Menu
 

Topic:

Nou zeg!

S@ssefr@s  schreef op: 13-02-2014 11:38:29
Vanmorgen rond half 10 ging ik iets kopen in een winkel. Kostte 2,99 en ik betaalde met 5 euro.
-Heeft u het niet kleiner???
Uuuh, nee.
-Kan u dan pinnen???
Uhhhh nee, ik wil graag contant betalen.
-O nou, dat gaat dan niet want ik heb geen geld meer, u moet pinnen.
Nou nee, ik wil dit kopen en betaal met 5 euro en ga niet pinnen.
-Kassala springt open. O, u heeft geluk, ik heb er nog 1!
Krijg dus 2 euro terug.
- Ja, wat ik niet heb, heb ik niet!!!

Succes voor de klanten na mij .
 
Quote
Navigatie
RE: Nou zeg!
Baby2  schreef op: 13-02-2014 11:45:30
Ja maar ook succes voor de kassiere. Als ze echt geen wisselgeld heeft dan kan ze daar ook niks aan doen. Ik denk dat haar werkgever dan maar heel snel wisselgeld moet regelen. Lastig voor beide partijen.
 
Quote
RE: Nou zeg!
Linnie  schreef op: 13-02-2014 11:48:24
Volgens mij zijn ze bij de wet verplicht om de klant 'gewoon' terug te kunnen betalen.
Ik had hier idd even de bedrijfsleider bij laten roepen....
 
Quote
RE: Nou zeg!
S@ssefr@s  schreef op: 13-02-2014 12:03:48
Als ze geen wisselgeld had gehad had ik wel even op de bedrijfsleidster gewacht ja, maar jee, dat meisje deed zo boos tegen mij.
De winkel was net open! Het is toch niet mijn probleem dat zij hun kassa niet op orde hebben? Als zij die 2 euro niet had gehad, dan had ik dus zonder mijn aankoop de deur uit moeten gaan. Raar toch? En dan zo bot doen, alsof ik iets heel raars kom doen in de winkel.
 
Quote
RE: Nou zeg!
Beetje  schreef op: 13-02-2014 12:34:58
Action? Daar hebben ze ook nooit wisselgeld
 
Quote
RE: Nou zeg!
Lind@  schreef op: 13-02-2014 12:39:21
voor de kasiere ook lastig, maar als de geldwagen bv nog niet is geweest en je dus ook geen kleingeld in de kluis hebt is het best vervelend ook, maar je moet ten alleteide netjes en beleefd tegen een klant blijven ...

ik steun je in je standpunt maar ken helaas de andere kant van de medaille als caisere ook
 
Quote
RE: Nou zeg!
S@ssefr@s  schreef op: 13-02-2014 12:43:10
Ik ook hoor Linda, heb zelfs vroeger in die winkel gewerkt. Ze houden er hun hoeveelheid kleingeld laag omdat het wisselen ervan geld kost. Het was niet bij de Action, maar bij de Zeeman, ik kocht er een sjaal .
 
Quote
RE: Nou zeg!
Claudia  schreef op: 13-02-2014 12:49:27
action toevallig?
 
Quote
RE: Nou zeg!
Claudia  schreef op: 13-02-2014 12:50:03
ow sorry haha lees nu de rest pas..(de andere reacties kon ik nog niet zien)
 
Quote
RE: Nou zeg!
Onsjanneke  schreef op: 13-02-2014 13:00:53

Quote S@ssefr@s:
Ik ook hoor Linda, heb zelfs vroeger in die winkel gewerkt. Ze houden er hun hoeveelheid kleingeld laag omdat het wisselen ervan geld kost. Het was niet bij de Action, maar bij de Zeeman, ik kocht er een sjaal .



Ik heb ook in een winkel gewerkt. Maar je zorgt toch wel voor een beetje kleingeld? Zeker om vanaf 5 euro terug te betalen.
Als je met 50 aan komt kakken en je koopt iets van 2,99 kan ik me er iets bij voorstellen. Wij maakten er ook altijd een sport van om zoveel mogelijk mensen te laten pinnen. Maar uiteindelijk is de klant koning.

