Menu
 

Topic:

mbo eerlijk?

Laura73  schreef op: 29-10-2012 12:36:40
Dochter had voor vandaag in agenda een presentatie staat met 2 klasgenoten.
Dochter heeft er hard aan gewerkt waaronder afgelopen zaterdagnacht tot 3 uur,zij helemaal trots en echt het zag er gelikt uit.De andere 2 klasgenoten moesten ook een deel doen.
Vandaag dus de dag,de 2 andere klasgenoten zijn toevalligerwijs beide ziek dus de presentatie kan geen doorgang vinden en wat gebeurt er?Mijn dochter krijgt puntenaftrek omdat de powerpoint die de andere klasgenoot dus zo doen er niet bij was.Ik vind dit totaal onterecht en niet eerlijk maar is dit nu gebruikelijk op het MBO?
 
Quote
Navigatie
Vorige | 1 | 2 | 3 | Volgende
RE: mbo eerlijk?
Cassandra  schreef op: 29-10-2012 13:36:41
Het is gebruikelijke gang van zaken bij groepsopdrachten. Heel zuur voor je dochter maar een harde les: laat haar zorgen dat de volgende keer minimaal 1 avond van te voren alle onderdelen af zijn en doorgemaild zijn naar alle leden van de groep, zodat bij uitval je altijd terug kunt vallen op de bestanden en het zelf kunt doen.

In het bedrijfsleven werkt het ook niet zo dat als je een belangrijke presentatie hebt deze even makkelijk kunt afzeggen als iemand ziek is. Dan zul je ook moeten kunnen inspringen en zijn/haar deel kunnen overnemen.

Je dochter kan vragen of ze de presentatie gezamenlijk overmogen doen en of zij dan haar cijfer nog omhoog zou kunnen krijgen. Maar dat ligt maar net aan de goodwill van de docent, ze heeft er geen recht op.
 
Quote
RE: mbo eerlijk?
Janneke  schreef op: 29-10-2012 13:37:15
Maar wat als je de rest nou echt niet aan de gang krijgt?

Je moet eens weten hoe enorm veel sch**t die pubers overal aan hebben.
Het interesseert hun echt niets hoe het jouw vergaat hoor.
Ze vinden het juist wel makkelijk dat er iemand in hun klas zit die het uiteindelijk wel oplost.
En ze weten dondersgoed dat jij niet met de leraar gaat praten omdat dan iedereen een onvoldoende krijgt.

Lijkt me ook niet echt een reele afspiegeling van de maatschappij.
En anders kun je hier gelukkig met je meerdere over praten
 
Quote
RE: mbo eerlijk?
Ans Mv J.k.d  schreef op: 29-10-2012 13:37:22
Ben het met Alice een idd je werkt in een groep en het gaat om dat je als groep de taak volbrengt. De opdracht opsplitsen heeft niks met groepswerk te maken want dan werk je idividueel. Een harde les, dat ben ik met je eens, het was wel fijn als de docent dit van te voren goed helder had uitgelegd. Maar op deze manier leren de leerlingen (ziek) die nu thuis zijn dat je het op deze manier niet kan uitstellen. Want ik wil er niet voor geven die denken o ik meld me ziek en dan heb ik nog een week de tijd. In een groep moet iedereen in feite het complete powerpoint verslag hebben. Dat ze alleen de presentatie moet doen zal dan niet van haar punten gaan. Maar ik zou als ik je dochter was heel duidelijk wat zeggen tegen de andere klasgenoten die haar hebben laten zitten. Want als ik het was geweest ik had met een zieke kop gewoon de presentatie gedaan. Maar ja dat heet verantwoordelijkheidsgevoel. En dat moeten ze leren, en anders dan gaan die 6 voortaan altijd samen dan hebben ze altijd een goed verslag. En als ze het goed kunnen beargumeteren waarom ze alleen met die pers willen dan staan ze in hun recht.
 
