Debbel79 schreef op: 30-11-2014 11:24:44 |
Een paar maanden geleden heb ik bij de ing voor de kinderen een kinderrekening geopend met
pinpas. Ter plekke kregen ze een dichte envelop met tijdelijke pas met code. Op de site konden ze dan een nieuwe gepersonaliseerde pas met foto maken. dit hebben we gelijk gedaan, een paar dagen later kwamen met de post de nieuwe pasjes en een dag later de bijbehorende pincodes. gezien de rekening nog leeg was en er eerst gespaard moest worden heb ik de passen veilig opgeborgen, de codes ergens genoteerd en de brieven met pincodes vernietigd. Vandaag wilde nora iets kopen (standaard voor haar gitaar bij de Lidl) dus ik met haar erheen. Pinnen.... "Pincode onjuist" hoe kan dat nou? Ik weet zeker dat ik de juiste code heb genoteerd. Had ik misschien eerst iets moeten activeren of zo? Ik heb die brief niet meer. Of heb ik te lang gewacht om die pas te gebruiken? (Maand of 3) |
Quote |
Huismus schreef op: 30-11-2014 11:32:53 |
Mijn dochter moest voor de eerste keer bij de pinautomaat van de bank pinnen, dan was die
geactiveerd zeiden ze toen van de bank. Ik heb verder ook geen idee. Maar goed ze kreeg pas een echte pinpas toen ze 12 werd. |
Quote |
Spatje schreef op: 30-11-2014 11:35:58 |
Bij de rabo is het zo dat de pas geactiveerd wordt als je er 1x geld mee uit de automaat haalt |
Quote |
Femmmm schreef op: 30-11-2014 11:36:07 |
Ja je had de pas voor een bepaalde datum moeten activeren. Heb ik ook gehad, kon ik een nieuwe pas
betalen. Alleen omdat ik niet goed gelezen had, zo zonde |
Quote |
Monica Mv 2 schreef op: 30-11-2014 11:40:43 |
Wij moesten ook eerst een keer contant geld gepind hebben |
Quote |
Pacific schreef op: 30-11-2014 11:42:00 |
idd. wat de meiden hierboven al zeggen. Je moet hem eerst activeren bij de geldautomaat |
Quote |
Sunshine schreef op: 30-11-2014 11:42:45 |
ja je moet altijd eerst je pas in de automaat doen en ook binnen en bepaalde tijd |
Quote |
Marron schreef op: 30-11-2014 13:31:13 |
wat raar ik heb ook zo'n kinderrekening bij ING MET PINPAS EN
DEZE WERKTE GELIJK ZONDER ACTIVATIE oeps caps lock ff de code opvragen bij ing? |
Quote |
Bepje schreef op: 30-11-2014 14:27:57 |
Je hebt niet per ongeluk de codes van de kinderen met elkaar verwisseld ? |
Quote |
Mireille74 schreef op: 30-11-2014 17:24:11 |
Hier ook eerst in de pin automaat van de ing gedaan. Misschien idd de pin codes verwisseld? |
Quote |
Debbel79 schreef op: 30-11-2014 17:32:37 |
Nee ik heb de codes niet verwisseld. Heb dat ook geprobeerd vanmorgen. Maar dat betekend dat ik dus
al 2x een foutieve code heb ingevoerd. Als ik het zo bij de ING automaat probeer en dat is het probleem niet, dan is ie geblokkeerd toch? |
Quote |
Frama schreef op: 30-11-2014 17:49:27 |
Geen idee wat betreft de pinpas, maar welke maat gitaar heeft je dochter ? Want hierreentje die een gitaar wil. 9 jaar geen idee welke maat. |
Quote |
Debbel79 schreef op: 30-11-2014 17:52:57 |
91cm. Net een slagje kleiner als een grote maar niet te klein. (Gewone maat is 100cm) |
Quote |
Debbel79 schreef op: 30-11-2014 17:54:49 |
Nu bij de Lidl hadden ze een hele mooie set zag ik. Gitaar met tas, en stemapparaat voor 44.95 zag
ik. Zag er mooi uit. Heb niet op de maat gelet. |
Quote |
Frama schreef op: 30-11-2014 18:23:39 |
Dank je een 3/4 dus . Bij de Lidl was dacht ik een gewone maat heb ik aangenomen toen ik ze zag.
Maar dat ga ik even nakijken. |
Quote |
S@ssefr@s schreef op: 30-11-2014 21:03:45 |
Hier hetzelfde met de pas van onze zoon, ook ing. Ik heb het zo gelaten. Meestal pin ik van onze
rekening en maak het met interntbankieren over naar onze rekening. |
Quote |
Debbel79 schreef op: 30-11-2014 21:12:23 |
Ik heb dus geen telebankieren met die rekeningen omdat wij zelf Rabo hebben. Maar rabo had geen
interessante kinderrekening. En om te kunnen telebankieren moet je als ouder al telebankieren hebben, dan kan het gekoppeld worden. Maar als je bij ING alleen die kinderrekeningen hebt kan dat dus niet. Ik ga ze morgen wel ff bellen. |
Quote |
S@ssefr@s schreef op: 30-11-2014 21:26:08 |
O oké, nee dan wil dat niet. Ik moet er nog wel achteraan hoor, het is zijn geld dus wel handig als
hij zelf pint. |
Quote |
Ahno schreef op: 01-12-2014 08:17:19 |
hier hetzelfde euvel, wat een gedonder ermee. Wij zijn zelf recent overgestapt naar ASN en voor
oudste daar maar rekening geopend, ook even gedoe met geboorteakte opsturen etc maar nu een pas
zonder problemen en zijn inetbankieren gekoppeld aan de mijne ideaal |
Quote |
Debbel79 schreef op: 01-12-2014 09:23:41 |
ik heb de bank gebeld, en de passen waren geblokkeerd omdat binnen 6 weken je bevestigd moet hebebn
als je de code thuisgestuurd krijgt dat je hem ontvangen hebt. blijkbaar heb ik daar overheen
gelezen. ik hb gelijk een link via de mail gekregen waarmee ik nieuwe passen kon laten maken. de huidige worden dan 1 op 1 opnieuw gemaakt, met dezelfde foto erop, en ik krijg er een nieuwe code bij. probleem opgelost. |
Quote |
Harleysmama schreef op: 01-12-2014 10:10:19 |
Hier staat er duidelijk in de brief bij de pas, dat deze eerst geactiveerd moet worden via internet
en je hebt daarvoor je digireader nodig. |
Quote |
Harleysmama schreef op: 01-12-2014 10:10:49 |
Ik zit bij de ASN bank |
Quote |
Debbel79 schreef op: 01-12-2014 10:24:01 | ||
nee hoor, ik heb niet eens een digireader, omdat er geen telebankieren aangekoppeld zit. (had ik eerer ook al geschreven ![]() het schijnt zo te zij dat je normaal gesproken je pincode op moet halen bij een ing kantoor, maar om 1 of andere vage reden is die bij mij per post gekomen. en als het met post komt moet je binnen 6 weken de ING een berichtje geven dat je de code in goede orde ontvangen hebt. maar dat is mij nooit verteld. de dame aan de telefoon wist ook niet zeker of dat wel of niet in de brief stond, omdat het geen normale gang van zaken is dat die code op gestuurd wordt. wrs is er daar al iets misgegaan, en is de pas al gelijk geblokkeerd. ik kan me namelijk ook niet voorstellen dat ik over zoiets heen lees. | ||
Quote |