Vera schreef op: 03-09-2015 14:02:10 |
We hadden ons HS kind net weer op de been in de vakantie en nu op de derde dag school belt de juf
mij vanmorgen. Kind was thuis al aan het brullen maar is op school nog doorgegaan. Zo overstuur dat
hij tot niks meer komt, hoofdpijn heeft, misselijk is. Hij is nu al zooooo moe. Hij ligt nu huilend op de bank en ik heb een heel gesprek met hem gehad. De moed is hem gewoon al in de schoenen gezakt. Hij vind de herhaling van groep 4 al heel moeilijk en heeft zijn boeken eens bekeken en gelooft nooit dat hij dat gaat kunnen. Ik kan praten als brugman maar ach wat breekt mijn hart. Nu moet ik wel zeggen dat hij ook nog eens morgen jarig is en zatedag zijn feest geeft, dus het is wel allemaal wat heel veel. Vanmiddag (samen) een gesprek met de juffen. Maar wat ik me afvroeg, hebben meer kinderen zo'n enorme dip? |
Quote |
Myself schreef op: 03-09-2015 14:11:25 |
Ach wat zonde voor 't mannetje. Ik weet niet wat je wilt, wat je doet, wat je gedaan hebt, maar ik heb met mijn oudste ook ergens gelopen, en moest er net nog aan denken wat een omslag die heeft gemaakt. Ging ook op error als hij een toetsblad kreeg en niet gelijk de antwoorden allemaal wist, want hij dacht dat het zo hoorde. Pb of app me even, mocht je interesse hebben in een aanpak dmv kinesiologie. Wat ze deed? Hocus spocus, maar het hielp!! |
Quote |
Nicole_mv_tatum_en_r enske schreef op: 03-09-2015 14:13:51 |
Onze jongste heeft dit ook. Ze zit nu in groep 3. Is altijd zo graag naar school gegaan. Ze haatte
vakantie want ze ging veel liever naar school. Zeker groep 3, want ze wil zo graag alles leren. Maar nu ze er een paar dagen zit roept ze ineens...ik wil niet meer naar school. Kan niet duidelijk aangeven waarom niet. Ja het leren gaat haar te langzaam, ze wil sneller en sneller. Is nu al 2 dagen huilend thuis gekomen, ook de hele tijd moe. Moet er wel bij zeggen dat ze autisme heeft en op regulier onderwijs zit, in een klas met 32 kinderen. Erg druk voor haar dus. Hopelijk went ze snel! |
Quote |
Xxx schreef op: 03-09-2015 15:57:20 |
Herkenbaar. mijn oudste zit nu in groep 4. Hij gaat graag naar school en het gaat ook heel goed. Hij is behoorlijk slim, loopt alleen tegen lezen en spelling aan, waarschijnlijk Dyslectie. Hij is hoogsensitief, wat hem deze eerste schoolweek erg in de weg zit. Hij slaapt met Melatonine, dus inslapen gaat meestal wel goed en doorslapen bijna nooit problemen mee. Zondag nacht rond 4.00 huilend wakker...... waarschijnlijk spanning voor school. Maandag durfde hij niet te gaan slapen, hij kon niet aangeven waarom. Hij is beneden op mijn buik in slaap gevallen. Waarschijnlijk even teveel allemaal. voetbaltraining, nieuwe klas, eerste schooldag. Dinsdag ging het gelukkig goed! Woensdag ging hij goed slapen en rond 4.00 weer huilend wakker, hij was aan het trillen dus mijn man dacht koud, dus gaf hem een extra dekentje. daarna riep hij helemaal in paniek. Hij droomde over oorlog en lag te hyperventileren. Hij heeft tegen mij aangeplakt verder gedut, maar amper geslapen. (Hij mag overigens nu even geen journaal of jeugdjournaal kijken, gaat even niet goed ) Hij is nu dus heel snel aangebrand en doodop. Mijn jongste is sowieso heel snel moe. Nu de eerste week merken we dat weer extra. Hij is nu oudste kleuter en wil alles tegelijk. dit resulteert weer in gefrustreerd gedrag van slaan en erg boos zijn. Bij ons is het strakke ritme weer van kracht. de jongste gaat om 19.00 naar bed en de oudste om 19.30. Ze slapen meestal de klok rond dus hebben het ook nodig om strak in het ritme te zijn. |
Quote |
Vera schreef op: 03-09-2015 16:33:42 |
Myself ik houd het in gedachten, we zijn nu bezig met BSM de Jong maar dat zal nog even duren voor
het gewenste effect is bereikt op school. Hij is nu emotioneel al zoveel beter (dacht ik) hij kan in