Quote
RE: mbo eerlijk?
Marjolein1976  schreef op: 29-10-2012 13:42:45

Quote Cassandra:
Het is gebruikelijke gang van zaken bij groepsopdrachten. Heel zuur voor je dochter maar een harde les: laat haar zorgen dat de volgende keer minimaal 1 avond van te voren alle onderdelen af zijn en doorgemaild zijn naar alle leden van de groep, zodat bij uitval je altijd terug kunt vallen op de bestanden en het zelf kunt doen.

In het bedrijfsleven werkt het ook niet zo dat als je een belangrijke presentatie hebt deze even makkelijk kunt afzeggen als iemand ziek is. Dan zul je ook moeten kunnen inspringen en zijn/haar deel kunnen overnemen.

Je dochter kan vragen of ze de presentatie gezamenlijk overmogen doen en of zij dan haar cijfer nog omhoog zou kunnen krijgen. Maar dat ligt maar net aan de goodwill van de docent, ze heeft er geen recht op.


Mee eens dus, zo werkt het nu eenmaal. Eerlijk? Nee, misschien niet. Maar het is een groepsopdracht. Het overkomt je dochter vast niet nog een keer dat ze niet de volledige presentatie in haar bezit heeft ipv alleen haar eigen deel.
 
Quote
RE: mbo eerlijk?
Jomi  schreef op: 29-10-2012 13:59:12
Oneerlijk? ja, voor haar en jouw gevoel wel. Maar zo werkt het in de wereld!
 
Quote
RE: mbo eerlijk?
Ivy  schreef op: 29-10-2012 14:03:36
Eén ding is mij in elk geval duidelijk.  Als men op scholen leert hoe het in de echte wereld gaat en dat zo negatief is, houden ze met die scholen wel een hele negatieve spiraal in werking!

Kinderen leren dus: 1. De wereld is oneerlijk (jij mag dat dus ook zijn, want de leraar is het ook).  2. Jij kunt zo hard werken als je wilt, maar als een ander niet meewerkt, heb jij vette pech.  (Ook lang niet altijd zo in het ''echte leven'', alleen in een enkele situatie). 

Als mijn kind in een dergelijke situatie verkeerde, zou het van mij een serieuze les krijgen in debatteren en beargumenteren naar de leraar toe waarom dergelijke acties niet zouden moeten kunnen.
 
Quote
RE: mbo eerlijk?
Alice  schreef op: 29-10-2012 14:16:35
Een klant rekent op een uitleg/offerte/presentatie.. zo ook de leraar. 
De klant kan niet verder zonder dat en heeft dus ten alle tijde voorrang op een zieke werknemer. Er moet back-up zijn en het moet in orde zijn. 
Kan toch ook niet zo zijn dat een vrachtwagenchauffeur ziek is en niet kan rijden en dat daarom de supermarkt niet bevoorraad is? Nee, dan is er een ander die het overneemt. 
Dat begint op school. 

Heel eerlijk.. zaterdagavond om 3 uur 's nachts is ook wel een heel laat tijdstip om je project af te hebben. 
Ze had beter met haar klasgenoten af kunnen spreken om alles op bvb donderdag af te hebben, te bespreken met elkaar op eventuele onvolkomenheden en het materiaal te vermenigvuldigen zodat iedereen alles had. DAT is verantwoord omgaan met je taken. 
En zo ga je dat later ook op je werk moeten doen. 

Je kunt ook niet 5 minuten voor een meeting afkomen met je spullen en er dan achterkomen dat een collega iets gemist heeft, al dan niet bewust. Dat is gewoon niet professioneel. 


 
Quote
RE: mbo eerlijk?
Diedoes  schreef op: 29-10-2012 14:21:16
Ik vind het als docent altijd lastig te beoordelen zulke opdrachten. Wat ik vaak doe is met het groepjhe overleggen, wie krijgt welk cijfer en waarom? Vaak zijn ze wel zo eerlijk om degene die het hardst werkt een hoger cijfer te geven. Zo leren ze te reflecteren op het gedrag van een ander en van zichzelf.
Wel moeten ze idd leren spullen in orde te hebben, dat is echt hopeloos bij sommige kinderen....

