dan vraag ik bij hans anders of ze hem willen
bij/afstellen. Denk er nog even over na, ik heb hem meestal op met autorijden en zo Bedankt allemaal alvast |
Quote |
Nelia schreef op: 13-01-2013 22:39:44 |
Het advies van Debbel lijkt mij toch duidelijk? Ik zou een bril echt niet zo kopen. Als je voor € 15 meer in een aktieperiode een goed afgestelde bril kunt kopen, dan is dat toch veel beter? Ik vind het vaak ook niet eerlijk voor de winkels zelf. Mijn vader werkt in een electronicawinkel. Komen de klanten vaak in de winkel advies vragen en kopen online... Oké, je hebt concurenten, maar het is niet gek dat de één na de andere winkel failliet gaat of moet sluiten. |
Quote |
Lisje schreef op: 13-01-2013 22:42:46 |
Vandaag voor mijn zoon bril gehaald bij Pearle en als je de brillen ziet is het zo moeilijk in te
schatten welke mooi staat (oké ronde en grote glazen niet) maar verder ... het is echt
passen, passen, passen, maar we zijn goed geslaagd. Als het voor jezelf is kan je er ook zo 5 jaar
mee doen hé, zeker als je hem enkel af en toe op hebt én krijg je ook niet geld van de
verzekering terug? |
Quote |
Nelia schreef op: 13-01-2013 22:42:52 | ||
Maar doen zij dit dan gratis? Dat kun je toh niet van ze verwachten Ik zou het niet eens durven om heel eerlijk te zijn. | ||
Quote |
Miranda0909 schreef op: 13-01-2013 22:43:54 |
Ik zeg toch ook niet dat ik direct bestel, ik vraag om ervaringen, misschien is er iemand die daar
wel een keer besteld heeft, en tegenwoordig krijg je toch dat als mensen ergens anders goedkoper
kunnen dat ze dat doen, logisch in deze tijd lijkt mij. Tuurlijk neem ik het advies van debbel mee, maar ik wacht nog even verdere reacties af, en 15 euro kan voor iemand wel weer veel geld zijn natuurlijk |
Quote |
Miranda0909 schreef op: 13-01-2013 22:45:27 | ||
Ja dit doen ze gratis, en waarom niet vragen, ze bieden dit toch zelf aan, ze kunnen er ook geld voor vragen. Mijn dochter en mijn eigen bril hebben we daar ook vandaan, en ben zeker te spreken over hun service ook met de brillen die daar vandaan komen. En ik kan wel drie jaar met mijn bril doen, daar gaat het ook niet om, maar een keer een andere erbij, ik vind het saai om drie jaar met dezelfde bril te lopen | ||
Quote |
Mieps01 schreef op: 13-01-2013 23:35:11 |
je hebt ook nog op zijn minst 5 euro verzendkosten. Ga je echt voor een tientje het risico nemen dat
die bril voor geen meter zit..er toch anders uit ziet in het echt etc.. En dan met een rode
kop bij Hans anders vragen of zij met gratis service dat ding beter voor je afstellen? Ik snap dat
je je geld maar een keer kunt uitgeven.. Maar dit vind ik verkeerde zuinigheid... |
Quote |
Miranda0909 schreef op: 13-01-2013 23:39:33 |
Waarom zou ik daar met een rode kop (heb een hoofd trouwens) gaan staan, toen ik er afgelopen week
was om een nieuwe bril uit te zoeken voor mijn dochter kwam er ook iemand binnen die online besteld
had en zonder problemen werd mevrouw geholpen hoor. Ik ben gewoon een beetje aan het rondkijken, vind de reacties beetje aanvallend overkomen, misschien vat ik het verkeerd op hoor. Maar het gaat maar om een tweede bril hoor, en je kan ook slagen voor 30 euro daar dus dat scheelt alweer meer. Maar goed ik kijk wel wat ik doe, en als iemand toevallig hier al wel een keer een bril besteld heeft hoor ik dat nog graag |
Quote |
Mieps01 schreef op: 14-01-2013 00:00:39 |
Nou, IK zou er wel met rode kop staan, als ik van hun service verwacht, terwijl ik de bril niet bij
hen koop. Maar dat ben ik. als jij daar geen enkel raar gevoel bij hebt.. Prima.. Moet je gewoon zelf weten. |
Quote |
Miranda0909 schreef op: 14-01-2013 00:12:24 |
Ik zeg toch nergens dat ik service van ze verwacht? Dat word er hier van gemaakt, en net als wat