ieder geval al benoemen. We hebben nu samen een gesprek gehad met de juffen. Ze gaan de druk
verlagen. Alles wat hij presteert op school is prima, voor de rest gaat het dan mee als huiswerk
(dat wil hij zelf) en dan kijken we even of we hem er doorheen krijgen. Het continurooster is ook
even van de baan tot de herstvakantie, hij komt dussen de middag gewoon naar huis (bhalve als mama
werkt) dit lijkt hem al heel veel rust te geven. Eerst kijken hoe hij volgende week naar school
gaat. Ik ben in ieder geval blij te lezen dat nog meer kinderen last hebben van de omschakeling |
Quote |
Nina1 schreef op: 03-09-2015 23:12:17 |
Als hij net begonnen is met bsm de jong kan hij daar ook heftig op reageren. Hier was dat ook zo met
een bepaalde oefening. Olifanten heette de oefening. Jeetje, hij moest kruipen, linker been
linkervarm rechter been enz... als hij dat gedaan had dan was het slape. Erna drama.... hoe dat
kon...?. Ben overigens niet lang daar a gestopt ermee. Ik had niet het idee dat het echt geholpen
had. |
Quote |
Vera schreef op: 04-09-2015 09:29:38 |
Ik heb hier wel het idee dat het helpt. Hij zit zeker motorisch en emotioneel een stuk sterker. Waar
hij voor de vakantie nog volledig blokeerde en overal tegenaan schopte als er iets tegen zijn sies
was , kan hij het nu benoemen en blijft hij rustig(er) De buien duren ook minder lang. Ik dnek overigs nog een andere verklaring gevonden te hebben, op vaantie aten we bagette en rhuis volkomenbrood. En daar reageren zijn darmen heel erg op. Ga dus eens wat vervangends proberen en kijken of de dip dan weg trekt. Las een artiekel over serotine aanmaak in relatie met de darmen en dat zette me aan het denken |
Quote |
Kyla schreef op: 04-09-2015 10:02:24 |
Is er misschien ook nog een lichamelijke oorzaak? Onze oudste was vorig jaar aan het begin van het
schoolljaar ook zo moe, wij dachten toen dat dat kwam vanwege de vele veranderingen (eerste jaar VO)
in combi met zijn ass. Later dat jaar pakte hij elk virus wat er heerste en bleek hij na
bloedprikken Pfeiffer te hebben gehad. |
Quote |
Myself schreef op: 04-09-2015 10:50:14 |
Gelijk heb je, niet alles door elkaar gooien. Maar mocht je nog zoekende blijven, je weet me te vinden voor meer verhaal en adres |
Quote |
M.m. schreef op: 05-09-2015 08:58:31 |
Hoi, vergis je idd niet in de impact van deze therapie. De oefeningen lijken zo eenvoudig en onschuldig maar het lijf wordt op hersenstamniveau aangesproken. Dat gaat heel veel verlichting brengen, maar kan tijdelijk echt even flink uitputten! m. |
Quote |
Vera schreef op: 06-09-2015 16:17:53 |
M.m heb je ervaring met deze therapie? Hoelang duurt het voor ze significant op school beter gaan prestreren? We doen nu nog niets aan taal,alleen cijfers |
Quote |
Nina1 schreef op: 06-09-2015 16:23:47 |
Hier ern half jaar gedaan zonder dat ik echt op school resultaat merkte. Meer dat hj iets minder
houerig bewoog. |
Quote |
Vera schreef op: 06-09-2015 16:36:53 |
Nina, wat was de motivatie om met de therapie te beginnen? Had jij ook zulke sublieme nazorg? Ik
moet nu om de dag bellen hoe het gaat.... |
Quote |
M.m. schreef op: 06-09-2015 17:47:59 |
ik heb geen persoonlijke ervaring hiermee, wel met reflexintegratie. ik weet dat reflexintegratie
dieper werkt (op hersenstamniveau), BSM de Jong niet geloof ik, maar het soort therapie lijkt wel
een beetje op elkaar. En dat heeft tijd nodig. hoe lang is volledig afhankelijk van de persoon. De een gaat binnen een paar weken zienderogen beter lezen, bij de ander duurt dat een jaar. Meestal merk je verbetering eerst fysiek (soepelere motoriek). mijn zoontje ging in3 maanden tijd van IV naar II met cito DMT. Een klantje ging in 6 maanden 3 AVIniveaus omhoog. Klantje dat binnen maand stopte met nagelbijten. Ander die binnen 2 maanden veel minder star werd, minder blokkeerde en makkelijker in t sociaal contact. En ik heb ook voorbeelden waar klanten stoppen omdat ze na 6 maanden geen resultaat zien. En geen idee of dat alsnog was gekomen als ze langer door waren gegaan. Blijft afwachten. |