Oja ik geef wel les op een middelbare school, dus dat ligt wel iets anders.
 
Quote
RE: mbo eerlijk?
Suus  schreef op: 29-10-2012 14:28:52

Quote laura73:
[...]

waar zie jij dat er geen onderlinge communicatie en overleg is geweest?dat is er wel geweest bij het verdelen van de presentatieonderdelen en ook afgelopen weekend.de jongen met de powerpoint bijv had ook zijn deel af maar is dus ziek of dat dan klopt geen idee van die andere klasgenoot weet ik het niet.en vanochtend hoorde mijn dochter dus pas dat de andere 2 ziek waren 



Dat zie ik niet, dat maak ik op uit jouw verhaal. Je dochter heeft aan haar onderdeel hard gewerkt maar als er overleg was geweest en communicatie hadden alle 3 de deelnemers van de groep de gehele presentatie zodat ze deze in geval van nood ook alleen konden doen.

 
Quote
RE: mbo eerlijk?
Laura73  schreef op: 29-10-2012 14:29:33

Quote Alice:
Een klant rekent op een uitleg/offerte/presentatie.. zo ook de leraar. 
De klant kan niet verder zonder dat en heeft dus ten alle tijde voorrang op een zieke werknemer. Er moet back-up zijn en het moet in orde zijn. 
Kan toch ook niet zo zijn dat een vrachtwagenchauffeur ziek is en niet kan rijden en dat daarom de supermarkt niet bevoorraad is? Nee, dan is er een ander die het overneemt. 
Dat begint op school. 

Heel eerlijk.. zaterdagavond om 3 uur 's nachts is ook wel een heel laat tijdstip om je project af te hebben. 
Ze had beter met haar klasgenoten af kunnen spreken om alles op bvb donderdag af te hebben, te bespreken met elkaar op eventuele onvolkomenheden en het materiaal te vermenigvuldigen zodat iedereen alles had. DAT is verantwoord omgaan met je taken. 
En zo ga je dat later ook op je werk moeten doen. 

Je kunt ook niet 5 minuten voor een meeting afkomen met je spullen en er dan achterkomen dat een collega iets gemist heeft, al dan niet bewust. Dat is gewoon niet professioneel. 




alice mijn dochter heeft er de hele week aan gewerkt en afgerond zaterdagnacht om 3 uur omdat ze een paar dingen 3 keer over heeft gedaan waar ze steeds niet tevreden over was(aannames zijn soms een beetje jammer)
ik begrijp dat veel het normaal vinden en anderen weer niet,ik wacht even op de puntenuitleg van mn dochter.ik ga niet gelijk school bellen, mijn dochter moet leren dat soort dingen voor haarzelf te regelen dus ook als ze het ergens niet mee eens is.Ik vind het in elk geval niet eerlijk als er punt bij haar afgaat maar als het een opbouw is van punten dan kan ik er inkomen dat ze voor groepsgedeelte punt aftrek heeft.

 
Quote
RE: mbo eerlijk?
Ivy  schreef op: 29-10-2012 14:31:21
Mmm, Alice, ben nog niet helemaal overtuigd.  Komt waarschijnlijk gewoon vooral doordat ik de wereld meestal met dit soort dingen niet zo leuk vind ;-)

Ik heb wel in het zakenleven gewerkt, maar vond dat zo ontzettend oneerlijk dat ik daar vrij snel mee gestopt ben.

