Menu
 

Topic:

Bril kapot...

Laura  schreef op: 22-12-2014 23:04:32
Wie weet hoe dit zit?  Mijn dochter is vandaag uitgegleden op de bso! Kwam tegen een stoel aan met haar bril en die is nu stuk...kunstof montuur is gebroken bij de glazen...nu wil ik niet gelijk met de vinger wijzen, maar hoop toch van een verzekering iets terug te krijgen, hetzij die van de bso, hetzij die van ons...wie heeft hier ervaring mee? Grr, net nieuw en dusgedeclareerd bij de zorgverzekering, over twee jaar betalen die pas weer uit...hadden kidsplan bij de opticien en had gehoopt ff geen nieuwe te hoeven afsluiten. Betaal me al suf aan haar brillen, goed genoeg geklaag. Wie heeft er praktische tips?
 
Quote
Navigatie
RE: Bril kapot...
Sunshine  schreef op: 22-12-2014 23:08:06
vind persoonlijk dat de BSO hier niks mee te maken heeft.
ongelukje zit in een klein hoekje en met kids kan je vanalles verwachten

misschien dat je zelf verzekerd ben hier tegen ,dan kan je het proberen
 
Quote
RE: Bril kapot...
Harleysmama  schreef op: 22-12-2014 23:08:11
Denk dat je dit niet via de verzekering van het BSO vergoedt krijgt. Aangezien je dochter zelf is uitgegleden. Weet niet of jouw verzekering dit dekt, aangezien het buitenshuis is gebeurd. Het is verschrikkelijk zonde. Maar denk dat je zelf de kosten zult moeten dragen.
 
Quote
RE: Bril kapot...
Harleysmama  schreef op: 22-12-2014 23:09:51
Je kan je WA proberen. Die morgen bellen
 
Quote
RE: Bril kapot...
Laura  schreef op: 22-12-2014 23:12:14
Klopt ongeluk zierin een klein hoekje...maar ze waren aan het rennen op een gladde vloer met sokken..  Ze was net daarvoor ook al onderuit gegaan en meerdere kids...trek ze gewoon schoenen aan! Bij mij thuis mag je ook niet rennen, ok geef toe heb ff baalmoment...
 
Quote
RE: Bril kapot...
Laura  schreef op: 22-12-2014 23:13:41
Maar in mijn ogen had het voorkomen kunnen worden en daarom baal ik ervan
 
Quote
RE: Bril kapot...
Sunshine  schreef op: 22-12-2014 23:18:15
oh ik snap dat je ontzettend baal.
leuk bedrag nu met de feestdagen en ze heeft er 1 nodig ,dus uitstellen is ook geen optie
dus snap het heel goed.

en verkomen ,ja weet het niet ,BSO is niet thuis he 
en de 1 steek de ander aan en voor je het weet is iedereen aan het rennen en gillen 
en vaak is het ook zo ,dat er word gedacht ,ach laat ze maar even gek doen en plezier hebben.

thuis gebeuren zulke dingen ook 
even lekker stoeien ,denk je vaak ach laat ze maar even
maar voor je het weet ligt er een vaas om of is er 1 aan het huilen
 
Quote
RE: Bril kapot...
Son  schreef op: 22-12-2014 23:24:12
Ben bang dat je hier niks mee kan.... ongelukje waar bso niks aan kan doen en je hebt geen aparte bril verzekering
Of je moet het via een ander doen. Bijv. Oma heeft hem van tafel gestoten bijvoorbeeld. ..dan kan oma het regelen met haar verzekering
 
Quote
RE: Bril kapot...
Anon  schreef op: 23-12-2014 07:04:02

Quote son:
Ben bang dat je hier niks mee kan.... ongelukje waar bso niks aan kan doen en je hebt geen aparte bril verzekering Of je moet het via een ander doen. Bijv. Oma heeft hem van tafel gestoten bijvoorbeeld. ..dan kan oma het regelen met haar verzekering




eeeeh dit noemen we fraude. En is verboden en strafbaar.
 