Als je nog geen 2 euro wisselgeld hebt dan is je kassa niet op orde. Ik zou naar de concurrent gaan, en mij zien ze er dan voorlopig niet terug. Niet persoonlijk voor de cassiere, maar voor het management in het algemeen vette pech.

 
Quote
RE: Nou zeg!
S@ssefr@s  schreef op: 13-02-2014 13:26:56
Nou echt he? 2 euro! En inderdaad, ik betaal toch niet groot? Ik ergerde me nog niet eens zozeer aan het feit dat ze problemen met haar wisselgeld had, maar om haar boze reactie. Als ze die 2 euro niet in haar la had liggen had ik het kunnen uitzoeken met mijn sjaal. Aanvankelijk maakte ze het afrekenen ook niet eens af. Ze stopte toen ik haar die 5 euro aanreikte en bleef wachten tot ìk het op zou lossen. Ze had dus ook geen ander kleingeld he? Geen euro`s, geen 50 cent muntjes of 20 cent muntjes, gewoon niets! Ze zal dus met een volgende klant hetzelfde probleem gaan krijgen.
 
Quote
RE: Nou zeg!
Tamaramvc&f  schreef op: 13-02-2014 15:49:52
Ik zou wel een klachtbrief sturen naar het filiaal. Heb dit nog nooit meegemaakt en erger me ook dood. Heb zelf oik als kassiere gewerkt en onze kassabak had altijd een standaard bedrag om te starten. Als er niet genoeg wisselgeld is, is dat te laat besteld want dat hoort in huis te zijn. Zou dus zeker een klacht indienen, om het ronduit onbeschofte gedrag vd kassiere en im het feit dat jij klant bent en iets wilt kopen maar dit je nu onmogelijk gemaakt word.
 
Quote
RE: Nou zeg!
Minou  schreef op: 13-02-2014 15:54:03
dit vind ik wel erg krom van de winkelverantwoordelijke en je betaalt dan nog met €5 oke van €50 zou ik ook dat vragen maar jeetje, al niks terug van €5
 
Quote
RE: Nou zeg!
Blauwtje  schreef op: 13-02-2014 16:18:56
Kassiere had nooit zo mogen doen!
Belachelijk!

Ik heb zelf in een winkel gewerkt, grote zaak en stond vaak alleen met minimaal geld in de la.
Heb dus ook voor dit probleem gestaan; mensen werden kwaad (op mij! Maar goed je bent altijd de pineut als verkoopmedewerker..)



Tja ik kon er ook niks aan doen. Mensen die boos werden verwees ik dan maar netjes door naar het HK.
 
Quote
RE: Nou zeg!
Mikmvg  schreef op: 13-02-2014 16:21:36
Ik heb 'vroegah' ook in een winkel gewerkt en als je 's avonds je kassa moest opmaken, dan telde je eerst het kleingeld en daarna de briefjes tot 500 gulden (ja ik ben een dinosaurus) De rest werd afgestort. Je begon dus 's ochtends met 500 gulden in de kassala.
Je gaat 'sa vonds toch niet je kleingeld weg doen?
 
Quote
RE: Nou zeg!
Blauwtje  schreef op: 13-02-2014 16:24:55
Mik vroeger zat er veel meer geld in de la dan tegenwoordig, is echt mininmaal!

Paar briefjes van 5 en wat euro 's en 2 euro munten, en je zat al snel aan de max.
 
Quote
RE: Nou zeg!
Mikmvg  schreef op: 13-02-2014 16:26:12
Dat is echt weinig! Ik heb in een supermarkt gewerkt, dat maakt wss ook wel verschil. Wij hadden iig altijd genoeg wisselgeld, ook op voorraad.
 
Quote
RE: Nou zeg!
Blauwtje  schreef op: 13-02-2014 16:28:42
Dat maakt verschil idd. Je hebt sowieso al meerdere kassa's
Ik stond vaak alleen. 1 kassa
En geen geld in de kluis.