Als een leraar de bedoeling heeft om op deze manier met groepstaken om te gaan, vind ik dat ze daar een leerling alleen op kunnen afrekenen als ze flink de tijd hebben genomen om deze aanpak met de leerlingen door te nemen.  Om over dit soort dingen te bespreken en uit te leggen voor ze iemand onderuit laten gaan.
Wanneer de leraar de spelregels goed duidelijk heeft gemaakt (met een flinke uitleg erbij hoe het in de echte wereld gaat), zou puntenaftrek wel eerlijk zijn.
Maar niet als je het als leraar brengt alsof iedere leerling een stuk van de presentatie doet, maar het gewoon groepsopdracht noemt.  Dan neemt een leerling dan natuurlijk ook gewoon letterlijk.
 
Quote
RE: mbo eerlijk?
Laura73  schreef op: 29-10-2012 14:32:57

Quote Suus:
[...]

Dat zie ik niet, dat maak ik op uit jouw verhaal. Je dochter heeft aan haar onderdeel hard gewerkt maar als er overleg was geweest en communicatie hadden alle 3 de deelnemers van de groep de gehele presentatie zodat ze deze in geval van nood ook alleen konden doen.



de opdracht was in groepje van 3 elk je eigen onderdeel en dan samen presentatie in de les.De opdracht was niet maak gezamelijk een presentatie en geef deze presentatie gezamelijk in de klas.Dus ieder heeft wel zijn ding gedaan is nog over en weer overleg geweest van als ik dit nuu doe sluit dat dan aan bij jou huppeldepup?Als dochter nu bijv gister van die ziekte had geweten had ik ws wel geopperd om werk even door te laten mailen door klasgenoten voor t geval dat.
 
Quote
RE: mbo eerlijk?
Suus  schreef op: 29-10-2012 14:37:09
Ik begrijp de opdracht wel Laura. Ziek zijn komt altijd onverwacht, je dochter kan hier dus van leren dat je altijd alle onderdelen uit moet wisselen voor het geval 1 van de anderen uitvalt en de andere het  over moeten nemen. Dat is ook onderdeel van een groepsopdracht.

 
Quote
RE: mbo eerlijk?
Ivy  schreef op: 29-10-2012 14:40:18
Ik blijf er toch bij dat de leraar dat vantevoren goed duidelijk had moeten maken.  Dat is namelijk onderdeel van leren.

Als je weet dat de spelregels zo zijn, kun je die volgen.  Een leraar hoeft iets dergelijks niet koud op het dak van een hardwerkende student te gooien.  Ze gaan tenslotte naar school om te leren.  Als ze deze les (groepsopdracht is...  consequenties zijn...) al eens op school gehad hebben, is het een ander verhaal. 
 
Quote
RE: mbo eerlijk?
Jantjemv3  schreef op: 29-10-2012 14:51:21
Ik begrijp best dat je het oneerlijk vindt en dat is het ook. Maar ze zit op het MBO en ik zou mij -toen ik die leeftijd had- echt doodgeschaamd hebben wanneer mijn moeder de leraar ging bellen om verhaal te halen over een cijfer.

Maar misschien is de leeftijd van het MBO tegenwoordig anders, dat weet ik niet.
 
Quote
RE: mbo eerlijk?
Ivy  schreef op: 29-10-2012 15:00:11
Je kunt er ook een goed leermoment van maken door met je dochter te bespreken hoe ze het aan kan pakken om bezwaar in te dienen.

Als ze dat zelf op een goede manier doet, zal ze in elk geval respect van haar leraar kunnen krijgen, al zal ze die misschien niet kunnen overtuigen.

Had het hier net met mijn moeder over.  Zij vertelde dat mijn vader dus op de HBO-opleiding van mijn zusje ooit voor een soortgelijke situatie verhaal was gaan halen   Mijn zusje was maar wat blij, want die had daar zelf om gevraagd.  Maar, het ene kind is het andere niet. 

Mijn schoonmoeder belde zelfs toen mijn man 21 was nog naar school om te vragen of hij het wel goed deed en of hij niet spijbelde
 
Quote
RE: mbo eerlijk?
Marjolein1976  schreef op: 29-10-2012 15:09:12

Quote Ivy:
Ik blijf er toch bij dat de leraar dat vantevoren goed duidelijk had moeten maken.  Dat is namelijk onderdeel van leren.

