Menu
 

Topic:

Even advies nodig.

Anoniem  schreef op: 18-01-2012 14:30:16
Wij hebben een eigen bedrijf, er komen klanten, die krijgen een behandeling en daarna gaan ze weer. Je komt best dichtbij die klanten, zowel lichamelijk als psychisch, want ze vertellen regelmatig erg veel over zichzelf.
Nu is het geval dat er 1 vaste klant is die ik liever kwijt dan rijk ben. Hij betaald, dus dat is positief, maar verder belt hij 6 keer per week om zomaar iets te vragen, verzet hij zijn afspraak regelmatig en verwacht echt dat ik altijd en overal voor hem klaar sta en altijd tijd heb voor hem. Hij is zelfs een beetje geïrriteerd als ik de telefoon niet op kan nemen, maar spreekt nooit de voicemail in en belt vaak anoniem. Belt hij wel een keer met nummerweergave en bel ik hem terug, dan begint hij er meteen over dat hij meerdere keren gebeld heeft en ik niet opneem, wat eigenlijk niet raar is, want als ik een klant heb neem ik nooit op en als ik prive ergens druk mee ben ook niet, daarvoor heb ik er een voicemail op gezet en bel eigenlijk altijd hetzelfde dagdeel nog terug.
Verder voel ik me gewoon niet prettig bij hem, kan niet duidelijk zeggen waarom, maar het is gewoon niet mijn type en hij werkt op mijn zenuwen. Eigenlijk wil ik gewoon van hem af, hoe niet commercieel dat ook is.

Vinden jullie dat je het kan maken om een klant te weigeren, zonder duidelijke reden? En hou zou je dat dan doen?
 
Quote
Navigatie
RE: Even advies nodig.
Blauwtje  schreef op: 18-01-2012 14:36:54
wat heb je voor bedrijf dan? Als ik vragen mag.
Ik snap niet zo goed wat je bedoeld met ''hij is je type niet'' Waarom moet een klant je type zijn?
 
Quote
RE: Even advies nodig.
Inky69  schreef op: 18-01-2012 14:44:20
Het lijkt mij commercieel niet slim om een klant te weigeren. Ik zou de klant uitleggen dat je niet altijd bereikbaar ben en als hij geirriteerd doet, dit nogmaals uitleggen en het daarbij laten. Je zou hem ook vriendelijk kunnen zeggen dat je dit meerdere malen hebt aangegeven en als hij het daar niet mee eens is, hij iemand anders moet gaan zoeken.
Maar ik ben het met Blauwtje eens, een klant is een klant, je hoeft er geen relatie mee te hebben, dus hoeft het jouw type ook niet te zijn.
 
Quote
RE: Even advies nodig.
Anoniem  schreef op: 18-01-2012 15:06:02
Nou dat is het probleem juist, ik wil geen relatie met mijn klanten, maar het lijkt alsof hij denkt een soort van relatie te hebben met mij en daar hou ik niet van.
De meeste klanten bellen voor een afspraak, komen, krijgen een behandeling en gaan weer en bellen dan weer voor een nieuwe afspraak of plannen die meteen in en dat is het.
Hij niet, hij claimt me echt een soort van voor mijn gevoel en ik kom er niet vanaf, niet als ik niet reageer, niet als ik bot reageer, niet als mijn man hem afkapt, hij heeft gewoon een bord voor zijn kop en heeft regelmatig verzoeken waarvan hij weet dat ik het niet doe, maar toch steeds proberen.
Ik geef overigens verschillende soorten massages. Hij is de enige klant die zo is, maar begin echt gewoon aan het begin van de dag chagrijnig te worden als hij die avond komt. Dat is ook niet goed.
Overigens kan ik hem als klant prima missen, heb soms zelfs teveel klanten. VInd het alleen niet netjes overkomen misschien.
 
Quote
RE: Even advies nodig.
Innie  schreef op: 18-01-2012 15:08:08
Het beginsel is inderdaad duidelijk: klant is koning. Ook al moet je soms moeite doen om vriendelijk te blijven.