Dan houdt het op, maar nooit een reden om zo tegen een klant te doen natuurlijk
Ik baal zelf ook als klant zijnde dat het zo gaat in de winkels tegenwoordig.
 
Quote
RE: Nou zeg!
Sammy  schreef op: 13-02-2014 16:39:03
Ik word de laatste tijd erg kriegel als er in een winkel gezegd wordt: kun je anders niet pinnen. Als ik wilde pinnen, had ik niet contant betaald lijkt me... Ik snap dat wisselgeld soms een probleem kan zijn, maar dat mag niet het probleem van de klant zijn.
 
Quote
RE: Nou zeg!
Blauwtje  schreef op: 13-02-2014 16:42:30
nee maar het is tevens ook et probleem van de winkelmedewerker die niet anders kan. Dat wordt vergeten.
Denk je dat het leuk is om bij elke klant te vragen; kunt u mischien pinnen?
Want vaak krijg je toch een geiiriteerd gezicht en dat begrijp ik ook, maar is ook niet leuk voor verkoopster die niet anders kan.

 
Quote
RE: Nou zeg!
Mv5  schreef op: 13-02-2014 18:54:23
'U moet pinnen'? Jij hoeft helemaal niet te pinnen. Contant geld is een wettelijk betaalmiddel en dat mag niet geweigerd worden, uitgezonderd situaties als een onbemand tankstation of een pinkassa in de supermarkt en dergelijken. Echt belachelijk dat er geen wisselgeld was, zeker 's morgens. En los van het feit dat de cassiere er wellicht niks aan kan doen, kan ze zich nog altijd klantvriendelijk opstellen.
 
Quote
RE: Nou zeg!
Anna28  schreef op: 13-02-2014 19:41:08
Ze had het netjes beleefd kunnen zeggen, dan kwam het al heel anders over. 

Ik heb ook als kassiere gewerkt vroeger en het is echt heel vervelend als je geen wisselgeld hebt. Soms moet je de klanten dan verplichten om te pinnen of om het anders te laten betalen. Dat is heel vervelend, daar kan zij ook niks aan doen. Zeker als de winkel net open is en er nog geen wisselgeld is en de wagen nog niet geweest is. 
Maar ze kan het gewoon netjes zeggen, niet zo kortaf. Eventueel aanbieden om het voor je te wisselen bij 1 van haar collega's of even 'achter' ofzo. 

 
 
Quote
RE: Nou zeg!
Debbel79  schreef op: 13-02-2014 20:07:31

Quote Anna28:
Ze had het netjes beleefd kunnen zeggen, dan kwam het al heel anders over. 

Ik heb ook als kassiere gewerkt vroeger en het is echt heel vervelend als je geen wisselgeld hebt. Soms moet je de klanten dan verplichten om te pinnen of om het anders te laten betalen. Dat is heel vervelend, daar kan zij ook niks aan doen. Zeker als de winkel net open is en er nog geen wisselgeld is en de wagen nog niet geweest is. 
Maar ze kan het gewoon netjes zeggen, niet zo kortaf. Eventueel aanbieden om het voor je te wisselen bij 1 van haar collega's of even 'achter' ofzo. 

 



Mee eens... Wij gebben ook wel eens te weinig wisselgeld in de la, en dat heeft niks met Smorgens of aan het eind van de dag is. Want klein geld stort je niet naar de kluis. Dus als het er savonds niet inzit. Zit het er Smorgens ook niet in.
En als je 20 klanten achter elkaar hebt die met briefgeld betalen voor 2 euro dan ben je zo door je kleingeld heen. Daar is geen voorraad tegenop te houden.

Wij hebben het geluk boven de intertoys tevoren en die hebben altijd wel kleingeld door de omgegooide spaarpotten van de Kids. Dus ik probeer op tijd te gaan wisselen. Bij de bank mag het niet meer als je daar geen rekening hebt lopen. Moet op naam gewisseld worden. Ennkost ook nog geld.