Quote
RE: Bril kapot...
Anon  schreef op: 23-12-2014 07:06:34
Ik zou terug gaan naar de winkel. Mogelijk zit er garantie op. Ook kunnen ze hem soms maken is mijn ervaring. Ik heb ook meerdere keren binnen de garantie een nieuw montuur gehad.
wat je ook kan doen is overstappen van verzekering. Dan krijg je een nieuw polisnummer en heb je weer recht op vergoeding.
 
Quote
RE: Bril kapot...
Caithy  schreef op: 23-12-2014 08:19:12

Quote Anon:
Ik zou terug gaan naar de winkel. Mogelijk zit er garantie op. Ook kunnen ze hem soms maken is mijn ervaring. Ik heb ook meerdere keren binnen de garantie een nieuw montuur gehad.
wat je ook kan doen is overstappen van verzekering. Dan krijg je een nieuw polisnummer en heb je weer recht op vergoeding.



Dit precies!!
Hier had een ander kindje van de bso T zijn bril gepakt en was geknakt, maar het viel onder de garantie, dus niemand hoefde zijn wa aan te spreken!
 
Quote
RE: Bril kapot...
Debbel79  schreef op: 23-12-2014 08:39:39

Quote Caithy:
[...]

Dit precies!!
Hier had een ander kindje van de bso T zijn bril gepakt en was geknakt, maar het viel onder de garantie, dus niemand hoefde zijn wa aan te spreken!



Dan heb je heel veel geluk gehad. Dit valt echt niet onder garantie. Dat zou wat zijn zeg. Dan kan ik dagelijk wel 3 brillen onder garantie weg gaan geven. Ik krijg dagelijks ouders met kinderen op mijn werk met kapotte brillen door het stoeien of dat ze gevallen zijn.

Dit valt echt niet onder garantie. Een kapot pootje doe ik niet zo moeilijk over. Maar echt geen hele bril.

Het enige waar een bril onder valt is als je den allrïsk dekking op je inboedel hebt. Maar dan moet het binnenshuis gebeurt zijn. Dus als ze in jouw eigen huis gevallen was bijvoorbeeld.

Of als je een verzekering op de bril afgesloten hebt. Dan kan bij de meeste opticiens wel.

En een tip... (Die ik wel 5x per dag moet geven) zorg dat je kind een reservebril heeft.

Kinderen spelen en vallen nu eenmaal. Een kind moet gewoon een reservebril hebben. Dan kin je een hoop ellende voorkomen.
 
Quote
RE: Bril kapot...
Anon  schreef op: 23-12-2014 08:45:52

Quote Debbel79:
[...] Dan heb je heel veel geluk gehad. Dit valt echt niet onder garantie. Dat zou wat zijn zeg. Dan kan ik dagelijk wel 3 brillen onder garantie weg gaan geven. Ik krijg dagelijks ouders met kinderen op mijn werk met kapotte brillen door het stoeien of dat ze gevallen zijn. Dit valt echt niet onder garantie. Een kapot pootje doe ik niet zo moeilijk over. Maar echt geen hele bril. Het enige waar een bril onder valt is als je den allrïsk dekking op je inboedel hebt. Maar dan moet het binnenshuis gebeurt zijn. Dus als ze in jouw eigen huis gevallen was bijvoorbeeld. Of als je een verzekering op de bril afgesloten hebt. Dan kan bij de meeste opticiens wel. En een tip... (Die ik wel 5x per dag moet geven) zorg dat je kind een reservebril heeft. Kinderen spelen en vallen nu eenmaal. Een kind moet gewoon een reservebril hebben. Dan kin je een hoop ellende voorkomen.



ik heb dan een brillenwinkel met een superservice want ik heb het al een aantal keren gehad dat  oa vingino een nieuw montuur leverde.
de allrisk verzekering vergoed het niet. Staat expliciet in de voorwaarden (ben laatst overgestapt en heb hier naar gezocht).
 
