Ffzo schreef op: 24-01-2014 16:37:51 |
Mijn dochter heeft moeite met rekenen. Nu zit zij in een combinatie klas. Er is geen plan opgestelt. Maar ik vind het zorgwekkend. Maargoed kinderen moeten elkaar helpen. Leuk bedacht maar er heerst veel onrust hierdoor. En mijn kind heeft een duidelijke uitleg van een juf nodig. Daarnaast verteld mijn dochter dat er regelmatig instructie word gegeven aan de andere groep, wanneer zij geconcentreerd reken werk moet maken. Zij vertels thuis dat zij hierdoor regelmatig de tel kwijt is. hoe kunnen wij deze situatie voor haar verbeteren. Want ook de extra ondersteuning is naar ons idee zeer beerkt. Wat mag ik verwachten van een school. En wat is nu handig om te vragen. |
Quote |
Mikmvg schreef op: 24-01-2014 16:57:54 |
Is het voor je dochter echt een concentratieprobleem? Of valt ze uit met rekenen (toetsen slecht
maken). Voor het eerste zou ik een koptelefoon aanschaffen, zodat zij zich wat af kan sluiten voor geluiden in d eklas. Mijn dochter heeft er ook een, omdat ze zo snel afgeleid is. Voor het 2de probleem zal school toch echt actie moeten ondernemen. Een kind wat echt uitvalt heeft extra begeleiding nodig. thuis kun je wel wat dingen oefenen, maar het meeste werk gebeurt toch op school. |
Quote |
To schreef op: 24-01-2014 19:20:14 |
Wat voor koptelefoon raad jij aan? Ze mist de complete handigheid. De cito is slecht. Verder merk ik bij rust dat het wel beter gaat. ze is heel praktisch en ze moet het zien. Er zou extra hulp worden aangeboden, dit word niet regelmatig gedaan. Daarnaast heeft zij een duidelijke uitleg nodig niet van haar klasgenoten. Maar de juf heeft vaak geen tijd... zo ervaart zij dit. Zo zouden wij werk mee naar huis krijgen, nooit gedaan! Bij ziekte halen zij niks in. Ze slaat nu complete stukken over van het rekenwerk, onder de mom te moeilijk. Wij rekenen nu dagelijk thuis. Maar de automatisme van 3 +7 en de manier waarop je dit telt mist zij volledig. tot de eerste cito groep drie altijd een b score. Voor de zomervakantie opeens een E score. Toen besefte de vervangster voor mijn gevoel.ook pas dat ze het niet snapt. Dit moet toch opvallen bij het nakijkwerk? En dan lijkt mij toch ook dat je dit eerder oppakt en niet wacht tot een cito. Missvhien dat alle onrust hoort bij het moderne onderwijs. Maar wat kan en mag ik verwachten van een school. Wat is normaal in dit soort gevallen? Wat word er ondernomen. |
Quote |
Jarofe schreef op: 24-01-2014 19:35:19 |
Wat ik hier bij mijn dochters op school zie is dat ze er koptelefonen aanwezig zijn voor de kindjes
die dat nodige hebben, hier ook combi klassen. Verder krijgen ze bij lessen op school de ene voor bv spelling de ander met rekenen mijn middelste heeft moeite met het automatiseren ook zij krijgt bijles. Ik als ouder krijg een zorgplan te lezen met welke doelen ze willen behalen en wanneer ze toetsen of het doel gehaald is, dit moet ik ondertekenen. Mijn vraag zou dus zijn aan school wat hun eraan doen, leuk dat je thuis je dochter bij moet spijkeren maar wat doen ze erop school aan. |
Quote |
Ma Dalton schreef op: 24-01-2014 20:04:45 |
Toch teruggaan voor dat extra werk. En ook echt voor ondersteuning vanuit school!! Ik zou daar niet op wachten en zelf ook bezig gaan. automatiseren gaat volgens mijn zoon's juf alleen via oefening.. Dus op veel verschillen de manieren dezelfde sommen aanbieden. Ik zou niet mijn kind elke dag urenlang gaan plagen, maar elke dag spelenderwijs 15 minuutjes met je hulp op de computer.. er zijn genoeg websites voor. En als je dan het idee hebt dat het geen zoden aan de dijk zet.. Ook dat terugkoppelen naar de juf.. Maar misschien kun je zelf met een klein beetje steun het weer op de rit krijgen maar toch ook echt aan juf vragen wat zij gaat doen. Vervelende met die basis rekenvaardigheid is dat als je dat niet krijgt.. Je de rest ook nauwelijks kunt leren |
Quote |
Kaasje schreef op: 24-01-2014 20:07:34 |
Als ze de klas onrustig vind zou je kunnen proberen hoe ze het vind met een bouwvakkers koptelefoon.