Als je weet dat de spelregels zo zijn, kun je die volgen.  Een leraar hoeft iets dergelijks niet koud op het dak van een hardwerkende student te gooien.  Ze gaan tenslotte naar school om te leren.  Als ze deze les (groepsopdracht is...  consequenties zijn...) al eens op school gehad hebben, is het een ander verhaal. 


Kan het zo zijn dat dit niet al gedaan is? Mijn ervaring is inmiddels dat veel mensen en dus ook leerlingen (en in mijn vakgebied stagiaires) dit soort dingen vaak niet oppikken. Ik zeg overigens niet dat dit het geval is bij de dochter van TO hoor.

Ik begeleid nu al een jaar of 12, 13 stagiaires van een MBO. De ervaring leert me dat ondanks de regels die ik opstel (op tijd komen met verslagen e.d.), er toch vaak geroepen wordt dat het zó druk is en dat dit dan een reden moet zijn dat een verslag op zijn vroegst een dag voor een beoordeling binnen komt. Soms krijg ik hem een uur voor de beoordeling. Inmiddels ben ik daar toch wel harder in geworden en ga ik zonder het verslag gelezen te hebben de beoordelingsgesprekken in. Met als gevolg een lager cijfer.
 
Quote
RE: mbo eerlijk?
Marjolein1976  schreef op: 29-10-2012 15:13:19

Quote Jantjemv3:
Ik begrijp best dat je het oneerlijk vindt en dat is het ook. Maar ze zit op het MBO en ik zou mij -toen ik die leeftijd had- echt doodgeschaamd hebben wanneer mijn moeder de leraar ging bellen om verhaal te halen over een cijfer.

Maar misschien is de leeftijd van het MBO tegenwoordig anders, dat weet ik niet.


Joh, je wilt het niet weten wat er soms gebeurt. Ik werk in de zorg voor verstandelijk beperkten. Heb wel 'ns een boze moeder aan de deur gehad hoor, omdat dochterlief een negatieve beoordeling had gehad. Dezelfde dochter die het werk niet ziet liggen en denkt dat ze d'r handen niet vies hoeft te maken. Een was draaien, bed op maken of wat dan ook..... daar studeert ze toch niet voor? Dúúússsss.
 
Quote
RE: mbo eerlijk?
Alice  schreef op: 29-10-2012 15:16:30

Quote laura73:
[...]

alice mijn dochter heeft er de hele week aan gewerkt en afgerond zaterdagnacht om 3 uur omdat ze een paar dingen 3 keer over heeft gedaan waar ze steeds niet tevreden over was(aannames zijn soms een beetje jammer)
ik begrijp dat veel het normaal vinden en anderen weer niet,ik wacht even op de puntenuitleg van mn dochter.ik ga niet gelijk school bellen, mijn dochter moet leren dat soort dingen voor haarzelf te regelen dus ook als ze het ergens niet mee eens is.Ik vind het in elk geval niet eerlijk als er punt bij haar afgaat maar als het een opbouw is van punten dan kan ik er inkomen dat ze voor groepsgedeelte punt aftrek heeft.



Ik maak geen aannames. Alleszins niet dat je dochter te laat begonnen is, wel dat ze te laat geeindigd is, maar dat is een feit, geen aanname. 
Om dit project goed te kunnen doen, dus samen een presentatie geven, moesten ze in feite ook elkaars delen kennen en hadden ze dus hun eigen delen met elkaar moeten bespreken voordat ze de presentatie moesten uitvoeren. 
Ook hadden ze elkaars delen dan op die manier kunnen aanvullen. 

