Menu
 

Topic:

Technisch probleem mail

Stine   schreef op: 10-06-2012 15:00:04
sorry wist niet onder wat ik dit moest schrijven

zoals sommigen van jullie weten heb ik een E-shop, nu heb ik vandaag 4 keer voor gehad dat een klant in de winkel komt en vraagt naar de bestelling en ik heb daar geen bevestigingsmail van binnengekregen......

nu had ik dit vorige week ook voor, en de persoon die mijn e-shop opgestart heeft schrijft me het volgende :

Dag Christine,



Ik zie op onze server dat de bestellingen wel degelijk zijn aangemaakt en doorgestuurd naar jou e-mail adres.

Zou het kunnen dat de mail in “spam” is terechtgekomen en nog onzichtbaar is?



Nu wordt het zeer technisch maar het is het enige bewijs dat de mail wel degelijk naar jou en naar de klant werd verstuurd:

De rode lijnen hieronder zijn de communicaties tussen onze mail server en de mail server van jouw.

De groene lijnen zijn de communicaties tussen onze mail server en de mail server van jouw klant.

In het begin van elke lijn staat het tijdstip vermeld. Hieruit zien we dat de mail perfect is verzonden naar jou en naar de klant rond hetzelfde tijdstip.

Alle communicaties sluiten beiden ook netjes af zonder onderbreking.

maar ik heb dus geen spam of ongewenste rubriek op mijn g-mail

zo'n dingen kan me serieus ontmoedigen he

vandaag krijg ik dit als antwoord :
Dag Christine,



Ook nu vind ik de verzending van de mails naar de klant en naar jou netjes terug in de logfiles van onze mailserver. De mails werden dus door onze mailserver correct afgeleverd aan zowel de mailserver van de klant en aan de mailserver van jou. Waarom uw provider deze mails niet bij jou aflevert valt buiten mijn bevoegdheid en is ook voor mij een raadsel. We weten dat mail wat later kan toekomen maar over het algemeen loopt mailverkeer overal en bij elke provider vrij snel en correct. Hier is er blijkbaar een probleem tussen jou mail provider (gmail/google) en jou...



Zoals reeds eerder gemeld kunnen wij je meer zekerheid bieden via onze ingebakken Transceiver oplossing module. Deze kost 420 EUR/jaar + BTW plus een eenmalige installatiekost van 125 EUR + BTW (via Teamviewer). Van elke bestelling komt dan automatisch een bestand binnen op je PC dat hoe dan ook bewaard blijft. Dat kun je dan snel aftoetsen met je binnengekomen e-mails.


nu denkt jimmy dat het misschien iets van een 'reclamestunt ' is om ervoor te zorgen dat je die extra optie neemt

iemand enig idee hoe dat zit met 'verdwenen' mails?? of enig ander idee?
 
Quote
Navigatie
RE: Technisch probleem mail
Debby1977  schreef op: 10-06-2012 15:03:29
Gmail heeft zeker weten wel een spam map. Is het 4e vakje onder postvak in aan de linkerkant, misschien moet je het menu eerst uitklappen voordat je de map ziet
 
Quote
RE: Technisch probleem mail
Jolanda1974  schreef op: 10-06-2012 15:30:53
 
Quote
RE: Technisch probleem mail
Jolanda1974  schreef op: 10-06-2012 15:31:22
Je moet even je hele menu openklappen en dat zie je dus wel de SPAM- map
 
Quote
RE: Technisch probleem mail
Slabbertje  schreef op: 10-06-2012 16:01:29
je moet even inloggen bij je gmail en mocht het bij je spam staan dan zie je links die vakjes vink deze aan van de mail die je voortaan wel wilt ontvangen, dan zie je in bovenste balk staan definitief verwijderen --geen spam, dan klik je dus op geen spam en dan krijg je het voortaan gewoon binnen
 
Quote
RE: Technisch probleem mail
Stine   schreef op: 10-06-2012 23:39:38
ik heb het gevonden , spam dus stond dus ipv op weergeven op verbergen en ja hoor daar waren de 'vermiste' bestellingen

dank jullie voor de hulp
 
Quote
Navigatie


Reageren op Technisch probleem mail
Naam
Bericht