Dit remt de geluiden die ze hoort van klasgenootjes. voor het achterlopen zou ik een afspraak maken met de leerkracht en eventueel de IBer. Kijken wat jullie samen kunnen doen aan de achterstand |
Quote |
To schreef op: 25-01-2014 01:32:26 |
Zorgplan vanuit groep 2 is nooit meer wat gedaan of weer gezien. Zij mist de basisvaardigheden. Haar juf was ib'er en is overgeplaatst dit hoorde wij 1 vaak van te voren. Ik ga een koptelefoon kopen. Ik wilde haar eigenlijk van school halen. Er is namelijk geen communicatie. Maar dan zou ik haar alles ontnemen. .. Ik mag dus wel een zorgplan verwachten? Extra ondersteuning. zij wilt het zo graag door hebben. Het is gewoon triest! Op de pc oefent ze ook regelmatig. |
Quote |
To schreef op: 25-01-2014 01:44:15 |
Ik heb al vier gespreken op mijn verzoek gevoerd. Het is een drukke zooitje in de klas. Wanneer zij om hulp vraagt om op gang te komen. Moet ze lang wachten of krijgt geen respons. Zo zegt zij. Vandaag zei de vervangster wegwezen tegen haar. Ik vind dat ook geen normale communicatie. Ik verwacht eigenlijk na zeven maanden dat er was ingezet op de basis vaardigheden. Ze zou persoonlijk of met twee kinderen hulp krijgen. Dit is nooit gebeurd. Ik vind het zo ontzettend moeilijk. Zo'n koptelefoon zal al wat rust meegeven. Ik mis echt de ouderwetse rust voor mijn kind. |
Quote |
Chloe schreef op: 25-01-2014 07:40:53 |
Wij hebben oa deze reden uiteindelijk voor een andere school gekozen. Oude school pakte niks
op. We kregen alleen als reactie: ze kan het wel, maar ze is onzeker over het rekenen. Ze zit nu op
een andere school en blijkt de basisvaardigheden totaal te missen. Ze is een slimme meid, maar kan
nu in groep 6 bv nog nauwelijks klokkijken. Ook al oefeneb we dat thuis wel. Op dezd school is ze
getest en krijgt ze extra instructie en oefenbladen voor thuis. Oude school heeft hier totaal in
gefaald.Qua intelligentie zit havo/vwo er echt wel in, maar door de achterstand met rekenen twijfel
ik daar sterk aan. ik zou dus echt tijdig zelf actie nemen. |
Quote |
To schreef op: 25-01-2014 13:30:45 |
Haar ene juf die is vertrokken was de ib'er. Wie dit heeft overgenomen is geen communicatie over
geweest. Ik moet altijd om de cito resultaten vragen. kan ik het haar aandoen om zo van school te halen? Getest? Waarop? Ze kan verder gewoon meekomen. Maar ik ga een aantal vragen stellen wat de doelen zijn. Waarom er geen hulp is terwijl dit is afgesproken. Ze mist de basis vaardigheden. De antwoorden zijn meestal vaag en de beloften verwateren. Anders moeten wij toch eens verder gaan oriƫnteren. |
Quote |