Menu
 

Topic:

foutje opticien

Boterbloem  schreef op: 29-06-2012 13:46:01
Ben net wezen kijken voor een nieuwe bril. Mijn vorige is kapot en zonder kan ik niet. Nu een tijdje gedaan, maar als mijn man werkt en een kind gaat 's nachts spugen wil je neit eerst je lenzen in moeten zetten om te helpen enzovoort...

Nu zat ik al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren bij dezelfde opticien, voor mijn gevoel best een goeie. Ben door mijn verhuizing wel op den duur naar een andere locatie gegaan waar ik nu 7 jaar zat.

Mijn ogen werden daar gecontroleerd en opgemeten, en ik had altijd een bepaalde sterkte. Betaalde 110 euro voor de lenzen per half jaar en klaar was ik. Ik zag in de verte altijd wat wazig, maar dat had volgens hun bepaalde redenen en ik zou nooit echt super goed kunnen zien... Helaas pindakaas maar mijn zicht was zeker goed genoeg om alles te doen, kon op de juiste tijd wel bordjes lezen enzo. Geen gevaar op de weg dus ;-)

Nu moest ik een nieuwe bril, en wilde ze me in helemaal niets tegemoet komen kwa kosten. Prima ,dat kan. Maar daardoor ben ik wel gaan rondkijken wat anderen aanbieden.

Kom ik bij Hans Anders, die had nog een mooie aanbieding. Vandaag naar toe gegaan zonder lenzen in gehad te hebben vannochtend (pff respect voor blinden en slechtzienden, wat moeilijk om je zo te verplaatsen!) gingen ze mijn ogen opmeten.

Komen ze gewoon voor beide ogen bijna 1,5 punt sterker uit. Ik dacht: dat kan niet. Ze doet me een bril van daar op met de juiste glazen erin, ongelooflijk! Ik zie scherp in de verte!!!!!

Ik kan daken en windmolens op afstand gewoon scherp zien, zij beweerd dat het onzin is dat ik niet scherp zou kunnen zien om wat voor correctie dan ook die anders zou moeten plaatsvinden enzovoort...

Ik heb dus van haar direct een setje gratis lenzen meegekregen om uit te proberen, we hebben daar de bril besteld en lenzen. Lenzen zijn daar ook nog eens meer dan de helft goedkoper. Ze konden met zelfs tegemoet komen als het zou moeten, maar dat was gelukkig niet nodig...

Voel me nu best even een beetje belazerd... Binnenkort bel ik de andere opticien even op om mij uit het bestand te laten halen, maar ik ben toch eens benieuwd naar hun verklaring hierover...

Heb me nooit beperkt gevoeld ofzo hoor, zag daar goed genoeg voor. Maar had wel altijd heel veel hoofdpijn, en volgens deze vrouw kan dat nu wel eens over zijn omdat mijn ogen niet zoveel hoeven bij te stellen. I hope so!
 
Quote
Navigatie
RE: foutje opticien
Debby1977  schreef op: 29-06-2012 13:48:11
Wat slecht van die andere opticien! Fijn dat er ook nog opticiens zijn die niet alleen aan de portemonnee denken.
 
Quote
RE: foutje opticien
Karinmv3  schreef op: 29-06-2012 13:49:28
Nou ja zeg, wat raar. Zou inderdaad ook hun verklaring weleens willen horen.
 
Quote
RE: foutje opticien
Son  schreef op: 29-06-2012 13:50:58
Kijk maar uit bij Hans anders met lenzen..

Ik heb daar lenzen gekregen die eigenlijk niet pasten. Mijn lens van mijn oog heeft daar dus een opdonder van gehad. Loop nu dus al 2 maanden met een bril en merk nu pas dat mijn ogen bijtrekken.
 
