Jo schreef op: 29-08-2012 08:56:47 |
Ik kreeg vanmorgen 2 mails van de ING en ABN Amro. Dit stond er in de abn amro mail: Geachte heer/mevrouw, U bent zich vergeten uit te loggen ter beveiliging dat wij een blokkade op uw rekening hebben gezet ABN AMRO. Wat u moet doen? http://www.security2.nl/ Bij voorbaat dank voor uw medewerking tijdens dit proces. Let op! Bewaar deze brief/e-mail bij uw andere bank papieren. Zo hebt u belangrijke informatie over uw ABN AMRO bij de hand. Met vriendelijke groet, --------------------------------------------- Ik heb dus niet eens een rekening bij de ABN AMRO?? |
Quote |
Juulmvjens schreef op: 29-08-2012 08:58:29 |
Spam en phishing. Niet openen dus. Wij worden er op het werk mee overspoeld op dit moment. |
Quote |
Jo schreef op: 29-08-2012 08:59:03 |
Een kwartier eerder kreeg ik deze mail van de ING, daar heb ik wel een rekening: Rotterdam, 28 Augustus 2012 63209178064 Betreft: vernieuwing MijnING Geachte heer/mevrouw, In het afgelopen jaar hebben de ING en andere Nederlandse banken veel te maken gehad met internetcriminaliteit. Vanwege de toename hebben wij enkele veiligheidsmaatregelen genomen. Tijdelijk is het noodzakelijk dat alle klanten die gebruik maken van MijnING nu éénmalig op de onderstaande website inloggen en opnieuw hen gegevens verifiëeren. Hiermee update/vernieuwd u de beveiliging van uw eigen MijnING. Zoals u kunt zien hebben we de MijnING pagina vernieuwd. Zodra u zich verifiëerd op de onderstaande website koppelt u uw mobielenummer automatisch aan uw MijnING. Wat houd dit in? Dit houd in dat als de ing iets verdachts ziet u een melding krijgt op uw mobielenummer. Waneer ontvangt u een melding op uw mobielenummer vande ING dat wij iets verdachts door hebben?
Link weggehaald (Let op! Om veiligheidsredenen is deze link maar voor enkele dagen geldig) Let op! Bewaar deze brief/e-mail bij uw belangrijke documenten, zo heeft u belangrijke informatie over uw bankieren bij de hand. Help ons MijnING veiliger voor u te maken! Met vriendelijke groet, |
Quote |
Artois schreef op: 29-08-2012 08:59:05 |
dit is een phising mailtje. niet op de link drukken, maar mailtje verwijderen. Je zou eventueel het
mailtje kunnen doorsturen naar ANB Amro, de bank waar ik bij zit heeft dat in ieder geval gevraagd
aan alle klanten die dit soort mailtjes krijgen. |
Quote |
Mamajaxx schreef op: 29-08-2012 09:00:21 |
Niks mee doen hoor! Eventueel nog contact op nemen met ABN en ING, soms willen ze de email's hebben.. Zo proberen ze achter je bank gegevens te komen! |
Quote |
Marimammavanalec schreef op: 29-08-2012 09:02:26 |
Niks mee doen |
Quote |
Jo schreef op: 29-08-2012 09:02:48 |
Ik heb gelukkig niks ingevuld hoor want meestal als er wat is met de ING krijg je een brief en geen
mail. Kijk ABN heb ik geen rekening en omdat de mails na elkaar kwamen vertrouwde ik het al niet. |
Quote |
Alice schreef op: 29-08-2012 09:06:12 |
Zit ook nog bomvol met schrijffouten. Zo stom zijn ze dan ook wel weer |
Quote |
Angelique schreef op: 29-08-2012 09:06:38 |
idd een bank zal never nooit niet vragen jou gegevens vrij te geven dan zullen ze die eerder
vervangen en je neiwue gegevens toesturen ik krijg heeel veel van die mails ing abn rabo sns en ik zit bij rabo maar moet toch overal mijn gegevens nagaan tuuuuurlijk |
Quote |
Jo schreef op: 29-08-2012 09:07:17 |
Nee ik weet het hoor, maar ik weet wel dat er nog heel veel mensen zijn die er wel intrappen. Ik heb op de site al een mailadres gevonden waar je dat soort mails heen kan sturen. valse-email@nl.abnamro.com |
Quote |
Krumelke schreef op: 29-08-2012 09:11:15 |
krijg die mails vanaf alle banken. abn heeft inderdaad speciaal mailadres daarvoor om na te gaan hoe en wat. maar vinden ze nooit denk ik. helaas trappen er zoveel mensen nog in... |
Quote |
Jo schreef op: 29-08-2012 09:16:12 |
valse-email@ing.nl Dit is de mail van de ing waar je de mails heen moet sturen. Ik heb ze beide doorgestuurd en verwijderd. |
Quote |
Angelique schreef op: 29-08-2012 09:40:01 |
in hotmail is tegen woordig ook functie naast ongewent enz om ook phishing aan te geven |
Quote |