Linnie schreef op: 11-05-2014 18:50:23 |
Ik krijg een mail : Geachte klant, SNS Bank Postbus 1600 3500 BP Urecht snsbank.nl Onlangs is uit onze gegevens gebleken dat uw SNS Bank account mogelijk door een derde ongeautoriseerde partij is betreden. De veiligheid van uw rekening is onze primaire zorg, daarom is besloten
om de toegang tot uw rekening tijdelijk te beperken. Om de volledige toegang
tot uw rekening te herstellen dient u uw gegevens te bevestigen via
onderstaande link: Nadat uw gegevens door ons zijn gecontroleerd en bevestigd, zult u zo
spoedig mogelijk bericht van ons ontvangen en zal de toegang tot uw rekening volledig
worden hersteld. Wij danken u voor uw medewerking. Met vriendelijke groet, SNS Bank, Ton Timmerman Directeur SNS Klantenservice -zucht..... ik heb niet eens een sns rekening..... ![]() |
Quote |
Linnie schreef op: 11-05-2014 19:15:43 |
Tja.... heb even op de site gekeken, maar kon niet makkelijk een reactie versturen (althans... kon
het niet zo snel vinden) dus ik laat het maar even zo Vind het wel typerend... van de bank waar we lid van zijn, krijgen we haast nooit zulke mails ![]() |
Quote |
Debbel79 schreef op: 11-05-2014 19:24:30 |
Ik krijg dit soort berichtjes wel 5x per dag van verschillende banken. Ik kijk er niet eens meer van op. Gewoon weggooien. Als iedereen die dit krijgt het door gaat sturen naar de bank ontvangen ze duizenden mailtjes per dag. |
Quote |
Angelique schreef op: 11-05-2014 19:51:10 |
hier ook ing rabo sns abn en alle credit cards gister een heel neiuwe van cjib 2 stuks een van 100.99 en een van 150,99 en of ik dan ff ukash wil kopen en ook de spelling ik ben geen ster in taal maar tis tenenkrommend Geachte bestuurder, U hebt een beschikking en vervolgens twee aanmaning ontvangen voor het
overtreden van een verkeersvoorschrift. Het openstaande bedrag is niet volledig op de rekening van het Centraal
Justitieel Incassobureau (CJIB) bijgeschreven. Daarom zullen wij de bank opdracht gegeven uw rekening te blokkeren per
maandag 12 mei 2014. Alleen persoonlijk bij het BKR zelf kunt u inzage krijgen in de
informatie die het BKR over u ontvangt. Het blokkeren van rekening betekent dat de toegang tot uw rekening
geblokkkeerd is met ingang 12-05-2014 voor een periode van vier werken. Betalen U kunt direct online betalen met ukash via onze website. U dient
hieronder te klikken en de ukashprepaid te kopen. Let op: nadat uw Ukash (prepaid credit) heeft gekocht dient u de 19
cijferige nummercode hieronder te activeren om de betaling af te ronden. Het volledige bedrag van Eur 100,99 (inclusief kosten) moet uiterlijk
11-05-2013 worden betaald. Doet u dit niet, dan wordt u per 12-05-2014 geregisteerd bij
BKR. Voorkom blokkade van uw rekening. Hoogachtend, ![]() Centraal Justitieel Incassobureau |
Quote |
Angelique schreef op: 11-05-2014 19:51:40 |
komt overegens wel in mijn spambox hoor maar die check ik ook altijd enn ik heb geen eens rijbewijs ![]() |
Quote |
Minou schreef op: 11-05-2014 19:57:51 |
Ooh gek word je ervan he hier blokkeer ik en delete de donderse boel |
Quote |
Debby1977 schreef op: 11-05-2014 20:01:40 | ||
Dat is dus wat banken zelf ook graag willen. Ze hebben speciale mailadressen en teams voor phishing mails, hoe meer hoe liever ![]() | ||
Quote |
Debby1977 schreef op: 11-05-2014 20:06:19 |
Denk je dat je een phishingmail hebt ontvangen? Log dan nooit in via de link in de e-mail. Houd je
toegangsnaam, wachtwoord en/of pincode van je digipas altijd geheim. Zo voorkom je misbruik van je
rekening. Ook willen we je vragen om deze e-mail naar ons door te sturen
naar: valse-email@sns.nl of met ons contact op te nemen via 030 - 633 30 00. |
Quote |
Jo schreef op: 11-05-2014 20:16:19 |
Ik krijg deze mails ook vaak, ik wordt er wel eens moe van. Maar ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn, niet rot bedoeld maar ouderen bv die er wel in "trappen". Ben wel bang dat ze steeds slimmer worden. |
Quote |
Angelique schreef op: 11-05-2014 22:24:01 |
idd jo in begin stuurde ik ze ook netjes door maar ben gestopt is bijna een dagtaak en soms denk ik joh hoe kan je heir in trappen en soms moet ik zelf ook ff geod kijken hoor ik begrijp goed dat mensen hier in trappen of in paniek raken ofzo en helaas word het alleen maar meer |
Quote |
Debbel79 schreef op: 11-05-2014 23:08:52 | ||
Idd, wT heeft het voor zin om 5x per dag, 7 dagen per week dezelfde mail door te sturen naar hetzelfde mailadres? Dat zijn 35 dezelfde mailtjes per week. Als 100.000 mensen deze zelfde mail krijgen, wat nog laag ingezet is hoor.... 3,5 miljoen mailtjes per week.... Mwah.... Denk niet dat ze dat willen.... 😉 | ||
Quote |
Angelique schreef op: 12-05-2014 08:05:55 |
ik geloof ook best dat ze dat graag willen maar ik ga er geen dagtaak van maken whahahahah ze kkunnen natuurlijk best ea met die info en je krijgt vaak oook gewoon netjes dank mail en soms zelfs verdere info maar zoals ik zei ik ben er mee gestopt |
Quote |
Debby1977 schreef op: 12-05-2014 08:55:56 |
Dat weet ik en snap ik ook, het gaat mij erom dat oa Deb zegt dat ze dat niet willen, maar dat
willen ze dus juist wel. Vaak zitten er verschillende oplichters achter en hoe meer mails ze krijgen
hoe meer er geblokt kan worden. |
Quote |