De manier waarop slaat nergens op bij TO, maar dat ze het niet heeft is begrijpelijk en ook heel vervelend voor haar. Dus niet alleen voor de klant.

En het is r absoluut niet meer te vergelijken met vroeger. Toen werd alles cash gedaan en weinig gepind. Alleen grote bedragen. Tegenwoordig worden ook kleine bedragen gepunt. Ook op verzoek van de winkeliers juist om de reden dat wisselgeld schaars is.
 
Quote
RE: Nou zeg!
Inky69  schreef op: 13-02-2014 20:55:20
Ik had er niet moeilijk om gedaan en gewoon gepint.......dat maakt toch ook niets uit?
Maar ik zou wel gezegd hebben tegen haar dat ze het ook netjes kan vragen.....
 
Quote
RE: Nou zeg!
Mv2  schreef op: 13-02-2014 23:24:32
Ik heb ooit bij zeeman gewerkt, wel 8 jaar en inderdaad kleingeld is daar een probleem. Wij mochten geen kleingeld bij de bank wisselen want daar betaal je voor, we moestEn altijd geld bijvragen om je la gevuld te houden. Als er de dag ervoor iemand die la gehad heeft en gewoon alles heeft uitgegeven dan was iemand anders weer de pineut om te proberen bij te vragen. Heel irritant....gelukkig werk ik nu in een winkel waar we wel gewoon bij de bank mogen wisselen, behalve briefgeld. Ik start ook soms met amper briefgeld, heel vervelend als iedereen met €50 aankomt dan. Maar ze had het wel vriendelijk kunnen zeggen natuurlijk, dit kan echt niet. 
 
Quote
RE: Nou zeg!
Dano  schreef op: 14-02-2014 11:20:15
Ik snap jouw en ik snap haar. Ik begrijp die bui niet hoor, als je pissig bent op wat dan ook mag je dit nooit af reageren op je klanten. Wat voor een 'nul' je ook ben voor zo'n winkel.

tegenwoordig hebben winkels gewoon weinig in de kassa zitten. De overvallen zijn helaas overal mogelijk een is erg traumatisch voor een winkel medewerker. En je kunt de kleinste bedragen pinnen. Ik heb zelde kleingeld en pin alles overal. Ja soms heb ik wel eens klein geld, maar als ze vragen het te pinnen, ( want dat hebben winkels gewoon veel liever, logisch, veel makkelijker en veiliger) ja dan zou ik het gewoon pinnen.

sluit niet uit dat ze wel gewoon normaal had kunnen doen en je het gewoon had kunnen uitleggen. Als haar het niet bevalt moet ze maar een andere baan zoeken 
 
Quote
RE: Nou zeg!
Claudia  schreef op: 14-02-2014 11:39:34
heel irritant..voor beide. Maar de manier waarop  gaat het vooral om denk ik.
En sjah ik pin niet in winkels, ik pin 1x per maand en voel mij ook niet verplicht om dan in winkels te pinnen, dat wil ik niet.
Hier bij de Lidl en bij de action erger ik mij echt aan de jongeren die achter de kassa zitten, gewoon onbeschoft. Daar mogen de bedrijfsleiders wel eens aandacht aan gaan besteden. Onderling hele gesprekken over het weekend terwijl je graag wil betalen, zo het wisselgeld in je hand pleuren zonder even netjes het bedrag te noemen en dan te tellen tot het bedrag dat je gegeven hebt.
Ik heb "vroeger"zelf een poos bij een Lidl gewerkt en bij een kruidvat, toendertijd moest je je echt fatsoenlijk naar een klant gedragen.

De meiden bij de action hier ook, je merkt gewoon dat ze er zitten voor alleen hun bijbaanloon daar hun hele houding. Als ze teveel geld terug geven en je wijst ze er netjes op, krijg je gewoon een doodvermoeiende zucht.
 
Quote
Navigatie


Reageren op Nou zeg!
Naam
Bericht