Quote
RE: foutje opticien
Boterbloem  schreef op: 29-06-2012 13:51:00
Ze liet tijdens de leestest op een gegeven moment mijn oude lenssterkte zien, ik zag de kleine letters amper. Ik heb nu een zicht van 120 procent (hoe dat zit weet ik niet precies) maar kan mega kleine lettertjes lezen. Met mijn andere lenzen waren dat vlekjes.
 
Quote
RE: foutje opticien
Boterbloem  schreef op: 29-06-2012 13:52:11
Hoe kan die lens niet passen dan? Ik heb al veel verschillende lenzen gehad en zelf nog nooit problemen gehad... Deze zitten heerlijk (voel ze niet) net als bij de anderen. Dus denk dat dat wel goed zit.

Krijg over 2 week nog een extra controle voor de lenzen.
 
Quote
RE: foutje opticien
Janneke  schreef op: 29-06-2012 13:58:55
Ik heb het niet zo op Hans Anders.
Brillenglazen op zn kop in montuur gezet, niet alleen bij mij maar ook bij mijn buurman.
Kijkt niet echt lekker met een cilinder.
Ik hoor zo veel klachten om me heen over hans anders.
Ik hoop dat jij er wel blij mee gaat zijn!
 
Quote
RE: foutje opticien
Harleysmama  schreef op: 29-06-2012 13:59:32
Een lens kan niet passen door de oogbolling en een te weinig aan traanvocht, waardoor lensen gaan vastzitten op het oog met alle gevolgen van dien. Ik kan geen lensen in, omdat mijn oogbolling niet geschikt is en te weinig traanvocht, waardoor lensen dus niet zwemmen op het oog, maar zich vastzuigen. Met alle schadelijke gevolgen van dien. Gelukkig is dat bij mij niet gebeurd. Maar nee ben totaal geen fan van Hans Anders, want kon na een jaar een nieuwe bril aanschaffen, terwijl ik altijd zuinig ben. Nu alweer jaren klant bij Pearl en pasgeleden 2 brillen bij Lensway gewonnen en die bevallen ook super.
 
Quote
RE: foutje opticien
Son  schreef op: 29-06-2012 14:02:39

Quote Boterbloem:
Hoe kan die lens niet passen dan? Ik heb al veel verschillende lenzen gehad en zelf nog nooit problemen gehad... Deze zitten heerlijk (voel ze niet) net als bij de anderen. Dus denk dat dat wel goed zit.

Krijg over 2 week nog een extra controle voor de lenzen.



geen idee hoor hahaha, heb er niet zo veel verstand van. Maar ik had ook geen cilinder in mn bril terwijl ik die wel in mijn lenzen had..En verkeerde meting.
Het was dus zo erg dat ze mijn ogen gingen opmeten en ze konden mijn sterkte niet bepalen. Uiteindelijk een week rust gehad (oude bril) en toen konden ze via een foto bepalen wat mijn sterkte was. En die was duidelijk anders dan bij Hans...anders.

Maar goed, ik denk natuurlijk niet dat dat altijd zo gaat. maar hou het in de gaten (ik wist ook niet dat dat kon, maar uiteindelijk snapte ik waarom ik steeds meer last had van mijn lenzen zoals droge ogen en rode ogen. Ik deed uiteindelijk ook steeds vaker mijn lenzen snel uit en mijn bril op.
Ja, logisch achteraf..

Ben blij dat je alles weer goed kan bekijken
 
Quote
RE: foutje opticien
Miesje  schreef op: 29-06-2012 14:05:55
jeetje zeg..vreselijk zeg dat je nu na jaren erachter komt door eens naar andere opticien te gaan dat je veel hogere sterkte nodig hebt.

wij zitten bij specsavers,mijn dochter en ik.
bevalt prima.
 
