Yasmine schreef op: 20-07-2017 19:09:24 |
Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft of advies. ik ben met mijn gezin een weekje met Solmar tours op vakantie geweest. Het was geen weekje vakantie maar weekje ergernis en ellende . Daar op vakantie ter plaatse een klacht ingediend maar werd niets mee gedaan. Vervolgens Rechtbijstand erop gezet,maar ze willen ons niet tegemoet komen. Nu zegt de advocate jammer,Solmar Tours is niet aangesloten bij geschillencommissie reizen. Zijn wij nu verzekert voordat soort antwoorden? Zijn er nog mogelijkheden richting Solmar Tours en richting Rechtbijstand? |
Quote |
Banana schreef op: 20-07-2017 19:11:26 |
rob geus red mijn vakantie ? sorry zou het verderecht niet weten |
Quote |
Duifje schreef op: 20-07-2017 19:34:02 |
Als ze niet zijn aangesloten is volgens mij alleen een gang naar de rechter mogelijk. Ik heb het idee dat rechtsbijstand daar geen heil in ziet. Een rechtzaak beginnen kost veel geld en moet je alleen willen beginnen als er gerede kans is dat je die wint. |
Quote |
Yasmine schreef op: 20-07-2017 19:59:41 |
Daar was ik al bang voor.Voor mij is 1690 euro veel geld voor een verpest vakantie. |
Quote |
El64 schreef op: 20-07-2017 20:08:18 |
Bij omroep Max de groeten van Max kan je een vakantieklacht melden. Wat is er precies niet goed
gegaan? Misschien op zoover een klacht bij het hotel/de camping neerzetten |
Quote |
Sammie schreef op: 20-07-2017 20:36:38 |
Za zijn alleen aangesloten bij SGR, dat helpt je alleen als ze failliet gaan. Ik zou de social media
in de strijd gooien. Een samenvatting van je verhaal op twitter en facebook. Zijn de meeste
organisaties niet zo happig op, dus dan komen ze in beweging. Heb je je klacht al schriftelijk
ingediend bij Solmar? Altijd doen. |
Quote |
Yasmine schreef op: 20-07-2017 20:58:43 |
Buiten alle ongemakken,moesten we voor het zwembad 10 euro per persoon betalen. Staat nergens beschreven op de site van het 4 sterren hotel. Na onze klacht via Rechtbijstand ,heeft Solmar tours dat even snel gewijzigd . |
Quote |
Duifje schreef op: 20-07-2017 21:04:10 |
Heb je wel printscreens gemaakt? Nu kunnen ze altijd zeggen dat jullie niet goed hebben
gelezen. |
Quote |
Dano schreef op: 20-07-2017 21:40:01 |
Geen ANVR? Dan kunnen ze je wat wijs maken en sta je zelden in je recht helaas. Als je boekt via
ANVR voorwaarde heb je beide rechten en plichten en heeft de touroperator verplichtingen naar zijn
klant. daarom is het belangrijk via een touroperator aangesloten bij ANVR te boeken. maar daar heb je nu helemaal niks aan helaas. ik denk dat je weinig kunt nu. blijven zeiken , blijven bellen en mailen. Zij kunnen echter hun eigen regels maken nu. |
Quote |
Yasmine schreef op: 20-07-2017 21:47:56 |
|
Quote |
Sunshine schreef op: 20-07-2017 21:58:46 |
Ik zou wat Sammie zegt doen,sociale media 10 euro p.p voor een zwembad ,zijn ze gek geworden. Dat hoort er toch bij? Misschien kan je toch zo nog een vergoeding krijgen. Iniedergeval,goed de grond in boren. Gewoon hun fb ,van SBS ,zoover, nouja alles wat je kan bedenken. |
Quote |
Xxx schreef op: 20-07-2017 22:00:35 |
Maar wat was er nog meer buiten het zwembad? 40,- extra is balen en niet netjes, maar is toch te overzien? |
Quote |
Yasmine schreef op: 20-07-2017 23:43:34 |
Bij de boeking heb je bepaalde verwachtingen.Je neemt je zwemspullen mee.Je vraagt bij de
boeking,zijn er nog andere kosten waar ik rekening mee moet houden.Word je verteld ,buiten de
toeristenbelasting geen extra kosten.Als ik dit vantevoren wist,zou ik niet eens bij Solmar
boeken. Sunshine,ik ga je advies opvolgen.Ik denk dat ik hiermee,wel hun aandacht krijg.Ik heb niets te verliezen.Solmar wel,namelijk klanten. |
