Menu
 

Topic:

BLOG... bonuskaartperikelen bij de AH

Debbel79  schreef op: 10-09-2012 09:15:53

Bonuskaart perikelen bij de AH


 


De gemiddelde grootgrutter doet er alles aan om het klanten zo goed mogelijk naar de zin te maken. Zo niet Albert Heijn. De supermarkt die op de kleintjes blijft letten, stond er vorige week gekleurd op. Niets vermoedend stond ik bij de kassa met een paar boodschappen waaronder een pak vaatwastabletten én een goudeerlijke bonuskaart. de bonuskaart gaf dit keer een korting van € 6,99 op de vaatwasblokjes.. De moeite waard dacht ik zo... Maar wie denkt dat die deal rond kwam heeft het mis.

Terwijl ik na het afrekenen de boodschappen onderin de buggy gooi bedenk ik me dat ik wel heel veel af moet rekenen en terwijl ik nog bij de kassa sta controleer ik als een echte nederlander even de kassabon. En ja hoor, de vaatwasblokken zijn voor het volle pond berekend.

´Ik weet niet wat er mis is, zeg ik tegen de cassiere, maar de bonuskaart die ik je gegeven heb heeft niet gepakt, en nu loop ik bijna 7 euro mis. "dan bent u nu te laat mevrouw", is het antwoord van de cassiere. pardon??? Ik weet niet hoor, maar ik geef jou netjes mijn bonuskaart en dat jij die om één of andere reden niet scant is niet mijn probleem" maar ze is onverbiddelijk en terwijl bij mij het stoom inmiddels uit mijn oren begint te stomen en ik alle moeite moet doen om mijn geduld (dat eigenlijk niet in mijn woordenboek voorkomt) te bewaren, stelt ze rustig voor dat ik maar even naar de servicebalie moet gaan´. Alleraardigst natuurlijk, maar van zo´n Havo-meisje verwacht je toch meer dan ´ik weet niet wat er mis is maar van mij krijg je het geld niet terug´. Hoezo je weet niet wat er mis is? Ondertussen liep ik richting servicebalie, mezelf afvragend wat ik zou zeggen als Havo-meisje nummer 2 daar zou verklaren dat ik mijn geld niet terug zou krijgen omdat ze ook niet weet waarom mijn bonuskaart niet gebliebt heeft.

Groot was mijn verbazing toen Havo-meisje nummer 2 met droge ogen meldde dat ook zij er niks aan kon doen en ik mijn 7 euro niet terug kreeg.
WTF! "dus ik moet nu echt op mijn knieen gaan smeken voor die rottige € 7,-! Terwijl het jullie fout is???!! Dit kan ze toch niet menen?Ja mevrouw, ik kan er niets aan doen. Nee, niemand kan nooit ergens iets aan doen, dacht ik in stilte.

Maar inmiddels was ik het geouwehoer zo zat, en het zijn maar 7 euro, I know.. maar weet je wat je voor 7 euro wel niet kan kopen?! daar heb ik verdori zowat een heel pak luiers voor!

Dus Deb zou Deb niet zijn als ze niet uiteindelijk met een ander bijltje ging hakken en dringend doch vriendelijk heb verzocht om iemand te roepen die me wel het geld terug kon geven. (dat ik daarbij de dame in kwestie nog net niet over die service balie getrokken heb daargelaten)

Uiteindelijk kwam er een jongeman in een apepakkie compleet met stropdas me ook nog even vertellen dat hij me niet "zomaar" 7 euro terug kon geven!
Toen brak bij mij de klomp en bij hem bijna zijn nek...
je kan ver gaan bij mij, maar op een gegeven moment is de emmer bij Deb goed vol, en dan maakt het me weinig meer uit waar ik ben en wie er voor me staat, als ik zeker weet dat ik gelijk heb en dat mij onrecht wordt aangedaan heeft de persoon tegenover me echt een probleem.. zo ook de meneer in het apepakkie met zijn "kliek" het havo meisje 2. met reslultaat....
binnen 5 seconden stond ik buiten de winkel met in mijn hand mijn zuurverdiende 7 euro...


Op weg richting auto,vraag ik mijzelf opnieuw af wat nu de logica is van dit hele gebeuren. Ik vind het vooral klantonvriendelijk. Waarom doet AH zo moeilijk over een lullige 7 euro? Tja, het zou op termijn wel geld opleveren, immers er zijn altijd wel mensen die het door dit soort gedoe er domweg bij laten zitten.