Alice hierboven ergens aangeeft, ook al zit hij niet zoals behoort, als ik hem alleen enkel eens op
heb met auto rijden, dan neem ik dat wel voor lief. Er worden dingen voor me ingevuld waar ik nog helemaal niet mee bezig ben, ik weet niet eens of ik daar een bril bestel of wat ik daarna doe. En nee ik schaam me daar niet voor als anderen dat doen waarom zou ik dat dan niet mogen? Ik vraag hier om ervaringen met deze website, maar ik krijg reacties alsof ik weet ik veel wat doe. Maar goed laat maar ik ga slapen, misschien kijk ik morgen wel anders tegen de reacties aan.....en ligt het aan mij |
Quote |
Debbel79 schreef op: 14-01-2013 07:57:40 |
Ik denk dat je dan veel geluk hebt bij dat filiaal van hans anders. Want wij mogen namelijk geen
brillen van andere zaken afstellen. En niet omdat het van de concurent komt of zo, maar als wij de
bril kapit maken, beschadugen etc zijn we niet verzekerd en kost het hans een nieuwe bril... Helaas zijn er ook mensen due vragen of je hun bril die ze online gekocht hebben af wilt stellen, en die dan een week later komen dat hun bril sindsdien niet meer zit en dan ineens zit er een barstje in of zo. Dan is het hun woord tegen de jouwe. Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig mensen krijg hoor die uberhaupt durven te vragen of ik hun online gekochte bril wil afstellen. De meeste hebben toch wel het besef dat dat toch echt niet de bedoeling is. Dus doe het ook niet. Ik leg altijd netjes uit dat ik het niet mag omdat ik niet verzekerd ben als ik iets mocht breken. En ik verwijs ze altijd naar de winkel waar de bril vandaan komt. En aks dat een online winkel blijkt te zijn zeg jk altijd tja, dat js het grote risico van online kopen. |
Quote |
Alice schreef op: 14-01-2013 09:26:01 |
Ik gebruik dat ding enkel om naar de winkel te rijden om nieuwe lenzen te halen. Dan vind ik 55 euro
een heel groot verschil met 25. Als je je recept gewoon in kunt vullen online, lijkt me dat echt wel
prima voor zulke doeleinden. Als die dan niet helemaal lekker zit, is het jammer, je hebt 'm toch
geen uren of dagen op. Die van mij zit overigens prima hoor, heb misschien een standaard
hoofd. Ik zou mezelf een dief van mn eigen portemonnee vinden als ik er meer geld aan uit zou geven. En de middenstand hoef ik ook persoonlijk niet te helpen. En Miranda ook niet. Logisch dat je als opticien dit advies geeft, zou ik ook doen. Maar ik vind dat Miranda groot gelijk heeft. Ik heb de mijne destijds besteld bij brilerbij.nl maar die site bestaat niet meer. Wellicht gaan ze nu onder deze naam verder. Maar was in elk geval heel tevreden over de service. Bril was heel snel in huis en was precies volgens verwachting |
Quote |
Anna28 schreef op: 14-01-2013 09:36:54 | ||
voor zover ik weet geldt dat toch voor de meeste brillenzaken? Ik heb nog nooit een specsavers bril bij pearl kunnen laten afstellen, of een eyes+more bril bij Hans Anders. Ze sturen je echt naar je eigen opticien. Soms wist ik niet zeker waar de bril vandaan kwam (kocht vroeger wel eens brillen erbij in een andere zaak met leuke aanbieding) Maar dan keken ze naar het montuur en zagen ze al snel: helaas u moet bij die of die opticien zijn. @Miranda: doe wat je wil en waar jij je goed bij voelt hoor. Je vraagt ervaringen, die krijg je. En aan jou wat je er mee doet Ik kan me goed voorstellen dat als je een bril maar zo weinig draagt, je er ook minder belang aan hecht hoe het ding zit enzo. Maar ik ga er persoonlijk van uit dat er wel eens iets zou kunnen gebeuren waardoor je m wel genoodzaakt een paar weken moet dragen. Je komt er vast uit | ||
Quote |
Spatje schreef op: 14-01-2013 09:39:11 |
nou dat ligt ook aan de service van de zaak denk ik, zo ben ik met de hans anders bril van mijn