Ik vind het wel echt heel zuur voor je meisje en ik snap volkomen dat het voor jou als moeder helemaal moeilijk is. 
Het is ook zeker niet eerlijk dat ze niet voor al haar harde werken beloond wordt, maar feit is wel dat zij ook een fout heeft gemaakt (door de uiteindelijke presentatie niet te kunnen geven omdat ze die delen niet had) 
Hadden ze bvb donderdag alles met zn 3'en afgerond en had zij die presentatie alleen kunnen doen, had ze nagenoeg even hard gewerkt en toch het punt gekregen wat ze verdiende. 

 


 
Quote
RE: mbo eerlijk?
Laura73  schreef op: 29-10-2012 15:21:34
mijn dochter is eerste jaars dit was de eerste grote presentatie,zij heeft dus letterlijk gedaan wat docent zei.het meest knullige vind ik nog op die aftrek na dat dat ook even fijn voor de presentatie gemeld word dus ik kan me zo indenken dat ij boos gefrustreerd en gedemotiveerd haar presentatie in ging waar ze vanochtend nog vol vertrouwen naar school ging, ze had immers hard gewerkt,was goed voorbereid.
 
Quote
RE: mbo eerlijk?
Lisje  schreef op: 29-10-2012 15:57:07
Waren de anderen echt ziek of zagen ze het niet zitten? Dat krijg je ook op die leeftijd.
Vind het wel zielig voor je dochter en snap je woede, ze is pas 1e jaars en heeft zo haar best gedaan. Net of zij nu straf krijgt, terwijl zij niets fouts deed.
Ja later is het ook zo, andere lopen de kantjes er altijd een eeuwig van af en andere moeten het opknappen en dat voor hetzelfde salaris, heel frustrerend.
 
Quote
RE: mbo eerlijk?
S@ssefr@s  schreef op: 29-10-2012 16:04:47

Quote SismvNick:
Het is MBO, dus volwassenen onderwijs. Een groepspresentatie is ook een groepspresentatie. Wij moesten op het mbo dat dan ook met de groep doen, dus niet allemaal een los stukje.

Als het vmbo was zou het misschien oneerlijk zijn, maar dit toch niet. Het zijn geen kleuters meer.



Volwassenonderwijs? Het gros is 16 als ze hier beginnen, dan zijn ze nog verre van volwassen.
 
Quote
RE: mbo eerlijk?
Ivy  schreef op: 29-10-2012 17:47:33
Wat ik me nu afvraag is dit: Stel dat de dochter van Laura73 wel de presentaties van de andere 2 leerlingen had gepresenteerd met het deel dat zij had voorbereid, zouden de andere 2 leerlingen die er niet waren dan toch hetzelfde cijfer moeten krijgen?

Marjolein1976  Het zou idd kunnen dat de onderwijzer het wel heeft uitgelegd.  In dat geval is het een ander verhaal, maar ik dacht uit de posts van Laura73 op te maken dat dat niet het geval was.
 
Quote
RE: mbo eerlijk?
Mieps01  schreef op: 29-10-2012 17:51:53
tja, en de volgende keer let ze dondes goed op dat ze met mensen in een groepje wordt gezet die wel leveren en dat ze anders alle onderdelen op tijd binnenheeft. ik kan me nl ook nog voorstellen dat een leraar clement wil zijn als je op tijd meldt dat de rest van je groep niet levert.
 
Quote
RE: mbo eerlijk?
Mieps01  schreef op: 29-10-2012 17:51:53
tja, en de volgende keer let ze dondes goed op dat ze met mensen in een groepje wordt gezet die wel leveren en dat ze anders alle onderdelen op tijd binnenheeft. ik kan me nl ook nog voorstellen dat een leraar clement wil zijn als je op tijd meldt dat de rest van je groep niet levert.
 
Quote
RE: mbo eerlijk?
Laura73  schreef op: 29-10-2012 18:06:27
ja ivy zo gaat dat dus,als mn dochter de hele presentatie alleen zou hebben gemaakt en gedaan en zou bijv een 8 krijgen zouden die andere 2 dat dus ook krijgen.ik vind het zo krom!
 
