Esther_mv_ifmi schreef op: 09-11-2013 15:44:48 |
Ik heb een betalingsregeling bij Intrum Justitia van 60 euro per maand. Deze betalingen heb ik
ingepland in mijn internetbankieren, voor de 27e van iedere maand en dit gaat prima (dus geen
problemen met dat er geen saldo is o.i.d.) Nu krijg ik vandaag een brief dat ik mijn afspraak niet nagekomen ben, of ik voor 11 november even het totaal openstaande bedrag wil overmaken. Ik nagekeken en mijn termijnen zijn gewoon afgetrokken van mijn rekening. Daarna gebeld en een erg meelevende (not) medewerker gesproken. Wat blijkt: doordat 27 oktober op een zondag viel was mijn betaling 1 dag! te laat binnen bij hun en moet ik dus nu alles ineens voldoen of anders een dagvaarding. Dit is toch absurd? Het is toch niet zo dat ik niet betaald heb, ik heb toch aan mijn afspraak voldaan, alleen de bank doet geen transacties in de weekenden waardoor 1 dag later overgemaakt. Ik heb nu telefonisch afgesproken dat ik direct een maandtermijn overmaak en zij wil dan wel proberen of het nog terug te draaien is. En ik heb er een mail achteraan gestuurd. Willen jullie duimen dat dit goed komt? Want het is toch wel behoorlijk paniek hier nu |
Quote |
Tamaramvc&f schreef op: 09-11-2013 16:00:32 |
Ik zou maandag nogmaals bellen, krijg je weer een niet meewerkend iemand aan de lijn dan vragen naar
een hoger iemand. Als jij elke maand netjes betaald is er niks aan de hand. Ze sturen die brieven
altijd om maar te pushen. Het verhaal nogmaals uitleggen en zeggendat je elke maand netjes betaald
dat kunnen ze ook zien natuurlijk. |
Quote |
Mamami schreef op: 09-11-2013 18:11:46 |
Schandalig vind ik dat, je doet hartstikke je best om alles op te lossen en dan gaan ze flauw doen.
Zou maandag idd even bellen, of beter een mail sturen zodat je dingen zwart op wit hebt. In de 22 jaar dat we hier wonen ben ik nog nooit te laat geweest met het betalen van de levensverzekering. Vorige maand toevallig wel, er werd iets afgeschreven wat ik vergeten was waardoor er even geen voldoende saldo was. Binnen 3 dagen de rekening binnen met boete ! Heb het maar gewoon betaald incl. boete maar echt netjes vond ik het niet. Als ze een dag later hadden geincasseerd was er geen probleem geweest. |
Quote |
Marjolein852 schreef op: 09-11-2013 18:17:06 |
Echt flauw! Zal wel alvast komende afschrijvingen controleren of er een weekend tussen zit. Misschien (als het mogelijk is) de betaling 3 dagen eerder plannen? Zal voor je duimen. |
Quote |
Deborah Mv Priscilla ,levi,stan En Jim schreef op: 09-11-2013 19:01:07 |
Zij zijn al blij dat zij geld krijgen. Maak je maar geen zorgen! |
Quote |
Onsjanneke schreef op: 09-11-2013 19:54:37 | ||
Dat mag niet. Ze zijn verplicht eerst een herinnering te sturen zonder boete. Volgende keer dus bellen met de mededeling dat je alleen de premie betaald. | ||
Quote |
Esther_mv_ifmi schreef op: 09-11-2013 21:24:13 |
De termijn moest voor de eerste binnen zijn. De automatische betaling staat gepland op 27. 28e
afgeschreven, van ING naar ING: ik dacht dat dat normaal sneller ging dan 5 dagen. Heb er ook echt
niet bij stil gestaan. Zij hadden het op 1 november ontvangen, dagtekening van de brief is 6
november. Heb mail gestuurd, automatische incasso voorgesteld en sowieso de betalingen ingepland
voor de 22e. En op advies van degene aan de telefoon vandaag nog een termijn over gemaakt, dus loop
nu een maand voor. Maar dat was geen garantie dat ze het terug zouden draaien. Afwachten maar en
heel erg hopen dat het goed komt |
Quote |
Debby1977 schreef op: 09-11-2013 21:27:09 |
Hm, zij hebben dat geld vast eerder gehad, maar ze hanteren zoveel werkdagen om het te verwerken. Ik
vind dit eigenlijk wel triest dat ze meteen gaan dreigen. Ik zou hier maandag wel nog ff mee aan de
slag. |
Quote |
Esther_mv_ifmi schreef op: 15-11-2013 12:29:02 |
Even een update. Ik had bij klacht.nl een klacht ingediend over de gang van zaken. Afgelopen maandag Intrum al aan de telefoon n.a.v. die klacht. Volgens die meneer (die overigens stukken aardiger was dan de mevrouw die ik eerder gesproken had) hadden betaling en brief elkaar gekruisd. Waarop ik dus zei dat me dat sterk leek, omdat de betaling volgens zijn collega op 1 november binnen was en de dagtekening van de brief 6 november was. Hij wist ook niet waarom die brief dan toch verzonden was. Maar in ieder geval blijft de betalingsregeling gehandhaafd, heb hem nu in mijn internetbankieren op de 22e van iedere maand staan, dus dit probleem zal niet meer voorkomen. Hele opluchting in ieder geval dat het opgelost is |
Quote |
Deborah Mv Priscilla ,levi,stan En Jim schreef op: 15-11-2013 12:33:59 |
Heel erg fijn! |
Quote |
Bibikuif schreef op: 15-11-2013 12:35:14 |
Ik heb er gewerkt en heb het 8 weken volgehouden.. vreselijk bedrijf... |
Quote |
Pixie schreef op: 15-11-2013 13:02:36 |
Ik heb dat ook gehad met de belastingdienzt. precies hetzelfde als jou, toen bleek dat die data automatisch in de computer staan en er dus een brief verstuurd wordt zonder datiemand dat bekijkt. |
Quote |