Quote |
Nina1 schreef op: 06-09-2015 17:58:45 |
nee helemaal niet.... mijn zoon heeft autisme. en kon daardoor de dingen niet goed overzien. bewoog
houterig en had moeite met rekenen ed. hij was ook altijd heel boos en onrustig en angstig. via via bij een mevr terecht gekomen die dat deed. maar zoon werd er alleen maar onrustiger van... en na een half jaar mochten we toen bij autimaat beginnen (geef me de vijf) thuis begeleiding) en is de rust terug gekeerd. het werd toen een hele opgaaf om steeds maar die oefeningen te doen en ook de dingen van autimaat toe te passen. en hij werd door de oefeningen heel onrustig. uiteindelijk toch gestopt. en ja als ik na 6 maand nog geen resultaat zie en het alleem maar erger word dan is het bij mij echt genoeg hoor. het werd ook niet vergoed. dus om dan nog maar een half jaar voor niets te betalen..... |
Quote |
Vera schreef op: 06-09-2015 20:16:16 |
oh ja dan zou ik ook stoppen. Wij zijn eind juli geweest en moeten nu pas terug in november. Wij
bellen om de 2 weken maar nu de school begonnen is en het niet lekker ging moet ik om de dag bellen.
En bepsrken we of er iets aangepast meot worden ofzo. Geeft wel een heel fijn betrokken gevoel Hier wordt dan 15 euro per maand voor gerekend dus dat valt wel mee. Het is en blijft zoeken helaas..... M.m maar gingen die kinderen dan ook beter lezen zonder dat ze 'lees'oefeningen deden? Mijn zoon doet alleen maar kruipen, ballen, en cijfers automatiseren maar (nog) geen letters. Dus puur motoriek maar het heeft wel weerslag op zijn humeur (ten goede) |
Quote |
M.m. schreef op: 06-09-2015 20:36:08 |
Dat zal bij elke therapeut anders zijn Vera. Maar het idee is: eerst werken aan de basis, het lijf
in balans, stress eruit. En van daaruit kun je gaan werken aan het 'bijspijkeren'. Ik werk zelf vooral met de combinatie reflexintegratie en oogtraining. Heel veel kinderen hebben moeite met lezen omdat ze geen goede oogvolgbewegingen hebben of geen goede oogsamenwerking. Dan kun je de ogen trainen en dat zal goed effect hebben. Alleen... als de reflexen die samenhangen met een goede oogsamenwerking niet goed geintegreerd zijn, dan blijf je trainen. Als je eerst de reflexen goed integreert (met die lichamelijke oefeningen), en dan de ogen gaat trainen, en van daaruit gaat lezen, dan krijg je pas echt effect. Voorbeeld: mijn zoontje heeft 2 maanden lang dagelijks aan zijn ogen gewerkt, elke dag 3/4 minuten lang. Hij heeft NIET geoefend met lezen, behalve wat ze al op school deden. En toen had hij zo'n enorme vooruitgang. Waarom: de ogen waren volledig tot rust gekomen, de stress was uit zijn lijf, hij was eindleijk in staat daadwerkelijk te lezen wat er staat. Is het een beetje helder zo? Het is en blijft een lastige materie. Maar geloofd me, je bent op de goede weg. Mocht je twijfelen over ene tijdje, stap dan vooral over een reflexintegratie. Ook dat wordt bij jou in de buurt aangeboden, al moet je er misschien voor net de grens over (in Belgie zitten hele goede!!!!!). Als je nog meer wilt weten: je weet me te vinden he! |
Quote |
M.m. schreef op: 06-09-2015 20:38:47 |
Nog een toevoeging: bij reflexintegratie ga je niet wekelijks naar een therapeut, maar 1 x in de bv
4/5 weken. Tussentijd thuis aan de slag met oefeningen. Een paar keer per week, soms dagelijks. Dus
de kosten vallen daardoor ook mee. En nu houd ik erover op. Komt een beetje reclamerig over zo... Is niet de bedoeling.... |
Quote |
Vera schreef op: 06-09-2015 20:41:32 |
Opeens valt mijn frank wie je bent M.m Dat duurde vrij lang
he!!! |
Quote |
Vera schreef op: 06-09-2015 20:50:56 |
En dat voor diegene die me aan het denken gezet heeft over dit onderwerp |
Quote |