Menu
 

Topic:

Denk ik nou te simpel?

Boterbloem  schreef op: 10-06-2016 09:52:28

Vorige week moest ik een VOG aanvragen.
Ik kwam langs, maar het bleek dat je 's middags enkel op afspraak kon komen, dit was veranderd.
Dat kan, geeft niets, kom ik op een ochtend weer...
Kom ik op de maandagochtend, op een inloopspreekuur, heb mooi de tijd om mijn VOG te halen, moet ik wachten.
Want er was iemand die een afspraak had en die was eerst aan de beurt.
Vond dat al erg vreemd, want het is toch inloopspreekuur? Dan kun je best op afspraak dingen regelen, maar zorg ook dat je iemand vrij hebt voor de mensen die binnen komen lopen. Maar goed er was maar 1 persoon en ik heb gewacht, en gewacht, en gewacht...
Die persoon had een afspraak op het moment dat ik binnenkwam, maar na 25 minuten was die er nog niet... Maar ipv mij te helpen bleven ze wachten... Dat je 5 minuten wacht begrijp ik, maar 25 minuten???? Dat is toch gewoon slapend rijk worden?
Ik was de enige wachtende die zat en een aanvraag voor VOG duurt maar 5 minuten!

En nu, we krijgen een nieuwe ketel. Om 8 uur zouden ze er zijn, maar het is 10 uur en ze zijn er nog niet.
Gebeld, moesten ze naar een gaslek.
Snap absoluut dat een gaslek voorrang heeft ;-)
MAAR waarom zetten ze daar niet een andere groep mensen op? En dat je afspraken door laat gaan.
Want nu ben ik toevallig thuis, maar er zijn ook mensen die vrij moeten nemen voor dit soort afspraken...
Heb je straks een halve dag vrij genomen voor niets en mag je dat nog een keer doen...


Ik snap nooit zo goed dat ze mensen een dubbele opdracht geven...
En een afspraak en voor nood/ vrij inloop of wat dan ook...

Want hoe je het ook went of keert, omdat het overdag is moeten vele mensen uren vrij nemen om zoiets te doen... Dan vind ik het best stom als je niet geholpen kunt worden om dit soort redenen...


bij toeval gebeurt het nu 2 keer achter elkaar ;-) Eerder nog niet meegemaakt zelfs. Maar sta hier gewoon echt van te kijken.


Hoe frustrerend ook voor de mensen die aan het werk zijn (nouja gemeentehuis daar gelaten, dat vind ik gewoon dommigheid) maar die mensen van de ketel wel, want die hebben afspraken gepland en komen enorm ver achter te lopen... Dit levert vaak ook nog negatieve recensies op omdat mensen vrij nemen en wachten en ga zo maar door...Zo jammer!

 
Quote
Navigatie
RE: Denk ik nou te simpel?
Ik  schreef op: 10-06-2016 09:57:30
Kon je dat niet online aanvragen die VOG? Mijn oudste zoon had hem aangevraagd via internet en Digi D

Hier bij het stadhuis werken ze alleen nog maar op afspraak, gaat al jaren zo
 
Quote
RE: Denk ik nou te simpel?
Boterbloem  schreef op: 10-06-2016 10:09:41
Die afspraak op zich vind ik ook niet gek of erg ofzo,
dat is sinds kort veranderd, en prima! Ik was gewoon uitgegaan van de situatie zoals die de afgelopen 10 jaar hier was zonder het even te checken...

Maar wat ik wel vreemd vind is dat degene die voor de vrije inloop is dus ook de afspraken doet. Want dat betekend dat wanneer ze het volplannen met afspraken tijdens de vrije inloop dat je dus gewoon niet aan de beurt komt...
 
Quote
RE: Denk ik nou te simpel?
Ik  schreef op: 10-06-2016 10:11:30
Dat is zeker raar ja, zou het anders even melden elke gemeente heeft toch wel iets waar je suggesties/klachten kunt melden?
 
Quote
RE: Denk ik nou te simpel?
Jomi  schreef op: 10-06-2016 12:51:03
Is een kwestie van geld.
Want voor hetzelfde geld komt er niemand binnenlopen op het inloopspreekuur en dan zit er dus iemand voor niks die wel betaald worden.

Zelfde voor die storingsdienst, de kans op storing ed is zo klein dat het niet loont om daar mensen op te zetten.

Het zou wel hndiger maar niet economischer zijn.
 
Quote
RE: Denk ik nou te simpel?
Mv5  schreef op: 10-06-2016 13:10:35
Ik vind het ook vreemd. Zeker dat ze mensen laten wachten terwijl anderen te laat komen. Dan wacht die ander maar, ook al had hij een afspraak. Dan moet je wel op tijd komen. Vind het beleid van onze tandarts daarin wel logisch; als iemand te laat komt en de volgende is er al, mag die eerst en dan moet de laatkomer maar wachten, anders loopt alles uit. leert die misschien de volgende keer op tijd te komen. en als je bijvoorbeeld een afspraak hebt van een half uur en je komt een kwartier te laat, dan mag je na een kwartier weer gaan en kom je een andere keer maar terug om het af te maken, omdat anders iedereen moet wachten. vind het niet bepaald service te noemen dat ze 25 minuten gaan wachten op een ander, terwijl ze jou allang geholpen hadden kunnen hebben.
Storingsdiensten heeft bijna elk bedrijf. Kan ook snachts gebeuren, dan bel je niet random iemand, maar daar zijn vaak dienstregelingen voor. Alleen gelden die waarschijnlijk ook voor overdag dus dan heb je toevallig net pech gehad. Maar inderdaad vervelend als je daarvoor vrij moet vragen. En beetje raar dat je daar zelf achteraan moet bellen. Kunnen zij dan toch ook even doen? dat ze even bellen en zeggen sorry we hebben een gaslek, we zijn er nu om twaalf ofzo. dan zit je niet een beetje thuis te wachten en kun je nog boodschappen doen of schoonmaken of zo.
 
Quote
RE: Denk ik nou te simpel?
Bepje  schreef op: 10-06-2016 19:11:44
Bureaucratischer kan het bijna niet, wat lomp zeg, 25 minuten voor niks wachten. Zat die persoon dan gewoon in het loketje voor zich uit te kijken ?   Ik zie het zo voor me....

Van die ketel had het netjes geweest als ze even gebeld hadden ofzo. Vaak nneem je vrij voor die dingen en dan dat 
 
Quote
Navigatie


Reageren op Denk ik nou te simpel?
Naam
Bericht