Annotje schreef op: 16-02-2016 20:28:45 |
Hallo Vanmiddag 10 min gesprek van zoon (6) gehad. Begin van t jaar al aangegeven dat zoon last heeft van 1 jongetje die eigenlijk de hele klas terroriseert. Slaan en schoppen is nooit opgehouden sindsdien. Bij de ene juf is het erger als bij de andere,zoon geeft aan dat de andere strenger is. Ene juf zegt als zoon komt met iets, ze zegt ga maar vragen waarom hij dat doet. Kind zegt niks. Juf ontent dat ze dit bij dit kind niet heeft gezegd omdat ze weet dat hij niks terug zegt. Ook zegt zoon dat juf het ook ziet als hij iets doet,en ze er dan niks van zegt. Het geval is dat hij sinds een week of twee naast hem zit,schoppen slaan is erger geworden. Ook klieren.spullen afpakken,spugen,gum in mond doen en dan weer terug gooien. Z'n eten pakken in z'n mond doen en weer in zoon zijn bakje gooien.😢 Ik heb aangegeven zoon naast hem weg te halen,juf wil t aankijken en desnoods hem apart zetten of mijn zoon apart voor z'n rust. Ik heb aangegeven dit prima te vinden maar niet lang meer moet duren omdat ik t zat ben.Ook aangegeven dat ik niet wil dat zoon t gevoel krijgt straf te hebben als hij apart gezet word. Toen zei ze ik zie hem trouwens alleen maar klapjes en tikjes geven.Ik schoot een beetje uit m'n slof en zei een beetje pissig dat hij vandaag nog geschopt was en gestruikeld. Thuis ga ik nadenken en heb er een rare nasmaak van over de tikjes en klapjes want dat mag wel???? Ook heb ik gezegd dat ik t zat ben aangezien ik er de vorige keer ook al over heb geklaagd en dat de andere juf dan zegt jongetje dit jongetje dat (excuses verzinnen) Nou ik ben hier voor m'n eigen kind niet voor die van een ander.En op dit moment vind ik het erg zielig voor de mijne. Voel ik me daar weer rot over omdat m'n begrip op is. Gatsie m'n oudste is 2 jaar gepest en werd er Door een juf gezegd dat het allemaal wel meeviel,nu vallen klapjes en tikjes vast ook wel mee zoals de juf overkomt op mij. Voel meer niet serieus genomen en had liever een andere plek voor hem gehad. Ik moest het even afschrijven Tips zijn welkom |
Quote |
Boterbloem schreef op: 18-02-2016 13:23:28 |
Verschuilen achter een afwijking vind ik trouwens not done. Hallo!!! Begrijpend luisteren mensen ,ik leg alleen maar uit... Allleen zul je soms wel iets moeten accepteren idd, het is niet voor niets een afwijking. |
Quote |
Mamsie schreef op: 20-02-2016 22:22:33 |
Boterbloem, het kan gewoon niet, dat doelt op het slaan! En impulsief reageren, moeten ze toch echt meer gaan leren omgaan. N. doet dat ook, maar ze snijdt zichzelf in de vingers. Een mega leerproces voor haar, maar als we haar dat nu niet leren dan wordt dat later een mega probleem met een werksituatie. Een baas houd daar echt geen rekening mee. Dus impulsief toch ook echt tot een max.... ze moeten het gewoon leren. hoe lastig ook. Dus hier veeeeeel gesprekjes van hoe ze dat anders had kunnen doen, wat misschien beter geweest zou zijn, of hoe juist niet. Ook als ze wel heel goed heeft gereageerd, benoemen we dat maar en spiegelen we soms ook wat juist fout had kunnen gaan. Gewoon om haar te laten zien welke vooruitgang ze boekt. Ze heeft geleerd om op situaties die ze moeilijk vind te reageren dat ze daar op terug komt. En dat lukt echt nog lang niet altijd, maar het begin is er ;-) |
Quote |
Boterbloem schreef op: 20-02-2016 22:40:08 |
Dan heb ik het te hard opgevat. Denk dat dat de dingen zijn. Dus die moeten we ombuigen naar een andere reactie. Want het lastige vind ik wel als ik kijk naar mijn zoon:
Zou na 1 dag al gek worden ;-) |
Quote |
Mamsie schreef op: 20-02-2016 22:46:12 |
Daarom gaf ik ook aan dat de juf er zo de nadruk op legt, kan ook zijn dat het al veel verbeterd is,
en dat moet je als ouder natuurlijk ook willen zien. Het blijft meoilijk, voor alle partijen... Hoe ging dat vroegur????????? |
Quote |
Boterbloem schreef op: 20-02-2016 22:58:13 |
Wat hardhandiger ;-) Ik denk dat wanneer je dingen echt afstraft met slaan, dat het sneller geleerd is. Niet omdat de kinderen het nut zien maar je krijgt een beetje het pavlov effect he? Dus een kind gaat niet meer zichzelf zijn en leeft in angst om het niet meer te doen. Daarnaast moet alles tegenwoordig keurig. Vroeger mocht je gewoon druk zijn. Heetten het kwajongens (al denk ik dat veel ADHDers van tegenwoordig ook kwajongens zijn, want er zijn veel ouders die zonder diagnose beweren dat hun kind ADHD heeft en 'dat die stempel overbodig is' omdat het wel overduidelijk is... Nou euh.. niet dus, je hebt gewoon een druk kind ;-)) Als ik kijk naar mijn man. Hij heeft zich niet laten testen, lijkt in veel op mijn zoon. Ik weet dus niet of hij ADHD heeft (mijn man), maar laten we het anders houden op een drukke kwajongen. Hij heeft rapporten waarom continue staat dat hij vaker op school moest komen. Hele schooldagen fietste hij gewoon door de provincie heen. Hij had standaard elke vrijdagmiddag straf, het werd al niet eens meer uitgedeeld. Dan moest hij klussen doen op school. Minstens elke week lag hij in de sloot, hij liep over daken (zag absoluut geen gevaar) en sprong van dak naar dak indien mogelijk. Hij gaf een grote mond en kreeg vervolgens een hele harde schop onder zijn kont. Moest een paar keer per maand zonder eten naar boven omdat hij weer allerlei impulsieve acties had uitgevreten waarna mijn schoonmoeder hem dan toch stiekem nog wat toeschoof. Stinkbommen en weet ik veel wat werd allemaal uitgevoerd door hem. Alleen, zo zegt mijn man, werd er ook minder van hem verwacht. Er waren een paar duidelijk regels en verder was je vrij. Dingen die bij mijn zoon agressie oproepen komen vooral door onduidelijkheden van nu. Mijn zoon zou veel minder agressie hebben als je juf gewoon de baas is en de kinderen gewoon moeten luisteren. Dan is het duidelijk en is het veilig. We vinden het pedagogisch wel zo verantwoord, maar voor kinderen met een afwijking is het enorm onveilig geworden... Want waar liggen de grenzen? Die zijn opgeschoven... |
Quote |