Toch vind ik het belangrijk dat je ook bepaalde grenzen aangeeft aan je klanten. Jij geeft een service, zij betalen en daarmee is de kous af. Dat is echt de essentie van een aanbieder-klant relatie. Ik vind er dan ook niets mis mee om dat (uiteraard beleefd) aan te geven aan deze meneer. Als hij het er niet mee eens is, dan hoeft hij niet meer te komen, dat is zijn keuze. Maar ook jij hebt het recht om bepaalde grenzen te bewaken.
 
Quote
RE: Even advies nodig.
Anoniem  schreef op: 18-01-2012 15:27:46
Hem een keer stevig toespreken, zeggen dat je niet van hem accepteert dat hij constant belt, etc etc..
Werkt dat niet, dan hem als klant de deur wijzen..
 
Quote
RE: Even advies nodig.
Anoniem  schreef op: 18-01-2012 15:39:05
natuurlijk kun je hem weigeren..... zeker als je je in dit soort werk je niet prettig voelt. Ik zou het ook zeker doen. De komende tijd gewoon zeggen dat je helemaal vol zit of dat je minder uren inroostert voor jezelf.. Geen uitleg gewoon bam! uiteindelijk snapt hij het wel.. als hij belt voor ditje of datje gewoon zeggen dat je geen tijd hebt en op moet hangen... vriendelijk maar direct! sommige mensen zien iedere vriendelijke hallo als uitnodiging! afkappen!!!
 
Quote
RE: Even advies nodig.
Tanja1981  schreef op: 19-01-2012 12:43:30
een klant is in mijn ogen koning als hij andersom als koning(in) behandeld. en vooral in dit soort werk vind ik dat je jezelf mag verdedigen. succes
 
Quote
RE: Even advies nodig.
Sun  schreef op: 19-01-2012 15:02:01
Niks klant is koning! Als hij over jouw grenzen gaat, dan kan je hem echt wel weigeren. Kijk maar uit dat het geen stalker is of wordt.

Ik zou bij hem aangeven: je moet me niet steeds bellen. Je moet niet zo onaardig reageren als ik de telefoon niet opneem. Je weet precies wat ik als masseuse wel aanbiedt en wat niet, daar hoeven we het niet meer over te hebben. Dat is de manier waarop ik behandeld wil worden. Kan je dat niet, dan stel ik voor dat u een andere masseuse gaat zoeken, want dan bent u hier niet meer welkom. Ik doe dit werk voor mijn plezier maar op deze manier is het niet leuk voor mij. Is dat afgesproken?

Houdt hij zich daar niet aan, dan een brief sturen dat je hem helaas niet meer als klant kunt bedienen en dat hij op internet andere masseuses kunt vinden. Succes!
 
Quote
RE: Even advies nodig.
Tanja1981  schreef op: 19-01-2012 21:41:42

Quote :
Niks klant is koning! Als hij over jouw grenzen gaat, dan kan je hem echt wel weigeren. Kijk maar uit dat het geen stalker is of wordt.

Ik zou bij hem aangeven: je moet me niet steeds bellen. Je moet niet zo onaardig reageren als ik de telefoon niet opneem. Je weet precies wat ik als masseuse wel aanbiedt en wat niet, daar hoeven we het niet meer over te hebben. Dat is de manier waarop ik behandeld wil worden. Kan je dat niet, dan stel ik voor dat u een andere masseuse gaat zoeken, want dan bent u hier niet meer welkom. Ik doe dit werk voor mijn plezier maar op deze manier is het niet leuk voor mij. Is dat afgesproken?

Houdt hij zich daar niet aan, dan een brief sturen dat je hem helaas niet meer als klant kunt bedienen en dat hij op internet andere masseuses kunt vinden. Succes!



helemaal mee eens
 
Quote
RE: Even advies nodig.
Bepje  schreef op: 19-01-2012 22:15:12
Je kunt hem gewoon zeggen dat hij niet iedere keer moet bellen. Als je dat niet doet blijft het maar doorgaan en wordt het misschien wel erger, door nu toe te geven denkt hij dat je het wel prima vind.
In het ergste geval raak je hem kwijt als klant maar soms is dat niet anders, er komt wel weer een andere voor terug als je goed bent in je vak. Over je grenzen laten lopen door een ander is nooit goed, ook in dit geval niet.
 
Quote
Navigatie


Reageren op Even advies nodig.
Naam
Bericht