Quote
RE: foutje opticien
Bepje  schreef op: 29-06-2012 14:17:16
Nou, ik zou me ook belazerd voelen. Waarschijnlijk heeft je vorige opticiën het niet expres gedaan maar die moet dan hoognodig eens voor bijscholing ofzo.
Tegenwoordig ga ik naar specsavers voor brillen (2e gratis).
Ze zijn er niet duur en iets minder in kwaliteit maar ik wil om de anderhalf/twee jaar weer iets anders en moet ik altijd sterkere glazen helaas voor het laatste. Dan heb ik weer 2 brillen en s`ochtends het idee te kunnen kiezen.
Hopelijk ben je idd van die hoofdpijn af wat dat kan zeker wel.
 
Quote
RE: foutje opticien
Femke  schreef op: 29-06-2012 14:25:58
Tja oogsterktes kunnen heel snel veranderen dus die opticien kan zich er makkelijk uitkletsen. Ook ik heb wisseldne ervaringe met wisselnde merken. De kwaliteit zit hem in die enen opticien die jou helpt en niet in welke winkel hij werkt. Ik ga nu altijd naar de oogarts, tenminste een zekerheid en geen twijfels meer, kost wel minimaal 150 euro van je eigen risico..
 
Quote
RE: foutje opticien
Harleysmama  schreef op: 29-06-2012 14:34:50
Femke hier wordt dat niet meer gedaan. Alleen als je een kind bent of een ziekte hebt waarbij schade aan de ogen kan onstaan , dat je alleen daarvoor nog bij de oogarts terecht kan. Voor gewone oogmetingen wordt je hier meteen doorverwezen naar een opticien. Wachttijden van de oogarts zijn hier al 8 weken. Mijn zoon is pas op 14 augustus aan de beurt helaas om zijn ogen op te laten meten, want hij is gezakt voor de ogentest bij de schoolarts.
 
Quote
RE: foutje opticien
Mama Van Drie  schreef op: 29-06-2012 15:13:36
Ik heb wel goeie ervaringen met Pearl.

Nu gebruik ik alleen een bril voor tv kijken en auto rijden maar mijn zoon is nu overgestapt van bril naar nachtlenzen.
Hij is verder prima geholpen, zijn sterkte was wel weer achteruit gegaan, dus het is bij pearl niet zo dat je jaren dezelfde sterkte hebt, dat is mijn ervaring tenminste.

Nachtlenzen zijn trouwens erg ideaal vind ik, geen gedoe meer overdag met lenzen en toch scherp kunnen zien.

 
Quote
RE: foutje opticien
Boterbloem  schreef op: 29-06-2012 16:02:16
Stiekem hoop ik gewoon dat mijn bril zo goed bevalt dat ik die lekker vaker op kan, zou zo heerlijk zijn!
Ben gek met mijn lenzen, altijd gedacht dat ik geen brillen gezicht had, maar de monturen van nu zijn echt leuk! Rechthoekig heb je ook nog in vele soorten en maten.
Ik heb mijn lenzen nu echt veel te lang in. Gemiddeld met 6 tot 8 uur uit. Deze vrouw vertelde ook dat ik het beste de avonden mijn lenzen uit kon doen als ik thuis was (stel ik wil hem buiten de deur niet op) en de laatste paar uur met bril moet gaan kijken. Gewoon voor je ogen om ze wat rust te geven enzo.

Stom is dat he? Dat je er zo ineens naar kan verlangen.

Over de slechte ervaringen kan ik nog niets zeggen... Vind de omgang iig heel klantvriendelijk en ze gaan echt alles bij langs.

Dus we zullen het zien! Misschien zijn het idd rotlenzen en een rotbril met de glazen andersom erin tot nu toe heb ik een heel goed gevoel.

De andere opticien konden ook echt wel goed adviseren. Nu waren de nieuwe mensen die er werkten echt gewoon minder in de omgang met de klanten, maar dat heeft gewoon niet iedereen in zich. Ik kwam er nu wel minder graag. Vraag me gewoon wel af waar het verschil het hem in zit.