Zo blijft Albert Heijn op de kleintjes letten, maar dan wel heel letterlijk. Het is maar dat u het weet.


 


 

 
Quote
Navigatie
RE: BLOG... bonuskaartperikelen bij de AH
Spatje  schreef op: 10-09-2012 09:19:54
ohhhhhh Deb alweer geweldig
 
Quote
RE: BLOG... bonuskaartperikelen bij de AH
Son  schreef op: 10-09-2012 09:23:48
hihihi geweldig geschreven.

zo was ik een keer mijn bonuskaart vergeten. Dus vroeg of ik die van hun mocht lenen (weet dat ze dat doen als iemand een keer geen bonuskaart heeft)

Zegt die vent.... " ja ja, die smoes horen we wel vaker"
 
Quote
RE: BLOG... bonuskaartperikelen bij de AH
Esthermv2  schreef op: 10-09-2012 09:25:02
Hahaha! Go Deb!!
 
Quote
RE: BLOG... bonuskaartperikelen bij de AH
Chantie  schreef op: 10-09-2012 09:26:18
 
Quote
RE: BLOG... bonuskaartperikelen bij de AH
>monique  schreef op: 10-09-2012 09:28:00
 
Quote
RE: BLOG... bonuskaartperikelen bij de AH
Angelique  schreef op: 10-09-2012 09:37:05
hij is leuk

ik snap alleen de klote van die bonus kaart niet
iedere leip kan zon kaartje aanvragen je bent niet eens verplicht die gegevens in te vullen waarom dan in godsnam zon kaart geef iedereen gewoon die korting
bij de ap waar ik kom scannen ze automatsiche hun eigen kaart als je die van jou niet neerlegt en zo hort het gewoon
 
Quote
RE: BLOG... bonuskaartperikelen bij de AH
Debbel79  schreef op: 10-09-2012 09:42:47

Quote angelique:
hij is leuk

ik snap alleen de klote van die bonus kaart niet
iedere leip kan zon kaartje aanvragen je bent niet eens verplicht die gegevens in te vullen waarom dan in godsnam zon kaart geef iedereen gewoon die korting
bij de ap waar ik kom scannen ze automatsiche hun eigen kaart als je die van jou niet neerlegt en zo hort het gewoon



ja klopt angelique, bij de AH in ons dorp hebben ze ook standaart een kaart liggen. maar bij veel mensen (zo ook bij mij) zit de airmiles eraan gekoppeld en dan schrijft ie automatisch de airmiles ook bij.
en vanuit de AH zullen ze wel willen weten wie er allemaal koppt, want zo'n kaart moet je wel registeren. en dat betekent weer emailadressen, dus reclame gericht kunnen verzenden. daar gaat het ze om denk ik.

bovenstaande was in een AH XL in de Stad.. pfff. ga ik echt nooit meer heen....
 
Quote
RE: BLOG... bonuskaartperikelen bij de AH
Angelique  schreef op: 10-09-2012 09:44:59
je bent niet verpllicht tot registratie he
mijn kaart is ook nooit geregistreerd dus en werkt perfect je krijgt kaart mee met verzoek papierein in te vullen maar zonder werkt hij ook
 
Quote
RE: BLOG... bonuskaartperikelen bij de AH
Debbel79  schreef op: 10-09-2012 09:46:21
jaja, 1x is genoeg  hihi

dat wist ik niet angelique, in dat geval snap ik het ook niet helemaal nee...
 
Quote
RE: BLOG... bonuskaartperikelen bij de AH
Liefje  schreef op: 10-09-2012 09:49:59
zo  leuk geschreven maar euh je had anders gewoon kunnen zeggen dan ruil ik ze wel....dan kreeg je al je geld terug

hier bij de appie nooit van dat soort service altijd goed, en de bonuskaarst doen ze ook altijd maar binnenkort mag het niet meer....en dat vind ik ook terecht eigenlijk
 
Quote
RE: BLOG... bonuskaartperikelen bij de AH
Debby1977  schreef op: 10-09-2012 09:53:34
Heel leuk weer!
 
Quote
RE: BLOG... bonuskaartperikelen bij de AH
Debbel79  schreef op: 10-09-2012 11:51:13
thanx
 
Quote
Navigatie


Reageren op BLOG... bonuskaartperikelen bij de AH
Naam
Bericht