Quote
RE: Bril kapot...
Anon  schreef op: 23-12-2014 08:47:02
Maar ben het met debbel eens, hier hebben ze standaard een reserve bril ( zit er standaard bij de aankoop van een bril). 
 
Quote
RE: Bril kapot...
Caithy  schreef op: 23-12-2014 08:57:57

Quote Debbel79:
[...] Dan heb je heel veel geluk gehad. Dit valt echt niet onder garantie. Dat zou wat zijn zeg. Dan kan ik dagelijk wel 3 brillen onder garantie weg gaan geven. Ik krijg dagelijks ouders met kinderen op mijn werk met kapotte brillen door het stoeien of dat ze gevallen zijn. Dit valt echt niet onder garantie. Een kapot pootje doe ik niet zo moeilijk over. Maar echt geen hele bril. Het enige waar een bril onder valt is als je den allrïsk dekking op je inboedel hebt. Maar dan moet het binnenshuis gebeurt zijn. Dus als ze in jouw eigen huis gevallen was bijvoorbeeld. Of als je een verzekering op de bril afgesloten hebt. Dan kan bij de meeste opticiens wel. En een tip... (Die ik wel 5x per dag moet geven) zorg dat je kind een reservebril heeft. Kinderen spelen en vallen nu eenmaal. Een kind moet gewoon een reservebril hebben. Dan kin je een hoop ellende voorkomen.



Je maakt een aanname en je weet niet hoeen  waar het om ging.
De bril was niet zomaar bij het pootje afgebroken hoor, maar bij de de hoek zeg maar. dit mocht niet zomaar kunnen.
Hier hebben de kids altijd een reserve bril.
Daarom ben ik blij met specsavers! Leuke kinderbrillen en 2de gratis en service bij dit soort incidenten! 

 
Quote
RE: Bril kapot...
Satekroket  schreef op: 23-12-2014 09:41:01
Heb je geen verzekering bij de bril? Ik krijg gewoon een nieuwe als ik erop ga zitten ofzo. Bij een kinderbril zou ik altijd een verzekering nemen. Kinderen spelen en de kans dat een bril kapot gaat is best groot.
 
Quote
RE: Bril kapot...
Mariska Mv Dcm  schreef op: 23-12-2014 10:02:20
Dan is de service  van  onze brillen  winkel  ook echt super. Ik ben al verschillende  keren  terug naar de winkel  geweest  omdat de bril van  onze dochter stuk was. Tot nu toe  is die steeds kosteloos  gemaakt. Vorige week  moest er een  geheel  nieuw  scharnier  en pootje op gezet en  is kosteloos  gemaakt. Ik zou dus gewoon  terug naar de winkel  gaan en kijken  wat hun ermee kunnen. 
 
Quote
RE: Bril kapot...
Son  schreef op: 23-12-2014 10:17:00
Thomas heeft zn bril al ruim een jaar, maar op wat krassen op zn glas en 2 x zn neusvleugeltje er af na, is hij nog niet stuk geweest... en dan te bedenken dat hij pas 4 is.
Ongelukjes kunnen uiteraard gebeuren, maar tis heus niet zo dat een bril zo snel opeens stuk is.
Ik heb voor 35 euro een reservebril geregeld. Maar een verzekering....nee dat gaat me te ver.

En idd de meeste kleine reparaties worden gewoon ff geregeld. (Los pootje, afstellen, vleugeltje)
 
Quote
RE: Bril kapot...
Jen9  schreef op: 23-12-2014 10:24:42
Tsjonge... ze zit zelf fout door te rennen op de bso.. neem aan dat dat niet mag...   De bso lijkt me dus echt totaal niet verantwoordelijk...Sowieso al niet, maar nu al helemaal niet.

Msschien je eigen wa.. en anders een gevalletje pech, hoe vervelend ook.
 