Ik ben er wel weg omdat, als dit bevalt, mij dit verschrikkelijk veel geld gaat schelen. Daarbij vind ik ze wel professioneler overkomen. Maar ga ook bewust geen naam noemen van de andere opticien, zoveel mensen zoveel meningen. Vast velen die er erg tevreden over zijn.

Zal idd ook wel plaatselijk verschillend zijn
 
Quote
RE: foutje opticien
Int  schreef op: 29-06-2012 16:39:59
Mijn man en ik komen al jaren bij Hans Anders, en we zijn er heel tevreden over. We worden ook altijd keurig geholpen. En als er iets is kun je zo binnenlopen, en ik heb nog nooit hoeven betalen voor verstellen, nieuw neusvleugeltje enzo.

Voor mijn dochter zijn we laatst bij eyewish geweest, en dat was puur omdat ze daar een leuker montuur hadden. Maar ook daar werden we prima geholpen.

Ik denk dat het heel erg afhangt van het personeel in een filiaal. Dat moet je net treffen.
 
Quote
RE: foutje opticien
Boterbloem  schreef op: 29-06-2012 16:54:50
Ik ben ook bij eyewish geweest en specsavers voor informatie. Beide heel prettig en uitgebreid de tijd voor alles. Ik hou daar wel van.
 
Quote
RE: foutje opticien
Worteltje  schreef op: 29-06-2012 18:37:04
Blij dat ze bij jouw vestiging goed zijn en dat je weer scherp kan zien. Ik heb er hier 1 gekocht waar ik knallende koppijn van krijg, verkeerd gemeten. Maar vind hans anders wel de leukste brillen dus als ik weer ga(heb m alleen voor de koppijn) dan meet ik m eerst ergens anders op.
 
Quote
RE: foutje opticien
Jen9  schreef op: 29-06-2012 23:36:36
Slechte opticiens kunnen overal zitten, ze hebben dezelfde opleiding, of je nu bij Hans Anders zit of bij een megadure.. Het ene filiaal van hetzelfde concern kan daarom slecht zijn en de andere heel goed.

Boterbloem, wat een verschil.., vind t niet normaal.

Ik hoop zo voor je dat je hoofdpijn afneemt!
 
Quote
RE: foutje opticien
Boterbloem  schreef op: 30-06-2012 06:47:20
Raar is dat eigenlijk he? Dat het zo kan verschillen.

Ik vind dit verschil ook wel extreem, tegelijkertijd: tot ik het verschil wist was ik tot op zekere hoogte wel tevreden over de andere zaak (anders was ik er al eerder weggeweest). Ik denk dat het soms ook per klant kan verschillen. Dat ze de ene beter kunnen helpen als de ander ofzo...

Ik hoop ook zo dat de hoofdpijn afneemt! Ik heb het geaccepteerd, dacht dat het door alle drukte kwam de laatste jaren. Gister merkte ik dat mijn rechteroog (die het meest afweek) gewoon moe was ofzo van de sterkere lens. Dat hij telkens stopte met scherp kijken ofzo (kan het moeilijk omschrijven)

Maar vanmorgen deed ik mijn lenzen weer in en direct had ik weer zoiets van: wauw! Wat een zicht! Ik merk het verschil zo extreem, heerlijk!

Wat doet zo'n luchtballonapparaat eigenlijk? Dat had ik nog nooit gehad, dat je naar een luchtballon moest kijken en die werd dan op de een of andere manier scherp gesteld.

Daar kwam dus de hoge afwijking tevoorschijn en toen gaf ze aan: dat zal vast niet kloppen, kom, dan gaan we nu zelf meten. Ze had het er wel over dat ze die vooraf even doen, en daarna zelf meten met lezen.
Dus ze begon laag en ging steeds hoger tot ze idd bij diezelfde sterkte uitkwam. Bleek dus toch gewoon zo te zijn.

BEst een handig apparaatje haha
 
Quote
Navigatie


Reageren op foutje opticien
Naam
Bericht