Quote |
Sammy schreef op: 20-07-2017 23:53:38 |
Dat er verder geen kosten bijkwamen hebben ze vast niet per email verteld? Anders kon je dat nog als
bewijs aandragen. Les voor een volgende keer, waar je ook boekt, altijd printscreens van de pagina's maken en deze bewaren. Voor nu inderdaad het openbaar op socialmedia gooien, zijn bedrijven vaak niet blij mee. Maar je hebt ze de kans gegeven om het op een nette manier binnsnkamers samen op te lossen. |
Quote |
Xxx schreef op: 20-07-2017 23:59:09 |
Heb je al op zoover gekeken of er meerdere negaieve recensies over zijn? Als het alleen het zwembad is zou ik me niet drukmaken. Heb je bij een reisbureau geboekt of rechtstreeks via solmar |
Quote |
Lisje schreef op: 21-07-2017 09:22:17 |
Moest je voor het zwembad 1x per persoon 10 euro betalen of elke keer dat je ging zwemmen. Naar dat
hierdoor je hele vakantie verpest is. Hebben de kinderen het wel leuk gehad? |
Quote |
Dano schreef op: 21-07-2017 09:59:58 |
Ik werk zelf in de reiswereld. Welliswaar een totaal ander iets dan solmar, maar het principe is het
zelfde. er stond dus niet bij dat je moest betalen voor het zwembad . Hebben ze een brochure? Alhoewel de website is leidend en die kan natuurlijk elk moment worden aangepast. Soms is het zo dat als de klant geboekt heeft en dan ineens wijzigingen zijn. Zoals ik laatst had met een klant, die ging ergens naar toe en een week voor vertrek bleek dat het zwembad deze zomer dicht bleef. Klant mocht kiezen, toch gaan en niet klagen achteraf of Omboeken. Klant heeft omgeboekt. Als je er al bent en het blijkt dat je 10 euro moet betalen voor het zwembad ( per keer of 1 x voor de hele week?) dan is het soms een regel die opeens wordt ingesteld door het hotel en dan weet de touroperator hier ook niet van. dan zou ik als touroperator dit vergoeden naar de klant en dit uitvechten met het hotel. Het kan ook zijn dan de touroperator dit allang wist maar dit vergeten is op zijn website erbij te zetten. voorals nog doe je als touroperator een goede zet om dit te vergoeden. maar is er meer dan die € 10 voor het zwembad? Heb je niet gekregen zoals beloofd, was het smerig, was de verwachting anders dan gekregen ? niet jij persoonlijk hoor!! maar vaak zijn klachten over de reis meestal dat men zich niet goed heeft verdiept in de reis en niet eens weet wat ze geboekt hebben. een sterrenkwalificatie is vaak anders in NL dan in een ander land. 4**** verwachten wij een luxe resort , terwijl 4**** in een ander land bij ons misschien 2** zou krijgen. |
Quote |
Yasmine schreef op: 21-07-2017 10:54:58 |
Het is echt 10 euro per dag per persoon.We wisten dat de buitenbad gesloten was.Dat stond op de
site. Over het binnenbad stond; het hele jaar open. Dano,de oplossing die je opnoemde,hadden we ook verwacht.Maar de persoon van Solmar zei tegen ons,sorry ik kan niets voor jullie doen.Als ik voor jullie betaal dan moet ik t voor de andere gezinnen ook doen. Het ging inderdaad om 4 gezinnen met kinderen.Zij wisten ook niets van het bijbetalen. Het was echt een mooie 4 sterren resort.We hebben in die week overwegend regen gehad. |
Quote |
Xxx schreef op: 21-07-2017 12:10:10 |
Dat is wel veel geld 10 -pppd. Dat zou ik ook terug willen. Regen kun je niets aan doen helaas. |
Quote |
Dano schreef op: 21-07-2017 17:21:50 |
Ja hoor het zijn maar 4 gezinnen !! van alle honderden boeking die er gemaakt zijn. Hier verliezen ze echt niet veel op , op jaarbasis. ze verliezen hiermee dus wel 4 gezinnen die er niet meer boeken. a ca. € 2000 per gezin..... rare actie. Doe niet zo moeilijk denk je dan. maar helaas is het een gevalletje de grote tegen de kleine. |
Quote |