Quote
RE: mbo eerlijk?
Ivy  schreef op: 29-10-2012 18:14:19
Laura73  Dat vind ik dan wel apart, hoor.  Ze zou dan toch op zijn minst extra credit moeten krijgen voor het presenteren. 
Lijkt me voor een school redelijker dat ze de punten verdelen, bijv. 4 punten voor het maken van de presentatie, 4 punten voor het groepsgebeuren en 2 voor het feitelijke presenteren ofzo.  Dit is wel apart. 

Eigenlijk vind ik het nog steeds een beetje apart dat het vergeleken wordt met de echte wereld in de zin dat ze er bij een klant ook op afgerekend worden als de presentatie niet goed is.
In dat geval vind ik dan eigenlijk ook dat het onderwijs een dienst is en dat als dat niet goed is, het geld terug naar de ouders gestort moet worden.  Het komt toch behoorlijk vaak in het nieuws tegenwoordig dat vervolgopleidingen niet deugen.

Het is toch een school?  Daar hoor je toch te leren?  Ik vind niet dat je dan het ene moment de vergelijking kunt trekken naar de echte wereld, maar het volgende moment niet.
 
Quote
RE: mbo eerlijk?
Mieps01  schreef op: 29-10-2012 18:28:44
een deel van de les die je leert van het maken van geoepsopdrachten is precies dit.. dat je als individu afgerekend wordt op het resultaat van de groep. dat je van te voren alles in huis moet hebben. dat je het samen afstemd. als je een individuele opdracht maakt is dat gewoon een ander verhaal. en verhaal halen bij leraren omsat van het geoepje twee van de drie niet hebben gelevert en de derde alleen haar eigen deel heeft geleverd maar dus ook in de GROEPSopdracht tekort is geschoten? ze had de hele presentatie in haar bezit moeten hebben. dat had ze niet. op mbo en hbo nog erger zou ik dat intriest vinden. het is een periode waar je moet leren je als volwassene te gedragen. op het hbo ben je hopelijk ook volwassen. ik ben geen leraar, maar ik zou in het hbo teNzij het gaat om een ziek kind helemaal niet met ouders willen praten over verzuim of resultaten van hun kind zonder dat de student erbij is. ik denk zelfs dat dat ivm privacy van een volwassene bijzonder ongewenst is.
 
Quote
RE: mbo eerlijk?
Janneke  schreef op: 29-10-2012 18:36:32

Quote Mieps01:
tja, en de volgende keer let ze dondes goed op dat ze met mensen in een groepje wordt gezet die wel leveren en dat ze anders alle onderdelen op tijd binnenheeft. ik kan me nl ook nog voorstellen dat een leraar clement wil zijn als je op tijd meldt dat de rest van je groep niet levert.



Dat heb je helemaal niet voor het zeggen.
Ook niet op het HBO, je word gewoon ingedeeld in groepen en op die leeftijd hebben jongeren ook geen zin in presteren en leveren.
Het liefste wachten ze tot het laatste moment en dan lukt het niet meer, te laat, maar ze leren er niks van.

Ik was 20 toen ik op het HBO begon, mijn medestudenten rond de 17 en wat heb ik achter hun vodden aan moeten zitten, vreselijk!
En uiteindelijk ga je dan zelf harder werken om toch iets af te kunnen leveren.
 
Quote
RE: mbo eerlijk?
Laura73  schreef op: 29-10-2012 18:47:35
zo gaat mijn dochter nu dus ook denken janneke met als gevolg dat de werkdruk wel erg hoog word er dus te weinig tijd overblijft voor dr broodnodige bijbaan.
ook hier worden groepen ingedeeld door docent en de pest in deze klas is het hoge aantal ongemotiveerde leerlingen.Wat haar decaan ook toegeeft.lastig is het wel zo
 
Quote
Navigatie
Vorige | 1 | 2 | 3 | Volgende


Reageren op mbo eerlijk?
Naam
Bericht