Quote
RE: Bril kapot...
Ffzo  schreef op: 23-12-2014 11:57:00
Kun je opegeven op je inboedelverzekering. S6
 
Quote
RE: Bril kapot...
Lisette77  schreef op: 23-12-2014 13:15:09
Hier ook goede ervaring met specsavers,ook een kapotte bril tijdens het stoeien,gewoon een nieuw montuur gekregen, zelfde dag nog geregeld....Was naar de winkel gegaan om een neiuwe te kopen maar ze gaf zelf aan dat dit niet mocht gebeuren, geen verzekering
 
Quote
RE: Bril kapot...
Debbel79  schreef op: 23-12-2014 15:06:52

Quote Mariska mv Dcm:
Dan is de service  van  onze brillen  winkel  ook echt super. Ik ben al verschillende  keren  terug naar de winkel  geweest  omdat de bril van  onze dochter stuk was. Tot nu toe  is die steeds kosteloos  gemaakt. Vorige week  moest er een  geheel  nieuw  scharnier  en pootje op gezet en  is kosteloos  gemaakt. Ik zou dus gewoon  terug naar de winkel  gaan en kijken  wat hun ermee kunnen. 



Jullie halen 2 dingen door elkaar. Tuurlijk als een bril kapot gaat aan het pootje, scharniertje, etc wordt dat uiteraard gemaakt. Er dit wettelijk 2 jaar garantie op. Dat is bij elke opticien zo.
Maar in deze situatie van to is het kind gevallen. Is het dus geen kwaliteits probleem.
De bril is niet "zomaar" kapot gegaan. En dat is helemaal niet erg. Kinderen spelen nu eenmaal. Ravotten, rennen etc. De kans is behoorlijk groot dat er iets met die bril gebeurt.
Zoals ik al eerder zei, als dat toevallig iets is wat ter plekke simpel te reageren is. Kapot pootje of zo, dan vervang ik dat kosteloos.
Maar een compleet montuur en ook nog glazen bijvoorbeeld. Tja.... Dat lijkt me logisch dat je dat op niemand anders kunt verhalen. Tenzij je dus een allrïsk inboedel of all risk bril verzekering hebt.

Ik begrijp ook werkelijk niet dat er kinderen zijn met een fikse sterkte zonder reservebril.
Want of het mu wel of geen garantie is, vaak ben je de bril toch echt ff een paar dagen kwijt.
Leuk voor zo'n kind om dan praktisch half blind de dag door te moeten komen.

 
Quote
RE: Bril kapot...
Debbel79  schreef op: 23-12-2014 15:10:20
En als ik jet montuur toevallig nog op voorraad heb zet ik ook zo de glazen over. Geen probleem. Maar geen complete bril. Een particiulier heeft misschien 3 kinderen per week. Die kan zich dat permitteren. Maar een keten krijgt er zo'n 5 per dag.
En daarbij.... Bij de particulier heb je dat 2e montuur bij aanschaf van je eerste al dik en dwars erbij betaald.
 
Quote
RE: Bril kapot...
Ebbe  schreef op: 23-12-2014 15:29:17
mijn zoons zijn bril was op school kapot gegaan, wij hebben de bril vergoed gekregen van onze verzekering.
dus even er achter aan bellen.
 
Quote
RE: Bril kapot...
Mariska Mv Dcm  schreef op: 23-12-2014 16:46:46
Nou debbel79  daar vergis je je dan toch in mijn dochter  had haar bril op tafel gelgd en mij  zoon was er moedwillig  boven op gaan  staan. Heeft dus niets te maken  met  dr kwaliteit  van  de  bril ze zijn flink lang bezig geweest om haar bril te repareren  en hoefde niets te betalen  ondanks dat er nieuwe onderdelen  besteld moesten  worden.
 
Quote
RE: Bril kapot...
Boterbloem  schreef op: 23-12-2014 17:06:23

En dat heb je ook zo uitgelegd?


