Anita Mv K*ay schreef op: 19-01-2012 20:54:30 |
Even een raar geval... Enoge tijd geleden was ik eens te laat met een rekening te betalen waarna het naar een incassobureau is overgegaan. Mijn fout, ook helemaal niet erg opzich. Maar nu komt het....ik wilde de rekening meteen betalen maar het bedrag kwam terug op mijn rekening...niet herkend door equens. Hierover heb ik ze gemaild en er werd daarop wederom een mail gestuurd met de sommatie direct tot betaling over te gaan. Ik heb het nog maals geprobeerd en weer werd de betaling niet gedaan. Weer gemaild en weer een sommatie. Hierna heb ik het eens met een andere rekening geprobeerd, wederom zelfde probleem. Weer gemail, niets gehoord, nogmaals gemaild, weer niets gehoord. Nu krijg ik van ze een mail dat er gerechtelijke stappen worden genomen, komt een deurwaarder en we worden voor de rechter gedaagd. Maar als ik binnen 3 dagen betaal, wordt de gerechtelijke procedure tegengehouden. Heel fijn, maar ik kan het dus niet betalen, ja, wel qua geld, gaat om net iets meer dan 100 euro ( nu vraag ik je), maar omdat hun rekeningnummer niet bekend is bij equens. Wat kan ik hier nu nog tegen doen? Oh...tuurlijk kan ik gaan bellen, maar ik ben daar niet goed in, klap dicht aan de telefoon, dus daarom alles via mail. En daar werd eerst ook wel op gereageerd, maar nu bij de laatste mails niet meer....ja, met een aankondiging van een gerechtelijke procedure Een beetje warrig verhaal, hoop dat jullie het nog snappen |
Quote |
Lauw schreef op: 19-01-2012 20:57:01 |
Ik zou toch echt bellen.. desnoods laat je iemand bellen door een telefoon zijn ze vaak vriendelijker helemaal als je verhaal uitlegt eiogelijk een printscreen maken van wat niet lukt desnoods voordat er een deurwaarder kom |
Quote |
Anita Mv K*ay schreef op: 19-01-2012 21:00:02 |
Die printscreen heb ik al liggen, ik verwchtte het eigenlijk al even, dus ben wel voorbereid. Maar
ik heb eigenlijk weinig zin om voor de rechter te komen. dat is iets wat ik niet zo nodig hoef mee
te maken in mijn leven Wat ik niet snap is dat ze als incassobureau een niet bestaand rekeningnummer hebben, ik kan toch niet de enige zijn die dit probleem bij ze heeft...of zou ik hun enige debiteur zijn? |
Quote |
Lauw schreef op: 19-01-2012 21:01:10 |
welke incassso bureau is het?? er bestaan nameklijk ook spook incassos |
Quote |
Anita Mv K*ay schreef op: 19-01-2012 21:02:02 |
intocash |
Quote |
Anita Mv K*ay schreef op: 19-01-2012 21:13:11 |
Quote |
Lauw schreef op: 19-01-2012 21:14:28 |
link doet t nie maar kzal me geen zorgen maken haha je eb bewijs |
Quote |
Anita Mv K*ay schreef op: 19-01-2012 21:17:23 |
Haha, jij hebt makkelijk praten...ik maak me dus gigantische zorgen, ik kan vannacht niet slapen
totdat ik er meer over weet, geloof mij maar |
Quote |
Bepje schreef op: 19-01-2012 22:21:10 |
Als het niet te ver weg is kun je misschien contant gaan betalen. Succes. |
Quote |
Anita Mv K*ay schreef op: 19-01-2012 22:33:09 |
is mij te ver en daarbij vertrouw ik dit hele zaakje niet, ze hebben een niet bestaand
rekeningnummer en zodra een deurwaarder komt, komt die met een dagvaarding |
Quote |
Anita Mv K*ay schreef op: 19-01-2012 22:34:47 |
Ik zit me hier ondertussen helemaal op te fokken, heb zoiets van: laat maar voorkomen, ik heb
vanalles geprobeerd. Als ik maar 100% zeker wist dat ik in mijn recht sta |
Quote |
Caithy schreef op: 20-01-2012 08:53:11 |
Kloptt dit? Vanzelfsprekend kunt u de vordering betalen door (spoed) overschrijving via uw bankrekening. U dient het totaalbedrag over te maken op ons derdenrekeningnummer 44.35.29.965 t.n.v. IntoCash te Rotterdam o.v.v. uw dossiernummer Stond op de website! |
Quote |
Anita Mv K*ay schreef op: 20-01-2012 12:17:53 |
Ja, dat rekeningnummer heb ik en dat lukt dus niet om dat te betalen |
Quote |
Anoniem schreef op: 20-01-2012 17:27:36 |
Wat raar, ik zou toch echt bellen of iemand laten bellen. Misschien kun je het ook wel bij de bank
of gwk over laten schrijven. |
Quote |
Anita Mv K*ay schreef op: 20-01-2012 17:44:30 |
Ik heb ondertussen gebeld en ben als een hond uitgekafferd Ik heb nl. heel wat dingen nagekeken en m i klopt dit allemaal niet echt. Dat spoed, wat er bij staat, slaat sowieso nergens op, want die man aan de telefoon kon mij vertellen dat een spoedbetaling niet lukt, maar een gewone dus wel. Onzin...ik heb 1 x een spoedbetaling gedaan en 2 x een normale betaling, alles komt terug. Hij wilde mij vertellen dat het probleem echt niet bij hun lag, maar dan bij mijn bank. Raar want ik heb het via 2 verschillende banken geprobeerd. Ik wilde ook bij de andere bank een printscreen maken maar daar is ineens alles verdwenen van mijn transactielijst. Ook heb ik ( was ik ff vergeten) doordat iets anders niet lukte, de betaling die ik in eerste instantie moest doen, betaald aan degene waar ik de schuld had. Dat geld is nergens weer terug te vinden. Het is niet van de factuur afgeschreven, niet in mindering gebracht...helemaal niets. Bedrijf wat mijn geld zou moeten krijgen is niets over terug te vinden, ja een vage site zonder 1 enkel contactgegeven. Ik heb ondertussen een alternatief nummer gekregen, maar een bewijs van dat dat ook daadwerkelijk van Intocash is, krijg ik niet. Dus sta ik niet te springen om dat nummer te gebruiken en al zeker niet voor het gehele bedrag, aangezien de helft al is betaald |
Quote |
Anoniem schreef op: 20-01-2012 18:26:41 |
Zo had ik bij Bart smit een bestelling gedaan. NU blijkt de betaling niet juist verwerkt bij Afterpay.Of niet ontvangen te zijn. En heb een brief van Lindorf ontvangen. Nu moet ik als nog de kosten betalen... Ik moet nu bewijzen toesturen. Vreemd toch... Waarom moet ik mezelf bewijzen. |
Quote |
Anita Mv K*ay schreef op: 20-01-2012 20:57:04 |
Dat is wel te bewijzen, die betaling staat op je afschrift |
Quote |