dochter even snel hier in het dorp geweest laatst en die maakten daar totaal geen probleem van, want
zo zei de eigenaar, als u nu tevreden bent, komt u mss wel vaker, en kiest u de volgende keer zelfs
hier een bril uit, tja, tis klantenbinding |
Quote |
Anna28 schreef op: 14-01-2013 09:40:53 |
tuurlijk Spatje dat is het ook. Maar tis ook wel zo dat als ze hem stuk maken perongeluk, ze niet
verzekerd zijn en ze dan zelf zullen moeten opdraaien voor de kosten. Daarom doen de meesten het
niet. |
Quote |
Spatje schreef op: 14-01-2013 09:42:03 |
ow die reden is ook een hele goed reden, maar een goede opticien zou het zeker wel vergoeden, maar
ik zou eerlijk gezegd als opticien het ook niet doen maarre miranda probeer het gewoon uit zou ik zeggen, bevalt het heb je geluk, bevalt het niet weet je het voor een volgende keer |
Quote |
Vanity schreef op: 27-01-2013 08:19:44 |
Mijn laatste 2 brillen komen van Eyelove ( bij Meeuwsen dus ) voor 45 euro! En soms hebben ze acties
van 39. Ik heb mn pearl bril meegenomen ( nadat ik mn ogen heb laten opmeten just in case ) en ben
naar de meeuwsen gegaan. Daar heb ik monturen gepast en de glazen "maken ze na" Echt superleuke
brillen! |
Quote |
Karinmv3 schreef op: 27-01-2013 10:52:16 |
Ik heb er 1, ik gebruik hem voor in het zwembad, daar wil ik niet met een goede bril op lopen. Hij
zit prima, zou hem ook zo in het dagelijks leven kunnen gebruiken. |
Quote |
Fornax schreef op: 30-07-2013 17:32:56 |
Ik heb twee brillen van brillen24, met exact dezelfde sterkte als een eerder gekochte bril bij Pearl
(dus vanaf de bon: sterkte, cilindersterkte, cilinderas en PD). Dus drie afwisselbare brillen. Ik
ben er hardstikke blij mee, draag die van internet veel vaker dan die oudere (die letterlijk tien
keer zo duur was, en afgesteld enzo). Ze staan ook leuker vind ik. (Dat was natuurlijk een beetje
een gok, maar ik weet dat ik brede monturen moet hebben.) Die nieuwe zitten goed, hoewel ik als ik
heel eerlijk ben die ik nu op mijn neus heb (van brillen24) soms wat knelt achter mn oor (als ie van
een opticien kwam zou ik er even mee langsgaan). Maar meestal zit ie prima. Juist omdat ik mijn bril altijd draag wil ik kunnen afwisselen, voor iets passends bij make-up en kleding. Voor ~400 euro per bril is dit een luxe die ik me niet echt kan veroorloven. Ik heb een hoge sterkte en ik ga niet met jampotglazen lopen, dus de extra dunne glazen kosten normaal gesproken een godsvermogen (glazen zijn meestal 70-80% van de prijs ofzo). Al die leuke tweede-gratisacties, montuur gratis e.d. daar heb ik dus geen fluit aan en ik ben altijd duur uit bij de opticien voor een bril met dunne glazen. Bij brillen24 is alles inbegrepen waardoor het voor mij ook daadwerkelijk goedkoop is en blijft. Ik kan een bril kopen zoals je een truitje koopt, heerlijk! |
Quote |
Linda Mv Jarno & Ils e schreef op: 30-07-2013 18:08:58 |
Mijn baas en mijn collega hadden daar een bril besteld, leveringstijd klopte niet helemaal, kwam
ietsje later als, eigenlijk gepland. Beide hadden een foto ingestuurd baas heeft nogmaals een foto
moeten sturen omdat de pd niet goed berekend kon worden. Ze hebben beide de bril voor erbij.... En
ze zijn er tevreden mee |
Quote |
Joltje schreef op: 30-07-2013 19:05:46 |
collegaatje van mij heeft ook via die site een bril voor erbij besteld en ze is er helemaal blij
mee. |
Quote |
Corine86 schreef op: 30-07-2013 19:20:18 |
Volgens mij hebben ze ook een soort shop-in-shop formule. En ben ik dar eens geweest. Zag op internet hele leuke brillen, ik kon mn foto er neer zetten en dan der bril op zeg maar, leek heel leuk. Toch voor de zekerheid naar dat shop-in-shop gebeuren. Nou was blij dat ik was geweest, echt.3x niks! Maar ik heb dan ook zo'n smal hoofd dat ik een kinderbril draag |
Quote |