Mijn zoon is moedwillig op de bril gaan staan?

Ik denk eerder dat jij dan heel veel mazzel hebt... Vind dat hetzelfde idee als dat ik naar de supermarkt toega en vraag op een nieuw pak koekjes want mijn man heeft bewust die andere opgegeten...


 
Quote
RE: Bril kapot...
Mariska Mv Dcm  schreef op: 23-12-2014 17:14:21
Nou ik  heb idd gezegd dat  mijn zoontje  er op is gaan staan moedwillig.  Toen ik  de  bril weer ging ophalen  verwachte  ik dus ook een rekening  maar nee hoor  hoefde niets  te betalen.  Mijn man zijn  bril is ook al eens gemaakt voor niets toen ons neefje  de bril te pakken  had  gehad. Wij gaan  daarom  ook voof alle brillen  naar die zaak vanwege de goede service. Ik betaal misschien  iets meer voor een bril  maar met  deze service  heb ik dat er wel  voor  over.
 
Quote
RE: Bril kapot...
Anon  schreef op: 23-12-2014 17:34:19
Ik sluit mij bij Mariska aan. Ook wij betalen misschien meer maar krijgen altijd een stoeibril erbij en hebben afgelopen jaar door mijn geweldige onhandige kinderen 3 nieuwe brillen gekregen. Echt topservice. 
 
Quote
RE: Bril kapot...
Boterbloem  schreef op: 23-12-2014 17:51:14
Maar dan zit het bij de een al er bij inbegrepen waarschijnlijk, bij de ander niet. Dus de een betaald veel en krijgt niets extra's, de ander betaald veel en heeft daarnaast dingen gratis...

Maar als ik 500 euro voor een bril moet betalen of 150 en daarnaast 200 los aan schade dan is de eerste alsnog goedkoper.
Dan lijkt de service misschien slechter, maar het kan voordeliger zijn.
 
Quote
RE: Bril kapot...
Debbel79  schreef op: 23-12-2014 17:59:00

Quote Boterbloem:

En dat heb je ook zo uitgelegd?


Mijn zoon is moedwillig op de bril gaan staan?

Ik denk eerder dat jij dan heel veel mazzel hebt... Vind dat hetzelfde idee als dat ik naar de supermarkt toega en vraag op een nieuw pak koekjes want mijn man heeft bewust die andere opgegeten...




Hihi, idd.
En tuurlijk heb je dan heel veel mazzel als ze het vergoeden als iets moedwillig kapotgemaakt wordt.
Wel lekker makkelijk. Ik moet eigenlijk een nieuwe bril. Dus ik maak hem wel ff kapot, krong toch een nieuwe van de opticien.
Hoe wordt de markt kapot gemaakt.

Het ergste is nog dat mensen serieus er van uitgaan dat ze "zomaar" een nieuwe krijgen. Want "het zijn toch kinderen". Dat krijg ik dagelijks van klanten te horen. Een dan boos worden als het een paar dagen duurt tot de bril klaar is. Tja.... Dan had die persoon maar een reservebril moeten kopen. Bij Hans is een 2e bril 50 euro.
 
Quote
RE: Bril kapot...
Mariska Mv Dcm  schreef op: 23-12-2014 18:07:46
k betaal  voor een  kinderbril zo rond de 150 euro en tja ik ging  er  van  uit  dat  ik  de reparatie  moest betalen het was tenslotte  niet zomaar kapot gegaan, dat ze van de winkel  zeggen nee is service ja dan ga ik toch echt niet  zeggen  ja maar  wil er wel voor  betalen. Mijn dochter heeft haar oude bril als reserve  en daar kan zij best een dagje  of  2 mee doen en haar sterkte is ook niet zo schrikbarend  dat ze zonder bril niets meer ziet.
 
Quote
Navigatie


Reageren op Bril kapot...
Naam
Bericht